Jarruosia Motonetista
Jarruosia Motonetista
Joo eli nyt olis edestä jarru hilppeet vaihtokunnossa kun alkaa tuo pysähtyminen olemaan hankala puoleista ja näytti olevan oikean puoleisessa levyssä jo hiusmurtuma
Eli mitä tuo motonetin jarruosat ovat laatuaan kannataako semmosia edes ruuvata alle lainkaan?
Ei näytä hinta ero olevan levyissä kuin 8€/kpl motonetin ja KL:än välillä
mut paloissa on jo 25€ hintaero
Ei viitteis mitään p*skaa ruuvata alle on kumminkin turvallisuus jo kyseessä eikä muutenkaan viitti taas ens vuonna vaihtaa uusia
Eli mitä tuo motonetin jarruosat ovat laatuaan kannataako semmosia edes ruuvata alle lainkaan?
Ei näytä hinta ero olevan levyissä kuin 8€/kpl motonetin ja KL:än välillä
mut paloissa on jo 25€ hintaero
Ei viitteis mitään p*skaa ruuvata alle on kumminkin turvallisuus jo kyseessä eikä muutenkaan viitti taas ens vuonna vaihtaa uusia
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
ihan hyvin ne toimii. jarrupaloja on motonetillä ollu kahta mallia. halvempaa kiinalaista ja sitten sitä kalliimpaa, mikä on ilmeisesti saksalainen tms. jarrulevyt ja palat ostin joka nurkkaan motonetistä. taakse kelpas ne halvat palat, mutta eteen otin kalliimmat.
muuten pelannu hienosti, mutta välillä joku jarru pikkasen vinkuu. taitaa johtua noista halvemmista paloista takana.
ja on saanu sitten sitä kuuluisaa monookin jokseenkin, että välillä savu nousee jarruista. ja vieläkin toimii. ainakin mulle ihan riittävän hyvät jarrut. pääasia, että toimii, eikä täristä, taikka vingu ihan hulluna tms. ja tietenkin, että jarruttaa.
muuten pelannu hienosti, mutta välillä joku jarru pikkasen vinkuu. taitaa johtua noista halvemmista paloista takana.
ja on saanu sitten sitä kuuluisaa monookin jokseenkin, että välillä savu nousee jarruista. ja vieläkin toimii. ainakin mulle ihan riittävän hyvät jarrut. pääasia, että toimii, eikä täristä, taikka vingu ihan hulluna tms. ja tietenkin, että jarruttaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Siispä kävelen Motonetin tiskille...
Olenhan joskus ensimmäiseen autooni (pösö 405) ostanut motonetin tarvike hillpeet mut en kauheesti ehtiny niillä ajaa kun myin jo pois sen
Mersuun ei tietenkään mitään tarvikeosia nyt tule mut kun ei näyttänyt olevan ees mitään vaihtoehtoja motonetissa niin ajattelin josko ne olis ollu pelkkiä tarvikkeita tai vastaavasti pelkkiä alkuperäisiä
Näyttäis takasatulatkin olevan jumissa kun levyt ihan ruosteessa
Ihmetyttää et päästivät katsastuksesta läpi 1,5kk sitten
Etulevyt olivat jo vuosi sitten katsastuksessa minimissään mut nyt niitä ei edes mitattu
Olenhan joskus ensimmäiseen autooni (pösö 405) ostanut motonetin tarvike hillpeet mut en kauheesti ehtiny niillä ajaa kun myin jo pois sen
Mersuun ei tietenkään mitään tarvikeosia nyt tule mut kun ei näyttänyt olevan ees mitään vaihtoehtoja motonetissa niin ajattelin josko ne olis ollu pelkkiä tarvikkeita tai vastaavasti pelkkiä alkuperäisiä
Näyttäis takasatulatkin olevan jumissa kun levyt ihan ruosteessa
Ihmetyttää et päästivät katsastuksesta läpi 1,5kk sitten
Etulevyt olivat jo vuosi sitten katsastuksessa minimissään mut nyt niitä ei edes mitattu
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Riippuu ihan millä mielentilalla inssi on ja onko mitta siinä käden ulottuvilla. Jos on aluvanteet niin ne näkee mittaamattakin onko kuluneet.Jupa kirjoitti:Siispä kävelen Motonetin tiskille...
Olenhan joskus ensimmäiseen autooni (pösö 405) ostanut motonetin tarvike hillpeet mut en kauheesti ehtiny niillä ajaa kun myin jo pois sen
Mersuun ei tietenkään mitään tarvikeosia nyt tule mut kun ei näyttänyt olevan ees mitään vaihtoehtoja motonetissa niin ajattelin josko ne olis ollu pelkkiä tarvikkeita tai vastaavasti pelkkiä alkuperäisiä
Näyttäis takasatulatkin olevan jumissa kun levyt ihan ruosteessa
Ihmetyttää et päästivät katsastuksesta läpi 1,5kk sitten
Etulevyt olivat jo vuosi sitten katsastuksessa minimissään mut nyt niitä ei edes mitattu
Huomasin kun laitoin aikasempaan Mersuun 250d tarvike jarrulevyt niin jos ei ajanut joka päivä vähän niin tuntuivat ruostuvan nopeammin pinnasta ainakin sateella kuin alkuperäiset. Laadussakin saattaa olla eroja.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Joskus vuosia sitten päätin, että vaikka Motonetissa on kaiken näköistä tavaraa, niin turvallisuuteen vaikuttavia kilkkeitä en tule koskaan sieltä hakemaan. Varmasti vieläkin löytyisi haulla topicki, missä asiasta keskusteltiin, mutta lyhennettynä versiona seuraavasti.
Ostin entiseen W202:seen palat Motonetista, paloilla aivan laittoman huono pysähtyvyys, mutta vastavuoroisesti taas akustinen varoitustoiminto ympärillä liikkujille oli olemassa erittän voimakkaana. Kun olin kolmannet palat vaihtanut "takuuseen", eli sain hakea uudet palat, jotka maksoin tiskillä, jonka jälkeen toimitin jo auton alla olleet palat vaihdettuani ne pois Motonettiin ja sain niistä rahat pois . Soitin heidän takuu käsittelijälle useamman kerran, enkä koskaan saanut häntä kiinni, jätin soittopyyntöjä, ei vastausta, loppujen lopuksi sähköpostia, jonka jälkeen olinkin tämän takuukäsittelijän mielestä maailman hankalin asiakas. Tämän jälkeen suuntasin naapurissani olevaan tarvikeliikkeeseen, josta palat alle, hiljaiset ja kaiken huipuksi pitävät ja oli koko sarja n 10 euroa kalliimmat. Joten kaikennäköisiä autonhoito tuotteita jne sieltä voi ostaa, mutta ei muuta.
Niin ja ennenkuin taas joku Motonetin työntekijä osallistuu keskusteluun, niin kyllä minulla on edelleen ne sähköpostit tallennettuna
Ostin entiseen W202:seen palat Motonetista, paloilla aivan laittoman huono pysähtyvyys, mutta vastavuoroisesti taas akustinen varoitustoiminto ympärillä liikkujille oli olemassa erittän voimakkaana. Kun olin kolmannet palat vaihtanut "takuuseen", eli sain hakea uudet palat, jotka maksoin tiskillä, jonka jälkeen toimitin jo auton alla olleet palat vaihdettuani ne pois Motonettiin ja sain niistä rahat pois . Soitin heidän takuu käsittelijälle useamman kerran, enkä koskaan saanut häntä kiinni, jätin soittopyyntöjä, ei vastausta, loppujen lopuksi sähköpostia, jonka jälkeen olinkin tämän takuukäsittelijän mielestä maailman hankalin asiakas. Tämän jälkeen suuntasin naapurissani olevaan tarvikeliikkeeseen, josta palat alle, hiljaiset ja kaiken huipuksi pitävät ja oli koko sarja n 10 euroa kalliimmat. Joten kaikennäköisiä autonhoito tuotteita jne sieltä voi ostaa, mutta ei muuta.
Niin ja ennenkuin taas joku Motonetin työntekijä osallistuu keskusteluun, niin kyllä minulla on edelleen ne sähköpostit tallennettuna
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tämä selittääkin jo miks KL:n palat oli tuplahintaset kuin motonetin..Antti V kirjoitti:Joskus vuosia sitten päätin, että vaikka Motonetissa on kaiken näköistä tavaraa, niin turvallisuuteen vaikuttavia kilkkeitä en tule koskaan sieltä hakemaan. Varmasti vieläkin löytyisi haulla topicki, missä asiasta keskusteltiin, mutta lyhennettynä versiona seuraavasti.
Ostin entiseen W202:seen palat Motonetista, paloilla aivan laittoman huono pysähtyvyys, mutta vastavuoroisesti taas akustinen varoitustoiminto ympärillä liikkujille oli olemassa erittän voimakkaana. Kun olin kolmannet palat vaihtanut "takuuseen", eli sain hakea uudet palat, jotka maksoin tiskillä, jonka jälkeen toimitin jo auton alla olleet palat vaihdettuani ne pois Motonettiin ja sain niistä rahat pois . Soitin heidän takuu käsittelijälle useamman kerran, enkä koskaan saanut häntä kiinni, jätin soittopyyntöjä, ei vastausta, loppujen lopuksi sähköpostia, jonka jälkeen olinkin tämän takuukäsittelijän mielestä maailman hankalin asiakas. Tämän jälkeen suuntasin naapurissani olevaan tarvikeliikkeeseen, josta palat alle, hiljaiset ja kaiken huipuksi pitävät ja oli koko sarja n 10 euroa kalliimmat. Joten kaikennäköisiä autonhoito tuotteita jne sieltä voi ostaa, mutta ei muuta.
Niin ja ennenkuin taas joku Motonetin työntekijä osallistuu keskusteluun, niin kyllä minulla on edelleen ne sähköpostit tallennettuna
Taidan vaan suosiolla tilata kl:stä tai hakee suoraan vehosta ei ne kumminkaan mitään kalliita ole missään
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Heh, taitaapa olla samaa tavaraa Motonetissä ja KL-varaosissa. Toisessa vaan hinta vähän isompi kuin toisessa. Enpä ole käytännössä eroa huomannut motonet/kl-varaosien varaosissa. KL-varaosissa saattaa vaan takuu toimia hieman "eri tavalla" kuin Motonetissä.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: Jarruosia Motonetista
Taannoin kun ostin motonetista jarrupalat c270:een merkki oli TRW.Jupa kirjoitti:Joo eli nyt olis edestä jarru hilppeet vaihtokunnossa kun alkaa tuo pysähtyminen olemaan hankala puoleista ja näytti olevan oikean puoleisessa levyssä jo hiusmurtuma
Eli mitä tuo motonetin jarruosat ovat laatuaan kannataako semmosia edes ruuvata alle lainkaan?
Ei näytä hinta ero olevan levyissä kuin 8€/kpl motonetin ja KL:än välillä
mut paloissa on jo 25€ hintaero
Ei viitteis mitään p*skaa ruuvata alle on kumminkin turvallisuus jo kyseessä eikä muutenkaan viitti taas ens vuonna vaihtaa uusia
Palat oli ihan hyvät,mutta jarruttaessa ilmestyneen vapinan vuoksi ostin uudet levyt ja palat vehosta ja siellä jarrupalalootassa olevassa rasvapussukassa luki TRW. Lieneekö myös palojen valmistaja?
Tutina ei korjaantunut levyjen uusimisella, vaan johtui niiden eteenpäin sojottavien alatukivarsien puslista.
W204 220cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Antti V kirjoitti:Joskus vuosia sitten päätin, että vaikka Motonetissa on kaiken näköistä tavaraa, niin turvallisuuteen vaikuttavia kilkkeitä en tule koskaan sieltä hakemaan. Varmasti vieläkin löytyisi haulla topicki, missä asiasta keskusteltiin, mutta lyhennettynä versiona seuraavasti.
Ostin entiseen W202:seen palat Motonetista, paloilla aivan laittoman huono pysähtyvyys, mutta vastavuoroisesti taas akustinen varoitustoiminto ympärillä liikkujille oli olemassa erittän voimakkaana. Kun olin kolmannet palat vaihtanut "takuuseen", eli sain hakea uudet palat, jotka maksoin tiskillä, jonka jälkeen toimitin jo auton alla olleet palat vaihdettuani ne pois Motonettiin ja sain niistä rahat pois . Soitin heidän takuu käsittelijälle useamman kerran, enkä koskaan saanut häntä kiinni, jätin soittopyyntöjä, ei vastausta, loppujen lopuksi sähköpostia, jonka jälkeen olinkin tämän takuukäsittelijän mielestä maailman hankalin asiakas. Tämän jälkeen suuntasin naapurissani olevaan tarvikeliikkeeseen, josta palat alle, hiljaiset ja kaiken huipuksi pitävät ja oli koko sarja n 10 euroa kalliimmat. Joten kaikennäköisiä autonhoito tuotteita jne sieltä voi ostaa, mutta ei muuta.
Niin ja ennenkuin taas joku Motonetin työntekijä osallistuu keskusteluun, niin kyllä minulla on edelleen ne sähköpostit tallennettuna
totanoin, en sen enempää ihmettele mutta millä tieteellisellä menetelmällä mittasit tuon huonon pysähtyvyyden?
itse ostin motonetistä audiin jarrupalat ja levyt....käynyt radalla ajelemassa ja ihan ok. toimineet ja toimivat vieläkin...takana nyt 60tkm ajoa....
ford taitaa olla niitä ainoita valmistajia joiden alkuperäistuotteet on samoja kuin tarviketuotteetkin?...meinaan tarvikeliikkeen laatikot on samoilla fordin logoilla ja teksteillä varustettuja.....nimim. mondeon laakerit....fordilla 350€/kpl ja tarvikeliike sama laatikko 94€/kpl
Opel, "weird lieben autos"....
Itse hankin jarrupalat merkkiliikkeen tiskiltä. Mielestäni ne kuluvat normiajossa melko hitaasti. Valmistaja on monesti ollut Textar.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No ehkä toin itsenei huonosti julki, mutta kyllähän noilla paloilla on huomattavia ominaisuuseroja, toisten pitää kestää kulutusta ominaisuuksien muuttumatta kovissa lämpötiloissa ja toisten täytyy toimia heti kylmänä ensijarrutuksesta lähtien. Nämä surullisen kuuluisat palat, joita useamman sarjan ko liikkeestä ostin, palautin, sain rahat takaisin tyyllin, eivät todellakaan pitänyt kylminä, joten jarruvoiman tarve oli suuri, sekä meteli aivan karmea siviili liikenteessä. Mutta nämä palat olisvat olleet ehkä kohtuulliset esim rata-ajossa, kun ne olisivat saatu lämpöisiksi, varmaankin ne kummatkin kierrokset .eemeli 210 kirjoitti:totanoin, en sen enempää ihmettele mutta millä tieteellisellä menetelmällä mittasit tuon huonon pysähtyvyyden?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-