W124 virranjakajan kannen vaihtoväli

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tuohon sopraanon hommaan tuli yks juttu mieleen.

Jettihän (lämpötila-anturi?) ohjaa suoraan sitä kylmäkäynnistyssuuttimen toimintaa. Koneen lämpötilan (anturin antaman tiedon) mukaan se sitten pohtii, että miten reipas extrasatsi sinne koneeseen bensiiniä tyrkätään startin hetkellä. Voisiko tämä nyt temppuilla tapauksessasi?
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Anturi viaksi olen itsekin tuota tuuminut. Välillähän tuo toimi moitteetta. Voi olla myös bensarele/MAS, joka oikuttelee. Olikos tuo jetin lämpöanturi kiinni siinä termostaattikotelossa? Termarikotelossa olevat molemmat anturit vaihdettu vuosi sitten, joten näiden uskon olevan kunnossa. Voisikohan näitä jotenkin mitata yleismittarilla? Venttiilikopan päässä on kans anturi, mikähän lie? Näyttää siltä, ettei oo koskaan vaihdettu?

Kylmiä kelejä odotellessa, tällä hetkellä muutetaan varastoa autotalliksi ja viikkokin meni sairastellessa, niin ei ole asiaan tullut taas perehdyttyä. Pitäisi tuo vikakoodilaite kolvailla kasaan jossain vaiheessa. Ja pianhan tuo coupe pääsee ensimmäistä kertaa elämässään talviunille.... Ainakin täällä suomessa.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

yj-rele tai bensarele..

Älä hyvä mies pura koko autoa.

Toimivasta autosta kokeilet noita releitä.
124.023
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

YJ vaihdettu ja tosiaan seuraavana olis tuo bensareleen/yksikön vuoro. Jos sitä ens viikon aikana joutais. Kyllähän tuo on aina tullut heti kasattua, niin ei jää paloiksi koko auto.

Eilen illalla piti autoa siirtää ja se oli poikkeuksellisessa asennossa, niin joutui sahaamaan ihan hurjan kauan. Samalla kiinnitin huoniota, että aivan niinkuin akkukin olis ollut loppumassa. Voiskohan koko ongelma johtua akusta tai siis sen kunnosta?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?

Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä :?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

Ebaysta vaan hommaamaan kansia ja vaihtaa sen vaikka kerran kuukaudessa.

Kuva

Ei toi kinkkikansi varmaan vuotta kauempaa kestäkkään. HUomaa myös merkintä lootan päällä: W103 :shock:. Pitäs olla kai M103...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 136wt_1167

Edit: kävi lukihäiriö, ei ollu Buy it now-hinta
Edit2: olipas
W163 320 -98

Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

T.Soprano kirjoitti:Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?

Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä :?
Joko olet vaihtanut sen lämpöanturin?
Aina vaan jaksan vaahdota siitä. :oops:
Sellin anturissa oli vikana mm se, että toisesta nastasta oli yhteys välillä poikki ja välillä ei. Oli siinä sitten muutakin vikaa.
Pirullinen selvittää, kun välillä toimi ja välillä ei.
Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että laitoin yleismittarin valmiiksi apparin penkille ja lähdimme koko perheen voimin ajelulle. Sitten, kun vika tuli päälle syöksyin heti mittaamaan anturia ja vika oli löytynyt. 8)
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

halpaa o kiinan kamat mut pyörijä tulee boschin hintaseks rahtikulut mukaanluettuna. Harmi ku ei löydy M104 koneelle osaa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

:evil: No nyt se sit kävi. Eilen sit boschilaisetkin päästivät ensimmäiset pienet röpeltämiset. :(
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Harri126 kirjoitti:
T.Soprano kirjoitti:Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?

Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä :?
Joko olet vaihtanut sen lämpöanturin?
Aina vaan jaksan vaahdota siitä. :oops:
Sellin anturissa oli vikana mm se, että toisesta nastasta oli yhteys välillä poikki ja välillä ei. Oli siinä sitten muutakin vikaa.
Pirullinen selvittää, kun välillä toimi ja välillä ei.
Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että laitoin yleismittarin valmiiksi apparin penkille ja lähdimme koko perheen voimin ajelulle. Sitten, kun vika tuli päälle syöksyin heti mittaamaan anturia ja vika oli löytynyt. 8)
Eli eikös tuo lämpöanturi ollut se 4 napainen, joka sijaitsee termostaattikotelossa? Se anturi on vaihdettu vuosi takaperin, kuten myös se toinen siitä termarikotelon kannesta. Moottorin etuosassa oleva 2-napainen anturi vaihtamatta. Voiko sitä mitata jollain? Tai voisiko joku vaikka mitata omastaan ja kertoa mitä näytti? Käsittääkseni sen anturin hinta on aika suolainen, niin en huvikseni ala vaihtamaan. Perhana vieköön, voisiko tuo sittenkin johtua sytytyspuolesta? Jokuhan joskus kirjoitti, että tulpanjohdon joku häiriön suoja oli hajonnut. Mutta eikös silloin pitäisi takuta myös lämpöisellä koneella?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

T.Soprano kirjoitti: Eli eikös tuo lämpöanturi ollut se 4 napainen, joka sijaitsee termostaattikotelossa? Se anturi on vaihdettu vuosi takaperin, kuten myös se toinen siitä termarikotelon kannesta. Moottorin etuosassa oleva 2-napainen anturi vaihtamatta. Voiko sitä mitata jollain? Tai voisiko joku vaikka mitata omastaan ja kertoa mitä näytti? Käsittääkseni sen anturin hinta on aika suolainen, niin en huvikseni ala vaihtamaan. Perhana vieköön, voisiko tuo sittenkin johtua sytytyspuolesta? Jokuhan joskus kirjoitti, että tulpanjohdon joku häiriön suoja oli hajonnut. Mutta eikös silloin pitäisi takuta myös lämpöisellä koneella?
Meidän autoissa on kumpaakin, SELlissä on 2-napainen vihreä imusarjassa ja SE:ssä 4-napainen musta samassa paikassa.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Autohan ei siis ole SEL eikä SE, mutta ilmeisesti sama 4 napainen anturi. Täytyypä nyt napata oikein kuva, että tiedetään mistä puhutaan ja että puhutaan samasta asiasta. Tuolla konehuoneessa kun noita antureita tuntuu olevan :x
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Samat palikat kuitenkin. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ootteko katellu tarkemmin tuota jakajan kantta? tossa mun vanhassa bremissä se keskellä oleva nasta on kiinteä, eikä jousta ja varsin lyhyt. kun tässä uudessa se painuu sisään kevyesti ja tappi on tosi pitkä, melkee 5mm pidempi ku vanhassa.

aini... tää uuski on bremi ku KL sano ettei boschia saanu sillo 2kk sitte. nyt sitä taas olis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Ja sitä MAS-relettä, joka hoitaa bensapumppua ym. ei kannata avata tai uusia ellei varmasti ole todettu jotta sinä on vikaa. Tai jos on paljon rahaa niin miksei. Maksaa rapiat päälle 500 €. Siis myös KL:ssä.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Nyt on tovi oltu foorumilta poissa kun on mesekin pelannut =D Eli, tuli aikanaan hankittua boschin kansi+pyörijä parin kettuilleen bremin satsin ja yhden italiaanon satsin jälkeen. Auto on itseasiassa röpeltänyt vain käynnistyksen jälkeen ja ainoastaan pariin otteeseen. Ajossa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia!

Täten siis tahdon tämän tiedon jakaa muillekin, että ostakaa suosiolla boschin kansi+pyörijä. Kertasatsauksena kalliimpi, mutta ainankin itseltäni verenpaine laski kummasti ja ajaminenkin vaihteeksi kivaa, kun ei ole tarvinnut peljätä, että lähteeköhän tämä tästä risteyksestä ollenkaan liikenteeseen =D Toki, eihän se satavarmaa ole, että juuri sinun ongelmasi tällä häviäisivät, mutta itselläni ainankin toistaiseksi hommat pelaa :shock:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mitä se bosch:n satsi muuten maksaa, eli kansi + pyörijä :roll:

mietin vain sitä, että jos tulee niitä megasquirtteja innostuttua tekemään suurempi kasa, niin olis varmaan parempi myydä ne sitten suorasytkä kamoilla... 6 pyttyisen hukkakipinä puolaa saa kuitenkin reilulla satasella uutena...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Nyt en ihan varmaksi muista, mutta yhteishinnassa 200€ tienoilla liikuttiin.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

opcaravan kirjoitti:Nyt en ihan varmaksi muista, mutta yhteishinnassa 200€ tienoilla liikuttiin.
ok. jotain tuollaista ajattelinkin :roll: eli jos autossa on sytkä ja ruiskupuolella häikkää, niin joku 500-700 €:n panostus suorasytkä kamoihin ja sähköruiskuksi päivitys siinä samassa, ei enää olekkaan niin kovin suuri uhraus rahallisesti...

4 vuodessa megasquirt + suorasytkä osat taitaa jo kuolettaa itsensä :D vai kuinka usein tämän jakajan kannen ja pyörijän vaihto operation saa suorittaa noin yleisesti :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

napa kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:Nyt en ihan varmaksi muista, mutta yhteishinnassa 200€ tienoilla liikuttiin.
ok. jotain tuollaista ajattelinkin :roll: eli jos autossa on sytkä ja ruiskupuolella häikkää, niin joku 500-700 €:n panostus suorasytkä kamoihin ja sähköruiskuksi päivitys siinä samassa, ei enää olekkaan niin kovin suuri uhraus rahallisesti...

4 vuodessa megasquirt + suorasytkä osat taitaa jo kuolettaa itsensä :D vai kuinka usein tämän jakajan kannen ja pyörijän vaihto operation saa suorittaa noin yleisesti :roll:
Bremejä väh. 1krt/v =D . Boschin varaan laskemme jo pidemmän elinkaaren, heh.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jotain tuollaista kauhutarinaa pelkäsinkin kuulevani, eli jos aikoo vanhaa bensamersua pitää harrasteautona tai miksei ihan käyttiksenä, niin kyllä megasquirt suorasytkä osilla olis niitä ensimmäisiä hankintoja... museoitavat sitten erikseen, niissä on pakko pelata alkuperäis komponenteilla :(

nyt pitää vielä kartoittaa vähän, että kuinka moni olis kiinnostunut megasta suorasytkä osilla :roll: mutta siitä laitan eri kyselyn foorumille, kun aika on sille kypsä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

napa kirjoitti:jotain tuollaista kauhutarinaa pelkäsinkin kuulevani, eli jos aikoo vanhaa bensamersua pitää harrasteautona tai miksei ihan käyttiksenä, niin kyllä megasquirt suorasytkä osilla olis niitä ensimmäisiä hankintoja... museoitavat sitten erikseen, niissä on pakko pelata alkuperäis komponenteilla :(

nyt pitää vielä kartoittaa vähän, että kuinka moni olis kiinnostunut megasta suorasytkä osilla :roll: mutta siitä laitan eri kyselyn foorumille, kun aika on sille kypsä...
Kiinnostunut olen varmasti, mikäli MB harrastus vain jatkuu. Se, että jatkuuko, on vähän ?. Sydän on aina vähän sykkinyt tuonne rapakon takana valmistettuihin "vanhoihin" V8 vekottimiin päin. Ensi kesä voi jo tuoda uusia tuulia. Tai sitten ei ja coupe säilyy pihassa =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Fonzie78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 02.04.2012 15:04

Re:

Viesti Kirjoittaja Fonzie78 »

T.Soprano kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
T.Soprano kirjoitti:Nykyään käyntiin lähteminen on kyllä todellista sahaamista. Kun viimein saa "käyntiin", niin ei meinaa pysyä käynnissä. Suuttimet, MAS-yksikkö, anturi vai joku muu, mikä?

Alkaa oikeasti hermo palaa tuohon rakkineeseen ja vaikka sen talveksi talliin ajankin, niin haluaisin saada vian kuntoon ennen sitä. Sitten manulle kyssäriä. Kun tekee tuon vikakoodilukijan, niin pitääkö ledissä olla vastus? Mulla olis yks ledi ja varmaan joku katkaisinkin löytyy, joten vois koittaa kasailla. Ei haluais rikkoa sitä ainutta lediä heti väärällä kytkennällä :?
Joko olet vaihtanut sen lämpöanturin?
Aina vaan jaksan vaahdota siitä. :oops:
Sellin anturissa oli vikana mm se, että toisesta nastasta oli yhteys välillä poikki ja välillä ei. Oli siinä sitten muutakin vikaa.
Pirullinen selvittää, kun välillä toimi ja välillä ei.
Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että laitoin yleismittarin valmiiksi apparin penkille ja lähdimme koko perheen voimin ajelulle. Sitten, kun vika tuli päälle syöksyin heti mittaamaan anturia ja vika oli löytynyt. 8)
Eli eikös tuo lämpöanturi ollut se 4 napainen, joka sijaitsee termostaattikotelossa? Se anturi on vaihdettu vuosi takaperin, kuten myös se toinen siitä termarikotelon kannesta. Moottorin etuosassa oleva 2-napainen anturi vaihtamatta. Voiko sitä mitata jollain? Tai voisiko joku vaikka mitata omastaan ja kertoa mitä näytti? Käsittääkseni sen anturin hinta on aika suolainen, niin en huvikseni ala vaihtamaan. Perhana vieköön, voisiko tuo sittenkin johtua sytytyspuolesta? Jokuhan joskus kirjoitti, että tulpanjohdon joku häiriön suoja oli hajonnut. Mutta eikös silloin pitäisi takuta myös lämpöisellä koneella?
Wanha topicci ylös. Harmittaa, kun ei ole aiheeseen tullut lopullisia johtopäätöksiä.. Miten sopranon kävi CE:n käyntiongelman kanssa?

Olen luopumassa hyvästä 300TD -92:sta ja vaihtamassa tehokkaaseen isoon bensamyllyyn. Call me nuts yeah, u got that one right.
300CE coupe 12v -90 olisi parin päivän extempore kaupoilla listalla tai sitten uudempi C kompressor harkinta-ajalla. Yllättävää jo sinänsä, että ihastuin kyseiseen tähteen totaalisesti ja taisin tulla merkkiuskolliseksi kertaheitolla... Anyways, selaillut silmät soikeena 4-5h unilla tän viikon ja kohtuu isoja päätöksiä näin köyhänä tekemässä. Pelottavaa, mutta niin kivaa kumminkin hypätä pimeään. :think:

Unelma CE, josta täälläkin ollut juttua (MVG-889) käyntiongelmien kera kiinnostaisi, mutta kannattaako silti laittaa 1000€+ lisää (tällä hetkellä) toimivaan? -hankittavassa kun ilmeisesti rivien välistä luettuna ehkä moista ongelmaa olisi.

Hakusessa siis tehokas bensamese, ehkäpä coupe, toisaalta en sylje tilaihmeidenkään päälle. Priorisoin toimivuutta&luotettavuutta (ei ajotietokoneita kiitos!), edullisuutta käytössä sekä hillittyä tyyliä ja tehoa. (otsa näppäimistöllä postattua v'äsymyksen vuoksi, mutta kun lompakossa ei ole tingittävää niin menköön unista) Vinkkejä toivotaan ylläolevien käyntiongelmien selvityksen ohella! :) Täysin väärä topic tähän, muttakun periaattessa kuuluu aiheeseen..
*kiitosjaanteeksi
W124 300TD Automatic -92
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 virranjakajan kannen vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja atlas »

On ollut muutama vaikea käynti ongelmallinen mutta pää asiassa kaikki on saatu kuntoon ..viimeistään kun aivan tietävä kaveri pääsee tutkimaan autoa rauhassa.
Toi rekkari...ois parempi näyttää omistajan topikki tai käyttäjä tunnus niin voisi lukaista mitä sielle tehty.
lankun omistajana osta lankku edelleen.
-93 uudempiin en suosittele tälläkään saralla kun happanee niin eipä siinä jää jäljelle kuin 12 tai 24 venainen 300 malli.
Toki noi uudemmat moottoriset ois parempia mutta jokaisessa omat murheensa kun autoilla on jo ikää.
Katsot vain että kaikki pelaa ja ruisku moitteettomasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Fonzie78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 02.04.2012 15:04

Re: W124 virranjakajan kannen vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja Fonzie78 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... E#p1056450" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300TD Automatic -92
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 virranjakajan kannen vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja atlas »

No toi voi olla ihan ilmavuotoa tai ryyppy suutin vikaa,,lämpöanturi ongelmaa kunhan tietäisi pyöriikö se pumppu sitten kokojajan.
Jupasierran autossa samanlaisia ongelmia välillä..se kyllä muuttuu eestaas..vikaa ei vielä paikallistettu.
Pistä uusi topik pystyyn niin toimisi jaoittelu paremminja saat enmmän apuja kun otsikko on tavallaan väärä.
Se kumikaukalo vaihtoon jos halkeamia.
Ryyppy voi antaa heti jotain mutta jos sen suihkutus loppuu niin eipä käykään jos pumput käyvät...ja halkeama pahentaa tilannetta.
Eli aina käydään läpi yj ja bensarel, alipaine letkut kaikki ja vaihdetaan,lisäilmaluisti putsaus,no se virranjajnkansi ,pitten potenito metrin kimppuun ja sitten vasta säädellään eha
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin