Vesicooleri on huono vaihtoehto vähäpäästöiseen. Paljon enemmän purettavaa katsastuksessa
Tuuppase sinne nyt vain aluksi suurempi turbo mutta ei liian suuri, asiallinen
pakosarja, kunnon pumppu sekä räyhäpakoputki ja ihmetellään sen jälkeen tarvitsetko oikeasti lisää tehoa. Pidät ahtopaineen vakiona mutta lisäät moottorin hengittävyyttä ja kierroksia. Yleensä jo tuo riittää. Laitat pakopainemittarin ja ruuvaat sen pumpun silleen ettei 3 bar ylity korkeilla kierroksilla. No jos joku räkänokka opelisti tulee haastamaan niin saa siellä silloin olla enemmänkin sen aikaa, että opel peittyy savuun. Samalla laitat tehokkaimman mahdollisen öljynjäähdyttimen, joka turvaa ettei männät laajene liikaa. Laitat myös asialliset lämpömittarit, jotta se kaasupoljin oikeasti nousee kun koneelle tulee paha olo.
Myös automaatti työlistalle, eli lisää jäähdytystä ja vahvistaminen. Noissakin onihan tarpeeksi puuhastelua ja rahanmenoa yhdeksi kevääksi.
Seuraava steppi on tehdä kunnollinen imusarja, sellaisen saa ihan vapaasti tehdä vähäpäästöiseenkin mutta sekin kannattaa tehdä asiallisesti, eikä sellaista kötöstystä mitä forumeilla aika ajoin näkee. Imusarja toteutetaan tietysti siten, että siihen on helppo lisätä välijäähdytin...ja ottaa pois. Välijäähdytintähän sinä et käytä kadulla vaan ainostaan kilpailuissa kun ajat kiihdytysajoa sarjassa (jos joku kysyy).
Eikä kannata uskoa ihan kaikkea mitä täällä kirjoitetaan