W211 400CDI:n ketjun vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

W211 400CDI:n ketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Eli alkaisi ilmeisesti kyseinen toimenpide olla ajankohtainen.
Tyhjäkäynti hieman epätasainen ja ketjua huollossa (Kaupunginportin Autossa Hyvinkäällä) epäilivät. Kilometrejäkin kun alkaa olla jo reilut 220000.
Onkos tiedossa huoltamoa tässä hieman pääkaupunkiseudun pohjoispuolella, missä olisitte kyseisen toimenpiteen 400CDI koneeseen teettäneet? Kauanko kesti? Mitä maksoi? Kannattaako samalla teettättää jotain muutakin?
Hyvinkäällä kun ei kuulemma kyseistä huoltoa ole tehty ainakaan henkilöautomalliin, niin veisin autoni mieluummin kokeneemmalle huoltamolle.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: W211 400CDI:n ketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja tempera »

Jani M kirjoitti:Eli alkaisi ilmeisesti kyseinen toimenpide olla ajankohtainen.
Tyhjäkäynti hieman epätasainen ja ketjua huollossa (Kaupunginportin Autossa Hyvinkäällä) epäilivät. Kilometrejäkin kun alkaa olla jo reilut 220000.
Onkos tiedossa huoltamoa tässä hieman pääkaupunkiseudun pohjoispuolella, missä olisitte kyseisen toimenpiteen 400CDI koneeseen teettäneet? Kauanko kesti? Mitä maksoi? Kannattaako samalla teettättää jotain muutakin?
Hyvinkäällä kun ei kuulemma kyseistä huoltoa ole tehty ainakaan henkilöautomalliin, niin veisin autoni mieluummin kokeneemmalle huoltamolle.
Jakopään kaikki lelut maksaa noin satasen + työ. jos joutuu vaihtamaan vesipumpun niin sen hinta on noin 120e.
Nehän ajaa 500 tuhatta ketjulla. Mullakin ajettu jo 281 tuhatta. Ei pitäisi noin vähillä kilometreillä ketjussa olevan vielä vikaa.
Jos käynti on epätasainen niin polttoainepumppua epäilisin ensimmäisenä.
Käyppä Vihdin Nummelassa Kaukoilantie 8 Kahvimaan autossa niin siellä on Mersugurut jotka tietää eikä arvaile.
:idea: :idea: Vielä kun nythän on terassiaika niin ainahan voi viedä auton terassin eteen ja käskee ryhmän arvella missä vika? Sieltä niitä asiantuntijoita vasta löytyykin. :idea: :idea:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Arvailusta puheen ollen 400CDI koneen

jos iälttän on alku pään koneita niin ketju on herkkä ihan pienellekin venymiselle oireilemaan koska niistä puuttuu tasapaino akselin kohdalta yksi ohjain pääsee sitten pikasen elämään/lopuksi hyppä tasapaino akselin kohdalla hampaan pieleen ja alkaa tärisemään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: W211 400CDI:n ketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

tempera kirjoitti:Jakopään kaikki lelut maksaa noin satasen + työ. jos joutuu vaihtamaan vesipumpun niin sen hinta on noin 120e.
Nehän ajaa 500 tuhatta ketjulla. Mullakin ajettu jo 281 tuhatta. Ei pitäisi noin vähillä kilometreillä ketjussa olevan vielä vikaa.
Jos käynti on epätasainen niin polttoainepumppua epäilisin ensimmäisenä.
Käyppä Vihdin Nummelassa Kaukoilantie 8 Kahvimaan autossa niin siellä on Mersugurut jotka tietää eikä arvaile.
Tuo hinta pätee W210 320cdi:hin vaan ei W211 tai 400/420cdi varmastikaan, koska kuulojen mukaan on ~parin tonnin homma. Kaukoilantien gurut ei tiedä noin uusista kovin paljoa ja en veisi kyllä 400cdi:tä sinne "kossien" huollettavaksi (koska faktahan on, että kaikki huoltajat tuolla on aika kosseja jotka ajelee 90-luvun tuning-penareilla jne). Siellä on omien kokemusten mukaan tapana tehdä niin, että jos ei tiedetä niin arvataan -> ei hyvä tommosissa rempoissa. Arvausten määrää suurentanee se, ettei siellä liene Starin veroista testeriä? Tuolla ei uskalla teettää ku selviä hommia.

Duunissakin olen vieressä niin voin vannoa, että ko. puljun pihassa ei paljo W211 400cdi:tä tai 420cdi:tä näy, vaan lähinnä vanhempia romuja 80- ja 90-luvulta ja joskus joku 203-koppanen C-mersu tai W211 alkupään 200cdi:tä tai 220cdi:tä. Käykääpä huvikseen pyörähtämässä ja kattomassa mitä autoja on pihalla ja laskekaa niiden keski-ikä...

Itse veisin satavarmasti Pitäjänmäen Vehoon ja maksaisin sen 1000-2000 € niille. Siellä seisoo yläpihalla huoltojonossa sen verran tasokasta Mersua, että 400cdi on halvimmasta päästä ja aivan varmasti on rutiinihomma heille, palvelu on hyvää ja saa sieltä jonku Citikan ropposen lainaankin. Toi on oikeasti varmaan ainoa Veho, jossa homma toimii niin ku pitää, johtuisko siitä että lähellä ei asu köyhiä ja rikkaat olis kovia valittamaan. Joskus aikoinaan kun A-Mersu oli vielä niin uusi, että tuli huollatettua Veholla (Koivuhaassa), niin loppujen lopuksi kaikki mokat korjattiin aina laakista kuntoon Pitskussa sen jälkeen kun oli Koivuhaassa tyritty ja koitettu korjata pariin otteeseen.

Vehosta saat sille hommalle 2 vuoden takuunkin (ja varmaan käytännössä pidemmänkin jos jotain tapahtuu). Edellä mainitulla temperan mainostamalla korjaamolla ei ole ku perävalotakuu. Kertaakaan ei ole sieltä kukaan virhettään myöntänyt vaikka niitä on tapahtunut.
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kyllä se vain aika oletettavaa on, että ketjusta vikaa löytyy. Oireet vielä pienet, mutta siihen viittaavat. Voihan tietenkin olla että ketju on vielä kunnossa ja pelkä kiristäjän vaihto riittää. Nuista 4 litran koneista on vain mennyt nuita ketjuja aika ripeään tahtiin. (pitkä ketju)
Hinta arviot vain tuntuvat heittelevän aika paljon, koska muistan foorumilla olleen juttua että tuo 400CDI:n ketjun vaihto olisi maksanut tuolla Porin suunnalla noin 1500€. Hyvinkäällä veikkailivat yli 3000€. Olisikohan Pitäjänmäki sitten siinä välissä?
Haluaisin vain autoni sellaiseen huoltoon, jossa kyseisiä toimenpiteitä on tehty. Kyseinen toimenpide kun voi kuulemma kestää kokemattomalta viikon, mutta uskon että toimenpide onnistuu kokeneelta hiukan ripeämmin?
Ilmeisesti juuri tuo Pitäjämäen veho on ammattitaitoisempi tuohon Koivuhaan vehoon verrattuna?

Niin, autoni moottori on jo kolmannen sukupolven 400CDI, eli alkupään mallien tyyppiviat (ketjun hyppimen ja ohjurien puuttuminen) on korjattu jo valmistusvaiheessa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jani M kirjoitti:tuolla Porin suunnalla noin 1500€. Hyvinkäällä veikkailivat yli 3000€. Olisikohan Pitäjänmäki sitten siinä välissä?
Niiltähän saa kiinteen yllätyksettömän hinnan mikä sisältää tietyn määrän työtä. Ei saa halvemmalla jos menee alle, mutta ei myöskään kallistu vaikka menis 3 viikkoa extraa vaihtaa.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Pitskun Veholta kyselisin minäkin. Alppilan Autohuollosta (MB edustus) voi saada vähän huokeammalla.

Itse en menisi riskiä ottamaan noinkin hyvän auton kanssa ja kun kyse vielä niinkin kriittisestä asiasta, kuin jakohihnasta, vaan maksaisin sen mitä merkkiliike pyytää ja säästäisin mieluummin joissain muissa huolloissa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pikku korjaus ei jakohihna vaan ketju(hihna löytyy kaikenmailman kiina ym kulkimista) mutta samoin käy kun katkkee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kelpaisiko ketjumallinen hihna :lol:
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Espe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 07.03.2010 19:34
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Espe »

Tuota,tuota...

Pitskun Vehohan pantiin säppiin jo jokin aika sitten. Taksipuoli ja muutakin siirtyi Koivuhakaan. Kadun toiselle puolelle vanhan stokkan tiloihin jäi jotain mersujen pikahuoltoa kaiketi(?!). Suurin osa asentajista siirtyi kuitenkin muihin mestoihin.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jani M kirjoitti:tuolla Porin suunnalla noin 1500€. Hyvinkäällä veikkailivat yli 3000€. Olisikohan Pitäjänmäki sitten siinä välissä?
Satakunnassa, Ihodessa olis remppa maksanut sen 1500€, mut tuli lisää hintaa koska vaihdettiin myös vesipumppu. Noin 2000€ maksoi jakopään remppa kaikkineen. Loppullinen lasku oli hieman suurempi, mutta tehtiin muutakin kuin pelkkä jakopää, niin toi 2000€ on noin hinta aika tarkalleen. Tampereen Veholla arvioi hinnan kans noin 2000€ olevan.

Mikäli ketju on venynyt niin pitää myös rallatuksen käynnistäessä kun kylmä kone.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

moi

Viesti Kirjoittaja on »

hartikainen joensuu ketju vaihdettuna 400e
auto on s400cdi -03
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Pakko sanoo, että on edullinen. Pelkkä ketju maksoi itsellä joku 180€. Sitten työtä menee noin 10 tuntia. Samalla siis vaihdettiin kaikki luistit ym. Tuo 400€ ei varmaan sisällä oikeen mitään osia. Ja kuulemma pitää purkaa koko etupää, että saa ketjun vaihdettua. Vai vaihdettiinko sulla ketju vain ujuttamalla uus tilalle ja siinä kaikki?
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

höpö höpö!

Viesti Kirjoittaja on »

400egee ketju,joitakin tiivisteitä ja sisältää työn
sano et uus ketju menee vanhalla vetäen paikoilleen on kuulemma joku siihen tarkoitettu erikois työkalu.
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Suuri on hintahaitari 400-3000€. Tuli tuossa viikolla soiteltua Kahvimaallekin ja meinasivat ettei vika edes välttämättä ole ketjussa. Itsestäkin tuntuu että kaikki oireet on taas kadonneet, tyhjäkäynti on tasaista ja käynnistyksen jälkeistä raksutustakaan ei tahdo kuulua. No, pitänee seurata tilannetta ja kartoittaa hyviä huoltopaikkoja.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kesäkuun alussa tuli sitten autoa Kahvimaalla käytettya. Huolto oli positiivinen yllätys, koska tarkastuksissa todettiin ettei ketju ole venynyt ja kaikki viat poistuivat pelkällä viallisen hehkutulpan vaihdolla. Kuulemma nuissa uudemmissa malleissa ketjujen venymisvika on saatu korjattua, eikä ketjuja enää tarvitse vaihdella.

Positiivista oli myös tietämys nuista V8 dieselkoneista muihin huoltopaikkoihin verrattuna!
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jani M kirjoitti:Kuulemma nuissa uudemmissa malleissa ketjujen venymisvika on saatu korjattua, eikä ketjuja enää tarvitse vaihdella
Mitä uudempaa tuolla takoitat? Kun 400CDI:tä on 250hp ja uudempi 260hp ja sitten on vielä 420CDI, joka on myös uudempi.
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ilmeisesti nuilla 260hp koneen päivityksilläkin tuota ketjun venymistä on saatu estettyä. Parhaiten ketju pysyy ilmeisesti mitassaan sitten tuossa 420cdi:ssä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kyllä omassa ainakin oli ketju venynyt vaikka se 260hp malli. Kuulemma sitten 420CDI:ssä vika olis saatu poistettua. Eikös 250hp ja 260hp ero ole toi, että uudemmassa on se ketjun pois hyppäämisen estin. Joku tietäväisempi sitten osaa puhua noiden tehojen nimien sijasta oikeilla tyyppi numeroilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

400cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jospa näistä jolekkin jotain iloa
Kuva

Kuva
Pomppi josku hampaan jossain vanhemmisa malleissa puutu alemassa kuvassa näkyvä osa
NO:3 hyppimisen estin(skip protection)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin