W126 jarruista?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Viesti Kirjoittaja tango »

Kyllä se vaan niin on, että jos otetaan tuo jarrupääsylinteri tuolta syliin ja katsotaan sitä oikeinpäin niin tuo vasen säiliö on etummainen ja oikea takimmainen. Lisätään vielä että ABS:ille myydään erikseen jarrunestettä DOT5/ABS. Koostumuksesta en sitten tiedä onko samaa kun muutkin.
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Siis dot 3 ja 4 tyypin jarrunesteet on juuri sitä tavallista glyserolipohjaista jarrunestettä, jota on lähes kaikissa vanhemmissa autoissa alunperin.

Dot 5.1 jarruneste on synteettistä ja sillä on hiukan korkeampi korkeampi kiehumispiste kuin edellisillä. Sitä voi sekoittaa 4:n kanssa, mutta se on kalliimpaa. Mitään käytännön hyötyä sen käyttämisessä ei 126:ssa saavuteta oli siinä absit tai ei. W126 malli on tullut 1979 ja siitä asti sitä on ollut saatavilla abs jarruilla, eikä silloin ollut edes keksitty dot 5.1 nestettä (olikohan edes dot 4:sta).

Dot 5 jarruneste taas on silikonipohjaista ja sitä ei saa sekoittaa muiden kanssa.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JuhoK kirjoitti:Siis dot 3 ja 4 tyypin jarrunesteet on juuri sitä tavallista glyserolipohjaista jarrunestettä, jota on lähes kaikissa vanhemmissa autoissa alunperin.
Dot 5 jarruneste taas on silikonipohjaista ja sitä ei saa sekoittaa muiden kanssa.
Eikä laittaa muutenkaan jos jarrujärjestelmä ei ole tehty sille.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

No Veholta hajin. Sieltäkin ne anto sitä DOT4:sta.
Hinta nyt on varmaan taas vähän mitä on verrattuna johonkin varaosaputiikkeihin.. Olishan sen varmasti huomattavasti halvemmalla jostain muualta saanut, mutta tuossa lähelläkun tuo nyt on..

Vähän OT; tango, en ymmärtänyt miten katsoit tuota säiliötä. Katson sitä miten tahansa, niin aina se vaan on niin, että (tuossa kuvassa) se "vasen" on taaimmainen -lähempänä jarrutehostinta, ja "oikea" etummainen -kauempana tehostimesta.
MUTTA en ala enempää väittelemään kanssasi, koska todennäköisesti sinä olet oikeassa, ja minä väärässä. :D Itse katson noita komponentteja oikeastaan aina kuljettajan istuimelta käsin. Eli ko. "vasen osa" on silloin taaempi, ja koko roska sijaitsee auton vasemmalla puolella. Tietysti toi säiliö on aika hämärän muotoinen, mikä sekoittaa..


edit: Nesteet katoaa tuosta "taaemmasta" säiliöstä, eli takajarrujen osalta. Ei kait siel voi mitään kauheen kallista olla paskana..? Alko vähän hirvittää... :?
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Viesti Kirjoittaja tango »

Tarkoitukseni ei ollut väitteleminen, kerroin vaan oman näkemyseni. Kommentointini ei tosin liittynyt olellisesti asiaan joten se oli siltäosin jopa tarpeeton. Pääasia että molemmissa säiliöissä on nestettä ja jos se sielä vielä pysyykin, on jarruilla hyvät edellytykset toimia. Toivottavasti vika löytyy ja saat jarrut kuntoon.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

missä siellä on oikee ja vasen säiliö, mun mielestä säiliö on puolitettu vaan taka lokero voittoisesti ja kuva siitä väitteeni vahvistukseksi :wink:
Kuva
taka säiliö on vaan huomattavasti tilavampi kuin etummainen :lol:
mutta asiaan :?
merdensiumilla varmaankin vuotaa taka jarruputki, mikä on toden näkösesti ruostunut puhki ja onhan sellanenkin mahollisuus että letku vuotaa mitä en kylläkään ihan ensimmäisenä usko, saati sitten satulan vuoto :roll:
kattele kaveri siihen avuksi polokee jarrua ja meet alle ite kurkkii mista tihkaa nestettä ulos :roll:
voihan vielä jarrupääsylinterikin vuotaa tehostimen sisään nestettä, minkä kone sitten ryyppää myöhemmin, tehen konneelle pientä käynti häiriöö :(
eiköhän tää ollu tässä :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

No perkeles että meni toikin pitkälle.. :D:D:D

No kattelin vaan tota kuvaa, ja mitä nyt jonnin verran kurkkinu sinne konepellin alle. Niinkun sanoin, toi on hämärän muotoinen toi säiliö, ja jaettu aika hassusti. Kait se sit on noin niinkuin te fiksummat sen sanoitte. :D Mielestäni se on edelleen päinvastoin, pakkohan tästä on iteki mennä kattelemaan sitä säiliötä vielä uudemman kerran.

Joo, täytyy ottaa kaveri avuks ja ihmetellä yhdessä.. Toivotaan että se on vain joku ruostunut putki..


Toi oli edellisessä katsastuksessa hylätty juurikin jarrujen takia, ja edellinen omistaja halusi väen väkisin itse hoitaa auton kuntoon ja myydä "ehjän ja katsastetun" auton, vaikka sanoin että voin itsekin korjata. Sanoin sillon, että tekevät sitten homma kunnolla ettei tarvi itse myöhemmin alkaa ihmettelemään. Levyt ja palat ne ainakin oli sinne vaihtanut, mutta ei kait sit vissiin mitään muuta... Noh, tällästähän tää on joskus. :D Kuluvia osiahan noi on. Onpahan tuostakin autosta paljastunut kourallinen muitakin vikoja, jotka "piti olla kunnossa"... Lienevät vaan puhuneet jotta pääsisivät romustaan eroon.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, mitäs ne muut viat on :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

touhottaja kirjoitti:no, mitäs ne muut viat on :roll:
No tota.. kehtaakohan sitä alkaa tässä niitä sanomaan..
Vähän alkaa olla sellanen fiilis, että tuli ostettua sika säkissä.. Olis pitäny saada joku kaveri mukaan, joka autoista enempi tietää..

Niitä vikoja on vaikka minkälaisia, pienistä isoihin. Eipä se nyt sinänäsä mua haittais, mutta kun ne osat maksaa niin maan perkeleesti...
Tähänkin olin "varautunut" kun autoa ostin, olin ihan sujut sen kanssa, että siihen menee kaikki rahat. Mutta se, ettei ne riitäkään onkin sitten jo toinen juttu.


Jenkkilässä on sanonta: "I rather push a Chevy than drive a Ford." Kaippa toi pitäis lämmittää mieltä, kun on sille niin usein tullu naurettua.
...vaan kylläpä sitä nytten kelpais vaikka ooppeli.


Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! :D Eikö vaan?
Onpahan sentään Mersu.. Jospa se tästä pikkuhiljaa tulis kuntoon.. :roll:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei muuta kun kakistat ulos vaan mikä sitä ässää kaivertaa niin pähkäillään peli kuntoon :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

touhottaja kirjoitti:ei muuta kun kakistat ulos vaan mikä sitä ässää kaivertaa niin pähkäillään peli kuntoon :D
Noh. Tässä saat sitten listaa.. ei oo kivaa luettavaa.

1. Alusta
Ei pidä paineita, vuotaa jostain, hintaa kyselty Veholta ja KL-varaosista, tolpat on 1000e/kpl ja niitä joutuu uusimaan 2-4. Tällä hetkellä tiedossa kaksi tahoa, jotka osaavat korjata. Veho ja Rolle.

2. Tyhjäkäynti on liian korkealla. Jossain 1100 rpm.

3. Jarrut

4. Kadottaa jäähdytysnestettä johonkin, tuttu autokorjaaja ei löytänyt vikaa.

5. Ohjaustehostin ei toimi kunnolla. Mielestäni siis..

6. Webaston kello

7. Vakionopeudensäädin.

8. Lähtee lämpimämmillä keleillä huonohkosti käyntiin. Syystä ei tietoa. Jos pakkasta on -20 C, lähtee kuin palmun alta. Mutta odotas kun lämpötila onkin vaikka +1 C...

9. Muutama pikku kosketushäiriö jossain johdoissa.. esim. oikea vilkku. pikkujuttuja..

10. Jotain varmasti vielä unohtui..


Sen sijaan kaikki sähköhärpäkkeet toimii täysin, noita muutamia lukuunottamatta. Kone käy muuten nätisti ja vaihdelaatikko pelaa hienosti. Eikä autossa ole hirveästi ruostettakaan. Sisusta on siistissä kunnossa, lukuun ottamatta rattia ja kuskinpenkin hienoista kulumaa..

Että sellasta...
Viimeksi muokannut Merbensium, Ke 03.03.2010 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonnii, onkos sitten kyseessä tämä allekirjotuksen 560:nen :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

touhottaja kirjoitti:nonnii, onkos sitten kyseessä tämä allekirjotuksen 560:nen :roll:
No sepä se juurikin...
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Taisi mennä touhottajakin hiljaiseksi.


Se on vähän niin, ettei tässä pähkäilyt nyt auta..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Merbensium kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:ei muuta kun kakistat ulos vaan mikä sitä ässää kaivertaa niin pähkäillään peli kuntoon :D
Noh. Tässä saat sitten listaa.. ei oo kivaa luettavaa.

1. Alusta
Ei pidä paineita, vuotaa jostain, hintaa kyselty Veholta ja KL-varaosista, tolpat on 1000e/kpl ja niitä joutuu uusimaan 2-4. Tällä hetkellä tiedossa kaksi tahoa, jotka osaavat korjata. Veho ja Rolle.

2. Tyhjäkäynti on liian korkealla. Jossain 1100 rpm.

3. Jarrut

4. Kadottaa jäähdytysnestettä johonkin, tuttu autokorjaaja ei löytänyt vikaa.

5. Ohjaustehostin ei toimi kunnolla. Mielestäni siis..

6. Webaston kello

7. Vakionopeudensäädin.

8. Lähtee lämpimämmillä keleillä huonohkosti käyntiin. Syystä ei tietoa. Jos pakkasta on -20 C, lähtee kuin palmun alta. Mutta odotas kun lämpötila onkin vaikka +1 C...

9. Muutama pikku kosketushäiriö jossain johdoissa.. esim. oikea vilkku. pikkujuttuja..

10. Jotain varmasti vielä unohtui..


Sen sijaan kaikki sähköhärpäkkeet toimii täysin, noita muutamia lukuunottamatta. Kone käy muuten nätisti ja vaihdelaatikko pelaa hienosti. Eikä autossa ole hirveästi ruostettakaan. Sisusta on siistissä kunnossa, lukuun ottamatta rattia ja kuskinpenkin hienoista kulumaa..

Että sellasta...
siinä taitaa olla hydrauli alusta vai vallan ilimalla :roll:
tuo joutokäynti on varmaan ilmavuodosta johtuva vaiva taikka sitten tyhjäkäynti moottori on jumissa
noista jarruista on kyllä jo puhetta ollutkin :lol:
vesi vuodoista, jos ei ulkpoisia vuotoja ole niin konehan taitaa syyvä sen veden, mutta haiseeko auton sisällä yhtään klykoli :roll:
tehostimeen uusi suodatin ja oikeat oljyt sissään, n.1.2L
mikäs siinä vepaston kellossa on vai puuttuuko se kokonaan :?:
vakionopeuden säätimen toimimattomuus johtuu melkein aina releestä taikka viiksestä, releen voi korjata vaikka sähkäri ja itte vaihtaa viiksi :D
sitten tuo käyntiin lähtökin paranee kun joutokäynti on palannu ennalleen :shock:
sanosin näin kirjotuksen lopuksi, että hitto kun asut noin kaukana :roll:
ja vielä PS. mistäs viasta aletaan korjaaminen, jarruistako :?:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

En tiä mitä teit, mut eipä vituta enää niin paljoo. :D

Vakionopeussäätimen viiksi kyllä toimii niinku pitääki, ts. on jämäkän tuntuinen. Rolle ehdotteli, että siellä kun on jonkinmoinen sähkömoottori?? tolle, niin todennäköisesti se on sökö.

No webasto toimii teknisesti kyllä, mutta se kello pitäis jotenki nollata/ohjelmoida uudelleen. Vilkuttelee vaan nollia, eikä ragoi mihinkään.


Tarkoitus olisi ollut, että korjailen tuon ensin, noh, käyttökuntoon, eli suurinpiirtein järjestyksessä jarrut, tyhjäkäynti, alusta..
Tuo alusta toimi osittain vielä hetki sitten. Nosti kyllä perän normaali ajokorkeudelle, mutta ei pitänyt paineita ja oli kuin kivireki ajaa, kunhan vain muisti lisätä hieman öljyä. Noh, nytten se sitten pudotti sen auton ihan tonttiin, että täytyy vähän miettiä miten tässä mennään..
Noi webastot ja cruiset nyt on vielä pikkuvikoja..

Autossa on alkuperäinen automaattisesti säätyvä hydropneumaattinen alusta kaikkine hienouksineen ja kirouksineen.

Mitäs tarkoitat että asun kaukana?
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14025
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnistuuko saksan kielen taito, tai englanti? Täältä on tullut monesti hyvät ohjeet ja vastaukset, englannillakin ja HPF:ään:

http://w126.mercedesforen.de/
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Jarruista ois helpoin aloittaa. Otat maton pois lattialta ja koitat/katsot vuotaako pääsylinterin juuresta.
Jos vuoto olisi takapiirissä ei sitä nestettä kovin montaa jarrutusta siellä säiliössä olisi.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Jarruista onkin tarkoitus aloittaa. Sitä nestettä on toisessa osassa siliötä, eli siinä mistä se täytetäänkin. Onko se sitten etupiiri? Mutta täytyy nyt ensin keksiä tolle alustalle jotain ensiapua jotta tolla pääsee edes liikkumaan.

Noh saksa ei taivu, mutta englanti mennee sanakirjan kanssa. On mulla tohon alustaan mersun oma korjausopaskin, mutta.. ei tällänen maallikko niistä hirveästi ymmärrä, ja tosiaan ne osat maksaa hiukkasen..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Harri126 kirjoitti:Jarruista ois helpoin aloittaa. Otat maton pois lattialta ja koitat/katsot vuotaako pääsylinterin juuresta.
Jos vuoto olisi takapiirissä ei sitä nestettä kovin montaa jarrutusta siellä säiliössä olisi.
ei suinkaan se neste sinne lattialle tule vaikka pääsylinteri vuotaski taakse, sehän menee ensin jarrutehostimeen ja sen kautta koneeseen :roll: kait :wink:
niin olis mulla tällänen ja suomeks :lol: oliskohan tälläsestä mittään apua kellekkään :oops:
Kuva
noo, ittelle ainakin :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Joo, juurikin tuosta oppaasta mulla on.. hrmh.. tuota, eräänlainen versio itselläkin. :D Tollainen täytyy kyllä ihan alkuperäisenäkin jostain hommata, olis meinaan tarkoitus pitää auto useampikin vuosi.

Tuosta oppaasta kun yrittää jotain lukea, niin onhan kaikki asiat toki erittäin hyvin esillä ja tarkaan selostettu, mutta se käytännön hyöty tälläselle tavalliselle sukankuluttajalle, on melko pieni. Jos ymmärrätte. :D
Ette kuitenkaan, ei se mitään. :wink:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Nooh...elä merpensiumi ressaa. Niin ne näyttää meikäläisen lotjakkeessakin jarrut laahavan ja tänään keittää hurautti vähän liemiäkin.

Ensviikolla pitää ottaa satulat levälleen ja katsoa mitä sinne kuuluu - jos vaikka polttoainetalouskin vähän pienentys. :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Mesedesi kirjoitti:Nooh...elä merpensiumi ressaa.
Enhän mie.. Oon valmis hyväksymään sen, että 23-vuotiassa autossa on vikoja. Yhden kun saa korjattua, niin toinen jo kurkistelee esiin. Osittain juuri sen takia tuon hommasinkin. Oppii itekin vähän tekemään autolle jotain.

Ja rahaa siihen menee, no otan sen osittain myös harrastuksen kannalta. Tuolla hinnalla olisin varmaan saanut jonkun kivan 90-luvun Fiatin tai Peugeotin, missä niitä vikoja ei sitten välttämättä olisikaan. Mutta ei niissä kyllä sitten ole mitään muutakaan, mitä tuossa mersussa on.

Kyllä noilla jarruilla vielä ajelee, kunhan tekee sen varovasti. Etujarrut pitää vielä hyvin, lähinnä ongelma on, ettei mikään juurikaan rajoita takapyörien etenemishaluja. Automaagi kun vielä on.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Merbensium kirjoitti:...Tuolla hinnalla olisin varmaan saanut jonkun kivan 90-luvun Fiatin tai Peugeotin, missä niitä vikoja ei sitten välttämättä olisikaan....
:shock:

Lapsenusko ei ole vielä maailmast loppunut... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Mesedesi kirjoitti:
Merbensium kirjoitti:...Tuolla hinnalla olisin varmaan saanut jonkun kivan 90-luvun Fiatin tai Peugeotin, missä niitä vikoja ei sitten välttämättä olisikaan....
:shock:

Lapsenusko ei ole vielä maailmast loppunut... :lol:

Noh siis.. :lol: Tajusit varmaan mitä tarkoitin. Jonkun ehjän auton kumminkin. (ei välttämättä pököttiä)
Oli se oma vanha 80-luvun Volvokin ehjä, vaikka sillä oli jo 400.000 rullattu. Mutta eipä siinä sitten ollutkaan mitään mikä voisi mennä rikki. :D
Tuon Mersun hinnalla olisin saanut vielä kourallisen varaosa-autojakin ja monta tankillista bensaa.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

touhottaja kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:Jarruista ois helpoin aloittaa. Otat maton pois lattialta ja koitat/katsot vuotaako pääsylinterin juuresta.
Jos vuoto olisi takapiirissä ei sitä nestettä kovin montaa jarrutusta siellä säiliössä olisi.
ei suinkaan se neste sinne lattialle tule vaikka pääsylinteri vuotaski taakse, sehän menee ensin jarrutehostimeen ja sen kautta koneeseen :roll: kait :wink:
niin olis mulla tällänen ja suomeks :lol: oliskohan tälläsestä mittään apua kellekkään :oops:
Kuva
noo, ittelle ainakin :D
Kyllä secissä tuli.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Harri126 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:Jarruista ois helpoin aloittaa. Otat maton pois lattialta ja koitat/katsot vuotaako pääsylinterin juuresta.
Jos vuoto olisi takapiirissä ei sitä nestettä kovin montaa jarrutusta siellä säiliössä olisi.
ei suinkaan se neste sinne lattialle tule vaikka pääsylinteri vuotaski taakse, sehän menee ensin jarrutehostimeen ja sen kautta koneeseen :roll: kait :wink:
niin olis mulla tällänen ja suomeks :lol: oliskohan tälläsestä mittään apua kellekkään :oops:
Kuva
noo, ittelle ainakin :D
Kyllä secissä tuli.
olikos se secci manuaali vaihteella? sillonhan siellä tarttee vuotaa tehostimen kalvokin :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Teo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ti 05.09.2006 18:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Teo »

Merbensium kirjoitti: Noh. Tässä saat sitten listaa.. ei oo kivaa luettavaa.

1. Alusta
Ei pidä paineita, vuotaa jostain, hintaa kyselty Veholta ja KL-varaosista, tolpat on 1000e/kpl ja niitä joutuu uusimaan 2-4. Tällä hetkellä tiedossa kaksi tahoa, jotka osaavat korjata. Veho ja Rolle.

2. Tyhjäkäynti on liian korkealla. Jossain 1100 rpm.
-Tyhjäkäynnin säädin rikki?

3. Jarrut
-Vika löytyy aina eikä koskaan kallis remontti.

4. Kadottaa jäähdytysnestettä johonkin, tuttu autokorjaaja ei löytänyt vikaa.
-Jos katoaa, eikä vuoda, niin joko se on oljyn seassa tai tulee putkesta ulos.

5. Ohjaustehostin ei toimi kunnolla. Mielestäni siis..
-Pumppu rikki tai öljy loppu.

6. Webaston kello

7. Vakionopeudensäädin.
-Tod. näköisesti aivolaatikko paskana, niminerkki JTY korjaa hyvään hintaan, voin suositella.

8. Lähtee lämpimämmillä keleillä huonohkosti käyntiin. Syystä ei tietoa. Jos pakkasta on -20 C, lähtee kuin palmun alta. Mutta odotas kun lämpötila onkin vaikka +1 C...

9. Muutama pikku kosketushäiriö jossain johdoissa.. esim. oikea vilkku. pikkujuttuja..

10. Jotain varmasti vielä unohtui..


Sen sijaan kaikki sähköhärpäkkeet toimii täysin, noita muutamia lukuunottamatta. Kone käy muuten nätisti ja vaihdelaatikko pelaa hienosti. Eikä autossa ole hirveästi ruostettakaan. Sisusta on siistissä kunnossa, lukuun ottamatta rattia ja kuskinpenkin hienoista kulumaa..

Että sellasta...
On sitä täälläkin painittu samojen ongelmien kanssa, tällä autolla ajo vaatii luonnetta. Voitais mennä vaikka kaffelle ja jutella vähän näistä meijän kinnereistä. Mulla on muuten yksi uusi iskaritolppa jos kiinnostaa.

-Teo
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Teo kirjoitti:
On sitä täälläkin painittu samojen ongelmien kanssa, tällä autolla ajo vaatii luonnetta. Voitais mennä vaikka kaffelle ja jutella vähän näistä meijän kinnereistä. Mulla on muuten yksi uusi iskaritolppa jos kiinnostaa.

-Teo

No en mä tosta luonteesta osaa sanoa.. :D Toi oli suurelta osin heräteostos mulle. Uusi auto oli saatava, ja tollasta olin haaveillu jo pidemmän aikaa. En mä tosta osaa paljon sanoa, sen verran uus kapine vielä.

Jaa jaa on uus tolppa?? Eteenkö vaiko taakse? Nehän on erilaiset. Kai ne käy ristiin vasemmalle ja oikealle, en tiedä. Mutta eteen on erilaiset kuin taakse. Minkäslaisella hinnalla olisit valmis luopumaan ko. osasta?
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Merbensium kirjoitti: 8. Lähtee lämpimämmillä keleillä huonohkosti käyntiin. Syystä ei tietoa. Jos pakkasta on -20 C, lähtee kuin palmun alta. Mutta odotas kun lämpötila onkin vaikka +1 C...
Lisäilmaluisti jumissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin