W124 230 vm 89 kulutus!!
W124 230 vm 89 kulutus!!
Onkohan ihan normaali tuollainen 15 litraa satkulla matka-ajossa? Ihan nopeusrajoituksien mukaan ajettuna 80-100 km/h ja ilman mitään ohitteluja tahi kaistapäisiä kiihdyttelyjä!! Tuntuu kyllä aika kovalta tuollainen kulutus. Ja bensa haisee kajuuttaan reippaasti koko aika.
Re: W124 230 vm 89 kulutus!!
Mun Ce 230 -90 Kulutti pitkällä (n.650 km) matkalla ennätykselliset 6.9 litraa bensaa keskikulutuksena. Ajettiin melko rauhallisesti nopeusrajotuksien mukaan. No tottahan toki toi kuluttaa kaupungissa ainakin 12litraa.Makke.M kirjoitti:Onkohan ihan normaali tuollainen 15 litraa satkulla matka-ajossa? Ihan nopeusrajoituksien mukaan ajettuna 80-100 km/h ja ilman mitään ohitteluja tahi kaistapäisiä kiihdyttelyjä!! Tuntuu kyllä aika kovalta tuollainen kulutus. Ja bensa haisee kajuuttaan reippaasti koko aika.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Oma 230TE menny mummonkuljetuslaatikko katolla ja 6 hengen kuormalla 9l/100km pidemmillä matkoilla keskisuomeen mökille.
Itellä meni polttoaineputki puhki korroosion takia takapenkin alla pohjassa, silloin haisi bensa ja kulutus nousi noille main.
Itellä meni polttoaineputki puhki korroosion takia takapenkin alla pohjassa, silloin haisi bensa ja kulutus nousi noille main.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Seoksen säätöön vaan niin löytyy syyllinen heti.
Lambda on hyvä syy.
Toisekseen poistapa vaikka ilmamassamittarin kupeessa olevasta EHAsta piuha pois niin muuttuuko käynti?
Silloin tietäis onko mekaaninen vai sähköinen ruisku toiminnassa.Jos mekaaninen niin kakku kelpaa.Tällöin kyllä jossain sähköisessä komponentissa on vika esim.lambda,yj-rele,lämpöanturi,kaasuläppä anturi ,potikka.....
Mutta jos käynti muuttuu johdon irroituksen jälkeen niin voisi olla että kylmä suutin on päällä tai seokset ihan päin mäntyä.
Vuotokin on mahdollista tai pelkästään miten olet laskenut kulutuksen.
Lambda on hyvä syy.
Toisekseen poistapa vaikka ilmamassamittarin kupeessa olevasta EHAsta piuha pois niin muuttuuko käynti?
Silloin tietäis onko mekaaninen vai sähköinen ruisku toiminnassa.Jos mekaaninen niin kakku kelpaa.Tällöin kyllä jossain sähköisessä komponentissa on vika esim.lambda,yj-rele,lämpöanturi,kaasuläppä anturi ,potikka.....
Mutta jos käynti muuttuu johdon irroituksen jälkeen niin voisi olla että kylmä suutin on päällä tai seokset ihan päin mäntyä.
Vuotokin on mahdollista tai pelkästään miten olet laskenut kulutuksen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Yj-rele on edellisen omistajan toimesta vaihdettu uuteen keväällä. Ja kulutuksen katsoin siitä kun Tampere-Forssa-Tampere reissulla menee puoli tankillista ainetta ja matkaa ei tule kuin sen vajaa 200km edestakaisin. Että kyllä siellä jtn vikaa on jos 30 litralla ei tuota reissua pääse niin että ei aine lopu kesken. Onneksi oli varakannu paksissa mukana niin pääsi kotiin asti. Kyllä tulee ikävä jo entistä 200 diisseliä.
EDIT: Mikä on tämä EHA ja missä se sijaitsee??
EDIT: Mikä on tämä EHA ja missä se sijaitsee??
Mulla omassa mesessä puolitankkia laskee hitaasti loput nopeesti eli varsin joka mittari käyttäytyy eri tavoin.
Varmin olisi tankata täyteen mitata ajettumatka matka ja tankata taas täyteen.
Eha sijaitsee ilmanputsarin olla ilmamassamittarin määränjakajan kohdalla tulipellin puolella musta tulitikkuaskin kokoinen möykky johon tulee kaksi johtoa.
Varmin olisi tankata täyteen mitata ajettumatka matka ja tankata taas täyteen.
Eha sijaitsee ilmanputsarin olla ilmamassamittarin määränjakajan kohdalla tulipellin puolella musta tulitikkuaskin kokoinen möykky johon tulee kaksi johtoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 vm 89 kulutus!!
Eipä kuullosta normaalilta itellä tasasel matka-ajos syö alta 8l ja kaupungis pääsen 11-13 olen kyllä uusinut siihen nuita bensa puolen osia esim lisä ilmaluistimen, lampdan.Makke.M kirjoitti:Onkohan ihan normaali tuollainen 15 litraa satkulla matka-ajossa? Ihan nopeusrajoituksien mukaan ajettuna 80-100 km/h ja ilman mitään ohitteluja tahi kaistapäisiä kiihdyttelyjä!! Tuntuu kyllä aika kovalta tuollainen kulutus. Ja bensa haisee kajuuttaan reippaasti koko aika.
124/300E v.89
Viepä se seos säätöön.Mutta silti....ensin.
Silti saattaa olla että ruisku käy silti mekaanisesti.
Sen kyllä voit varmistaa niin että otat jonkin sähköliittimen irti ruisku laitteista tai yj-releen pois paikoiltaan ja jos käynti ei muutu niin sulla on sähkö puolella vielä vikaa.
Ja vika paikkoja on tosi paljon.
Silti saattaa olla että ruisku käy silti mekaanisesti.
Sen kyllä voit varmistaa niin että otat jonkin sähköliittimen irti ruisku laitteista tai yj-releen pois paikoiltaan ja jos käynti ei muutu niin sulla on sähkö puolella vielä vikaa.
Ja vika paikkoja on tosi paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Miten teidän autot kuluttaa noin paljon?? Mulla on 3,2 litran turbodiisseli ja keskikulutus on 6,5 lt Rauhallinen maantieajo=70-80 km vauhdissa 4,8 ltatlas kirjoitti:Viepä se seos säätöön.Mutta silti....ensin.
Silti saattaa olla että ruisku käy silti mekaanisesti.
Sen kyllä voit varmistaa niin että otat jonkin sähköliittimen irti ruisku laitteista tai yj-releen pois paikoiltaan ja jos käynti ei muutu niin sulla on sähkö puolella vielä vikaa.
Ja vika paikkoja on tosi paljon.
Kaupungissa sitten vähän enemmän.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
Re:
Olen paininut saman ongelman kanssa. Sinä muistaakseni mainitsit, että yj-releen sulakkeen irrottamisella voi testata samaa, elikkä mekaanista/sähköistä ruiskua. Irrotin yhden sulakkeen moottorin ollessa lämmin ja tyhjäkäynnillä. Mitään ei tapahdu, mutta kun sen laittaa takaisin, kierrokset nousevat 1000-1200rpm:n paikkeille, pysyvät siinä jonkun aikaa ja taas laskevat alas. Mitäs tuosta sitten päättelemään?atlas kirjoitti:Seoksen säätöön vaan niin löytyy syyllinen heti.
Lambda on hyvä syy.
Toisekseen poistapa vaikka ilmamassamittarin kupeessa olevasta EHAsta piuha pois niin muuttuuko käynti?
Silloin tietäis onko mekaaninen vai sähköinen ruisku toiminnassa.Jos mekaaninen niin kakku kelpaa.Tällöin kyllä jossain sähköisessä komponentissa on vika esim.lambda,yj-rele,lämpöanturi,kaasuläppä anturi ,potikka.....
Mutta jos käynti muuttuu johdon irroituksen jälkeen niin voisi olla että kylmä suutin on päällä tai seokset ihan päin mäntyä.
Vuotokin on mahdollista tai pelkästään miten olet laskenut kulutuksen.
Toiseksi, tekisi mieli oppia testailemaan/säätämään mm. kylmäsuutinta ja EHA:a, mutta osaisitko sanoa, mistä löytyis riittävän yksityiskohtaiset (mieluiten kuvalliset) ohjeet? Olen käynyt mese ja mersuforumin läpi ja missään ei ole riittävän pitkälle rautalangasta väännettyä selostusta, että aloittelija kykenis vetää hihat ylös..
W124 230E -90
Re: W124 230 vm 89 kulutus!!
Kylmä suutinta ei voi säätää.
.Kuullostaisi että jotain henkeä olisi ruiskussa.
amppeeri mittari ehan piuhojen väliin sarjaan Ma alueelle ja mittari tuulilasiin tai sisälle ja ajamaan.
Sen pitäisi näyttää 2500rpm mielellään +-0...jos ei niin 5Ma sisällä jos pyöritään on se ok jos yli niin eha irti ja ruuvi tasapää meisselillä sellainen korkki ruuvaa pois ja kiristys laihentaa ja löysäys rikastaa??oliko se nyt näin päin ja korkeintaan 1/8 kierrosta kääntelet sitä ja takas ja taas mittaamaan ajossa.
Voi sen kosketus kulma mittarillakin tehdä mutta se yleensä seilaa eees taas.
.Kuullostaisi että jotain henkeä olisi ruiskussa.
amppeeri mittari ehan piuhojen väliin sarjaan Ma alueelle ja mittari tuulilasiin tai sisälle ja ajamaan.
Sen pitäisi näyttää 2500rpm mielellään +-0...jos ei niin 5Ma sisällä jos pyöritään on se ok jos yli niin eha irti ja ruuvi tasapää meisselillä sellainen korkki ruuvaa pois ja kiristys laihentaa ja löysäys rikastaa??oliko se nyt näin päin ja korkeintaan 1/8 kierrosta kääntelet sitä ja takas ja taas mittaamaan ajossa.
Voi sen kosketus kulma mittarillakin tehdä mutta se yleensä seilaa eees taas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-