Ensimmäinen autoni w124 230ce -vm 89 Uudet monoblockit...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

napa kirjoitti:samaa näköä itse laittaisin, jos oikein ymmärsin sen sun AMG keulan, eli tälläisestä "sec" maskista lähtisin coupen kanssa liikkeelle :roll:

itse poistaisn vain kaikki kromit ja tuon tähden, mutta perusmuoto tulis tuosta sec keulasta...

coupen linjoihin tuo sec keula sopii kuitenkin paremmin, kuin se vakio "lada 2105 keula", joka näissä 124 koppaisissa on tehtaan jäljiltä... ja miksei ihan normi 124 koppaankin...

ja tämä on vain mun mielipide, ei mikään kehoitus...

itse saatan rakentaa joskus jotain tuon sec keulan tyyppistä ratkaisua, kunhan nyt omat mieltymykset ensin selviää lopullisesti :D

tuo kuva on w201 koppaisen sec keulasta, mutta antaa kuitenkin käsitystä siitä mitä muotoa tarkoitan...

[ http://www.carshine.com.au/Pictures/Mercedes/Mercedes%20W201%20SEC%20Grille%20mini%20spoiler%20View.jpg ]
Joo oonko nyt väittäny että EI saa laittaa,ketun ruma vaan tulee..ja toi kuva ei enää ole maskista vaan koko eri konepellistä mikä ei sovi alkuperäseen ettänäin, no jokanen tyylillään..itse ainakin tykkään AMIS/GTI tyylistä tontittaa ja isoo vannetta, sä taas tykkäät korottaa perkeleesti ja teippailla puputeippejä sisusta paneeleihin.
Merseedespents
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kavennettuna vois mennä ja vielä kun konepellin vekki täsmää maskin vekkiin niin miks ei?

No katotaan mitä tapahtuu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Ja jos ei oo tarpeeks näppärä voi laittaa sport maskin vanhaan kehään.. http://www.km-parts.fi/index.php?option ... 1&Itemid=2
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Manu300cea24 kirjoitti:Kavennettuna vois mennä ja vielä kun konepellin vekki täsmää maskin vekkiin niin miks ei?
jep, tuo on se avainsana, ei se tuollaisena "taivaasta tipahtaneena" versiona tuohon keulaan sovikaan... sellaista siroutta kuitenkin kaipaan tuohon 124 keulaan...

tuo mersun vakio keula on yhtä ruma ja massiivinen, kuin joku "norsu passatin" keula, ei sovi kokonaisuuteen...

vk00: ja ne ei ole puputeippejä, vaan nalle puh teippejä :wink: joilla taas osoitetaan kuinka naurettavia ne hiilari jäljitelmä teippaukset on niissä tuning autoissa :wink:

edit: jotain sellaista mulla on mielessä, että nostais puskurilinjaa ylemmäs keulalla, että sais ottaa ainakin 5 cm pois (mielummin lähemmäs 10 cm) maskin alareunasta, sitten vois jopa tuo vakio maski mennä, kun se ei näytä enää "laatikolta", vaan mittasuhteet muuttuu sirommiksi... katsokaa vaikka vanhoista audi A4 mallia, mitä haen... en viitsi tähän laittaa kuvaa, kun ei nuo audit muuten niin sydäntä lähellä ole itsellekään...

edit2: sen voi saada tehtyä kyllä "E" mallin pellistä aika pienellä vaivalla... eli E mallin pelliä jatkojalostetaan w211 suuntaan... käyttäkää sitä mielikuvitusta, älkääkä aina toistako samoja "tuunauksia", mitä viimeiset 10 vuotta on ollut muodissa tai on näkynyt lehtien sivuilla :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kyllä sec on sec ja ce on ce. _Ikinä_ en ole missään nähnyt tyylikästä toteutusta sec- keulasta muissa, kuin siinä itsessään secissä. Se secin keula on niin paljon erilainen joka suhteessa, kuin näissä muissa. Paljon matalempi ja leveämpi.

E- pelti kristalleilla on mielestäni tyylikkäin ratkaisu ce:n keulaan.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:Kyllä sec on sec ja ce on ce. _Ikinä_ en ole missään nähnyt tyylikästä toteutusta sec- keulasta muissa, kuin siinä itsessään secissä. Se secin keula on niin paljon erilainen joka suhteessa, kuin näissä muissa. Paljon matalempi ja leveämpi.

E- pelti kristalleilla on mielestäni tyylikkäin ratkaisu ce:n keulaan.
E- pelti on helppo ja nopea tapa, mutta hyvääkin voidaan parantaa :wink:

mutta tuo vanha keula ei kuitenkaan sovi mielestäni mitenkään ce kopan muihin linjoihin... nyt ei siis enää puhuta mistään maskiritilästä, vaan koko keulan ilmeestä...

edit: tässä w202 keulassa ollaan päästy lähimmäs sitä harhakuvaa (eli visiota :wink: ) mikä mun päässäni kummittelee :roll: tuo maskiritilä vain ei ole kuvassa sellainen, mitä omassa päässäni "näen"...
Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Nuorena kieltämättä ois ollu niin mukava vähän muokkailla autoa (tosin itselläkin ikää vieläkin vasta 24v). Mut eikö se ois parempi tehdä jo valmiiksi tuunatusta?
Itsellä ainakin tekee pahaa, jos kuulen jonkun rupeavan tuunaamaan lähes orginaalia kakkosnelosta, noita SEC-keulaisiakin on kuitenkin kokoajan myynnissä. Tuntuu et jokaisessa 124 on kohta avarimaski, kirkaat vilkut, vähintään 18" vanteet jollain nangkang bingbong halppiskumeilla, kynsikupit, kromikaaret, joku hirveä puuratti, jalopuut teipattu/maalattu, vaihdekepin nuppi jostain biltemasta, jotkut liekkimaalaus lattiamatot motonetistä ja hattuhyllyllä viel jotkut huonosti asennetut 6x9 kaiuttimet tai monesti enää niiden reiät.
c203 180K -05
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

napa kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Kyllä sec on sec ja ce on ce. _Ikinä_ en ole missään nähnyt tyylikästä toteutusta sec- keulasta muissa, kuin siinä itsessään secissä. Se secin keula on niin paljon erilainen joka suhteessa, kuin näissä muissa. Paljon matalempi ja leveämpi.

E- pelti kristalleilla on mielestäni tyylikkäin ratkaisu ce:n keulaan.
E- pelti on helppo ja nopea tapa, mutta hyvääkin voidaan parantaa :wink:

mutta tuo vanha keula ei kuitenkaan sovi mielestäni mitenkään ce kopan muihin linjoihin... nyt ei siis enää puhuta mistään maskiritilästä, vaan koko keulan ilmeestä...

edit: tässä w202 keulassa ollaan päästy lähimmäs sitä harhakuvaa (eli visiota :wink: ) mikä mun päässäni kummittelee :roll: tuo maskiritilä vain ei ole kuvassa sellainen, mitä omassa päässäni "näen"...
Kuva
Joku leikkiny photarilla selvästi.
No, w202 koriin tuo olisikin ehkä mahdollista toteuttaa nättinä. Senverran lankkua matalempi keula. Lankussa niin helkkarin korkea keula, että ei tuu onnistumaan...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

no, mun mielestä taas tuo 124 koppa ei ole mikään harvinaisuus, täällä taitaa olla peräti yleisin auto, mitä nykyään näkyy liikenteessä :shock: mersuista ylivoimasti kuitenkin yleisin pohjanmaalla...

eikä niiden kaikkien muutoksien tarvitse olla peruuttamattomia...

tehtaalla vain tuo keula jäi jotenkin puolivalmiiksi, kun ne hosui sen markkinoille niin nopeasti, olisivat hioneet sitä vielä muutaman vuoden, niin ei tarttis ihmisten tehdä sitä itse valmiiksi :D E- mallin keulalla ne yritti paikata omia virheitään, mutta sekin hosutiin liian aikaisin, taas olis parivuotta lisää piirrustuspöydän ääressä tehnyt hyvää...

Whaeva: totta kai tuollainen muutos vaatii osansa myös puskuriin ja valoihin, kone pellin pahkaa pitää madaltaa ja ehkä siirtää jne. kun tuollaista lähtee muokkaamaan 124 koppaisen keulasta, muutenhan siitä tuleekin juuri niin jaloin tehdyn näköinen, kuin niistä yleisistä sec keulista... mutta ei se nyt taas mahdotonta ole :shock:

edit: meni into etsiä tuota keulan muotoa tällä kertaa, kun tuli tämä hirvitys vastaan :shock: joskus se pullo olis vain parempi jättää korkaamatta, kun lähtee töihin, varsinkin jos on töissä suunnittelu puolella :roll:
Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

