PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

PAKKASOIREITA MB:SSÄ?

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Ajattelin tälläsen ketjun avata,kun nyt näyttää olevan taas ns. normaali talvi Suomessa ja kovia pakkasia, niin miten olet pärjänny Mersulla ja mitä oireita ilmat ovat tuoneet autoosi?

Itsellä

-Joskus esp/abs varoitus valot palaa mittaristossa.
-Paksi on ja pysyy näköjään lukossa,ei infrasta eikä keskikonsolista aukea! puhumattakaan avaimella :cry:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

muuten menee ihan kivasti, paitsi 300D:n kanssa saa olla antamassa roikkaa, jos on reippaat 20 pakkasta. muuten pelaa mielestäni niin, kuinka mersun kuuluukin.

turbomersun kanssa ei ole ollut käynnistysvaivaa, eikä oikeen muutakaan ongelmaa talven takia. takaluukku toisin menee jumiin, eikä suostu aukeen ennenkun koko auto pääsee sisälle lämmitteleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

en ole huomannut pakkasesta olevan vielä mitään haittaa, tuon oman -89 mallisen 300E:n kanssa, käyntiin on aina lähtenyt, lukot pelaa, mukavan lämminkin se on ajella ja lämpenee nopeasti, kun vertaa dieseliin tai pienellä bensakoneella oleviin autoihin :wink: sellainen mukava talviauto :roll:

edit: apukuskin puoleinen etupyörän laakeri kitisee mielestäni muutamat ekat kilometrit, kun yli -25 C pakkasella ajelee :roll: muuta en ole huomannut ja tuokaan nyt ei taida varsinainen vika olla, vaan enemmän sellaista käytännön fysiikkaa, kun kylmä rauta ja kylmä vaseliini lähtee pyörimään...

nyt kaduttaa se, kun ei ole aikaisemmin malttanut ostaa tuollaista bensamersua talviautoksi, liian monta talvea kituutellut tuolla jääkaappi/pakastin ducatolla :D se ei todellakaan ole mikään lämmin ja kätevä talviauto pikku matkoihin, eli kaupassa käynteihin jne. työmatkoihin se kyllä on ihan hyvä ollut...
Viimeksi muokannut napa, Ke 27.01.2010 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lämpömittari vähän vaeltelee 70 ja 90 asteen välillä, luultavasti kosketushäikkää tai jotain, tahti on aika nopea. Auton lämmittyä sisältäkin oire katoaa.

Jostain kuuluu pientä kahnaavaa ääntä ekat parikymmentä kilometriä, jos pakkasta on paljon.

Kytkin ja vaihteensiirto on aika tahmeita ja etupää narahtelee montuissa kylmänä, mutta nämä lienevät luonnonlait.

Autona siis 300td -93.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Unohdin vielä mainita tossa että omassa ei ole sitä LOHKOLÄMPPÄRIÄ :oops: Siitä syystä vähän tekee pahaa käynnistää reilu -20c :roll:

Mutta annan kyllä käydä yleensä 10-20min ennen kun lähden liikkeellä,vähän on tomaattiaski tahmeä aluks,mutta rauhallisesti kun lämmittää niin pain alkaa löytyä isompaa :!:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

CLk silber kirjoitti:Unohdin vielä mainita tossa että omassa ei ole sitä LOHKOLÄMPPÄRIÄ :oops: Siitä syystä vähän tekee pahaa käynnistää reilu -20c :roll:
kyllä siihen joku viritys kannattais kehittää, ihan mukavuudenkin takia, vaikka webasto :wink: ja hyvä ylläpitolaturi kaveriksi, niin ei ole akkukaan aina tyhjä, kun sitä käyttää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, määkin huomasin pari päivää sitten, ettei tossa toisessa mersussa toimi lohkolämmitin ollenkaan. piuhat ja elementti on paikoillaan ja sisätilat lämpiää, kun laittaa tökkeliin, mutta kone on yhtä jäässä, kun ilman lohkolämmitintäkin. yks aamu pistin lohkolämmittimeen ja annoin olla 5 tuntia. mitään ei tapahtunut. kait sen siinä ajassa pitäis jo pikkasen lämmetä?
W201 250DT 20V
w201 190E
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

pera8x kirjoitti:joo, määkin huomasin pari päivää sitten, ettei tossa toisessa mersussa toimi lohkolämmitin ollenkaan. piuhat ja elementti on paikoillaan ja sisätilat lämpiää, kun laittaa tökkeliin, mutta kone on yhtä jäässä, kun ilman lohkolämmitintäkin. yks aamu pistin lohkolämmittimeen ja annoin olla 5 tuntia. mitään ei tapahtunut. kait sen siinä ajassa pitäis jo pikkasen lämmetä?
Pitäis. Mulla oli aamulla 1,5 h tolpassa kiinni ja kone oli päälle asti ihan haalea -- riittää.

SAmaa vikaa kyllä Rahikaisella: ihmettelin viime viikolla kovasti kun auto oli roikassa joka yö mutta silti piti hehkuttaa niin pirun kauan.
Tutkin sitten asiaa ja selvisi, että joku arjen sankari on napsauttanut tolpasta "päävirtanamiskan" 0-asentoon :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Aku P kirjoitti:
SAmaa vikaa kyllä Rahikaisella: ihmettelin viime viikolla kovasti kun auto oli roikassa joka yö mutta silti piti hehkuttaa niin pirun kauan.
Tutkin sitten asiaa ja selvisi, että joku arjen sankari on napsauttanut tolpasta "päävirtanamiskan" 0-asentoon :oops:
musta on tullut niin "vainoharhainen" nykyään, kun nuo lapset tekee mitä sattuu tuolla pihalla, että aina tarkistan lähteeko se lohkolämmitin lämmittämään ja sitätilanlämmitin puhaltamaan, kun roikkaan laitan auton, ei ole hauska huomata aamulla, että taas on säästetty sähköä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
A^A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.12.2009 18:03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja A^A »

Antenni jumittaa ja laatikko vaihtaa vähän nihkeästi kylmänä. Muuten toiminut oikeen mallikkaasti :)
W211 220Cdi farkku -07
Ex:Bemareita monta
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
SAmaa vikaa kyllä Rahikaisella: ihmettelin viime viikolla kovasti kun auto oli roikassa joka yö mutta silti piti hehkuttaa niin pirun kauan.
Tutkin sitten asiaa ja selvisi, että joku arjen sankari on napsauttanut tolpasta "päävirtanamiskan" 0-asentoon :oops:
musta on tullut niin "vainoharhainen" nykyään, kun nuo lapset tekee mitä sattuu tuolla pihalla, että aina tarkistan lähteeko se lohkolämmitin lämmittämään ja sitätilanlämmitin puhaltamaan, kun roikkaan laitan auton, ei ole hauska huomata aamulla, että taas on säästetty sähköä...
Näin se ois helppo, vaan kerrostalossa kun asun niin tulee jo illalla iskettyä johto kiinni ja kello raksuttaa tolpassa ja pistää virrat päälle oikeaan aikaan.

Kotona asuessa kyllä oli omalla tavallaan luksusta, kun auto oli talonpäädyssä ja lohkarin sai käydä aamulla lehteä hakiessa pistämässä kiinni valtakunnanverkkoon. Keittiön akkunasta saattoi seurata, alkaako lumi päältä sulaa. Nyt ei koko autoa näjy asunnosta käsin :(
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei ongelmia muita kuin jo ennen joulua pesuneste jäätyi säiliöön :-). Eipä tuota ole kaivannutkaan. Autot uinuvat tallissa jossa n. 10 C lämpimämpää kuin ulkona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Ainoa ongelma, minkä olen huomannut on SELlin tajuttoman korkea tyhjäkäynti.
Yli 1000 kierrosta oli kylmä tai lämmin. Kun ajaa johonkin lämpimään parkkihalliin ja käy kaupassa on sen jälkeen normaali.
Mistähän tuotakin ominaisuutta lähtisi selvittämään? :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Vaihdekeppi meinasi pakkasella jäykistyä vasemmalle päin, mutta kiitos voorumin siihenki auttoi kepin juuren rasvaus ja pelaa paremmin kun uusi :shock:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tätä "perus-settiä"esiintynyt:
-Pyyhkijä toimii juuri ja juuri.
-lämppäri voi kylmänä vähän vikistä ja pari kertaa alkanut hirveä "rääkynä"mittariston takaa.Taisi olla 190:ssä sama vika jos lämmittämättä lähti kulkuun.
-nitinää ja natinaa kojelaudassa,hattuhyllyllä ja ehkä muuallakin.

Ihan hyvin näin vanhalta kuitenkin,esim.automaattilaatikko pelaa ihan hyvin alusta lähtien.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mä en tuon oman 300E:n automaatin toimintaan ota vielä mitään kantaa, kun en ole sitä huoltanut, tänään olis tarkoitus vaihtaa sinne öljyt, suodatin ja se 2-3 vaihteen "korjaus sarja"... ellei sitten mene koko päivä tuon laturin korjaukseen :roll:

en muista koska olis viimeksi ollut näin mukava ajella talvisin, pitää vissiin palata oikein sinne fiat 131 supermirafiorin (2.0 TC) omistuksen aikoihin :D se oli kans aika lämmin ja varma talviauto, kun siitä vain oli ensin poistanut tehtaan viat... vaikka ei moni varmaan edes usko, että italiainen auto vois olla hyvä suomen talvessa :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Itellä lähinnä alle -20 pakkasessa vaihteensiirto aika nihkee, mut yllättävän nopeesti
nousee lämmöt vaikka ajelis vaan tuommosta kaupunki-ajoa.
Ja mielellään kyllä laittaa roikkaan tuon..
tuntuu itestäki mukavammalta laittaa käyntiin sitten.
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Ulkolämpömittari jumittaa joskus
Viimeksi muokannut adenauer300, To 28.01.2010 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

-15 tai kylmempi niin lämppärin moottori ulisee. On tehnyt sitä jo 5 vuotta, uusi moottori odottaa lämpimämpiä asennuskelejä. Ja hienosti -23 näytti eilen mittari ja ilman roikkaa 200d siististi käyntiin. Normaalisti saa esilämmityksen, nyt oli paikassa missä ei ollut mahdollista.
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Eipä muuta kun että jarrut kiljuu sydäntäsärkevästi kylmänä. Webasto toimii moitteetta.
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

Mulla on 280E ja ainut "vika" on sellanen kun laittaa pariksi tunniksi lohkariin, niin ekan startin jälkeen lähtee käymään, mutta välillä sammuu melkein heti. Toisella startilla jää käymään ja pelaa normaalisti. Tätä siis tapahtuu ainoastaan lohkolämmitintä käytettäessä. Mikäköhän tällaisenkin ilmiön aiheuttaa..?
MarcoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 31.05.2008 22:03

Viesti Kirjoittaja MarcoS »

E-sarjan 200 cdi -00 on toiminut muuten moitteitta, mutta ensimmäisillä pakkasilla syyläri alko toisesta päädystään vuotamaan. Jäähdytin vaihdettiin uuteen, eikä varsinaisia pakkasen aiheuttamia vikoja ole ollut. Ominaisuuksiin kuulunee tuo hidas lämpeäminen, samaten automaattilaatikko toimii hieman kankeasti ja ohjaus on kipsissä ekat kilometrit - 20 asteen pakkasella... Pari minuuttia kun antaa käydä louskuttaa - tietysti esilämmityksen jälkeen - niin raskii lähteä kevyellä jalalla liikkeelle ja ajella ekat kilometrit kun olis raakoja kananmunia kyydissä... Eli olosuhteisiin nähden hienosti mennään.
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Lähtee -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä(kerran jouduin kokeilemaan)
Mutta ei tahdo lämmetä nuissa pakkasissa enään kunnolla kaupunkiajossa,eikä k.keskuslukitus tahdo pelata,mut se onki jälkiasennettu...

Muuten ollu erittäin luotettava peli...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

yksi parhaista jollei paras....talviautoni

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

W210 E420 -96

talviautona todella hyvä, jonkin verran vaikuttaa varmasti vakiovarusteena oleva webasto.

aamustartit on kivoja niin pihalta kuin tallistakin..
kone lämpenee todella nopeasti, tosin jää alle +80....en tiedä pitääkö edes nousta ylemmäs näin talvella, uusi termari odottaa jo tallin pöydällä....lämmintä puhaltaa todella hyvin, webastoa en käytä ajaessa.

jos nyt miinuksia haetaan niin -25 pakkasella vaihteisto on "tiukka" eli vaihdot 1-2 ovat aika teräviä....lämmettyä suht pehmeitä....takavetoisuus on mielestäni mersun ainoa ominaisuus per****tä....olenkin alkanut etsiä nelikkoa....mutta niissä kun tuppaa olemaan noita starttimoottoreita.

varmasti parasta mersussa on lämmitettävä pissapoika.....perskärpäsille on kiva antaa suihkut -25 kelillä....kyllä rakoa tulee....siis etäisyyttä....rakoa sitten kotona :D

joku tuossa sanoi että ducato ei ole talviauto....itselläni on -05 ducato jossa webasto ja lämpenee ilman webaston käyttöä ihan normaali lämpöihin jo lyhyellä ajomatkalla....viimasuojat vaan pitää olla paikallaan ja aamustartit on todella vaivattomia kun webasto päällä 15-30min....kuin palmun alta.
kolmos autossani -06 audissa (tdi) lämmöt nousee normaaliin kelillä kuin kelillä ja lämppäristä tulee 2min startin jälkeen lämmintä kun kanavissa on lämmitysvastukset....audissa ei ole webastoa.

nyt näistä kolmesta kuitenkin ajelen mieluiten mersulla, takaveroisuudesta huolimatta....syitä?....mersussa on moottori ja se on hiljainen...ja lapsille takapenkin lämmittimet!...sekä kauppareissuja silmälläpitäen REST....

kilsoja kertyy jotenkin paljon mutta silti mersu on mieleisin....
ducatolla olen ajanut uudesta lähtien -05 176tkm (ajelee muutkin)
audilla uudesta lähtien -06 142tkm (ajelee muutkin)
ja nyt mersulla 5kk 23tkm.....minä yksin....tulee käytyä mökillä iltaisin aika paljon....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

Oireita riittää ihan vitutukseen saakka
St mese:
-polttoaineen saanti ongelmaa (eilen trailerilla kotiin)
-vaihdelaatikko vaivaa, ei halua vaihtaa kylmänä kolmoselle eikä neloselle.
-lämppärin puhallin alkoi pitään karmeeta mekkalaa pakkasilla

4matikki:
-samat laatikko vaivat kun st:ssäkin tosin kuumana



Taidan ostaa kohta tojotan..
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

W124 200D Rykii köhii kolisee narisee ja jurisee. Lämpö,öp ja löpömittarit hyppivät kuin hullun m***ku mielettömän pers***sä. Ei lämpiä sisältä...kiertovesipumppu laukes :twisted: jne jne jne. Paras ois vissiin vaihtaa nipponiin tahi ladaan. :!: Niih vaikka tää onkin saksanlada
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

CLK Kardaanin tukilaakeri ulisee jonkin aikaa kun kylmänä lähtee!
Tarvii vaihtaa sitte kevväämmällä kun ilmat vähän lämpenee.
( eihän se sit tietysti ulise enää)
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: yksi parhaista jollei paras....talviautoni

Viesti Kirjoittaja napa »

eemeli 210 kirjoitti:
joku tuossa sanoi että ducato ei ole talviauto....itselläni on -05 ducato jossa webasto ja lämpenee ilman webaston käyttöä ihan normaali lämpöihin jo lyhyellä ajomatkalla....viimasuojat vaan pitää olla paikallaan ja aamustartit on todella vaivattomia kun webasto päällä 15-30min....kuin palmun alta.
meillä on hieman eri ducatot :wink: tuo mun oma on 2.5 tdi -98 mallia ja ajettu jo n. 300 000 km, lämppärin kenno siellä varmaan hieman vuotaa vanhuuttaan, eli lasit on kivasti huurussa aina, oli kesä tai talvi :P termari on myös tod.näk. paskana, kun ei nosta lämpöjä ajossa, vaikka olis 30 cm villaa keulalla jne.

nyt olis tarkoitus tehdä sille hieman suurempi huolto, niin eiköhän nuokin viat taas poistu... muuten se on ihan mukavaajella, tykky ja mene kuin juna, mutta pirun kylmä... tosin mä olen nykyään sellainen vilukissa, että mun mielestä on aina kylmä, jos on alle +25 C lämmintä... kesälläkin kuljen talvitakki päällä, kun muut kulkee t-paidassa ja sortseissa :D (tottunut työssä liikaa tuohon lämpöön)

mersuun vaihdoin tänään laatikkoon atf 220 öljyt (vanhat oli ihan hyvän näköiset eikä haiseet palaneelta, mutta epäilen niiden olleen atf 320, kun loota ja turbiini luisti mielestäni liikaa), suodattimen ja sen 2-3 korjaus sarjan (no se 8 €:n jousihässäkkä siis), nyt tuo laatikko vaihtoi todella napakasti (jopa sen 2-3 välin) ja turbiinin luistokin tais olla vähäisempää, mitä aikaisemmin :roll: huomenna vasta selviää, kuinka se vaihtaa, kun aivan kylmästä lähtee, mutta uskoisin toimivan aivan tyydyttävästi noin vanhaksi ja yli 500 000 km ajetuksi... jotenkin tuntuu, että nyt vois ottaa vaikka ½ kierrosta pois laatikon paineista :roll:
Viimeksi muokannut napa, Ke 27.01.2010 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

vimakuus kirjoitti:Mulla on 280E ja ainut "vika" on sellanen kun laittaa pariksi tunniksi lohkariin, niin ekan startin jälkeen lähtee käymään, mutta välillä sammuu melkein heti. Toisella startilla jää käymään ja pelaa normaalisti. Tätä siis tapahtuu ainoastaan lohkolämmitintä käytettäessä. Mikäköhän tällaisenkin ilmiön aiheuttaa..?
Ruisku "luulee" lämmityksen perusteella että on lämmin keli, eikä anna "ryyppyä" tarpeeksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Timo L. kirjoitti:
vimakuus kirjoitti:Mulla on 280E ja ainut "vika" on sellanen kun laittaa pariksi tunniksi lohkariin, niin ekan startin jälkeen lähtee käymään, mutta välillä sammuu melkein heti. Toisella startilla jää käymään ja pelaa normaalisti. Tätä siis tapahtuu ainoastaan lohkolämmitintä käytettäessä. Mikäköhän tällaisenkin ilmiön aiheuttaa..?
Ruisku "luulee" lämmityksen perusteella että on lämmin keli, eikä anna "ryyppyä" tarpeeksi.
juu, jotain tuollaista, vaikka kyllä sen imuilman lämpötila anturin pitäis kans hieman korjata tilannetta :roll: varmaan kun kone lähtee tulille kunnolla ja lambda alkaa myös antaa dataa, niin tilanne normalisoituu...

itse olen nypännyt koko ryyppysuuttimen johdon irti, kun tuo oma ei kastele kuin tulpat, jos se on kiinni, hyvin tuo lähtee käyntiin ilman sitäkin :shock: suuttimet tai se ryyppysuutin varmaan vuotaa sopivasti, niin tulee "ryyppy" sitten sieltä :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin