100Ah menee "muljauttamalla", lokasuojan puoli ensin. Kiinnitys akun paikassa moottorinpuolella, ei lokasuojan, vaihtuu sivuun, pultti on siinä valmiina, ei tarvi kuin mutterin. Niin, muistaakseni 34cm pitkä tuo 100Ah akku. Nyt lähtee kuin "palmun alta" käyntiin. Joku "tiesi" että on ns. "suomiautoissa" vakiona 100Ah akku....Marko M kirjoitti:
Kysymys vähän ohi aiheen. Sopiko 100ah akku heittämällä paikalleen?
W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski
C farkku 2.2cdi 2005
Tuli uudestaan SRS vika. Tällä kertaa vain yksi vikakoodi: 9103 eli "kuljettajan turvatyynyn laukaisupanoksen resistanssi 1 liian korkea, katkonainen" muistaakseni luki läppärin näytöllä. Tarkoittanee jotain ratissa olevaa "kierukkaa", spring luki ameriikan voorumilla???
Onko joku korjannu sen eli kolvaaminen kyllä onnistuu ahtaisiinki paikkoihin jos voi korjata? Vai pitääkö ostaa uusi? Myydäänkö muualla kuin marmoritiskillä ja tietääkö joku mitä maksaa?
Nii ja onko joku irrotellu tuota rattia ja pitääkö kenties huomioida jotain kun sen irrottaa?
Onko joku korjannu sen eli kolvaaminen kyllä onnistuu ahtaisiinki paikkoihin jos voi korjata? Vai pitääkö ostaa uusi? Myydäänkö muualla kuin marmoritiskillä ja tietääkö joku mitä maksaa?
Nii ja onko joku irrotellu tuota rattia ja pitääkö kenties huomioida jotain kun sen irrottaa?
C farkku 2.2cdi 2005
Re: VASARAA VALOLLE
Kävin lopulta tänään nollaamassa vikakoodin. Sen aiheutti: "Kuljettajan sivutyynyn laukaisupiirin. Vastus liian suuri". Vikamuisti tyhjättiin ja ei ainakaan heti seuraavan vartin ajon aika alkanut uudelleen palamaan. Kaikki viittasi siihen että auton pesua seurannut jäätyminen aiheutti vian.migger kirjoitti:Hmm pitäisiköhän käydä kohta lukemassa vikakoodi sitten, kuulostaa kyllä korjaamon rahastukselta jos mainitsevat tuollaista (joku aikaraja korjaukselle). Tietääkös joku pajaa vaasan lähistöllä joka osaa noita koodeja kuittailla (käyttöauto aiheuttaa allergisia reaktioita, joten ei sinne kiitos)?koyama kirjoitti:Srs valo kannattaa hoitaa sammuksiin piakkoin vian ilmettyä.Ohjainlaite lukittuu kun herjaa tulee rikkinäisestä osasta vaikkapa kuukausi kuten minulla.Tämä oli korjaamolta lainattua tietoa
Voiko se ohjainlaite hajota tuollaisesta?
Suosittelen vikakoodin lukuun ja nollaukseen M Laulajaa Laihialla, jos jollain täällä päin on tarvetta niitä nollailla. Maksoi 30e ja mukava palvelu.
Reilun kuukauden tuo valo paloi eikä kyllä ohjainlaite sinä aikana jumittunut vaikka päivittäin muutaman kerran auto käynnistettiin ja virheilmoitus tuli ajotietokoneeseen ja valo paloi. Eivät pajalla olleet kuulleet tuollaisesta, että olisi merkitystä sillä kuinka kauan valo on palanut. Mersuihin erikoistuneet huollot tietty tietänevät paremmin...
EDIT: Ja kauan toimikin, syttyi valo toisella käynnistyksellä uudestaan, pitää tutkia liittimet sitten kuskin ovesta...
MB 220 CDI -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: VASARAA VALOLLE
Boxsin jumituminen riipuu viasta/tuurista...migger kirjoitti:Kävin lopulta tänään nollaamassa vikakoodin. Sen aiheutti: "Kuljettajan sivutyynyn laukaisupiirin. Vastus liian suuri". Vikamuisti tyhjättiin ja ei ainakaan heti seuraavan vartin ajon aika alkanut uudelleen palamaan. Kaikki viittasi siihen että auton pesua seurannut jäätyminen aiheutti vian.migger kirjoitti:Hmm pitäisiköhän käydä kohta lukemassa vikakoodi sitten, kuulostaa kyllä korjaamon rahastukselta jos mainitsevat tuollaista (joku aikaraja korjaukselle). Tietääkös joku pajaa vaasan lähistöllä joka osaa noita koodeja kuittailla (käyttöauto aiheuttaa allergisia reaktioita, joten ei sinne kiitos)?koyama kirjoitti:Srs valo kannattaa hoitaa sammuksiin piakkoin vian ilmettyä.Ohjainlaite lukittuu kun herjaa tulee rikkinäisestä osasta vaikkapa kuukausi kuten minulla.Tämä oli korjaamolta lainattua tietoa
Voiko se ohjainlaite hajota tuollaisesta?
Suosittelen vikakoodin lukuun ja nollaukseen M Laulajaa Laihialla, jos jollain täällä päin on tarvetta niitä nollailla. Maksoi 30e ja mukava palvelu.
Reilun kuukauden tuo valo paloi eikä kyllä ohjainlaite sinä aikana jumittunut vaikka päivittäin muutaman kerran auto käynnistettiin ja virheilmoitus tuli ajotietokoneeseen ja valo paloi. Eivät pajalla olleet kuulleet tuollaisesta, että olisi merkitystä sillä kuinka kauan valo on palanut. Mersuihin erikoistuneet huollot tietty tietänevät paremmin...
EDIT: Ja kauan toimikin, syttyi valo toisella käynnistyksellä uudestaan, pitää tutkia liittimet sitten kuskin ovesta...
-Miinusnapa irti akusta,tai ainakin avaimet pois virtalukostaHöylä kirjoitti:Tuli uudestaan SRS vika. Tällä kertaa vain yksi vikakoodi: 9103 eli "kuljettajan turvatyynyn laukaisupanoksen resistanssi 1 liian korkea, katkonainen" muistaakseni luki läppärin näytöllä. Tarkoittanee jotain ratissa olevaa "kierukkaa", spring luki ameriikan voorumilla???
Onko joku korjannu sen eli kolvaaminen kyllä onnistuu ahtaisiinki paikkoihin jos voi korjata? Vai pitääkö ostaa uusi? Myydäänkö muualla kuin marmoritiskillä ja tietääkö joku mitä maksaa?
Nii ja onko joku irrotellu tuota rattia ja pitääkö kenties huomioida jotain kun sen irrottaa?
-torx 30 airbag irti
-liittimien päällä lukitukset jotka aukaistaan.Näkyy uudessa osassa.
-ohjauspyörän pulttiin terävä lyönti ja ja 10 mm kuusiokoloavaimella irti
-ohjausakselin suojamuovin alapuolella yksi ruuvi torx 30.Se löysätään.Ei tule sieltä pois.Kiristää rungon jossa on molemmat viikset kiinni.Spiraalissa on kynnet jotka pikku meisselillä vapautetaan akselin syvennyksestä.Nitkuttamalla ja lähtee kyllä kunnon nykäisyllä irti koko paketti kehysmuovin kera.
Silleen se irtosi.
Uusi osa paikalleen ja kohdistettava keskelle.Kymmenen min. pähkäily.
airpäkki ja ratti lukitteella kiinni.
Spiraali näytti pikavilkaisulla ehyeltä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tuommonen muovihärpäke sieltä ratin sisältä löytyi:
425,- eeroa uudella samannäköisellä muovinpalalla oli hintaa ja se uusi, parannettu malli on nyt paikalla. Ei viittiny alkaa leikkiin turvallisuudella jos vaikka läsähtää ja tyyny ei toimikkaa oikein....
Näyttäisi ihan normi torkseilta nuo ruuvit. Pitänee vkonloppuna aukoa ja kattoa mitä sisältä löytyy.
425,- eeroa uudella samannäköisellä muovinpalalla oli hintaa ja se uusi, parannettu malli on nyt paikalla. Ei viittiny alkaa leikkiin turvallisuudella jos vaikka läsähtää ja tyyny ei toimikkaa oikein....
Näyttäisi ihan normi torkseilta nuo ruuvit. Pitänee vkonloppuna aukoa ja kattoa mitä sisältä löytyy.
C farkku 2.2cdi 2005
Sama vika ilmeni täälläpäin.. Käytin Veholla johdon päässä ja soittivat puolentunnin kuluttua et vika korjattu--->Lastenistuimen tunnistimen häiriö, vikakoodien nollaus ja tunnistimen uudelleen koodaus ja nyt vuodenpäivät toiminu ilman vikavaloja (Kuullemma ominaisuus tässä W202:ssa)
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Mites nuo airbagin liitimet irtoaa? Huomasin ton mekanismin miten aukeaa mutta en uskaltanut repiä kovin lujasti sitten niitä ulospäin. Ana jotenkin pelottaakin että bägi räjähtää vaikka ei pitäis olla mahdollista..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kertoisko joku mikä "istuintunnistin" on saksaksi? Itsellä meni sama sököksi ja uusi maksaa yli 400egeä Suomessa. Jos eBayn kautta löytyisi edullisempi.Tavis kirjoitti:
Pari hyvää kuvallista linkkiä vaihdosta/purkamisesta löysin mesen puolelta sekä jenkkimersujen foorumilta. Viikonloppuna tarkistan onko vika vain liittimessä/johdossa, mutta epäilen että tunnistiin alkaa tulla tiensä päähän. Kannattaako muuten uutta tunnistinta etsia romikselta purkuosana, vai ostaako suosista uuden (tarvikeosan)? KL:n sivuilta en ainakaan löytänyt.
Kannattaa hankkia uusi osa. Käytetyn eliniästä ei ole mitään takeita ja haurastuvat vanhemmiten. Itellä hajos pakkasella tuo ”child seat recognition sensor” joka on samassa läpyskässä kuin painetunnistin, eli Suomen olissa on vielä lisänä säärasite. Ainakin W211:ssa tuo osa on jossain vaiheessa vaihtanut koodia, ilmeisesti rakennetta on vahvistettu(?). Ebayssa näkyy välillä aika halvalla saavan.
Samoin jos jollakin on kuvallinen linkki vaihtotyöhön, olisin kiitollinen
Huh, taisit kysyä Veholta, tai sitten 211:n osa on hitosti kalliimpi. KL:n hinta 210:n vastaavalle oli about 170€... mutta kerro toki jos löydät hyvän myyjän, voisin itsekin tilata kesällä tuohon omaani...Maileri kirjoitti:
Kertoisko joku mikä "istuintunnistin" on saksaksi? Itsellä meni sama sököksi ja uusi maksaa yli 400egeä Suomessa. Jos eBayn kautta löytyisi edullisempi.
Samoin jos jollakin on kuvallinen linkki vaihtotyöhön, olisin kiitollinen
Jenkkifoorumilla oli juttua että 2,7 ohmin tehovastus tuohon piuhojen välille ajaisi saman asian, tiedä sitten. Olisi 50 sentin "korjaus", niin kauan kun eitarvitse lastenistuinta eteen laittaa...
210:iin multa löytyy pari linkkiä vaihdosta, jos tarttet? Taisi olla tuolla naapurifoorumillakin joku ohjeistettu juttu, väykkkyyn kanssa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kiitos Hanta kielenkäännöksestä.
Ebaysta tosiaan löytyy noita simulaattoreita satasella kotiin toimitettuna.
Omaan w211 koslaani uudet matot liikkuvat 405 - 480 euron välillä Suomessa. Taidanpa kallistua simulaattorin puoleen.
Veholla kertoivat, että jos auto olisi ollut hieman uudempi, uusi matto löytyisi heiltäkin 180 euroon. Mikä lie tekee noin paljon kalliimaksi vanhempaan w211 malliin sen, erilainen liitinkö. Onneksi löytyy maailmalta näitä vaihtoehtoja :-)
Ebaysta tosiaan löytyy noita simulaattoreita satasella kotiin toimitettuna.
Omaan w211 koslaani uudet matot liikkuvat 405 - 480 euron välillä Suomessa. Taidanpa kallistua simulaattorin puoleen.
Veholla kertoivat, että jos auto olisi ollut hieman uudempi, uusi matto löytyisi heiltäkin 180 euroon. Mikä lie tekee noin paljon kalliimaksi vanhempaan w211 malliin sen, erilainen liitinkö. Onneksi löytyy maailmalta näitä vaihtoehtoja :-)
Kerron tässä omat kokemukseni aiheeseen liittyen; jo heti autonhakumatkalla tämä samainen SRS-vika esiintyi ajoittain mittariston näytössä. Vika kuitenkin poistui, eikä esiintynyt enää jälkeenpäin. Ajattelin, että eipä tuolle kannata uhrata ajatuksia/rahaa sen enempää..Höylä kirjoitti:SRS koodit luettu ja nollattu:
1. tilapäinen häiriö: kuljettajan turvatyyny
2. tilapäinen häiriö: matkustajan istuimen turvaistuin tunnistin
Akku vaihdettu 100AH malliin "kuolleen" alkuperäisen 72AH tilalle. Yksi arvaus oli että häiriö tuli alijännitteisestä akusta....
Nooh aika näyttää. Arvaus on että nuiden häiriöiden 1. ja 2. jos uusiutuvat, korjaus maksaa tähtitieteellisiä summia. Oisko jossain vinkkejä/ohjeita miten tarkistaa/korjata kotikonstein jos tarvii vai onko viisainta mennä marmoritiskille?
Kunnes päivänä eräänä, kun olin taas lähtemässä autolla pitkälle matkalle, vika toistui jälleen. Onneksi SRS-vian esiintymiselle löytyi kuitenkin mielestäni ihan järkevä selitys:
Mulla oli silloin neitsytmatkalla läppäri+verkkolaturi+invertteri kytkettynä auton tupakinsytyttäjään. Ja kuin vika vastikään uudelleen palasi, oli tilanne sama, eli läppäri latauslaitteineen oli mukana!
Eli todennäköisesti vika on johtunutkin vain siitä, että tupakinsytyttimesta on otettu virtaa läppärille. Joka taas viittaa siihen, että akku ei ole kovin hyvässä kunnossa; ei se läppärin laturin ottama teho nyt niin kova ole (230 VAC 18 W). Toki 12 voltilla virta lähes kaksikymmenkertaistuu, mutta on silti vain n. 1,5 A:n luokkaa..
Suurella varmuudella on edessä akun hankinta syksymmällä, joka taas on toinen juttu. Halusin vaan kertoa yhden mahdollisen SRS-vian aiheuttajan kaikille foorumilaisille...
W164 ML 420 CDI
.
SRS-herja piinaa nyt täälläkin.
Kummallista tuossa on nyt se, että kaikki herjat on "stored", ei "current".
Eikä niitä ilmesty lisää, eikä niitä saa tuolla minun staarillani ajettua pois.
Tähän asti, kaikki muut herjat, jotka on vaan tallentuneet vikamuistiin, mutta eivät ole "päällä", on saanut .... ja saa edelleenkin poistettua, muttei tätä.
Onkohan niin, että tähän boxiin liittyy sellainen "varotoimi", että kun sen vikamuistiin tulee jotain, niin sitä ei tyhjennetäkkään, vaan boxi vaihdetaan, en tiedä.
Kurjalta vaan tuntuu ostaa uutta boxia, jos entinen toimii, vikamuistin herjan takia.
SRS-herja piinaa nyt täälläkin.
Kummallista tuossa on nyt se, että kaikki herjat on "stored", ei "current".
Eikä niitä ilmesty lisää, eikä niitä saa tuolla minun staarillani ajettua pois.
Tähän asti, kaikki muut herjat, jotka on vaan tallentuneet vikamuistiin, mutta eivät ole "päällä", on saanut .... ja saa edelleenkin poistettua, muttei tätä.
Onkohan niin, että tähän boxiin liittyy sellainen "varotoimi", että kun sen vikamuistiin tulee jotain, niin sitä ei tyhjennetäkkään, vaan boxi vaihdetaan, en tiedä.
Kurjalta vaan tuntuu ostaa uutta boxia, jos entinen toimii, vikamuistin herjan takia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mitä itsellä on tullut vastaan nuo molemmat omat ja muutama vito missä tuo srs vika on syttynyt niin kyllä niistä on viat pystynyt kuittamaan/poistamaan, onkos tää nyt paawo vai c-sarjalainen missä valo killuttaa?
Onko sulla muissa moduleissa vikoja päällä?
Lainattu eräästä toisesta topicista, muistaakseni tuli samanlaisia herjoja ,kun yritti poistaa koodeja pois, varsinkin tuo srs ja jokin toinen turvajuttuihin kuuluva ei meinannu millään kuittaantua pois...
Syitä tais olla liian pieni akku jännite ja koodien poistaminen oikeassa järjestyksessä ja auringonpilkut..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Onko sulla muissa moduleissa vikoja päällä?
Lainattu eräästä toisesta topicista, muistaakseni tuli samanlaisia herjoja ,kun yritti poistaa koodeja pois, varsinkin tuo srs ja jokin toinen turvajuttuihin kuuluva ei meinannu millään kuittaantua pois...
Syitä tais olla liian pieni akku jännite ja koodien poistaminen oikeassa järjestyksessä ja auringonpilkut..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Perjantaina vajaa neljä tuntia tuli autoa tutkittua tolla staarilla ja lauantaina saman verran.
Yli puolet ohjainlaitteista ilmoitti, että can väylävika / ohjainta ei ole asennettu.
Yksitellen ohjaimien vikakoodeja tyhjennellen saatiin mittaristo henkiin, mut meni semmoiseen tilaan vaikka otti avaimet pois niin autossa oli virrat päällä ja tietenkään silloin ei saa vikakoodeja nollattua koska ei voi kääntää välillä virtoja pois avaimesta.
Samalla väylä meni tilaan et auton virran kulutus kasvoi noin 8-9A jolloin ulkoisesta laturista rupesi loppumaan virta..
Ei muuta kun repimään sulakkeita irti, mittariston sulakkeen irrottamisen jälkeen mittaristo meni pimeäksi ja virran kulutus tippu 0.3-0.4A ja viaksi oli jäämässä etu-sami koska suurin osa ohjain laitteista ei saanut yhteyttä siihen.
Lauantaina akku oli jälleen täysi kas kumma mittaristo ja kaikki muukin näytti pelaavan normaalisti. Staari kiinni ja taas yksitellen ohjainlaitteiden vikakoodien poistamista. Kaikki eivät nollaantuneet eka kerralla, kun pikku hiljaa sai ohjaimia ylös niin muutkin suostuivat nollaantumaan.
Perjantai iltana tuli jo tilattua etu-sami englannista jos jollain on tarvetta niin kaverilla ois halvalla myynnissä 60e..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
.
Ei ole mitään muuta herjaa, ainoastaan nämä, jotka löytyy Airbacin alta.
Kyseessä on C-sarja, niinkuin aloitusotsikossakin.
Tosin mulla tieten vaan 200cdi, muttei sillä taida tässä olla mitään virkaa.
Mielestäni olen kaikkia teitä yrittänyt ensin pilkkoa tuota osiin ja yksitellen adaptoida uudellen, joka kyllä näyttäisi onnistuvan, muttei se poista noita herjoja vikamuistista.
Ja tässä tapauksessa, kun vikamuistissa on jotain, vaikkei vika olisi päälläkään, niin srs-valo ja herja tulee... voi tässä olla vielä jotain, mitä en vielä ymmärrä.
Koska normaalisti, kun on vaan häiriö, joka on poistunut, niin mittaristoon ei kyllä ilmesty mitään.
Saattaa se hyvinkin olla, että jotain on mennyt rikkikin, muttei tuo minun staarini osaa sitä tuon paremmin kertoa.
Ei ole mitään muuta herjaa, ainoastaan nämä, jotka löytyy Airbacin alta.
Kyseessä on C-sarja, niinkuin aloitusotsikossakin.
Tosin mulla tieten vaan 200cdi, muttei sillä taida tässä olla mitään virkaa.
Mielestäni olen kaikkia teitä yrittänyt ensin pilkkoa tuota osiin ja yksitellen adaptoida uudellen, joka kyllä näyttäisi onnistuvan, muttei se poista noita herjoja vikamuistista.
Ja tässä tapauksessa, kun vikamuistissa on jotain, vaikkei vika olisi päälläkään, niin srs-valo ja herja tulee... voi tässä olla vielä jotain, mitä en vielä ymmärrä.
Koska normaalisti, kun on vaan häiriö, joka on poistunut, niin mittaristoon ei kyllä ilmesty mitään.
Saattaa se hyvinkin olla, että jotain on mennyt rikkikin, muttei tuo minun staarini osaa sitä tuon paremmin kertoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
203:lle on aika pitkä lista tiedotteita SRS-vioista. Jossain selvästi kuvauksena "SRS-valo palaa ja vikakoodeja tallennettuna" eli varmaan useampikin tallennettu vikakoodi saa sen SRS-valon palamaan.tuikku kirjoitti:.
Ei ole mitään muuta herjaa, ainoastaan nämä, jotka löytyy Airbacin alta.
Kyseessä on C-sarja, niinkuin aloitusotsikossakin.
Tosin mulla tieten vaan 200cdi, muttei sillä taida tässä olla mitään virkaa.
Mielestäni olen kaikkia teitä yrittänyt ensin pilkkoa tuota osiin ja yksitellen adaptoida uudellen, joka kyllä näyttäisi onnistuvan, muttei se poista noita herjoja vikamuistista.
Ja tässä tapauksessa, kun vikamuistissa on jotain, vaikkei vika olisi päälläkään, niin srs-valo ja herja tulee... voi tässä olla vielä jotain, mitä en vielä ymmärrä.
Koska normaalisti, kun on vaan häiriö, joka on poistunut, niin mittaristoon ei kyllä ilmesty mitään.
Saattaa se hyvinkin olla, että jotain on mennyt rikkikin, muttei tuo minun staarini osaa sitä tuon paremmin kertoa.
Saisitko listaa itse koodeista, ehkä auton tarkempi vuosimalli tai sarjanumero ja vaikka SRS-purkin softaversion.
.
Ainoat vikakoodit näkyy ensimmäisessä kuvassa.
Sekä se teksti, mikä tulee, kun niitä yrittää poistaa.
Edit: Kun noita herjoja tosiaan purkaa osiin, niin kyllä sieltä lisääkin tietoa tulee, taisipa olla kaikkien sensorien koodauksessa häikkää - pitää kaivella vielä, siellä taisi ollakkin jo sitten "oikeaakin" vikaa, vai onko se vika kuitenkin purkissa ja sensorit ei tunnista sitä, tai toisiaan.
Tässä näkyy auton malli, valmistuspäivä, sekä purkin numero.
Auto luovutettiin minulle lokakuussa -03.
Ainoat vikakoodit näkyy ensimmäisessä kuvassa.
Sekä se teksti, mikä tulee, kun niitä yrittää poistaa.
Edit: Kun noita herjoja tosiaan purkaa osiin, niin kyllä sieltä lisääkin tietoa tulee, taisipa olla kaikkien sensorien koodauksessa häikkää - pitää kaivella vielä, siellä taisi ollakkin jo sitten "oikeaakin" vikaa, vai onko se vika kuitenkin purkissa ja sensorit ei tunnista sitä, tai toisiaan.
Tässä näkyy auton malli, valmistuspäivä, sekä purkin numero.
Auto luovutettiin minulle lokakuussa -03.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Yksi softavika taitaa osua noihin tietoihin. Purkkia ei taida saada päivitettyä kun korjausohjeena on purkin vaihto?tuikku kirjoitti:.
Ainoat vikakoodit näkyy ensimmäisessä kuvassa.
Sekä se teksti, mikä tulee, kun niitä yrittää poistaa.
Edit: Kun noita herjoja tosiaan purkaa osiin, niin kyllä sieltä lisääkin tietoa tulee, taisipa olla kaikkien sensorien koodauksessa häikkää - pitää kaivella vielä, siellä taisi ollakkin jo sitten "oikeaakin" vikaa, vai onko se vika kuitenkin purkissa ja sensorit ei tunnista sitä, tai toisiaan.
Tässä näkyy auton malli, valmistuspäivä, sekä purkin numero.
Auto luovutettiin minulle lokakuussa -03.
Joo, valitettavasti.DBFI kirjoitti:Yksi softavika taitaa osua noihin tietoihin. Purkkia ei taida saada päivitettyä kun korjausohjeena on purkin vaihto?tuikku kirjoitti:.
Ainoat vikakoodit näkyy ensimmäisessä kuvassa.
Sekä se teksti, mikä tulee, kun niitä yrittää poistaa.
Edit: Kun noita herjoja tosiaan purkaa osiin, niin kyllä sieltä lisääkin tietoa tulee, taisipa olla kaikkien sensorien koodauksessa häikkää - pitää kaivella vielä, siellä taisi ollakkin jo sitten "oikeaakin" vikaa, vai onko se vika kuitenkin purkissa ja sensorit ei tunnista sitä, tai toisiaan.
Tässä näkyy auton malli, valmistuspäivä, sekä purkin numero.
