MB 300ce turvavyön ojentajavika.
MB 300ce turvavyön ojentajavika.
kuskin puolen turvavyönojentaja ei toimi.Rele ok.Ojentajan moottori ok.
Ovikatkaisin kunnossa,mutta katkaisimelle ei tule/ei lähde virtaa.Maavika ?Miten katkaisin on maadoitettu,ja mihin ne katkaisimesta
lähtevät kolme johtoa menevät (2 ruskeaa ja 1 valko/ruskea.Sulakerasia,Ojentajan moottori ,maa?)Virtaa tulee apukuskin ojentajalle 8,5v ja ojentaja toimii,hetken aikaa tuli sama jännite
myös kuskin puolelle,mutta ei enää.Mitenköhön tuon vian korjaisi?
Ovikatkaisin kunnossa,mutta katkaisimelle ei tule/ei lähde virtaa.Maavika ?Miten katkaisin on maadoitettu,ja mihin ne katkaisimesta
lähtevät kolme johtoa menevät (2 ruskeaa ja 1 valko/ruskea.Sulakerasia,Ojentajan moottori ,maa?)Virtaa tulee apukuskin ojentajalle 8,5v ja ojentaja toimii,hetken aikaa tuli sama jännite
myös kuskin puolelle,mutta ei enää.Mitenköhön tuon vian korjaisi?
Turvavyön ojentajavika
Jokin johto on poikki,kun akkuvirta tulee ojentajan liittimeen,mutta ei herätevirtaa ovikatkaisimelta.Rele,Ojentaja,Ovikatkaisin ja Sulakkeet on kunnossa ja Maadoitus toimii.Pitää tutkia Turvavyön lukon liitäntä ja johto.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Joskus itellä on jääny se ojentaja "ojennus" asentoon ja kun sen nätisti on painanu takasin niin on vielä pelannu sen jälkeen vielä oikein.
Olisko joku rajakytkimen tilapäis kontakti häiriö ollu.
Noin 5v. aikana tehny sen 2-3 kertaa.
Olisko joku rajakytkimen tilapäis kontakti häiriö ollu.
Noin 5v. aikana tehny sen 2-3 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Voiko turvavyönlukon sähköliittimen(johto poikki) ohittaa esim liittämällä ehjät johdot yhteen jolloin johdoissa olisi akkuvirta kokoajan ja Turvavyön ojentaja toimisi ovikatkaisimen ohjaamana.Vai pitääkö virrat kulkea turvavyönlukon sähköliitännän kautta? Turvavyön lukon katkennut johto taitaa olla huono korjata,pitäisi hommata ehjä lukko virtapiuhoineen.
Ei kai sillä ole väliä, ojentaja ei vaan vetäydy heti.Jukka410 kirjoitti:Voiko turvavyönlukon sähköliittimen(johto poikki) ohittaa esim liittämällä ehjät johdot yhteen jolloin johdoissa olisi akkuvirta kokoajan ja Turvavyön ojentaja toimisi ovikatkaisimen ohjaamana.Vai pitääkö virrat kulkea turvavyönlukon sähköliitännän kautta? Turvavyön lukon katkennut johto taitaa olla huono korjata,pitäisi hommata ehjä lukko virtapiuhoineen.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Joo puoli minuuttia turvavyö on ojennettuna,ennenkun se menee takaisin,kytkimen kautta se menisi heti kun vyö laitetaan kiinni.Pitää kysellä käytettyä turvavyön lukkoa virtapiuhoineen,kun lukkoa ei voi purkaa.(on yhtä kappaletta johdon kanssa,ja johto on poikki ihan liittimen juuresta) Tai sitten ohittaa Turvavyön lukko kokonaan, pääasia että ojentaja toimii.
Mullakin lopetti nyt kuskinpuolen ojentaja toimimasta omasta coupesta ja kyselisin apuja.
Olen kokeillut ojentajan osat ristiin ja repsikan puolella kaikki palikat toimii. Olen myös tutkinut hieman johtoja ja en ole vikaa löytänyt esimerkiksi turvavyönlukosta. Ovikytkimelle ei tule virtaa, kun taas repsikan puolella sitä on. Eli mistä jännite tulee ovikytkimelle ja onko jollain tiedossa vakiovikaa?
Jos jollakin olisi lähettää sähkökaaviokuvia, niin olisin erittäin mielissäni. Nyt lähinnä masentaa koko romu.
[EDIT] Löysin sähkökuvia http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf
Vinkkejä huolitaan vielä
Olen kokeillut ojentajan osat ristiin ja repsikan puolella kaikki palikat toimii. Olen myös tutkinut hieman johtoja ja en ole vikaa löytänyt esimerkiksi turvavyönlukosta. Ovikytkimelle ei tule virtaa, kun taas repsikan puolella sitä on. Eli mistä jännite tulee ovikytkimelle ja onko jollain tiedossa vakiovikaa?
Jos jollakin olisi lähettää sähkökaaviokuvia, niin olisin erittäin mielissäni. Nyt lähinnä masentaa koko romu.
[EDIT] Löysin sähkökuvia http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf
Vinkkejä huolitaan vielä
Mulla ainankin tarjoaa ojentajaa vain sillä puolella, missä on ovia availtu viime aikoina virtojen ollessa poissa. Toki tässä on varmaan jokin hidastus tms. eli jos otan kauppakassin tms. illalla virrattomasta autosta apparin puolelta pois, niin ei se aamulla sitä ojentajaa apparille tarjoa. Eli siis, jos viime hetkinä ennen auton virtojen päälle laittoa on käytetty apparin ovea auki, niin silloin työntyy myös se pihalle.MAZA1 kirjoitti:Ostin viikko sitten autoni ja turvavyönojentajat toimivat muuten hyvin mutta onko se vika vai ominaisuus että yksin ajaessa turvavyönojentajat tarjoaa turvavyötä myös repsikan puolella?
Tuossa omasta puoli vahingossa senkin hokasin, että ojentajat saa takasin sisään ilman odotteluja kun painaa sitä turvavyön vapauttajan nappia kerran.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Jep, koska eikös autoon yleensä mennä istumaan ennenku se on käynnissä. Toisaalta, vois luulla että siinä vois olla joku mikä "tunnistaa ajan", eikä aukase ovia enää 10h päästä Taitaa mullakin CE:ssä tehdä noinHarri126 kirjoitti:Jos SECin apparin oven avaa vaikka auto ei olisi käynnissä niin seuraavalla kerralla liikkeelle lähtiessä se tarjoaa apparille vyötä.
Vaikka olisi yö välissä.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Kyllähän tuo tarjoaa turvavyötä tyhjälle apparin penkillekin, jos illalla on ovi aukaistu siltä puolelta. Luonnollisesti sen kuuluu näin toimiakin. Maza1:sen kuupassa on varmaan apparin puoleinen ovikytkin hajonnut, niin tehty nopea korjaus ja liitetty samaan kuskin puolen kytkimeen. Kokeileppa poistua ja mennä autoon apumiehen oven kautta ja startata, niin tarjoaako vyötä lainkaan?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Pitääpä tarkistaa itseltäni tämä. Ihan kun olisin muistellut, että ei tarjoa, mutta eipä olis eka kerta kun jotain väärin muistelen ja sitä harhaa muillekin toitotanT.Soprano kirjoitti:Kyllähän tuo tarjoaa turvavyötä tyhjälle apparin penkillekin
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mä menin muutaman kerran sisään apumiehen puolelta ja käynnistin auton.
Joka kerta ojentajat tarjoaa turvavyötä molemmilta puolilta.
Sisävalo toimii ihan normaalisti molemmista ovista.
Molemmissa ovissa näkyy olevan 2 sähkökytkintä.
Toinen sisävalolle mutta onko toinen turvavyönojentajia varten?
Ja kun auton sammuttamisen jälkeen avaa oven niin istuimien selkänojan lukituskin napsahtaa auki.
Toinen kytkin on varmaan myös tuota toimintoa varten?
Joka kerta ojentajat tarjoaa turvavyötä molemmilta puolilta.
Sisävalo toimii ihan normaalisti molemmista ovista.
Molemmissa ovissa näkyy olevan 2 sähkökytkintä.
Toinen sisävalolle mutta onko toinen turvavyönojentajia varten?
Ja kun auton sammuttamisen jälkeen avaa oven niin istuimien selkänojan lukituskin napsahtaa auki.
Toinen kytkin on varmaan myös tuota toimintoa varten?
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
Ex-300 SE -92
Jep, ja sitten vielä sähköikkunoiden sähköt hoituu toisen katkaisijan kautta.MAZA1 kirjoitti:Mä menin muutaman kerran sisään apumiehen puolelta ja käynnistin auton.
Joka kerta ojentajat tarjoaa turvavyötä molemmilta puolilta.
Sisävalo toimii ihan normaalisti molemmista ovista.
Molemmissa ovissa näkyy olevan 2 sähkökytkintä.
Toinen sisävalolle mutta onko toinen turvavyönojentajia varten?
Ja kun auton sammuttamisen jälkeen avaa oven niin istuimien selkänojan lukituskin napsahtaa auki.
Toinen kytkin on varmaan myös tuota toimintoa varten?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Muistithan myös poistua sieltä apumiehen puolelta? Minulla riittää virta-avaimen kääntö siihen kohtaan, kun mittarivalot palaa, niin tunkee jo sitä vyötä. Jos siis ovet kiinni. Voiskohan olla, että se ojentajien ohjaus on otettu sisävalokytkimestä jommalla kummalla puolella. Aika erikoista...MAZA1 kirjoitti:Mä menin muutaman kerran sisään apumiehen puolelta ja käynnistin auton.
Joka kerta ojentajat tarjoaa turvavyötä molemmilta puolilta.
Sisävalo toimii ihan normaalisti molemmista ovista.
Molemmissa ovissa näkyy olevan 2 sähkökytkintä.
Toinen sisävalolle mutta onko toinen turvavyönojentajia varten?
Ja kun auton sammuttamisen jälkeen avaa oven niin istuimien selkänojan lukituskin napsahtaa auki.
Toinen kytkin on varmaan myös tuota toimintoa varten?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Voihan olla että kun apumiehen ovesta menee sisään ja käynnistää auton niin se ei kerro asiasta mitään.
Ei järjestelmä ymmärrä sen olevan mahdollista että apumies ajaisi autoa ilman vasemmalla olevaa kuskia ja tarjoaa siksi vyötä myös kuskin puolelle.
Sen mäkin huomasin että ojentajan saa heti pois taakse kun painaa turvavyön vastakappaleen vapautusnappia.
Eipä toi iso vika ole mutta kuluuhan se mekanismi turhaan kun yksin ajelee.
Ei järjestelmä ymmärrä sen olevan mahdollista että apumies ajaisi autoa ilman vasemmalla olevaa kuskia ja tarjoaa siksi vyötä myös kuskin puolelle.
Sen mäkin huomasin että ojentajan saa heti pois taakse kun painaa turvavyön vastakappaleen vapautusnappia.
Eipä toi iso vika ole mutta kuluuhan se mekanismi turhaan kun yksin ajelee.
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
Ex-300 SE -92
Re: MB 300ce turvavyön ojentajavika.
kuskin puolen ojentaja lopetti toimintansa repsikan puolen ojentaja toimii,kyselisin että johtuuko siitä että ei ojenna kun ilmoittaa että kuskin puolen penkki ei ole lukittu? ja mikä olisi avuksi että saataisi ojentaja toimintaan?