SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
Huomasin tuossa 3kk sitten outoa rykimistä ja joutokäynnin vaihtelua SLK:ssani. No otin imuputkiston auki, että näkisin missä kunnossa ilmamassamittari on. Siellä odotti yllätys: öljyä! Johtopäätös osoitti ahtimen suuntaan ja oli oikea; öljyä oli kadoksissa.
Vähään aikaan en jaksanut edes ajatella asiaa, lisäilin vain öljyä... Tutkin netistä että ahdin on purettavissa, eli otin eilen ahtimen irti ja purin sen. Roottorin takaneulalaakerit / nokkalaakeri on vaihdettavissa. Itse syyllinen, roottorinrataslaakerit / stefat onkin hieman vaikeampi juttu (prässätty kiinni). Ennen kuin aloin virittelemään ulosvetäjääni kuntoon, tuli vielä mieleen "Vois soittaa jollekkin viisaammalle asiasta". Pikaisen puhelun jälkeen Specialty Engineeringille tuli selväksi että projekti oli tuhoon tuomittu. Ammattimiehen sanoin: Rattaat eivät ole irroitettavissa ja vaikka ne saisi irti, ajoitus on aivan mahdoton saada kohdilleen. NO voi V...U eihän siinä mennykkään kun 5 tuntia irroittaessa ja purkaessa, ahdin läjään, autoon kiinni ja ajoon.
Tänään olen metsästänyt uutta ahdinta. Varovainen soitto Vehoon: HINTA 3300€ ALENNETTUNA!!! Hylkäsin tämän vaihtoehdon, soitin MERTEILiin: 2500€ josta 1500€ pitäisi saada ennakkoon. Ei kuulosta vieläkään hyvältä. KL-Varaosien hintaa ei vielä tiedä.
Astuttuani taas netin ihmeelliseen maailmaan löysin korjattuja ahtimia elinikäisellä takulla SLK:honi 600-750 Dollarilla?? Nyt eletään kumminkin kevättä ja tuningkärpänen pääsi puraisemaan. Samalla sivulla myydään Lysholmin 1600AX myös 700 dollarin hintaan. Vähän semmonenkin himoittas .
Myös muissa autoissa, eritoten jenkeissä on tuota samaa EATON M62 ahdinta. En ole vielä kysynyt näitten hintaa... Pelkän roottoripaketin niistä saisi luultavasti kärsittävään hintaan, ahtimen runko niissä on luultavasti erilainen. Roottoripaketteja ei saa ahtimeen erikseen jostain syystä..?
Saisinko vinkkejä täältä ongelmaani?
PS. Sori pitkästä selityksestä.
Vähään aikaan en jaksanut edes ajatella asiaa, lisäilin vain öljyä... Tutkin netistä että ahdin on purettavissa, eli otin eilen ahtimen irti ja purin sen. Roottorin takaneulalaakerit / nokkalaakeri on vaihdettavissa. Itse syyllinen, roottorinrataslaakerit / stefat onkin hieman vaikeampi juttu (prässätty kiinni). Ennen kuin aloin virittelemään ulosvetäjääni kuntoon, tuli vielä mieleen "Vois soittaa jollekkin viisaammalle asiasta". Pikaisen puhelun jälkeen Specialty Engineeringille tuli selväksi että projekti oli tuhoon tuomittu. Ammattimiehen sanoin: Rattaat eivät ole irroitettavissa ja vaikka ne saisi irti, ajoitus on aivan mahdoton saada kohdilleen. NO voi V...U eihän siinä mennykkään kun 5 tuntia irroittaessa ja purkaessa, ahdin läjään, autoon kiinni ja ajoon.
Tänään olen metsästänyt uutta ahdinta. Varovainen soitto Vehoon: HINTA 3300€ ALENNETTUNA!!! Hylkäsin tämän vaihtoehdon, soitin MERTEILiin: 2500€ josta 1500€ pitäisi saada ennakkoon. Ei kuulosta vieläkään hyvältä. KL-Varaosien hintaa ei vielä tiedä.
Astuttuani taas netin ihmeelliseen maailmaan löysin korjattuja ahtimia elinikäisellä takulla SLK:honi 600-750 Dollarilla?? Nyt eletään kumminkin kevättä ja tuningkärpänen pääsi puraisemaan. Samalla sivulla myydään Lysholmin 1600AX myös 700 dollarin hintaan. Vähän semmonenkin himoittas .
Myös muissa autoissa, eritoten jenkeissä on tuota samaa EATON M62 ahdinta. En ole vielä kysynyt näitten hintaa... Pelkän roottoripaketin niistä saisi luultavasti kärsittävään hintaan, ahtimen runko niissä on luultavasti erilainen. Roottoripaketteja ei saa ahtimeen erikseen jostain syystä..?
Saisinko vinkkejä täältä ongelmaani?
PS. Sori pitkästä selityksestä.
On purettavissa ja rattaat tulee ulosvetäjällä pois...ei oikein saa väärin kasattua mutta kuten jo olet huomannut niin ei maksa vaivaa koska jenkeistä saa 500-600 dollarilla kunnostetun,tilasin meinaan aikoinaan itselleni. Vanha odottaa lievästi modattuna uusia laakereita/stefoja...
Se moottorin huohotin sydeemi kannattee muuttaa niin ettei päästä öljyä kompuraan,imuputkeen ja välijäähdyttimeen...
Se moottorin huohotin sydeemi kannattee muuttaa niin ettei päästä öljyä kompuraan,imuputkeen ja välijäähdyttimeen...
SL500 R129
CLS 500
CLS 500
Mites tuo huohotusmodaus kannattaa tehdä? Olisko ohjeita tai kuvia jossakin?ozzy kirjoitti:On purettavissa ja rattaat tulee ulosvetäjällä pois...ei oikein saa väärin kasattua mutta kuten jo olet huomannut niin ei maksa vaivaa koska jenkeistä saa 500-600 dollarilla kunnostetun,tilasin meinaan aikoinaan itselleni. Vanha odottaa lievästi modattuna uusia laakereita/stefoja...
Se moottorin huohotin sydeemi kannattee muuttaa niin ettei päästä öljyä kompuraan,imuputkeen ja välijäähdyttimeen...
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Kannattanee siinä tapauksessa vaihtaa ammattilaista. tuon homman tekee ihan kotonakin melko helposti. Rattaat on akselilla pooreilla, jos menee väärään, sen näkee heti silmällä jo että on väärässä kohtaa. Laittaa vaan rattaisiin ja akselin päähän omat merkit Ei niitä roottoreita irroteta itse akselista. Sillo voi tulla kohdistusongelmia.Ammattimiehen sanoin: Rattaat eivät ole irroitettavissa ja vaikka ne saisi irti, ajoitus on aivan mahdoton saada kohdilleen.
Ite oon tehny M45 ahtimelle saman tempun kolme kertaa olkkarissa. ebaystä osat muutaman satkun? ja työhön menee ammattilaiselta korkeintaan tunti. itel meni eka kerralla 2,5h ja olosuhteista johtuen (ei prässiä kotona) homme sujuu n. 1,5 tunnissa kun joutuu osien kans kävelee naapurin traktorihallille.
vaikka mulla onki telwin 150 hitsauskone niin kuvat ei ole minun ottamia, vaan on netistä lainattu m62 korjaustopicista eräällä hondafoorumilla... ja voisi hyvin olla minun luona kuvattu. itellä ei ole osakuvaa olemassa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitoksia paljon avusta.
ozzy kirjoitti:On purettavissa ja rattaat tulee ulosvetäjällä pois...ei oikein saa väärin kasattua mutta kuten jo olet huomannut niin ei maksa vaivaa koska jenkeistä saa 500-600 dollarilla kunnostetun,tilasin meinaan aikoinaan itselleni. Vanha odottaa lievästi modattuna uusia laakereita/stefoja...
Se moottorin huohotin sydeemi kannattee muuttaa niin ettei päästä öljyä kompuraan,imuputkeen ja välijäähdyttimeen...
Pitänee tuo omakin sitten purkaa jossain vaiheessa kokonaan. Onko sulla muuten laakeri- ja stefakoot ylhäällä? Saisko ne, niin helpottas tuota projektia? Specialty Engineerin pojat ne sitten kusetti hyväuskoista. Juttelin CNC-koneistajakaverin kanssa viikonloppuna, "on purettavissa" hänkin vahvisti (Kiitos myös Sergey:lle hyvästä vastauksesta).
Tässä vielä muutama kiinnostava linkki aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=mD-DvN7HO8M
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2681888
Mersun ahtimesta saan kuvan vasta kun otan seuraavan kerran irti.
Viimeksi muokannut Nokelainen, Ma 15.03.2010 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
en osaa sanoa mitkä laakerit ja stefa on mutta SKF luettelosta löytyy vastaavat, mutta olivat huomattavasti kalliimmat ku "ebay" paikallisella laakerikauppiaalla. Ite tosiaan ostanu ebaystä valmiin setin ja aina ne sinne on muljahtanut. Kun ton aukasee, ni toi "kytkin" eli vihree värinä/iskuvaimennin kannattaa aina vaihtaa. Orginaalin laatu on luvattoman surkea. Joillaki o pronssiakin se...
surin ongelma on ollu se, mistä tuota ahtimen öljyä saa. Kato myös onko siellä sun ahtimessa öljyproppua vaihtoa varten vai ei. Jos ei ole, ni laita sellainen. Mielellää vaikkapa pohjaan poisto ja pääle lisäysreikä jos rataslaatikko on nii ahdas ettei letku mahdu.
Jos noita öljyjä alkais vaihtelemaan useammin niin veikkaisin että siellä sisällä sietäis joku muu helpomminkin saatavissa oleva öljy pyöriä. Oon pitkää miettiny mikä olis sovelias öljy, en ole tullu vielä tulokseen kun en ole alan "ammattilainen". Olen funtsinu että tavallinen moottoriöljyhän olis iha jees koska monissa USA-rahtiliikenteen ,pienissäkin, remmiahtimissa on moottoriöljynkierto, eikä ne poikkea mitenkään näistä muuten kuin koko.
Öljyjähän ei näihin vaihdeta ikinä, eli ovat "elinikäisiä". mutta suomessa kun auton elinikä on n. 3x muuhun maailmaan verrattuna niin ne pitää vaihtaa 80-120tkm välein (melko yleinen väli 60t miles 100tkm). Orginaali öljy on GM tuote (kuvassa mys mukana tuleva silikonituubi). Menekki on 2 pulloa
surin ongelma on ollu se, mistä tuota ahtimen öljyä saa. Kato myös onko siellä sun ahtimessa öljyproppua vaihtoa varten vai ei. Jos ei ole, ni laita sellainen. Mielellää vaikkapa pohjaan poisto ja pääle lisäysreikä jos rataslaatikko on nii ahdas ettei letku mahdu.
Jos noita öljyjä alkais vaihtelemaan useammin niin veikkaisin että siellä sisällä sietäis joku muu helpomminkin saatavissa oleva öljy pyöriä. Oon pitkää miettiny mikä olis sovelias öljy, en ole tullu vielä tulokseen kun en ole alan "ammattilainen". Olen funtsinu että tavallinen moottoriöljyhän olis iha jees koska monissa USA-rahtiliikenteen ,pienissäkin, remmiahtimissa on moottoriöljynkierto, eikä ne poikkea mitenkään näistä muuten kuin koko.
Öljyjähän ei näihin vaihdeta ikinä, eli ovat "elinikäisiä". mutta suomessa kun auton elinikä on n. 3x muuhun maailmaan verrattuna niin ne pitää vaihtaa 80-120tkm välein (melko yleinen väli 60t miles 100tkm). Orginaali öljy on GM tuote (kuvassa mys mukana tuleva silikonituubi). Menekki on 2 pulloa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Oikeaa Eatonin GM-ahdinöljyä saa ainakin täältä Helsingistä lähimmältä Metro-autolta, maksaa noin 25€. Tuo pullo on aika riittoisa ainakin mersun M62 ahtimeen. Valmistaja suosittelee tämän öljyn käyttöä, moottoriöljy voi käyttäytyä huonosti ahtimen korkeilla kierosluvuilla. Niin sanottua snout-laakeria ahtimen nokassa ei ole mersun M62:ssa. Korvattu kuulalaakerilla ja hihnapyörä on suoraan ahtimen akselissa kiinni. Öljyproppu löytyy kyllä, öljyt kerran vaihtanutkin olen.Sergey kirjoitti:Kun ton aukasee, ni toi "kytkin" eli vihree värinä/iskuvaimennin kannattaa aina vaihtaa. Orginaalin laatu on luvattoman surkea. Joillaki o pronssiakin se...
surin ongelma on ollu se, mistä tuota ahtimen öljyä saa. Kato myös onko siellä sun ahtimessa öljyproppua vaihtoa varten vai ei. Jos ei ole, ni laita sellainen. Mielellää vaikkapa pohjaan poisto ja pääle lisäysreikä jos rataslaatikko on nii ahdas ettei letku mahdu.
Oon pitkää miettiny mikä olis sovelias öljy, en ole tullu vielä tulokseen kun en ole alan "ammattilainen". Olen funtsinu että tavallinen moottoriöljyhän olis iha jees koska monissa USA-rahtiliikenteen ,pienissäkin, remmiahtimissa on moottoriöljynkierto, eikä ne poikkea mitenkään näistä muuten kuin koko.
netistä tulli tälläinen vastaan...
"Öljyä ahtimeen menee 120 ml ja koska Toyotan oma ahdinöljy on sikakallista, ovat harrastajat käyttäneet halvempia öljyjä hyvällä menestyksellä. mm. Castrolin Syntraxia ja Syntransia jotka ovat vetopyörästö- ja vaihteistoöljyjä: "
sattuneesta syystä alkaa itseäkin kiinnostaa, mitä öljyä remmiahtimen vaihteistossa/välityksessä saa/kannattaa käyttää
nuo vaihteisto ja peräöljyt on hyvin lisäaineistettu vaahtoamisen estoaineilla, kun niitähän vatkataan ihan työkseen... mitään kauhean paksua öljyä sinne tuskin kannattaa laittaa, mutta joku 75w-90 tai jopa 70w-90 vaihteistoöljy olis varmaan ihan hyvä öljy peräöljyssä voi olla liian rajut myrkyt ja ne voi käydä tiivisteiden päälle, eikä näissä mitään hypoidivälitystä ole, joka vaatis ne "rajut" GL-5/GL-6 öljyt...
"Öljyä ahtimeen menee 120 ml ja koska Toyotan oma ahdinöljy on sikakallista, ovat harrastajat käyttäneet halvempia öljyjä hyvällä menestyksellä. mm. Castrolin Syntraxia ja Syntransia jotka ovat vetopyörästö- ja vaihteistoöljyjä: "
sattuneesta syystä alkaa itseäkin kiinnostaa, mitä öljyä remmiahtimen vaihteistossa/välityksessä saa/kannattaa käyttää
nuo vaihteisto ja peräöljyt on hyvin lisäaineistettu vaahtoamisen estoaineilla, kun niitähän vatkataan ihan työkseen... mitään kauhean paksua öljyä sinne tuskin kannattaa laittaa, mutta joku 75w-90 tai jopa 70w-90 vaihteistoöljy olis varmaan ihan hyvä öljy peräöljyssä voi olla liian rajut myrkyt ja ne voi käydä tiivisteiden päälle, eikä näissä mitään hypoidivälitystä ole, joka vaatis ne "rajut" GL-5/GL-6 öljyt...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mites tuo huohotusmodaus kannattaa tehdä? Olisko ohjeita tai kuvia jossakin?
Mjoo tota...eli kaikki huohotin ym. "ylimääräiset" putket mitkä menee ahtimeen/ilmanputsariin pois ja reijjät tukkoon,eli 230 -99 mallissa ainakin menee kaksi ohutta putkea vierekkäin ahtimen päälle...toinen pois ja reikä tukkoon....huomaa kyllä kumpi pitää ottaa...toinen menee suojamuovin alla olevaan ventiiliin.
