Ahin 300hv, mutta mikä?
Ahin 300hv, mutta mikä?
Minkä ropelin valihten tollasee mietoo piristyksee?
Kohtuu mukava pitäs olla käyttääkki, ku kaupunki ajoo tulee iha mukavasti.
Moottori. OM605
Tehotavote 300hv, ei enempää/vähempää.
Minkä mutkan siihe tällään?
Merkillä ei nii väliä, olokoo Holset, Garrett, Master Power, tai joku kiinan ihime.
Onko tosiaa, että toi "isojen" poikien suosittelema Holset HX40 Super on paras vaihtoehto mulle?
Kohtuu mukava pitäs olla käyttääkki, ku kaupunki ajoo tulee iha mukavasti.
Moottori. OM605
Tehotavote 300hv, ei enempää/vähempää.
Minkä mutkan siihe tällään?
Merkillä ei nii väliä, olokoo Holset, Garrett, Master Power, tai joku kiinan ihime.
Onko tosiaa, että toi "isojen" poikien suosittelema Holset HX40 Super on paras vaihtoehto mulle?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
mikä tämä juttu nyt on mä laittaisin ehkä holsetin hy35 vai oliko se hx35... hy tais olla parempi... varmaan löytyy muiltakin merkeiltä passeleita tuohon tasan 300 hepan kokoluokkaan
tai sitten remmi, mikäs sen mukavempi, kun ei tarvitse odotella heräämistä ja vaihtoehtoja löytyy vielä hyvin tuohon teholuokkaan
tai sitten remmi, mikäs sen mukavempi, kun ei tarvitse odotella heräämistä ja vaihtoehtoja löytyy vielä hyvin tuohon teholuokkaan
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eikö hy35 ole "pikku superi", eli herää alempaa ja riittää siten vain pienempiin tehoihin pakopesän valinnan kanssa hy35 kanssa ei kai tule ongelmia, kun siihen saa vain sitä yhtä mallia oliko se nyt sitten #8 tai joku sellainen... ellei nykyään tarjonta ole jo parempaa...
ei kai se 40 superi nyt ihan tonnissa sentään herää
ei kai se 40 superi nyt ihan tonnissa sentään herää
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
.
OM606 vakio ja Garrettin gt32 tiedän riittäneen juuri ja juuri yli kolmensadan.
Se tosin sähköohjatulla pumpulla, siihen en osaa sanoa, onko sillä mitään muuta merkitystä, mutta ohjelmasta ainakin säädön saa mieleisekseen kullekkin kierrosalueelle.
Herääminen "vakion luokkaa", sitäkin voi väännellä, miten haluaa.
Hukkaportillisten hyvyyksistä, tai huonouksista en tiedä mitään, mutta eikös tuo ainaskin ihan yleinen ahdin ole.
Pysyisi kustannukset kurissa, sehän ei niin kamalan suuri häpeä ole, tai onhan se tietty, mutta kyllä sen kestää...
Välilaipan taisi joutua tekemään, muuten käy ja näyttää "ihan vakiolta".
Kokoluokkaa kun ajattelee, niin viitosessa isommilla tapeilla varmaan toimii hyvin hyvin lähelle samoin, kuin vakiossa kuutosessa.
OM606 vakio ja Garrettin gt32 tiedän riittäneen juuri ja juuri yli kolmensadan.
Se tosin sähköohjatulla pumpulla, siihen en osaa sanoa, onko sillä mitään muuta merkitystä, mutta ohjelmasta ainakin säädön saa mieleisekseen kullekkin kierrosalueelle.
Herääminen "vakion luokkaa", sitäkin voi väännellä, miten haluaa.
Hukkaportillisten hyvyyksistä, tai huonouksista en tiedä mitään, mutta eikös tuo ainaskin ihan yleinen ahdin ole.
Pysyisi kustannukset kurissa, sehän ei niin kamalan suuri häpeä ole, tai onhan se tietty, mutta kyllä sen kestää...
Välilaipan taisi joutua tekemään, muuten käy ja näyttää "ihan vakiolta".
Kokoluokkaa kun ajattelee, niin viitosessa isommilla tapeilla varmaan toimii hyvin hyvin lähelle samoin, kuin vakiossa kuutosessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Paikallinen turbopaja sanoi että turhaan tekee uutta pakosarjaa, on kuulemma vakio tarpeeksi hyvä 300hv tehoilla ja GT32 ahtimella (välipalalla arvatenkin kiinni?). Onko oikeesti näin? Mitä tuossa hieman tutkiskelin niin tila siitä ainakin pakkaa loppua ympäriltä kesken, vaikka ottaisikin sen peltilevyn pois jäähdytinnestesäiliön ja turbon välistä..
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Kyllä hy piisaa ainakin 300hv hx:stä paha sanoa kun niitä on niin monen eri kokoisia kuten tiedät, sen verran ku katsot että kompura siipi olis vaik 54 nii riittää varmasti. En tiiä mitä tarkoitit heräämisellä, itekki sä tiiät ettei imusarjassa ole 1.8bar ku kierroksia on 1000rpm. Vai mite se oli? Iha fiksun oloine tuoki masteri oli minkä tuo jukkis oli autoonsa hommannut. Ehkä varmin ratkaisu o vaan se superi!jeemu kirjoitti:Herääkö toi hx/hy 35 liki tonnista niinku super hx 40
Ja piisaako se oikeesti 300hv?
Moottori ja voimansiirto pääsee helpolla kun pienillä kierroksilla ei tule tehoa/vääntöä nii paljoa + sitte viikonpäästä ku 300hv tuntuu liia vähältä nii voit nostaa ahtopainetta 1bar ->2.5bar ja taas meno maistuu
P.S Jotaki hampaan kolos ku tääl kyselet? Kato vaikka töissä sinne hyllyille jos siel olis vaikka joku Master Power!
Siks mulla onki tollane "yli iso" ahinSami T kirjoitti: Moottori ja voimansiirto pääsee helpolla kun pienillä kierroksilla ei tule tehoa/vääntöä nii paljoa
Sami T kirjoitti:P.S Jotaki hampaan kolos ku tääl kyselet?
Ei mitää tollasta, kuha mielenkiinnosta utelen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Tuossa lauseessa ei ollut puhe vakiopilleristä.MJF kirjoitti:606 vakiopilleri yli 300?tuikku kirjoitti:.
OM606 vakio ja Garrettin gt32 tiedän riittäneen juuri ja juuri yli kolmensadan.
Ja KOS nimimerkille, tuo GT32 pitäisi kyllä mennä kohtuupienellä sovituksella tuohon vakiopakosarjaan, sama T3 pulttijako jaetulla laipalla ja riittää varmasti yli haluamallesi tehoalueelle.
Pakoputken lähdön joutuu muuttamaan
Ei tarvita 54mm kompuraa noille tehoille.
Viimeksi muokannut Solmurauta, Su 25.04.2010 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös tuo gt32 mene suoraan vakio imusarjaan? Ainakin yhellä hepulla oli sellanen om603:sessa, isoilla tapeilla ja persdynolla sano olevan yli 300hv. Elikkä yhtään ei tiedä mitä siellä oikeesti oli... Mutta vakio pakosarja siinä ainakin oli. Vai miten se ny oli...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Ahin 300hv, mutta mikä?
Osaisko joku sanoa onko tuo gt32 Garrett ulkomitoiltaan pienempi kuin Holset hx35? Ja mahtuuko välilaipan kanssa vakioturbon paikalle 300 turbodiesel Väyrysessä? Rojektiin tuli jo hommattua Master Power r545-4 ahdin ja pakosarja mallia halko, mutta tuo turbo-pakosarja-downpipe-yhdistelmän vaihto joka vuosi katsastusta varten ei jotenkin enää kiinnosta... p.s. Saa suositella myös jotain muuta alkuperäisen paikalle sopivaa viriahdinta kyseiseen Väyryseen. Tehotavoite 300hv. Kiitos!
Re: Ahin 300hv, mutta mikä?
onhan se gt 32 pienenmpi ulkosesti mitä hx35, ja siiviltäänkin. mun mielestä on varmasti oikein hyvä väyryseen ja pitäis tuohon teho tavotteeseen juuri piisatakkin.
tuommosen välilaipat tein ite joskus om605:n.
ahtimena mulla oli masterpower joka vastas aikalailla tuota gt32 mutta oli isommalla kompuralla
tuon verran se sieltä näkyi, eli ei yhtään.
penkissä ei tehoa kuitenkaan saatu kuin 250hv. johon syyksi paljastui myöhemmin vakio ilmansuodattimen ahdistaminen.
tuommosen välilaipat tein ite joskus om605:n.
ahtimena mulla oli masterpower joka vastas aikalailla tuota gt32 mutta oli isommalla kompuralla
tuon verran se sieltä näkyi, eli ei yhtään.
penkissä ei tehoa kuitenkaan saatu kuin 250hv. johon syyksi paljastui myöhemmin vakio ilmansuodattimen ahdistaminen.
Re: Ahin 300hv, mutta mikä?
Kiitos! Jos saisi vielä tarkennusta että millaisilla siipikoilla ja pakopesällä tuon ahtimen tulisi olla. Suomalaisissa alan liikkeissä näyttäisi olevan t3 jaetulla laipalla .69ar pakopesällä ja kompressori 47 ja turbiini 54. Onkohan tämä nyt oikeanlainen. Olisi vaan helpompaa jos löytyisi ahdin yksinieluisella pakopesällä... onhan noissa garreteissa nuo kuulalaakeriahtimet mutta niistä ei taida isommissa dieseleissä kokemuksia olla...
Re: Ahin 300hv, mutta mikä?
jeemu kirjoitti:Minkä ropelin valihten tollasee mietoo piristyksee?
Kohtuu mukava pitäs olla käyttääkki, ku kaupunki ajoo tulee iha mukavasti.
Moottori. OM605
Tehotavote 300hv, ei enempää/vähempää.
Minkä mutkan siihe tällään?
Merkillä ei nii väliä, olokoo Holset, Garrett, Master Power, tai joku kiinan ihime.
Onko tosiaa, että toi "isojen" poikien suosittelema Holset HX40 Super on paras vaihtoehto mulle?
Mulla on garretin gt 32 om 605 kylessä +mynä 7mm
Herää tosi mukavasti ja voimaakin löytyy
ei ole oikeestaa turboviiveitä
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Ahin 300hv, mutta mikä?
Mahtuuko tuo gt32 olleen "vakio" pakosarjan kanssa 202,ssa?
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D