W169:n mittariston purkua. Oli: Mittariston nostoraudat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

W169:n mittariston purkua. Oli: Mittariston nostoraudat

Viesti Kirjoittaja isk »

Löytyisikö keneltäkään oheisen kuvan mukaiset raudat lainaan hetkiseksi? Tarvitsisi nostaa W169:n mittaristo ylös.

Kuva
Viimeksi muokannut isk, Pe 21.05.2010 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Ite oon tehnyt kahdesta vanhasta haarukasta tuommoiset. Nättiä ja halpaa :lol:
-Mercedes-Benz s211
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Täällä taasen vanhoista polkupyörän pinnoista :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Täällä taasen ajetaan KL-varaosien pihaan ja pyydetään kauniisti lainaksi :lol:
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Makkaratikuistakin tulee hyvät
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Täällä taasen tiedustellaan ystävällisesti internetin merkkitovereilta, kun kuitenkin jollain lähinaapurilla on tallin perukoilla tuollaiset valmiina, ettei tarvitse alkaa fillaria teurastamaan.

Löytyisikö joltain, vai lienenkö ensimmäinen, jonka pitäisi mittarin kimppuun päästä...?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

isk kirjoitti: Löytyisikö joltain, vai lienenkö ensimmäinen, jonka pitäisi mittarin kimppuun päästä...?
Eipä täälläkään ko. "keppejä" löydy, mutta uteliaisuus heräsi, jotta miksi sen mittarin kimppuun pitäisi päästä. terv. nim. kotipihalla samanlainen
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Arto N kirjoitti:Täällä taasen ajetaan KL-varaosien pihaan ja pyydetään kauniisti lainaksi :lol:
ja maksaakin nniiin kauheesti ettei ittelle viihti ostaa... :lol:
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

RH kirjoitti:uteliaisuus heräsi, jotta miksi sen mittarin kimppuun pitäisi päästä
Eihän sitä tikimittaria muuten pääse porakoneella ruuvaamaan. :wink:

Tuossa yksilössä on sellainen ominaisuus, että lcd-näyttö alkaa noin puolen tunnin ajon jälkeen himmenemään oikeasta laidasta alkaen ja lopulta hiipuu kokonaan näkyvistä.

Ebaysta tarttui toinen "kombi-instrumentti" käsiin ja tarkoituksena olisi parsia näistä yksi kunnollinen kasaan. Kunnolliset irroitusraudat helpottaa operointia enkä malttanut jäädä odottamaan jälleen postien kulkemista vaan tiedustelin, josko jollain lähitienoilla olisi saatavilla ao. raudat.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

En nyt tiedä, miten tuossa W169 kohdalla on...

Viime viikolla korjasin yhdelle asiakkaalle tuollaisesta pikselivian pois. Mittaristo ei ollut "perinteistä" ulosvedettävää mallia.

Sitä en tosin osaa sanoa, onko jossain vaiheessa mittariston kiinnitys muuttunut samanlaiseksi, kuin isommissa Mersuissa.
044-0760422
Loppis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 16.05.2008 11:02
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Mulla on koukut ja niitä saa lainata...
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Ensimmäinen rohkea ilmoittautunut sai YV:n.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ite tein tutulle hitsauspuikosta moiset :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Saako niillä irti myös w210 automaatti-ilmastoinnin keskuskyksikön? -pitäis vaihtaa lamppu..

-appiukon perintöautotallissa on kaikenlaista rautatavaraa
:lol:
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

"Uusi" mittaristo todettu vähemmän huonoksi kuin alkuperäinen, mutta vikaa tuossakin on. :D

Joutuupa sitten purkamaan toisen noista ja ihmettelemään sisuksia.

Kiitokset koukkujen lainasta, mittaristo nousee kädenkäänteessä noilla.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Etupuoli:

Kuva

...ja takapuoli:

Kuva

Miten ihmeessä tuon lopun saa purettua osiin, kun viisareita ei ilman ylenpalttista väkivaltaa saa irti ja taustapuolella (nuo neljä valkoista mötikkää) ao. komponentit ovat tiukasti kiinni?

Muissa ohjeissa viisareiden komponentit ovat kuvien mukaan juottamalla läpi kortista, mutta tässä ei juotoksiin pääse edes käsiksi. Jotenkin nuo mötikät näyttäisivät myös purkautuvan, mutta ei sittenkään lähde paikkoja rikkomatta irti. Lcd-näyttö ja loput komponentit ovat välissä eikä niihin pääse mitään kautta edes näkemään kunnolla. Lattakaapeleita yms. ei ole nähtävissä lainkaan.

Onko jollain kokemuksia, joita pystyisi jakamaan?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuvasta näkyy pikasen huonosti mutta näyttäis että taka puolen kuvassa(siis mittarin :lol: ) yläreunassa keskellä, alareunassa keskellä ja päädyissä valkosten mötiköidn yläpuolella olis muovi kynnet mitkä pitää tota kasassa

valkoset mötikät näytäis olevan vhreesä kiinni reunoisa olevilla pyörreillä tapeilla mitkä painettu läpi siitä virheestä (napsautettu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Hyvä yritys CDI203 :) mutta nou bonus tällä kertaa.

Pyörittelin raatoa varmaan tunnin ympäriinsä eikä kirjaimellisesti aukene. Tuo jakaantuu kolmeen osaan: piirikortti on kannessa päätykynsillä, lcd kortissa kiinni keskimmäisillä ja koko laitos on tiukasti nidottu nippuun noilla neljällä viisarikomponentilla.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Potifaari kirjoitti:Saako niillä irti myös w210 automaatti-ilmastoinnin keskuskyksikön? -pitäis vaihtaa lamppu..
Ei saa noilla irti, koska eivät edes mahdu siitä liuskareiästä. Se paneeli nyt lähtee vaikka katkastuilla rautasahan terillä tai Eskimo-tikuilla, peltisoiroilla tms. Melkeen mikä tahansa käy joka vaan mahtuu niistä rei-istä ja ylettää sisään.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jos ja kun saat tuon kuntoon, niin laitapa selvitystä vielä.
Tämä vaan siksi alkoi kiinnostaa, kun arvasin vähän miksi sitä mittaria veivaat irti. Omassa W169:ssä on saman kaltainen "ominaisuus". Mulla se ilmeni nyt kelien lämmettyä. Oire tulee esille kun auto seisoo aurinkoisessa lämpimässä paikassa ja kabiini kuumenee saunalukemiin. Tuolloin kun autoon kääntää virrat niin näyttö on valmiiksi himmeä. Muutoin toimii kuin pitääkin, mutta arvaan, että ennuste on...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

isk kirjoitti:Hyvä yritys CDI203 :) mutta nou bonus tällä kertaa.

Pyörittelin raatoa varmaan tunnin ympäriinsä eikä kirjaimellisesti aukene. Tuo jakaantuu kolmeen osaan: piirikortti on kannessa päätykynsillä, lcd kortissa kiinni keskimmäisillä ja koko laitos on tiukasti nidottu nippuun noilla neljällä viisarikomponentilla.
niin kun sanottu niin kuvasta ei nää, oletko tukinut vaihto ehtoa että pistää huonomman väkivalloin paloiksi ja sitä kautta tutkii että miten saa purettu rikkomatta?
(vai onko niin että siinä joutuu tuhooman juuri kohdan mitä tarvis ehjänä?)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

RH kirjoitti:Jos ja kun saat tuon kuntoon, niin laitapa selvitystä vielä.
Heh... "Eräissä autoissa taakse jääneet kilometrit ovat vain numeroita matkamittarissa" ja eräissä niitä ei näy lainkaan. 8)

Ennen kuin kiikutan jommankumman mittariston ammattiapuun, niin todetaan vielä, että YV:lläkin saa laittaa vinkkejä, jos ei julkisesti syystä tai toisesta uskalla. Vaikenen sitten bisnes-salaisuuksista kuin muuli. Tai jotain.

Saattaisi noista toisen tuhoamistakin harkita, mutta toistaiseksi arastelen vielä voimankäyttöä, kun vaikuttaisi, ettei ilman joitain niksejä saa kumpaakaan ehjänä auki.

Hyvä puoli tuossa varamittarissa on se, toista voi rauhassa tutkia tai lähettää korjaukseen eikä autoa tarvitse silti seisottaa sen takia.

Ai niin, yksi uusi juttu: pitikö noiden synkata automaagisesti kilometrinsä jossain vaiheessa vai täytyykö asettaa testerillä? Toisella mittaristolla oli tietysti kielisyydet, lukkojen ja valojen asetukset, yms. pielessä, mutta äkkiä ne napsutteli kohdallensa. Matkamittarissa näkyy nyt vain ----.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

isk kirjoitti:
RH kirjoitti:Jos ja kun saat tuon kuntoon, niin laitapa selvitystä vielä.
Heh... "Eräissä autoissa taakse jääneet kilometrit ovat vain numeroita matkamittarissa" ja eräissä niitä ei näy lainkaan. 8)

Ennen kuin kiikutan jommankumman mittariston ammattiapuun, niin todetaan vielä, että YV:lläkin saa laittaa vinkkejä, jos ei julkisesti syystä tai toisesta uskalla. Vaikenen sitten bisnes-salaisuuksista kuin muuli. Tai jotain.

Saattaisi noista toisen tuhoamistakin harkita, mutta toistaiseksi arastelen vielä voimankäyttöä, kun vaikuttaisi, ettei ilman joitain niksejä saa kumpaakaan ehjänä auki.

Hyvä puoli tuossa varamittarissa on se, toista voi rauhassa tutkia tai lähettää korjaukseen eikä autoa tarvitse silti seisottaa sen takia.

Ai niin, yksi uusi juttu: pitikö noiden synkata automaagisesti kilometrinsä jossain vaiheessa vai täytyykö asettaa testerillä? Toisella mittaristolla oli tietysti kielisyydet, lukkojen ja valojen asetukset, yms. pielessä, mutta äkkiä ne napsutteli kohdallensa. Matkamittarissa näkyy nyt vain ----.
Joo. Tuo allekirjoitus on kohdaltani (ikiaikainen) jäänne 123/124-aikakaudelta. pitäisköhän jo muutella... :wink: :?:
Vastaa Viestiin