Kampikammiosta tuleva letku(alkupää metalliputkea) jossa alipaineella toimiva venttiili irti ahtimesta ja reikä tukkoon.Piru ko muista tästä ulkoa kaikkea :-( ...no kuitenkin pistelin ne irroitetut putket t-haaralla yhteen ja huohotus ulkoilmaan...ei enää mene öljyä imupuolelle kuten aikaisemmin.
Ai niin...tietty seki putki irti ilmanputsarista joka tulee venakopan päältä.
Mjoo tota...eli kaikki huohotin ym. "ylimääräiset" putket mitkä menee ahtimeen/ilmanputsariin pois ja reijjät tukkoon,eli 230 -99 mallissa ainakin menee kaksi ohutta putkea vierekkäin ahtimen päälle...toinen pois ja reikä tukkoon....huomaa kyllä kumpi pitää ottaa...toinen menee suojamuovin alla olevaan ventiiliin.
Kampikammiosta tuleva letku(alkupää metalliputkea) jossa alipaineella toimiva venttiili irti ahtimesta ja reikä tukkoon.Piru ko muista tästä ulkoa kaikkea :-( ...no kuitenkin pistelin ne irroitetut putket t-haaralla yhteen ja huohotus ulkoilmaan...ei enää mene öljyä imupuolelle kuten aikaisemmin.
Ai niin...tietty seki putki irti ilmanputsarista joka tulee venakopan päältä.
SL500 R129
CLS 500
CLS 500
Sinne vaihteistoon oleva öljy on samaa kuin korkea paine kompressoreissa joissa ruuvikoneisto.Roottorit ottavat heti käynnistyttyä 8000rmp/min.Voitelun on toimittava kylmimmilläkin keleillä.Moottorien tyhjäkäynti kierros on min 1200-1400 rpm/min,sammutus myös kerralla nollille.
Mitä käytämme näissä on anderol täyssynteettinen kompressori öljy 1500e/200litraa, vaihtoväli 500h.
Jotkut taas käyttävät atf mutta nopeimmilla vaihtoväleillä ,atf etu on: se ei sotke vettä itseensä kuin muut öljyt.
Tosiaan nämä öljyt ovat notkeita myös pakkasessa.
Mitä käytämme näissä on anderol täyssynteettinen kompressori öljy 1500e/200litraa, vaihtoväli 500h.
Jotkut taas käyttävät atf mutta nopeimmilla vaihtoväleillä ,atf etu on: se ei sotke vettä itseensä kuin muut öljyt.
Tosiaan nämä öljyt ovat notkeita myös pakkasessa.
Re: SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
uptataas vanhaa topikkia
Mulla olis jonkunlainen ongelma tässä käsillä ja aattelin jos mese miehiltä löytys ratkasu, elikä mulla on jonkunlainen eaton m45 tossa omassa rojektissa. Valtaisan netti surffauksen tuloksena oon tullut siihen tulokseen että kyseessä olis mersun A271 090 2180. Kuvien perusteella täsmälleen samanlaiset kuoret ja samanlainen pinnoite roottoreissa (musta pinnoite). Ongelmaahan ei olis mikäli ahdin olisi kunnossa, ei ole. Yksi niistä roottoreiden neulalaakereista kuoli ja en ole sitten mistään löytänyt vastaavaa laakeria
Roottorin akseli on 17mm tasan, laakerin ulkomitta 32mm tasan ja ulkokooli on koneistettua(ja karkaistua) tavaraa. INA USA on ainoot merkit mitä löytyy, kuitenkaan se "normaali" INA FC65477 ei mittojen mukaan ole edes lähellä. Toisaalta jos tuohon 65477 laakerin päälle koneistaa holkin ja ymppää sen sinne pesään ni varmaan pelais, mut yksi kauppias sanoi että sen sisämitta 17.5mm?? luulis tollasen laakerin olevan kuitenki aika lähellä nolla välystä...
Mulla olis jonkunlainen ongelma tässä käsillä ja aattelin jos mese miehiltä löytys ratkasu, elikä mulla on jonkunlainen eaton m45 tossa omassa rojektissa. Valtaisan netti surffauksen tuloksena oon tullut siihen tulokseen että kyseessä olis mersun A271 090 2180. Kuvien perusteella täsmälleen samanlaiset kuoret ja samanlainen pinnoite roottoreissa (musta pinnoite). Ongelmaahan ei olis mikäli ahdin olisi kunnossa, ei ole. Yksi niistä roottoreiden neulalaakereista kuoli ja en ole sitten mistään löytänyt vastaavaa laakeria
Roottorin akseli on 17mm tasan, laakerin ulkomitta 32mm tasan ja ulkokooli on koneistettua(ja karkaistua) tavaraa. INA USA on ainoot merkit mitä löytyy, kuitenkaan se "normaali" INA FC65477 ei mittojen mukaan ole edes lähellä. Toisaalta jos tuohon 65477 laakerin päälle koneistaa holkin ja ymppää sen sinne pesään ni varmaan pelais, mut yksi kauppias sanoi että sen sisämitta 17.5mm?? luulis tollasen laakerin olevan kuitenki aika lähellä nolla välystä...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
Tutkaile jenkkien remmiahdinkauppojen sivuja. Tai ebay:stä löytyy suoraan korjaussarjoja kaikiin Eatonin ahtimiin. Itse tilasin tuollaisen korjaussarjan omaan m62:n ja kävi kaikki osat kiinni. Sarjaan ei kuulunut roottorin sisemmät kuulalaakerit ja tiivisteet, ne on vielä hakusessa (kun tästä laiskuuttaan kerkiää)... Ulkoimmat neulalaakerit kuuluvat sarjaan+ öjy.
Re: SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
ebayta ja siellä noita laakereita kauppaavien puljujen kanssa on käyty keskusteluita, tähän saakka turhaan. Magnusoniin (eatonin virallinen huolto) olen lähettäny mailia mutta ei oo vastausta kuulunutNokelainen kirjoitti:Tutkaile jenkkien remmiahdinkauppojen sivuja. Tai ebay:stä löytyy suoraan korjaussarjoja kaikiin Eatonin ahtimiin. Itse tilasin tuollaisen korjaussarjan omaan m62:n ja kävi kaikki osat kiinni. Sarjaan ei kuulunut roottorin sisemmät kuulalaakerit ja tiivisteet, ne on vielä hakusessa (kun tästä laiskuuttaan kerkiää)... Ulkoimmat neulalaakerit kuuluvat sarjaan+ öjy.
tässä kuva kyseisestä ahtimesta (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MERCEDES ... 1e5dc82205" onclick="window.open(this.href);return false;)
tai ainakin täsmälleen saman näköisestä. En osaa ite sanoa mitä sukupolvee tuo on.
edit: tossa ebayn ilmossa onkin taas eri osanumero (A 2711400787) huhhuh, alkaa saada aika huvittavia piirteitä tää rojekti xD
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
kokeileppa http://www.darossi.com" onclick="window.open(this.href);return false; tai http://www.thehighspeedlab.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SLK Eaton m62 rikki mitä tekis? Uusi? Lysholm? Käytetty?
molempiin kioskeihin on lähetetty mailia asian tiimoilta, ei vastausta vielä. voisin lähettää jollekkin mailiin kuvia noista laakereista ku ite en osaa/pysty laittaa tänne esille niitä. Snoutti laakerikin (1 laakeri jossa 2 riviä kuulia) on ihan täysin erilainen mitä oon noita katellu, se on semmonen mitä ei pysty edes vaihtamaan. Koneistamalla väliholkin tonne pesään ni olis mahollista laittaa se INA 65477 neulalaakeri kyllä, jos ei oikeeta löydy. Onkos siinä muuten huulitiiviste integroituna siihen laakeriin?Nokelainen kirjoitti:kokeileppa http://www.darossi.com" onclick="window.open(this.href);return false; tai http://www.thehighspeedlab.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa siltä että täytyy hommata tilalle semmonen ahdin mitä pystyy täysin huoltamaan, no tää on kait sit sitä motorsporttia??