W126 Puskurin kromeista
Hajonneiden kiinnikkeiden tilalle voi myös laittaa M6 pultin korilaatoilla (mielellään ruostumaton niin saa seuraavalla kerralla auki).
Alkuperäiset kiinnikkeet maksaa mansikoita ja niitä on paljon...
Alkuperäiset kiinnikkeet maksaa mansikoita ja niitä on paljon...
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No voi perkeles.. Ajattelin, että kesällä ottelen puskureita ja kylkimuoveja poeis ja kattelen miltä niiden alla näyttää. Tollasta "pientä puuhastelua" lähinnä.. Sais auton todellisen kunnon selville. Täytyypi nyt kattella, jos noi pienetkin hommat maksaa jo paljon.esukki kirjoitti:Hajonneiden kiinnikkeiden tilalle voi myös laittaa M6 pultin korilaatoilla (mielellään ruostumaton niin saa seuraavalla kerralla auki).
Alkuperäiset kiinnikkeet maksaa mansikoita ja niitä on paljon...
Auto on ollut minulla vasta pari kuukautta, joten aika tuntematon kapistus vielä. Tai no, viat on kyllä tullu selville..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Re: W126 Puskurin kromeista
Olipas joku löytänyt tämän vanhan aloitukseni ja nostanut esiinTomppa kirjoitti:Pesun jälkeen tarkemmin zoomailin puskureiden kromi osia ja pieniä ruoste pisteitä on ilmestynyt , Joten tietääkö kukaan paljonko uudet kromipalat maksaa.
Kromipalat tuli silloin vaihdettua ja pieniä ja hieman suurempiakin ruoste pisteitä löytynyt ajan saatossa muualtakin, ja korjailtu pois..
Ässä viettää nyt eläkepäiviä tallin lämmössä.
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W126 Puskurin kromeista
Tomppa kirjoitti:
Olipas joku löytänyt tämän vanhan aloitukseni ja nostanut esiin
Kromipalat tuli silloin vaihdettua ja pieniä ja hieman suurempiakin ruoste pisteitä löytynyt ajan saatossa muualtakin, ja korjailtu pois..
Ässä viettää nyt eläkepäiviä tallin lämmössä.
Joo, kun en jaksanut uuttakaan turhaan aloittaa.. Jollain pitää päästä noista pisteistä eroon, ettei vaan pahene.
Jaa lienee tuo avatarin ässä? Komean näköinen. Mitkäs vanteet tossa on? Sopii ku nyrkki silmään.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Re: W126 Puskurin kromeista
jep avatarin ässähän se... vanteet on fondmetal.. joku vanha malli... 17" ja 9" leveätMerbensium kirjoitti:Jaa lienee tuo avatarin ässä? Komean näköinen. Mitkäs vanteet tossa on? Sopii ku nyrkki silmään.
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W126 Puskurin kromeista
Mennee vähän OT:ks, mutta menköön.. Vanha aihe.Tomppa kirjoitti: jep avatarin ässähän se... vanteet on fondmetal.. joku vanha malli... 17" ja 9" leveät
Minkäskokoiset renkaat sulla on noilla vanteilla, oon tässä vähän kesärenkaita metsästelly..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Voi karpalo!
Tuossa kattelin taas niitä takapuskurin kromeja. Ruostepisteet nayttivät olevan ihan siinä pinnassa, että saapi melkein pyyhkimällä poies.
Niinhän ne sitten lähtivätkin, nahkaläpyskällä lahtivät oikein nätisti, kun pari kertaa pyyhkäisi. Noh, niiden ruostepisteiden alta sitten paljastuikin pienen pieniä kupruja.. Ei niitä näe tarkkasilmäinen kuin ehkä vasta askeleen päästä.
Eli toihan on mätä tuolta alta.. Ja uudet ei ole hirveän halpoja.
Tuo vaihtaminen ei ole ainkaan vielä enskesän juttu, kun on autossa muutakin kiireellisempää.
Nyt sitten kysyisin, onko jotain keinoa saada tuo mätäneminen pysäytettyä tuohon pisteeseen, missä se on nyt? Tietysti kunnon vahat yms. ja jos sen saisi irti, niin alapuolelta kaikki ylimääräinen ruoste pois ja jonkin näköinen ruostesuojaus tilalle. Pelottaa vaan, jos se leviääkin käsiin kun siihen koskee.
kommentteja/vinkkejä?
Tuossa kattelin taas niitä takapuskurin kromeja. Ruostepisteet nayttivät olevan ihan siinä pinnassa, että saapi melkein pyyhkimällä poies.
Niinhän ne sitten lähtivätkin, nahkaläpyskällä lahtivät oikein nätisti, kun pari kertaa pyyhkäisi. Noh, niiden ruostepisteiden alta sitten paljastuikin pienen pieniä kupruja.. Ei niitä näe tarkkasilmäinen kuin ehkä vasta askeleen päästä.
Eli toihan on mätä tuolta alta.. Ja uudet ei ole hirveän halpoja.
Tuo vaihtaminen ei ole ainkaan vielä enskesän juttu, kun on autossa muutakin kiireellisempää.
Nyt sitten kysyisin, onko jotain keinoa saada tuo mätäneminen pysäytettyä tuohon pisteeseen, missä se on nyt? Tietysti kunnon vahat yms. ja jos sen saisi irti, niin alapuolelta kaikki ylimääräinen ruoste pois ja jonkin näköinen ruostesuojaus tilalle. Pelottaa vaan, jos se leviääkin käsiin kun siihen koskee.
kommentteja/vinkkejä?
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
- Paikkakunta: Kitinoja
ai täällä kauhistellaan 245 leveäksi kumiksi mulle katottii taakse 275/30 Kumi Millähän maali lähtee noista kromiosista hyvin irti, on takapuskurin kromissa hiukan maalia ni pitäs hinkata pois ja sitte kiillottaa
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Noh, olen lukenut niin paljon "kauhutarinoita" noista "liian" leveistä kumeista, ettei itseä oikein innosta.Nuottajärvi kirjoitti:ai täällä kauhistellaan 245 leveäksi kumiksi mulle katottii taakse 275/30 Kumi
Taakse olen ajatellut ehkä 235 ja eteen ihan alkuperäisiä 215.
Ja 16 tuumaisilla vanteilla. Pysyy toi ajotuntuma mahd. hyvänä.
Menee "hiukan" offtopiciks, mutta on sen verran vanha aihe jo, että mahtaako hirveästi haitata..?
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Ruostuminen lähtee aina sieltä alapuolelta liikkeelle ja tulee vähän yllätyksenä sitten pintaan esille.Tuossa kohtaa ei ole valitettavasti mitään oikotietä onneen.Kun kromin pinta on rikkoutunut,ei sitä pysty pelastamaan enää millään.Kaikki muut toimenpiteet,kuin palojen vaihto,on turhaa tekohengitystä.Pelti on tuossa sinunkin tapauksessa varmasti mennyt jo niin ohueksi,ettei mikään hionta tule kyseeseen.Kromi palojen irroitus tai alapuolelle käsiksi pääsy,vaatii aina puskurin irroituksen.Merbensium kirjoitti:Voi karpalo!
Tuossa kattelin taas niitä takapuskurin kromeja. Ruostepisteet nayttivät olevan ihan siinä pinnassa, että saapi melkein pyyhkimällä poies.
Niinhän ne sitten lähtivätkin, nahkaläpyskällä lahtivät oikein nätisti, kun pari kertaa pyyhkäisi. Noh, niiden ruostepisteiden alta sitten paljastuikin pienen pieniä kupruja.. Ei niitä näe tarkkasilmäinen kuin ehkä vasta askeleen päästä.
Eli toihan on mätä tuolta alta.. Ja uudet ei ole hirveän halpoja.
Tuo vaihtaminen ei ole ainkaan vielä enskesän juttu, kun on autossa muutakin kiireellisempää.
Nyt sitten kysyisin, onko jotain keinoa saada tuo mätäneminen pysäytettyä tuohon pisteeseen, missä se on nyt? Tietysti kunnon vahat yms. ja jos sen saisi irti, niin alapuolelta kaikki ylimääräinen ruoste pois ja jonkin näköinen ruostesuojaus tilalle. Pelottaa vaan, jos se leviääkin käsiin kun siihen koskee.
kommentteja/vinkkejä?
Uudet on arvokkaita ja edullisesti niitä ei tahdo saada mistään.Jos ei sitten käy niin hyvä munkki,että joltain harrastajalta olisi jäänyt jostain projektista.Omaan tuli vaihdettua kaikki kromit jokunen vuosi takaperin ja laitoin paksua massaa taustapuolelle.Noissa ei ole kuin ohut pohjamaali uutena takana.Sieltä se mätä lähtee muhimaan,jos ei lykkää suojaa sinne reilusti.
