Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Olen onnellinen 1997 SLK 230 Compressor omistaja. Olen ulkomaisilta foorumeilta lukenut MAF relokaatiosta jolla olisi mahdollista saada vääntöä parannettua 2000-3000 kierroksen välissä jossa tuntuu olevan kuollut alue. Onko kellään tietoa miten tai missä saisin tälläisen virityksen tehtyä???
Tässä ois pari kuvaa mitä löysin jenkkien sivuilta:
http://i80.photobucket.com/albums/j165/jsr85/maf3.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j165/ ... tutimb.jpg
Suosittelen tekeen tuon modauksen, omassa kompurassa nykäys katos täysin tuon jälkeen.
http://i80.photobucket.com/albums/j165/jsr85/maf3.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j165/ ... tutimb.jpg
Suosittelen tekeen tuon modauksen, omassa kompurassa nykäys katos täysin tuon jälkeen.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Pitäiskö noissa kuvissa olla ns. "ennen ja jälkeen".
En nää niissä nyt maffin sijainnissa eroa suuremmin, kun kuvatkin on otettu eri kulmista, vai enkö osaa katsoa.
Mutta joo, onko pointtina siis se, että siirtää maffin paikkaa putkessa/letkussa lähemmäs moottoria. Onko tohon mitään mittatietoa, tai siirtääkö vaan niin paljon, kuin saa siirrettyä?
Näistähän taisi olla jotain siirtosarjojakin olemassa, jos oikein muistan
En nää niissä nyt maffin sijainnissa eroa suuremmin, kun kuvatkin on otettu eri kulmista, vai enkö osaa katsoa.
Mutta joo, onko pointtina siis se, että siirtää maffin paikkaa putkessa/letkussa lähemmäs moottoria. Onko tohon mitään mittatietoa, tai siirtääkö vaan niin paljon, kuin saa siirrettyä?
Näistähän taisi olla jotain siirtosarjojakin olemassa, jos oikein muistan
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Jaahas se on ollut tuossa tuolla alhaalla okei.
No mun autossa on vähän erilainen toi, kun siinä on se suojamuovi paikallaan, mutta silti se maffi on tuossa suurinpiirtein samalla paikallaan, kuin tuossa muutettuna ja se näkyy hyvin, vaikka se muovi siinä onkin.
Onko tuosta maffin siirrosta hyötyä, vaikka mitään muuta ei oltaisi vielä tehtykkään. Siis tarkoitan pelkästään maffin siirrosta.
No mun autossa on vähän erilainen toi, kun siinä on se suojamuovi paikallaan, mutta silti se maffi on tuossa suurinpiirtein samalla paikallaan, kuin tuossa muutettuna ja se näkyy hyvin, vaikka se muovi siinä onkin.
Onko tuosta maffin siirrosta hyötyä, vaikka mitään muuta ei oltaisi vielä tehtykkään. Siis tarkoitan pelkästään maffin siirrosta.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Otin muutaman kännykuvan, kun kuva kuitenkin kertoo enemmän, kuin ne kuuluisat tuhat saanaa. Laitoin linkin taakse, kun näyttivät tulevan liian suurena tähän suoraan laitettuna.
kuva1
kuva2
Eli ylemmästä näkee missä maffi on sijoitettuna. Saako sitä tuosta siirrettyä vielä lähemmäs moottoria ja onko siitä hyötyä?
Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...??
Ei se maffissa oleva nuoli, vaan siinä mutkapalassa.
kuva1
kuva2
Eli ylemmästä näkee missä maffi on sijoitettuna. Saako sitä tuosta siirrettyä vielä lähemmäs moottoria ja onko siitä hyötyä?
Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...??
Ei se maffissa oleva nuoli, vaan siinä mutkapalassa.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Se voi olla ihan kodistusta varten kun asentaa noita putkia.Zake kirjoitti: Alemmassa selvästi näkyy se nuoli, joka mielestäni osoittaa "väärää" virtaus-suuntaa, jos sitä nyt ylipäätään edes tarkoittaa...??
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Toi on -01 mallinen. En tosin tiedä, onko vakiona, vai onko joku edellinen omistaja jo siirtänyt. Joku, jolla samanlainen auto ollu, niin vois tietää.jr85 kirjoitti:Jahas sulla onkin jo vakiona maffi lähempänä kaasuläppää, mikäs vuosimalli toi sun autos on?
Niin mäkin arvelen.jupehalm kirjoitti:Se voi olla ihan kodistusta varten kun asentaa noita putkia.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 12.04.2019 15:18
Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Nostellaanpas aihetta taas ilmoille näin 9 vuoden jälkeen. Miten olette toteuttaneet tuon maffin siirron tuohon ennen kaasuläppää? Minulla on coolerilta lähtevä putki alumiinia, johon alkuperäisesti maffi asettuu sen "sisälle" ja klipsuilla kiinnitys. Miten olette senpään toteuttaneet? Voisko sinne jättää vanhan maffin paikalleen "sovitepalaksi" ja hommata uusi maffi, jonka sitten asentaa uudelle paikalle.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Sahalla sopivasta kohtaa poikki ja pari pätkää letku vaikka kumista ja matosta millä liitelee uutteen kohtaanValtsuuu988 kirjoitti:Nostellaanpas aihetta taas ilmoille näin 9 vuoden jälkeen. Miten olette toteuttaneet tuon maffin siirron tuohon ennen kaasuläppää? Minulla on coolerilta lähtevä putki alumiinia, johon alkuperäisesti maffi asettuu sen "sisälle" ja klipsuilla kiinnitys. Miten olette senpään toteuttaneet? Voisko sinne jättää vanhan maffin paikalleen "sovitepalaksi" ja hommata uusi maffi, jonka sitten asentaa uudelle paikalle.
(kuvasta olisi helpompi neuvoa)
mutta kun katsot sitä putkea niin siitä se selviää
Mökkillä
'
'
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 12.04.2019 15:18
Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Jep sitä muttaValtsuuu988 kirjoitti:Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
näyttä kuvassa hiukan hanklatta paikalta toteutaa auto ei liene R170,
tee sokea tulppa ja jostain muusta sopiva pätkäputkea missä paikka mittarille
Mökkillä
'
'
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 12.04.2019 15:18
Re: Ilmamassa anturi relokaatio (MAF relocation) R170
Auto nimenomaan on mallia r170, -97 vuosikertaa.FinlandMerceds kirjoitti:Jep sitä muttaValtsuuu988 kirjoitti:Meinasit ilmeisesti, että tuon alumiiniputken laittaisi poikki sopivasta kohtaa ja siitä alkaisi rakentelemaan?
Tuossa on jonkunlainen kuva siitä miltä se nyt näyttää.
näyttä kuvassa hiukan hanklatta paikalta toteutaa auto ei liene R170,
tee sokea tulppa ja jostain muusta sopiva pätkäputkea missä paikka mittarille
Tilaan varmaan uuden ilmamassamittarin ja poistan tuosta vanhasta kaiken lähtevän sisältä ja jätän sen tuohon alkuperäiselle paikalle.
Tuolla maffilla on kuitenkin jo 280tkm takana niin alkaa olemaan varmasti vaihtokunnossa muutenkin