napa kirjoitti:no, mun mielestä taas tuo 124 koppa ei ole mikään harvinaisuus, täällä taitaa olla peräti yleisin auto, mitä nykyään näkyy liikenteessä :shock: mersuista ylivoimasti kuitenkin yleisin pohjanmaalla...
Totta yleinen auto, suurin osa vaan on jo pilattu noilla muutoksilla. Ihmettelen vaan, että miksi pitää aina se hieno orggis pilata eikä ottaa sitä valmiiksi tuunattua ja vaihtaa siihen sit vaikka se SEC-keula?
Tuskin kukaan kakkosnelosta muutenkaan ostaa, jos modernia autoa haluaa ja erikoinenkaan tuo ole kuten jo todettiin niin minä en vaan noita muutoksia ymmärrä, en tosin ymmärrä montaa muutakaan asiaa :lol:.
c203 180K -05
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Joel S. kirjoittaa täyttä asiaa. Kun noita valmiiksi tuunattuja on myynnissä, eikä se tuunaaminen edes nosta auton hintaa, eikö kannattaisi ostaa sellainen valmiina? Vai eikö se jonkun toisen tuunaama ole sitten tarpeeksi yksilöllinen?
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

W124:n nuorentaminen ja tunaaminen on kuin tekotissit kuuskymppisellä
muijalla. Auto on jo niin vanha, että sen tulisi antaa säilyttää arvokkuutensa.

Eri juttu on nuoret sportit tai vanhat hot rodit, eli pitäisi olla hiukan nuorempi
tai paljon vanhempi. Minusta ei-toiminnalliset ulkonäölliset muutokset ovat bonk.

http://www.bonkcentre.fi/p0_fin.htm
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Simo97 kirjoitti:Joel S. kirjoittaa täyttä asiaa. Kun noita valmiiksi tuunattuja on myynnissä, eikä se tuunaaminen edes nosta auton hintaa, eikö kannattaisi ostaa sellainen valmiina? Vai eikö se jonkun toisen tuunaama ole sitten tarpeeksi yksilöllinen?
kuka on niin älykääpiö, että ostaa jonkuin toisen "tuunaaman" auton :shock: eikö se tuunaus juuri ole sitä, että tehdään autosta sellainen, mikä miellyttää omaa silmää ja on ominaisuuksiltaan sellainen, mistä itse tykkää...

sama teoria estää myös mua hankkimasta uutta autoa, koska ei ole järkeä maksaa jotain 50 000 € autosta ja sitten lyödä se heti lihoiksi ja tehdä siitä sellainen, millaisen itse haluaa...

uusissa autoissa tuo muuntelu on tehty lisäksi lainsäädännöllä käytännössä mahdottomaksi, näissä 20 vuotta vanhoissa autoissa se muutos taas tulee ihan automaattisesti tehtyä, kun niitä huoltaa/korjaa :wink:

millainen arvomaailma on ihmisellä, joka pitää jotain 20 vuotta vanhaa autoa "pyhäinjäännöksenä", johon ei saisi tehdä mitään muutoksia :? autot on kulutustavaraa ja niitä on ihan riittävästi maailmassa, että ne jotka haluaa saa tehdä niille omilleen mitä itse haluaa... jotku taas haluaa että nuo 20 vuotiaat pitäis paalata, minä en kuitenkaan kuulu siihen joukkoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

En jaksa tempaantua mukaan tuohon alkuperäisyyskeskusteluun. Mutta onnittelut hankinnasta, ei tuolla 230:llä kuuhun mennä, mutta normikäytössä hyvinkin mukava auto, näin muutaman vuoden kokemuksella.
Joel S. kirjoitti:Nuorena kieltämättä ois ollu niin mukava vähän muokkailla autoa (tosin itselläkin ikää vieläkin vasta 24v). Mut eikö se ois parempi tehdä jo valmiiksi tuunatusta?
Itsellä ainakin tekee pahaa, jos kuulen jonkun rupeavan tuunaamaan lähes orginaalia kakkosnelosta, noita SEC-keulaisiakin on kuitenkin kokoajan myynnissä. Tuntuu et jokaisessa 124 on kohta avarimaski, kirkaat vilkut, vähintään 18" vanteet jollain nangkang bingbong halppiskumeilla, kynsikupit, kromikaaret, joku hirveä puuratti, jalopuut teipattu/maalattu, vaihdekepin nuppi jostain biltemasta, jotkut liekkimaalaus lattiamatot motonetistä ja hattuhyllyllä viel jotkut huonosti asennetut 6x9 kaiuttimet tai monesti enää niiden reiät.
Hienosti kiteytetty. :lol:
Itellänikin kun on tuollainen "pilattu" yksilö, vaikkei ihan kaikki kohdat täytykkään, ja vieläpä hyväkuntoisesta OEM-yksilöstä tehty. No, ei suurempia tunnontuskia kuitenkaan, tuonkin saa yhdessä viikonlopussa palautettua tehtaan asuun, jos joskus alkaa siltä tuntua. Vielä ei ole seitsemään vuoteen tuona CE:n kanssa tuntunut.


Ai niin, Nangangeissa on normikäyttöön kyllä paras hinta/laatusuhde mitä on tähän mennessä vastaan tullut.

Pahus, tempaannuinpa kuitenkin. :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

napa kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Sec keula on varmasti ruminta mitä voi 124 ja 201:seen asentaa :twisted:
ei, kyllä se on tuo tehtaan malli, mikä on ruminta... en minäkään tuota sec keulaa ihan tuollaisenaan ole suunnittelemassa, mutta enemmän kuitenkin sitä muotoa, kuin tuota tehtaan mallia...

joku "E" mallin ja sec keulan sekasikiö on varmaan enemmän sitä mitä ajan takaa tuossa muotoilussa :roll: ja ilman mitään kiiltävää "tingen tangelia"
Tuossa muodossa... siis että sec:n maski on normi pellissä, normi peltivekeissä kiinni, on aika pölö. Jos sen tekis kunnolla ja konepellin vekit levittäis maskia vastaavaksi, niin mikäettei. Ja silloinkin mahdollisimman 'alkuperäistä' mukaellen.

Muuten vaan avari maski ja hillittyä muutosta muutenkin siistiin koppaan.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

Nii... tulikin vastattua toi edellinen lukematta toista sivua ollenkaan jossa jo käsiteltiin aika kivasti asiaa.

Originaali on jo aika hyvä, joten monesti noi 'viritykset' menee kohisemalla yli.
Avari maski on kyl ok, verrattuna originaaliin, ku ne extra rivat jotenkin tasapainottaa keulaa. Mielestäni.

Muuten aika pientä muutosta suosittelen. Oma persoona saa tietty näkyä, ja on suotavaakin, mutta hillitysti jo omillaan siistin kopan kohdalla. Pientä alustasarjaa voi olla (tais jo ollakkin) ja omia mieltymyksiä kuvaavat vanteet alle.

Kyl se siitä... malttia muutoksiin.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Asiasta viidenteen.. Onko jollakulla lähellä tamperetta asuvalla paikkaa ja välineitä maalaukseen.. Kun pitäis saada korin väriin puskuri..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Joo eli nyt olin lähdössä ajamaan ja laitoin normaalisti avainta virtalukkoon ja hupsista, avain ei käänny mihinkään suuntaan..
Kokeilin huoltoavainta joka on tehtaan kuosissa ja kaikkia muita mutta ei käänny.
Eli mitä teen, jollain konstilla virtalukko irti ja korjaus/vaihto vai jotain muita kikkoja.. :roll:

Apua kaivataan nopeesti, kyseessä ainoa kulkuväline :shock:
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

mesemaza kirjoitti:Joo eli nyt olin lähdössä ajamaan ja laitoin normaalisti avainta virtalukkoon ja hupsista, avain ei käänny mihinkään suuntaan..
Kokeilin huoltoavainta joka on tehtaan kuosissa ja kaikkia muita mutta ei käänny.
Eli mitä teen, jollain konstilla virtalukko irti ja korjaus/vaihto vai jotain muita kikkoja.. :roll:

Apua kaivataan nopeesti, kyseessä ainoa kulkuväline :shock:
Eihän vain rattilukko ole päällä :D testaappa se
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

h3ba kirjoitti:
mesemaza kirjoitti:Joo eli nyt olin lähdössä ajamaan ja laitoin normaalisti avainta virtalukkoon ja hupsista, avain ei käänny mihinkään suuntaan..
Kokeilin huoltoavainta joka on tehtaan kuosissa ja kaikkia muita mutta ei käänny.
Eli mitä teen, jollain konstilla virtalukko irti ja korjaus/vaihto vai jotain muita kikkoja.. :roll:

Apua kaivataan nopeesti, kyseessä ainoa kulkuväline :shock:
Eihän vain rattilukko ole päällä :D testaappa se
Kuinka yksinkertasena mua pidetäänkään... Ei ollut rattilukko päällä... Muita yhtä fiksuja ohjeita ??? :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ymmärsinkö että sulla on veres tehtaanavain kourassa mut ei virtalukko käänny mihkään?

Se virtalukko on kulunut.

Elä ainakaan missään herran rakkaudessa mene rasvaamaan sitä lukkoo :!:

Ei pelaa sitä vertaakaan.

No luulisin että otat pihdit kouraan ja "pienellä" voimalla yrität sitä lukkoo saada nöyrtymään.

Näin sain kaverin mersussa sen lukon nöyrtyy. Ja sit uus lukko patruuna sisään ja toimii.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kaverit nimittäin sorvas sitä lukkopesää auki kolme tuntia "vingulla" että saivat väykyn kulkee kun erehtyvät rasvata pesän. 8)

Ja toisekseen rattilukon rumppaaminen auttaa kyllä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ja mielummin ei käytettäis sitä voimaa, vaan hienosti narraamalla ja hakemalla "oikeaa kohtaa" koitettais saada vielä se avain kääntymään, ellei sitten ole jo v-pihdeillä väännetty avainta korkkiruuville...

oma joskus aina temppuilee myös, mutta aina sen on saanut tulille, suurin syy tuossa omassa on varmaan se, kun lukkoa ja avainta ei ole sarjoitettu toisiinsa :P kokeilin 200D:n virta avainta tuohon 300E:n lukkoon, kun se näytti terveemmältä ja ylläri pylläri, se toimi paremmin, kuin tuolla 300E:n "omalla"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Juu kiitti näistä.. Pitää huomenna vielä vemputtaa hetken ennenkun menee jollekkin joka osaa 8) kun oon ymmärtäny ettei saa lukkoo pihalle ilman avainta, ainakaan nätisti. Vai?

Ja jos ei niin kyllä se sit irti saadaan ja uutta tilalle :twisted:
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Ja heti kun avain kääntyy virtalukossa, niin se patruuna vaihtoon! Ei kannata kikkailla sen enempää, tosi tympeä irroittaa, jos ei saa avainta 0-asennosta käännettyä. Saati jos jumittuu starttausasentoon, niinkuin allekirjoittaneella kävi. Siltä seisomalta painelin KL:ään ja hain uuden patruunan, asennuksessa meni ehkä 15 min. :wink:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

ThaBandit^ kirjoitti:Ja heti kun avain kääntyy virtalukossa, niin se patruuna vaihtoon! Ei kannata kikkailla sen enempää, tosi tympeä irroittaa, jos ei saa avainta 0-asennosta käännettyä. :wink:
Mutta saako sitä sillee kiltisti irti ilman avainta :?: :?: :?
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta juttuja olen lukenut, että aika veemäinen irrotettava. Pitää purkaa koko kojelaudan potkumuovi sieltä alta pois jne. :? Pitiköhän virtalukon pohja irroittaa ja koko se lukkosysteemi piti saada "käsille." En muista tarkalleen. Haulla taitaa löytyä jonkin verran juttua.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

200D:stä irrotin väkivaltaisesti sen rattilukko systeemin, en suosittele sellaiseen autoon samaa operaatiota, jolla meinataan vielä ajaa liikenteessä, on nimittäin aika kovaa materiaalia se "alumiini" :D 10 kg lekalla sai jo vähän naarmuja aikaan... se on siis rakennettu niin, että sitä ei voi rikkomatta purkaa, kun on vähän kuin varkaudenesto laite :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Eli avaimen vemppausta luvassa.. Jos ei liiku nii vänttisen mersuhuoltoon :-)
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

napa kirjoitti:ja mielummin ei käytettäis sitä voimaa, vaan hienosti narraamalla ja hakemalla "oikeaa kohtaa" koitettais saada vielä se avain kääntymään, ellei sitten ole jo v-pihdeillä väännetty avainta korkkiruuville...

oma joskus aina temppuilee myös, mutta aina sen on saanut tulille, suurin syy tuossa omassa on varmaan se, kun lukkoa ja avainta ei ole sarjoitettu toisiinsa :P kokeilin 200D:n virta avainta tuohon 300E:n lukkoon, kun se näytti terveemmältä ja ylläri pylläri, se toimi paremmin, kuin tuolla 300E:n "omalla"...
Tunnin verran mä sitä pienellä voimalla mulkkasin.....
No sit meni hermot ja koitin voimalla ja heti nöyrty.
Elikkä pirunpihdit kiinni ja sit voimoo kehiin niin laukes.

Mut se on taas suhteellista. :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin