Renkaat raapii kaariin..
Renkaat raapii kaariin..
Heitin tommoset 48mm spacerit alle ja taitaa olla parista millistä kiinni että ei raapis, mitähän tuolle ny keksis muutaku pienempää rengasta alle,kaarien rullausta tai pienempää spaceria? Just nyt tulis hyvin kaarelle vanteet..
W210 E320cdi
Täytyy toistaseks ajella yksin kun sillon ei raavi paljoakaan kun ajelee maltillisesti, mutta jos tulee yksikin henkilö kyytiin niin johan raapii
Joku 225/35R17 renkaat olis varmaan aika hyvä.. Missähän pirkanmaan seudulla sais rullautettua vähäsen kaaria?
niinjoo ja spacerit teetin itse
Joku 225/35R17 renkaat olis varmaan aika hyvä.. Missähän pirkanmaan seudulla sais rullautettua vähäsen kaaria?
niinjoo ja spacerit teetin itse
W210 E320cdi
siis tällähetkellä on takana 225/45R17? Eikös tuo vaan levene ja vähän muutu matalemmaksi tuolla 235/35R17 kumilla? Kun epäilisin että 235/40 ei muutu vielä tarpeeksi ettäkö ei raapisi enään?RH kirjoitti:Juu muuten kyllä, mutta vastaa kooltaan suurinpiirtein esim. sellaisia rengaskokoja kuin 165-13 tai 205/50-15. Ihan vaan esimerkin vuoksi. Voipi olla aika kottikärryn pyörä Mersun alla.simoks kirjoitti: Joku 225/35R17 renkaat olis varmaan aika hyvä.
Edit: vai olenko missannut jotain siitä mitä nämä renkaiden kokonumerot tarkoittaa..
W210 E320cdi
et sä mitään matalempaa kumia tarvitse, vaan pitemmät jouset tai revit ne helvetin spacerit sieltä pois
tuo lokasuojan reuna kyllä näyttää siltä, että surutta vain isoa vasaraa ja kaarta ulospäin, niin mahtuu rengas pyörimään...
mikä siinä on, että oikein tarkoituksella tuodaan 5 senttiä vannetta ulospäin ja sitten ihmetellään, että kun ei mahdu pyörimään... pitäisköhän katsoa hieman peiliin
lakiin pitää saada lisäys, että jos pyörät ei mahdu liikkumaan jousituksen äärirajoissa, niin siitä tulee ehdoton hylsy...
tuo lokasuojan reuna kyllä näyttää siltä, että surutta vain isoa vasaraa ja kaarta ulospäin, niin mahtuu rengas pyörimään...
mikä siinä on, että oikein tarkoituksella tuodaan 5 senttiä vannetta ulospäin ja sitten ihmetellään, että kun ei mahdu pyörimään... pitäisköhän katsoa hieman peiliin
lakiin pitää saada lisäys, että jos pyörät ei mahdu liikkumaan jousituksen äärirajoissa, niin siitä tulee ehdoton hylsy...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No mikäs helvetin käpyfoorumi tämä on Tarkotus nyt oli vaan tuoda vanne kunnolla kaarelle kun niissä nyt sattuu olemaan Et44. Ja laskeskelin ite että tolla spacerilla se tulee hyvin kaarelle ja niinhän se tuleekin, mutta töyssyissä nyt sitten raapii hieman.. Onko mitään vinkkejä miten sitä kaarta kannattaa naputella sitten että siitä tulee suht asiallinen?napa kirjoitti:et sä mitään matalempaa kumia tarvitse, vaan pitemmät jouset tai revit ne helvetin spacerit sieltä pois
tuo lokasuojan reuna kyllä näyttää siltä, että surutta vain isoa vasaraa ja kaarta ulospäin, niin mahtuu rengas pyörimään...
mikä siinä on, että oikein tarkoituksella tuodaan 5 senttiä vannetta ulospäin ja sitten ihmetellään, että kun ei mahdu pyörimään... pitäisköhän katsoa hieman peiliin
W210 E320cdi
et 44 ja palikat 48mm välissä... hmm
Mulla on omassa S210:ssa etuvanteiden et 28 ja takana 33. ja ainakin minun silmiini tuo näyttää juurikin ryhdikkäältä ja asialliselta. Ja vanteiden leveydet muuten 8,5 ja 9,5 tuumaa. Ei ota kaariin kiinni eikä makaa kuitenkaan auton alla ja ajettavuus on kunnossa.
Ja mitä tulee tuohon kysymykseesi, oletko ymmärtänyt jotain väärin, ihan kohteliaasti ja varovaisesti totean, että ehkä jotain pitäisi päivittä kuitenkin. Jos autossa on 225/45 renkaat, niin muuttamalla ne 225/35-vastaaviksi halkaisija pienenee ihan pahuksesti ja väykkyyn jo 225/45-17 on jo aavistuksen alamittainen. Oikea referenssikoko olisi 235/45-17, joka vastaa prosentin osien tarkkuudella vaihtoehtoisia kokoja 215/55-16, 235/40-18, 265/35-18.
Mulla on omassa S210:ssa etuvanteiden et 28 ja takana 33. ja ainakin minun silmiini tuo näyttää juurikin ryhdikkäältä ja asialliselta. Ja vanteiden leveydet muuten 8,5 ja 9,5 tuumaa. Ei ota kaariin kiinni eikä makaa kuitenkaan auton alla ja ajettavuus on kunnossa.
Ja mitä tulee tuohon kysymykseesi, oletko ymmärtänyt jotain väärin, ihan kohteliaasti ja varovaisesti totean, että ehkä jotain pitäisi päivittä kuitenkin. Jos autossa on 225/45 renkaat, niin muuttamalla ne 225/35-vastaaviksi halkaisija pienenee ihan pahuksesti ja väykkyyn jo 225/45-17 on jo aavistuksen alamittainen. Oikea referenssikoko olisi 235/45-17, joka vastaa prosentin osien tarkkuudella vaihtoehtoisia kokoja 215/55-16, 235/40-18, 265/35-18.
Ilmeisesti ei oo tiedot ihan oikealla tasalla Vanteethan on molemmat vain 8" leveydeltään.. täytyy ny heittää nuo vanhat asetukset takasin toistaseks ja keksiä jotain! Mut meikäläisen mielestä näytti hyvälle noin ->RH kirjoitti:et 44 ja palikat 48mm välissä... hmm
Mulla on omassa S210:ssa etuvanteiden et 28 ja takana 33. ja ainakin minun silmiini tuo näyttää juurikin ryhdikkäältä ja asialliselta. Ja vanteiden leveydet muuten 8,5 ja 9,5 tuumaa. Ei ota kaariin kiinni eikä makaa kuitenkaan auton alla ja ajettavuus on kunnossa.
Ja mitä tulee tuohon kysymykseesi, oletko ymmärtänyt jotain väärin, ihan kohteliaasti ja varovaisesti totean, että ehkä jotain pitäisi päivittä kuitenkin. Jos autossa on 225/45 renkaat, niin muuttamalla ne 225/35-vastaaviksi halkaisija pienenee ihan pahuksesti ja väykkyyn jo 225/45-17 on jo aavistuksen alamittainen. Oikea referenssikoko olisi 235/45-17, joka vastaa prosentin osien tarkkuudella vaihtoehtoisia kokoja 215/55-16, 235/40-18, 265/35-18.
W210 E320cdi
Eikö laki nykyisin vaadi sitä että jousituksen/ohjauksen äärirajoissa pyörät mahtuu pyörimään? Eikö se olisi vähän sama kuin että jarrujen ei tarvitse aina toimia.napa kirjoitti: lakiin pitää saada lisäys, että jos pyörät ei mahdu liikkumaan jousituksen äärirajoissa, niin siitä tulee ehdoton hylsy...
En tiedä joko tiedät ja viisastella en halua, mutta koska itselläni oli aikanaan ihan sama probleema. Eikä yksi rengasfirmakaan osannut tarkkaa vastausta sanoa, muuta kuin sen, ettei ne profiilin numerot millejä ole.simoks kirjoitti:
Edit: vai olenko missannut jotain siitä mitä nämä renkaiden kokonumerot tarkoittaa..
Renkaan leveys esim 225 on ihan yksioikoisesti millimetrejä. Sitten /kautta viivan jälkeinen esim 45 on se, että kuinka monta prosenttia renkaan profiili on renkaan leveydestä. eli profiili 225/45 kumissa on 225 jaettuna 45 prosentin osaan = n.101mm. Tämän käsityksen vahvisti eräs netissä oleva rengaskokolaskuri, josta jaoin ja ynnäilin näitä ja päädyin tähän
Kohta joku sit torppaa tämän ja sit ollaan taas ihmeissään Noo viisaudet otetaan avoimesti täällä vastaan =)
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3151
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Oikeassa olet. Tätä samaa koetin heti noilla muutamilla konkreettisilla esimerkeillä kansantajuisesti havainnollistaa, että missä mennään.opcaravan kirjoitti:En tiedä joko tiedät ja viisastella en halua, mutta koska itselläni oli aikanaan ihan sama probleema. Eikä yksi rengasfirmakaan osannut tarkkaa vastausta sanoa, muuta kuin sen, ettei ne profiilin numerot millejä ole.simoks kirjoitti:
Edit: vai olenko missannut jotain siitä mitä nämä renkaiden kokonumerot tarkoittaa..
Renkaan leveys esim 225 on ihan yksioikoisesti millimetrejä. Sitten /kautta viivan jälkeinen esim 45 on se, että kuinka monta prosenttia renkaan profiili on renkaan leveydestä. eli profiili 225/45 kumissa on 225 jaettuna 45 prosentin osaan = n.101mm. Tämän käsityksen vahvisti eräs netissä oleva rengaskokolaskuri, josta jaoin ja ynnäilin näitä ja päädyin tähän
Kohta joku sit torppaa tämän ja sit ollaan taas ihmeissään Noo viisaudet otetaan avoimesti täällä vastaan =)
Se on semmonen homma että jos tuuninkilehdessä käsketään oikein kuvien kanssa noin tekemään niin se on sitten tehtävä. Ja vaikka tippa silmässä vasaroitava pellit ojennukseen että "persoonallinen, kuten kaikilla muillakin" -rengastus ja tuuninki sopii paikoilleen.napa kirjoitti: mikä siinä on, että oikein tarkoituksella tuodaan 5 senttiä vannetta ulospäin ja sitten ihmetellään, että kun ei mahdu pyörimään...
Ei herheitä
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
niin, ei se riitä että siirtää 5cm rengasta ulospäin jos pitäytyy samassa rengastuksessa. Myös rengasta pitää tästä syystä kaventaa ja/tai madaltaa profiilia.
jos vain toisinaan raapii kaariin, niin sillo riittää jopa se 10mm renkaan kavennus, sentää 5mm puoleensa.
jos vain toisinaan raapii kaariin, niin sillo riittää jopa se 10mm renkaan kavennus, sentää 5mm puoleensa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mitenkäs nuo levikepalat on tehty jos ei saa ohennettua 48mmstä?itellä on 30mm pultattavat sorvattu 22 tai 23mm:iin pultin kantoja joutu vaan hieman madaltaa mutta paikallaan ne on ollu.
monennenkohan kerran täälläki o laitettu tuo joku tykkää tyttärestä jne. sanonta, kaikki ei halua valakosivu renkaita tai pittää barokkeja autonsa alla vaan haluaa jotaki erilaista...
T.Sankari
monennenkohan kerran täälläki o laitettu tuo joku tykkää tyttärestä jne. sanonta, kaikki ei halua valakosivu renkaita tai pittää barokkeja autonsa alla vaan haluaa jotaki erilaista...
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
En tiedä oliko tuo jälkimmäinen kommenttisi mua kohtaan, mutta soitto tommisbillettiin ja asia on hoidossa todennäköisesti ensviikollaInsaneMe kirjoitti:mitenkäs nuo levikepalat on tehty jos ei saa ohennettua 48mmstä?itellä on 30mm pultattavat sorvattu 22 tai 23mm:iin pultin kantoja joutu vaan hieman madaltaa mutta paikallaan ne on ollu.
monennenkohan kerran täälläki o laitettu tuo joku tykkää tyttärestä jne. sanonta, kaikki ei halua valakosivu renkaita tai pittää barokkeja autonsa alla vaan haluaa jotaki erilaista...
T.Sankari
Tuohon rengasjuttuun, en tiennyt kyllä että tuo jälkimmäinen numero ei ole millejä, noh olenpa viisaampi nyt.
Ja mielestäni aika lapsellinen kommentti Juhanit:lta Ei kuitenkaan mikään pokemon tuningauto ole mielestäni kyseessä.. Ja en vetänyt herneitä nenään
W210 E320cdi
Joo tämä mullekkin jäi epäselväks, kun mulla on 7,5" talvivanteissa 225/45 ja näis kesävanteis edessä 225/45 ja takana 235/45RH kirjoitti:Hetkonen?Sergey kirjoitti:mutta 225 rengas o liian levee tuolle vanteelle ei ne alkuperäsetkää ole ku 215 noin leveel.
Mulla on alkuperäisvanteet 7,5x17 ja alkuperäisrengaskoko on 235/45-17
W210 E320cdi