w126 500sec. pensapumppun rele.vika korjattu!!!!!!!
w126 500sec. pensapumppun rele.vika korjattu!!!!!!!
uusi rele vaihdettu mutta ei lähde pensapumppu pyörimään,heti kun laitoin pensapumppulle ulkopuolista virtaa niin heti hörähti käyntiin.jotenkin tuntuu että nyt vika on josain muualla mikä herättää sen releen henkiin nyt ois hyvät neuvot tarpeen!!
Viimeksi muokannut timi.lin, To 09.09.2010 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
juu vikaa ei ole vieläkään löytynny aamulla otin kaikki releet irti ja tutkin niitä ja varsinkin ylijännite rele missä on se laattasulake päällä piti semmosta ääntä hetkö ois ollu joku sen sillä irti,laitoin se takasi ja kokelin secciä käyntiin niin saman tien lähti käyntiin samalla soitto kl-varaosiin että löytyykö sieltä tota ylijännite relettä..olihan siellä ja vielä puoleen hintaan 20e!!kävin sen hakemassa ja laitoin paikoilleen mutta eipä heränny secci tulille no kohta on kaikki releet uusittu ainakin jotakin hyvää eli vika on varmaan jossain noissa releissä kun käytin niitä irti secci lähti käyntiin nää sähköviat on mun heikoin lenkki,ei meinaa löytyä päätä eikä häntää tässä ois secin oma ylijännite releen numero 1265404745 ja netissä sen sitää myydään nimellä polttoainePumppun rele
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
Jos YJ-rele ei ole pelissä mukana, niin silloin on poissa rikastus ja tyhjäkäyntimoottorin ohjaus. (Polttoainepumppu pyörii siitäkin huolimatta.)
Silloin kylmäkäynnistyksen pitäis olla hankalaa. Kylmänä tyhjäkäynti pitäisi olla hyvin vähäistä, eikä oikein kestä polkea kaasua, kun tahtoisi sammua.
Samoiten tyhjäkäynti on milloin mitäkin...
En tiedä tuosta M117 motin YJ-releestä, onko se erilainen kun M103:sessa, mutta itse huomasin, että (Ainankin omassa autossani) sen voi myös laittaa väärinpäin, tällöin sulake pamahtaa heti, kun virrat kytkee päälle.
Tuleeko polttoainepumpun releelle ohjausjännite?
Silloin kylmäkäynnistyksen pitäis olla hankalaa. Kylmänä tyhjäkäynti pitäisi olla hyvin vähäistä, eikä oikein kestä polkea kaasua, kun tahtoisi sammua.
Samoiten tyhjäkäynti on milloin mitäkin...
En tiedä tuosta M117 motin YJ-releestä, onko se erilainen kun M103:sessa, mutta itse huomasin, että (Ainankin omassa autossani) sen voi myös laittaa väärinpäin, tällöin sulake pamahtaa heti, kun virrat kytkee päälle.
Tuleeko polttoainepumpun releelle ohjausjännite?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
kävin äsken hallilla ja kokeilin secciä käyntiin niin lähti heti ja kävi 10min täysin normaalisti ja sammu koitin heti käynistää uudelleen ei lähtenny käyntiin,oottelin 5min niin lähti taas käyntiin ja kävi 5min ja sitte alko pikku röpötys ja sammu meinaa pikku hiljaa alkaa vit..aa
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
jotenkin tuntuu että virta häviää pensapummulta,välillä lähtee käyntiin ja käy 10min ihan ok ja sitte sammuu eikä lähde heti perään käyntiin, 10min jälkeen lähtee taas käyntiin ja sama rumpa jatkuu tuli just mieleen että mittaristossa alko palaan semmonen valo jossa lukee sr,ja toi valo alko palamaan 2 päivää ennen kun kun toi nykynen vika tuli
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
No nämä on nyt sitten niin hakuammuntoja, ettei välttämättä kaikille tarkastuspisteille ole edes mitään järkevää perusteua, mutta heiluttelisin seuraavia oksia:
-Latausjännitteen tarkastus.
-Virtalukon pohja.
-Polttoainepumpun fyysinen kunto?
-Sulakkeiden hapettuminen?
-Muut sähköliitokset.
-Latausjännitteen tarkastus.
-Virtalukon pohja.
-Polttoainepumpun fyysinen kunto?
-Sulakkeiden hapettuminen?
-Muut sähköliitokset.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
juu kaikkia noita täytyy kokeilla,onnes vkl tulee yks kaveri jeesaa mikä on aika hyvä noissa autosähkö hommissa.mutta mitä toi rs valo oikeen tarkoittaa kun se palaa sillon auto on käynissäMesedesi kirjoitti:No nämä on nyt sitten niin hakuammuntoja, ettei välttämättä kaikille tarkastuspisteille ole edes mitään järkevää perusteua, mutta heiluttelisin seuraavia oksia:
-Latausjännitteen tarkastus.
-Virtalukon pohja.
-Polttoainepumpun fyysinen kunto?
-Sulakkeiden hapettuminen?
-Muut sähköliitokset.
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
huomenna ois tarkoitus tutkia puola,jotenkin on semmonen tuntuma että puola ottaa lämpöä ja menee 5-10min mykäs ja kunnes jäähtyy niin toimii taas hetken no huomenna ollaan viisaanpia että onko puola sökö vai mikä hitto siellä vittuilee! sitä myöten vaihdan uutta osaa kunnes vika on korjattu!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
no niin,puola tuntus olenvan kunnossa en ole täysin varma,otinpa sitte virrajakajan kannen irti niin sieltä löyty yllätys pyörijä otannu aika lailla lämpöä,siittä päältä oli sulannu se eriste ja kärki mustunnu... oisko sytkä boxsi viallinen vai mikä ton pyörijän palamisen saa aikaan
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
Tuli vaan mieleen kun bensarele saa kuitenkin yj-releen kautta sen päävirtansa niin missä kunnossa lie se?
Rasittaahan se jakajan sisässä oleva liika vastus kaikkea mutta luulisi että jos jollain tavalla pelaa niin kunnossahan se on.
Puola tosiaa voi tehdä noin lämmetessään kuin myös kaikki käämit.
Rasittaahan se jakajan sisässä oleva liika vastus kaikkea mutta luulisi että jos jollain tavalla pelaa niin kunnossahan se on.
Puola tosiaa voi tehdä noin lämmetessään kuin myös kaikki käämit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
uusi yj-rele vaihdettu,oon uusinnu kaikki releet mitkä kuuluu ton pensapummun toimintaan!juuri sen sen takia ettei tarvii lähteä taaksepäin etsimään vikaa vaan mitä edemmäs vian löytämises mennään niin sitä myöte vaihdan uutta osaa oiskohan jollakin lainata "korvausta vastaan"sytkäboxsia niin sais varmuuden että onko siinä vika??atlas kirjoitti:Tuli vaan mieleen kun bensarele saa kuitenkin yj-releen kautta sen päävirtansa niin missä kunnossa lie se?
Rasittaahan se jakajan sisässä oleva liika vastus kaikkea mutta luulisi että jos jollain tavalla pelaa niin kunnossahan se on.
Puola tosiaa voi tehdä noin lämmetessään kuin myös kaikki käämit.
siinä ois boxin numero 0025452632
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
voi pojat mikä helpotus,secci on vihdoin kunnossa vikana oli puola ja syttyboksi,puola varmaan anto virtapiikkejä minkä johdosta syttyboksi meni epäkuntoon... onnes touhottaja lainas osat niin sain varmuudella ton vian selvitettyä joten iso kiitos touhottajalle kaikesta avusta ja osista
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
kiitos vaan ittelles, oli mukava taas auttaa avun tarvitsijaatimi.lin kirjoitti:voi pojat mikä helpotus,secci on vihdoin kunnossa vikana oli puola ja syttyboksi,puola varmaan anto virtapiikkejä minkä johdosta syttyboksi meni epäkuntoon... onnes touhottaja lainas osat niin sain varmuudella ton vian selvitettyä joten iso kiitos touhottajalle kaikesta avusta ja osista
mullon pelkkiä romuja vaan