Auto luovutettiin minulle lokakuussa -03.
Kuulin juuri saman infon myös toista kautta, uusiksi menee, ei voi mittään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Olikos siinä ohjeesa mitään juttua siitä että jos käytössä onDBFI kirjoitti:Yksi softavika taitaa osua noihin tietoihin. Purkkia ei taida saada päivitettyä kun korjausohjeena on purkin vaihto?tuikku kirjoitti:.
Ainoat vikakoodit näkyy ensimmäisessä kuvassa.
Sekä se teksti, mikä tulee, kun niitä yrittää poistaa.
Edit: Kun noita herjoja tosiaan purkaa osiin, niin kyllä sieltä lisääkin tietoa tulee, taisipa olla kaikkien sensorien koodauksessa häikkää - pitää kaivella vielä, siellä taisi ollakkin jo sitten "oikeaakin" vikaa, vai onko se vika kuitenkin purkissa ja sensorit ei tunnista sitä, tai toisiaan.
Tässä näkyy auton malli, valmistuspäivä, sekä purkin numero.
Auto luovutettiin minulle lokakuussa -03.
kehitystasot
onko silloin muita vaihtoehtoja kuin purkin vaihto
siellä kun näkyy monta kertaa ennemmän vika koodeja kuin normi puolella, lisäksi iso liuta erilaisia resetöintejä purkille/ohjelmalle
(saksan kielisillä lyhenteillä)
tuli tota tuumailessa mieleen että jos siinä on sama vika kuin
joisakin vanhemmisa vitoissa ajoneston purkissa
(menne tilaan start error eikä suostu poistamaan vika koodia)
mille on sama ainut korjaus ohje purkin vaihto,
siinä vika on ohjelmassa mikä kerrä purkin täytten pikuhiljaa,
sen ohjelman saa putsatua/korjattua piirin sopivalla lukialla niin että ei enään kerää itsään täyteen ja toimii...
E: ajatus mikä tuli on että sen purkin ohjelmaan mahdolisesti kertyneen
töhnän saisi sieltä kautta putsattua pois(ilman että tarvii hommata sen piirille sopivaa lukulaiteta) tosin se ei korjaa sitä että sinne kertyy taas lisää töhnää ajan oloon, mutta jos 03 alkaen kertynyt niin jonkun vuoden pärjäis
jospa noista vähistä jollekin jotain
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: VASARAA VALOLLE
Tämä tuli lopulta korjattua, valo paloi melkein puoli vuotta eikä ollut ongelmia sitä sammuttaa. Vika tuli korjattua ohittamalla kynnyskourussa ollut liitin suoraan juottamalla.migger kirjoitti:Kävin lopulta tänään nollaamassa vikakoodin. Sen aiheutti: "Kuljettajan sivutyynyn laukaisupiirin. Vastus liian suuri". Vikamuisti tyhjättiin ja ei ainakaan heti seuraavan vartin ajon aika alkanut uudelleen palamaan. Kaikki viittasi siihen että auton pesua seurannut jäätyminen aiheutti vian.migger kirjoitti:Hmm pitäisiköhän käydä kohta lukemassa vikakoodi sitten, kuulostaa kyllä korjaamon rahastukselta jos mainitsevat tuollaista (joku aikaraja korjaukselle). Tietääkös joku pajaa vaasan lähistöllä joka osaa noita koodeja kuittailla (käyttöauto aiheuttaa allergisia reaktioita, joten ei sinne kiitos)?koyama kirjoitti:Srs valo kannattaa hoitaa sammuksiin piakkoin vian ilmettyä.Ohjainlaite lukittuu kun herjaa tulee rikkinäisestä osasta vaikkapa kuukausi kuten minulla.Tämä oli korjaamolta lainattua tietoa
Voiko se ohjainlaite hajota tuollaisesta?
Suosittelen vikakoodin lukuun ja nollaukseen M Laulajaa Laihialla, jos jollain täällä päin on tarvetta niitä nollailla. Maksoi 30e ja mukava palvelu.
Reilun kuukauden tuo valo paloi eikä kyllä ohjainlaite sinä aikana jumittunut vaikka päivittäin muutaman kerran auto käynnistettiin ja virheilmoitus tuli ajotietokoneeseen ja valo paloi. Eivät pajalla olleet kuulleet tuollaisesta, että olisi merkitystä sillä kuinka kauan valo on palanut. Mersuihin erikoistuneet huollot tietty tietänevät paremmin...
EDIT: Ja kauan toimikin, syttyi valo toisella käynnistyksellä uudestaan, pitää tutkia liittimet sitten kuskin ovesta...
MB 220 CDI -04
.
Developer moodi ilmeisesti toi jotain lisää tietoa, muttei toisaalta apuja ollenkaan, tähän vaivaan.
Uusi ohjailaite maksaa 505€ veholla, lähtö, enkä usko, että paljon tippuu hinta tingatessakaan.
Kyllä tämä on nyt selvä.
Ei nyt niin kamalan hintainen onneksi, että aivan kontilleen veisi.
Developer moodi ilmeisesti toi jotain lisää tietoa, muttei toisaalta apuja ollenkaan, tähän vaivaan.
Uusi ohjailaite maksaa 505€ veholla, lähtö, enkä usko, että paljon tippuu hinta tingatessakaan.
Kyllä tämä on nyt selvä.
Ei nyt niin kamalan hintainen onneksi, että aivan kontilleen veisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No, tässä reiln kuukauden aikana oli osan varaosanumero jo vaihtunut ja hinta tieten vähän noussut.tuikku kirjoitti:.
Developer moodi ilmeisesti toi jotain lisää tietoa, muttei toisaalta apuja ollenkaan, tähän vaivaan.
Uusi ohjailaite maksaa 505€ veholla, lähtö, enkä usko, että paljon tippuu hinta tingatessakaan.
Kyllä tämä on nyt selvä.
Ei nyt niin kamalan hintainen onneksi, että aivan kontilleen veisi.
Koko reteli, kovan tinkaamisen jälkeen maksoi melko tarkkaan seitsämänsataa, mutta kuntoon tuli.
Palvelu oli veholla kyllä ystävällistä, sanottakoon se, kun tuntuu välillä että niitä vaan haukutaan.
Eihän ne rengit niille hinnoille mitään voi, turha niistä on heille valittaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 07.04.2011 20:23
SRS Restraint System visit workshop
Pari päivää sitten moottoritien rampin kaarteessa kiihdytyksessä ilmestyi SRS Restraint System visit Workshop- varotus tietokoneelle.
Tänään kävin Veholla luettamassa vikatiedot ja syyllinen oli penkin alla oleva sivu törmäyssuojan johtojen liitin. Vika kuitattiin pois ja menin tiskille ostamaan osaa kun kuulosti niin helpolta sen osan vaihto ja hintakin kuulosti olevan vain muutaman euron. Olin jo kurkannut penkin alle edeltävänä päivänä näiden sivulla olevien vinkkien perusteella. Liittimet 2 paria, jotka sain tiskiltä maksoi sitten 48 euroa ja päästyäni kotiin katsoin lampun kanssa uudelleen penkin alle ja siellähän se liitin löytyy, mutta millä ilveellä siitä arvaa mitkä johdot keltaisessa liittimessä on tuolle sivu-airbagille.
Johtoja on varmaan 10, joista pitäisi arvata 4 oikein. Kannattaako johdot tinata vai riittääkö normaali kaapelin liitin? Vai pitääkö nöyrtyä takaisin Veholle?
Niin auto on W211 facelift 9/2007 E200 CDI.
Tänään kävin Veholla luettamassa vikatiedot ja syyllinen oli penkin alla oleva sivu törmäyssuojan johtojen liitin. Vika kuitattiin pois ja menin tiskille ostamaan osaa kun kuulosti niin helpolta sen osan vaihto ja hintakin kuulosti olevan vain muutaman euron. Olin jo kurkannut penkin alle edeltävänä päivänä näiden sivulla olevien vinkkien perusteella. Liittimet 2 paria, jotka sain tiskiltä maksoi sitten 48 euroa ja päästyäni kotiin katsoin lampun kanssa uudelleen penkin alle ja siellähän se liitin löytyy, mutta millä ilveellä siitä arvaa mitkä johdot keltaisessa liittimessä on tuolle sivu-airbagille.
Johtoja on varmaan 10, joista pitäisi arvata 4 oikein. Kannattaako johdot tinata vai riittääkö normaali kaapelin liitin? Vai pitääkö nöyrtyä takaisin Veholle?
Niin auto on W211 facelift 9/2007 E200 CDI.