Käytettyjä ehjiä on myös melko vaikea löytää,kun kysymys on jo tämän ikäisistä autoista,niin hapantuneet on muistakin.Ja näitä ässiä on vähemmän purettuna missään hajoittamoilla.Jos ei Saksasta satu löytämään edullisemmin(Ebay ehkä),niin Suomesta sitten KL varaosat varmaankin seuraavaksi halvin.Halpojahan nämä eivät ole tosiaan kyllä missään
M-B 260SE -86 "basso"
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Renegade kirjoitti:Ruostuminen lähtee aina sieltä alapuolelta liikkeelle ja tulee vähän yllätyksenä sitten pintaan esille.Tuossa kohtaa ei ole valitettavasti mitään oikotietä onneen.Kun kromin pinta on rikkoutunut,ei sitä pysty pelastamaan enää millään.Kaikki muut toimenpiteet,kuin palojen vaihto,on turhaa tekohengitystä.Pelti on tuossa sinunkin tapauksessa varmasti mennyt jo niin ohueksi,ettei mikään hionta tule kyseeseen.Kromi palojen irroitus tai alapuolelle käsiksi pääsy,vaatii aina puskurin irroituksen.Merbensium kirjoitti:Voi karpalo!
...
kommentteja/vinkkejä?
Uudet on arvokkaita ja edullisesti niitä ei tahdo saada mistään.Jos ei sitten käy niin hyvä munkki,että joltain harrastajalta olisi jäänyt jostain projektista.Omaan tuli vaihdettua kaikki kromit jokunen vuosi takaperin ja laitoin paksua massaa taustapuolelle.Noissa ei ole kuin ohut pohjamaali uutena takana.Sieltä se mätä lähtee muhimaan,jos ei lykkää suojaa sinne reilusti.
Käytettyjä ehjiä on myös melko vaikea löytää,kun kysymys on jo tämän ikäisistä autoista,niin hapantuneet on muistakin.Ja näitä ässiä on vähemmän purettuna missään hajoittamoilla.Jos ei Saksasta satu löytämään edullisemmin(Ebay ehkä),niin Suomesta sitten KL varaosat varmaankin seuraavaksi halvin.Halpojahan nämä eivät ole tosiaan kyllä missään
Oli tarkoitus ottaa nyt kesällä nuo puskurit irti, ehkä purkaa kokonaan ja tutkia millaisessa kunnossa ovat. Noh, tuon takapuskurin kromin kanssa täytyy sitten pähkäillä.
Ajattelinkin tässä, että jos se säilyisi jollain keinolla suht' hyvänä nyt vuoden (korkeintaan kaksi) ja laittais sitten vaikka kaikki kromiosat uudet. Tämän kesän homma se ei vielä millään ole, on autossa muuta "kiireellisempää". Ja kaiken lisäksi "nuoren opiskelijan" varoilla kun mennään, joutuu miettimän hiukan mitä tuosta autosta laittaa ja milloin.
Ja siis, sinänsä mua ei vituta se, että ne on ruostunut ja joutuu vaihtamaan. Eikä sekään oikeastaan, että ovat kalliit. Mielestäni ovat kuitenkin "sijoittamisen arvoisia". Ylipäätänsä olen hiukan sitä mieltä, että sitten kun ässässä alkaa osien hinnat hirvittää, kannattaa suosiolla vaihtaa autoa. (Mutta ei merkkiä missään tapauksessa.. )
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä niiden listojen ruostumista voi hidastaa jonkin verran,suihkimalla
spray vaseliinia,tai spray tervaa aika ajoin sinne väliin etenkin kun auto kuivana kesäaikaan....
Eihän nuokaan jo ruostunutta pelasta,mutta hidastaa hiukan...
Tuo terva etenkin ku kuivahtaa niin pysyy suht hyvin kalvo paikoilaan...
Paras tulos tuohon ruosteen jarrutamiseen olis ehkä tuo listojen irroitus,
puhdistus ja sen jälkeen suojaus ja vaikka jokin ruoste stoppi käsittely valiin päälle sitten tuo terva suojaksi,voisi saada sen vuoden pari lisä aikaa...monesti vaan tuo listan irroitus voi olla tuhoisaa kuten mietitte.?
Itse suojannut pultteja,muttereita,jarruputkia ja muitakin ruosteelle altiita osia tervalla,ei jumitu eikä ruostu niin helposti..kukin tetty tavallaan.
T.Jaakko.P
spray vaseliinia,tai spray tervaa aika ajoin sinne väliin etenkin kun auto kuivana kesäaikaan....
Eihän nuokaan jo ruostunutta pelasta,mutta hidastaa hiukan...
Tuo terva etenkin ku kuivahtaa niin pysyy suht hyvin kalvo paikoilaan...
Paras tulos tuohon ruosteen jarrutamiseen olis ehkä tuo listojen irroitus,
puhdistus ja sen jälkeen suojaus ja vaikka jokin ruoste stoppi käsittely valiin päälle sitten tuo terva suojaksi,voisi saada sen vuoden pari lisä aikaa...monesti vaan tuo listan irroitus voi olla tuhoisaa kuten mietitte.?
Itse suojannut pultteja,muttereita,jarruputkia ja muitakin ruosteelle altiita osia tervalla,ei jumitu eikä ruostu niin helposti..kukin tetty tavallaan.
T.Jaakko.P
Kyllähän sinne voi vielä jotain massaa tai vastaavaa lykätä,eihän siitä haittaa ainakaan ole,mutta irroittamaan en lähtisi välttämättä,jos sama pitäisi saada vielä ehjänä paikalleen.Niinkuin joku tuossa aikaisemmin kirjoitti,voi huonoimmassa tapauksessa olla vain se kromipinta enää jäljellä näissä ruoste kohdissa.Selviää vain tutkimalla.
M-B 260SE -86 "basso"
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
Ei missään tapauksessa mitään Pata Pataa,eikä teräsvillaa,eikä edes muovista karhunkieltä.Kromipinta saattaa himmetä ja tulee täyteen hiusnaarmuja.Olen seurannut vierestä,kun kaveri kiilloitti prätkän hiukan ruostuneita osia muovisella karhunkielellä.Osat himmeni lopullisesti ja tulivat mattakiiltoisiksi.En suosittele kokeilemaan todellakaan.Kostutetulla sokeripalalla irroitetaan usein esim.likaa prätkän pakoputkista,se ei tee naarmuja,mutta on aika työlästä hommaa.corepressor kirjoitti:Mulla ei ole ollenkaan ruostetta vielä kromeissa. Tosin nyt kun menin tuon sanomaan niin seuraavan pesun jälkeen sieltä ihan varmasti paljastuu vaikka mitä.
Jossain muistan nähneeni vinkin ottaa PataPatalla kromeja kirkkaaksi + alkaneet ruosteet pois. Mahtaako olla totta?
Mistäs tiedät corepressor,kuinka monta kertaa kromit on vaihdettu jo autoosi,vai onko ollut peli uudesta asti?
M-B 260SE -86 "basso"
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
Ohho.. hyvä kun selvensit tuota PataPata -urbaania legendaa eipä tule kokeiltua..Renegade kirjoitti: Mistäs tiedät corepressor,kuinka monta kertaa kromit on vaihdettu jo autoosi,vai onko ollut peli uudesta asti?
Ihan puhdas veikkaushan tuo oli. Silloin kun tämä auto tuotiin sveitsistä (2007), oli käsittääkseni seissyt käytännössä joku viimeiset 12 vuotta tallissa ja aivan satunnaisesti käytössä. Eikä autossa ollut yhtään ruostetta. Tietysti jos siitä ennen sitä oli vaihdettu? Nyt siihen on tulossa, kun olen käyttänyt sitä tämän talven .. pelolla odotan mitä kaikkea pientä löytyy kun käyn kevätpuhdistukset läpi olisi vaan pitänyt suojauttaa auto viime kesänä, mutta se sitten jäi väliin..
Re:
mitäs nää erot menee, varsinkin mitkä erot on etupuskurin keskimmäisessä palassa ? 1 ja 2 sarjan tämä pala näyttää samalta mutta mutta ?
adenauer300 kirjoitti:Muistakaa, kun tilaatte purkaamoilta w126 puskurin kromi osia, että 80-85 mallisissa on erinlaiset kromilistat kuin 86-91 mallisissa. eli ei yhteen sopivat
Re: W126 Puskurin kromeista
Kyllä ne kaikki on eri, ja vielä on olemassa jenkkimallitkin.
Niissä jenkkien tosin läpi mallisarjan samat kromit, toki Coupessa eri keskipala edessä.
Mutta tosiaan syvyys on erimittaista ja kulma vähän vaihtuu.
Niissä jenkkien tosin läpi mallisarjan samat kromit, toki Coupessa eri keskipala edessä.
Mutta tosiaan syvyys on erimittaista ja kulma vähän vaihtuu.
W903
V126
W203
V126
W203