W211 vs. W220

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

W211 vs. W220

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Pikkumersulla alkaa olla metrejä mittarissa, vaikka toimiikin hienosti vielä.

Mieli uudempaa tekisi, hintaluokassa 20t€+.

S-sarjalaista ja Eetä vertaillut tässä, eikä niin valtavia eroja hinnoissa jos hakee diisseliä esim. 320 tai 270 koneella, vuosituhannen alusta ja siitä kun W211 tuli markkinoille. (on toki eroa, muttei mielestäni kovin paljoa, kun vrt kilsat jne)

No jos vanhan liiton mersumieheltä kysytään, niin S tottakai! :D

Mutta millasia kokemuksia, mielipiteitä k.o malleista teillä on? Ulkonäkö miellyttää molemmissa.

Onko jotain teknisisä sudenkuoppia, jotka ois hyvä huomioida jne?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Molemmissa facelift mallit parempia kuin ennen niitä. S hiljaisempi, ja yleensä enemmän varusteita. S:ssä jousitus joko airmatic tai ABC, jotka kumpikin on kalliita jos joutuu korjaamaan. E-mallin saa halutessaan myös perinteisellä alustalla. S:n penkit on paljon enemmän meikäläisen mieleen.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Minulla oli E320 cdi vähän yli 300 tuhannen kilometrin verran ja nyt on tuossa isän ässässä 338 tuhatta lasissa.

Esiintyneiden vikojen perusteella valitsisin ilman muuta S-korisen.

Niidenkin ilmajousituksissa on kuulemma ollut vikoja, mutta ainakaan tähän yksilöön ei ole tarvinnut vaihtaa vielä mitään jousituksen komponentteja.

Tuo E-sarjalainen mikä minulla oli oli puolestaan varustettu sillä uudemman mallisella Airmaticilla ja siihen kyllä vaihdettiin paljon osia. Uusiksi menivät mm. yksi ilmapalje takaa ja etutolpat. 2 ensimmäistä paria takaiskunvaimentimia menivät myös nopeasti.

ne S-sarjalaisen vakiopenkit eivät minun mielestäni oel kovin häävit istua varsinkaan kun vertaa siihen ajodynaamiseen penkkiin, mikä oli E:ssä lisävarusteena.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Vastaa Viestiin