Ostinpa amerikkalaisen mersun
Ostinpa amerikkalaisen mersun
Juu, elikkä tos viime vkl kattelin nettiautoo ja eksyin MB myytävien puolelle. Pongasin sielt siistin w124 A 300E:n ja mietein et siin olis kunnon potentiaalia pikku projektiksi. Korissa oli ainoat ruosteet ja sisusta on ku uudesta autosta. Ensimmäinen omistaja oli ostan auton uutena San Fransiscoo, tuonut mukanaa 1992 Suomeen ja ajanu tähän kesään saakka. Sit se myi sen toiselle joka myi sen pari kuukautta myöhemmin ku tarvitsi diesel auton. Täten tää pääty mulle. Mittarissaki vaivaset 203tkm mailia eli n. 320km.
No siinä sit lähdettin lauantaiaamusti kohti Jyväskylää (350km matkaa) ja saavuttiin perille ni siel se mersu istu pihas. Koeajo ajettiin, ei nitinän nitinää eikä kolinoita mistään (paitsi nahkapenkistä ) pohja katsastettiin ylimalkaisesti, mustaa mustaa ja mustaa. Hyvältä näytti, äijä kävi viel katsastamassaki ku pyydettii ni niin ne kaupat sit synty. Isoja rahoja ei näin siististä mersusta enää nykyää tarvitteekkaa maksaa.
Kotia päi lähdettii paahtaa kahdella autolla ja hienostihan se mese kulkee. Huomasin yhden vian mitä myyjä ei maininnu, vakkari toimii pari kol kilsaa ja pysää ku seinää. Täytyy katsastaa se talvella tarkemmin, foorumilta jo löytyny hyvät ohjeet tähänki pulmaan. Kotiin päästyä olin hyvinkin tyytyväinen ostokseeni ja reilun viikon aikana tunne on vain vahvistunut. Kerta kaikkiaan siisti peli. Täs viel pari kuvaa.
No siinä sit lähdettin lauantaiaamusti kohti Jyväskylää (350km matkaa) ja saavuttiin perille ni siel se mersu istu pihas. Koeajo ajettiin, ei nitinän nitinää eikä kolinoita mistään (paitsi nahkapenkistä ) pohja katsastettiin ylimalkaisesti, mustaa mustaa ja mustaa. Hyvältä näytti, äijä kävi viel katsastamassaki ku pyydettii ni niin ne kaupat sit synty. Isoja rahoja ei näin siististä mersusta enää nykyää tarvitteekkaa maksaa.
Kotia päi lähdettii paahtaa kahdella autolla ja hienostihan se mese kulkee. Huomasin yhden vian mitä myyjä ei maininnu, vakkari toimii pari kol kilsaa ja pysää ku seinää. Täytyy katsastaa se talvella tarkemmin, foorumilta jo löytyny hyvät ohjeet tähänki pulmaan. Kotiin päästyä olin hyvinkin tyytyväinen ostokseeni ja reilun viikon aikana tunne on vain vahvistunut. Kerta kaikkiaan siisti peli. Täs viel pari kuvaa.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Totta. Hienosti tää on kyl pelannu ja kävin tos 200 metrin pääs Mersupori nimises liikkees ja olo oli ku pikkupojal namusten äärel. Oli putkenpäistä Avantgardemaskeihin ja kultasiin keulamerkkeihin yms. Ideana olis kyl tehä tosta hieman mafiatyylinen kulkupeli. Saas nähdä mihin tää tästä lähtee rullaamaan. Saatanpa projektiaiheen perustaa jossain kohtaa.nj^ kirjoitti:Näissä mersuissa on sitten se paska puoli, että kun sen toimivan yksilön menee kerran ostamaan niin ei oikein merkkiä tohtis vaihtaa
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Lufei kirjoitti:Totta. Hienosti tää on kyl pelannu ja kävin tos 200 metrin pääs Mersupori nimises liikkees ja olo oli ku pikkupojal namusten äärel. Oli putkenpäistä Avantgardemaskeihin ja kultasiin keulamerkkeihin yms. Ideana olis kyl tehä tosta hieman mafiatyylinen kulkupeli. Saas nähdä mihin tää tästä lähtee rullaamaan. Saatanpa projektiaiheen perustaa jossain kohtaa.nj^ kirjoitti:Näissä mersuissa on sitten se paska puoli, että kun sen toimivan yksilön menee kerran ostamaan niin ei oikein merkkiä tohtis vaihtaa
Hienokuntoinen Mersu. Pidä ihmeessä tuollainen mahdollisimman alkuperäistä lähellä :wink Mersuporissa on muuten kaikkea hienoa tavaraa, hinnat vaan vähä "suolaisia"
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Ostinpa amerikkalaisen mersun
En haluu olla mikään ilonpilaaja, mut toihan ei sitten ole oikeaa nahkaa, vaan MB-Tex'iä eli keinonahkaa... mitä nyt kuvista päättelin. Mutta mun mielestä se ei välttämättä ole mikään miinus, on kestävää ja pestävää sekä helppohoitoisempaa.Lufei kirjoitti: Koeajo ajettiin, ei nitinän nitinää eikä kolinoita mistään (paitsi nahkapenkistä )
Onnea uudelle autolle.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Re: Ostinpa amerikkalaisen mersun
juu tunnustelin sitä kans, mut ei oo mitää paskaa keinonahkaa, eikä sitä tartte muitte ku mersumiesten tietää Oisin melkein voinu vannoa et on oikeaa. Mersuporin hinnat on kyl suolasia mut täytyy varmaan lähifirmaa tukea sen verta.Vanja-eno kirjoitti:En haluu olla mikään ilonpilaaja, mut toihan ei sitten ole oikeaa nahkaa, vaan MB-Tex'iä eli keinonahkaa... mitä nyt kuvista päättelin. Mutta mun mielestä se ei välttämättä ole mikään miinus, on kestävää ja pestävää sekä helppohoitoisempaa.Lufei kirjoitti: Koeajo ajettiin, ei nitinän nitinää eikä kolinoita mistään (paitsi nahkapenkistä )
Onnea uudelle autolle.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Re: Ostinpa amerikkalaisen mersun
Kyllä tuo on aitoa nahkaa (1. sarja). Eron tunnistaa kuosista. MB-Texissä pitkittäiset urat jatkuvat läpi istuimen, nahassa on tuo vaakakappale reisien/olkapäiden kohdalla.Vanja-eno kirjoitti:En haluu olla mikään ilonpilaaja, mut toihan ei sitten ole oikeaa nahkaa, vaan MB-Tex'iä eli keinonahkaa... mitä nyt kuvista päättelin. Mutta mun mielestä se ei välttämättä ole mikään miinus, on kestävää ja pestävää sekä helppohoitoisempaa.Lufei kirjoitti: Koeajo ajettiin, ei nitinän nitinää eikä kolinoita mistään (paitsi nahkapenkistä )
Onnea uudelle autolle.
MB-Tex:
.
Nahka:
Sisäpuoleltahan sen tunnistaa myös. Onnea vaan autolle! Pientä tuningiahan tuossa on jo harrastettukin jalopuiden maalaamisen muodossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noissa vanhoissahan ovipahvit voi hämätä kun eivät ole vielä sellaiset rypytetyt kuin faceliftissä. Mutta kuten jo tulikin esille niin oikeaa nahkaahan nuo, Timon kuvistahan sen eron näkee.
Usein jenkkimalleissa on MB-texiä vaikka muuten hyvät varusteet,Onko ne olleet perusvarustukseen kuuluvia siellä?Harvemmin näkee kangaspenkillä varustettuja jenkkimalleja. Tai oikeastaan en muista ikinä nähneeni.
Jos viitsit niin laita vielä valmistusnumero esille, mukava katsella mitä varusteita tuohon on ruksittu. Mukavastihan niitä näkyy kuvien perusteella olevan. Ja hyvin käy minun silmään tuo mustaksi maalattu keskikonsoli. Tuossa vanhemmassa mallissa kun ei puuta oikein muualla ole niin on vähän ehkä orvon näköinen puunvärisenä.
Usein jenkkimalleissa on MB-texiä vaikka muuten hyvät varusteet,Onko ne olleet perusvarustukseen kuuluvia siellä?Harvemmin näkee kangaspenkillä varustettuja jenkkimalleja. Tai oikeastaan en muista ikinä nähneeni.
Jos viitsit niin laita vielä valmistusnumero esille, mukava katsella mitä varusteita tuohon on ruksittu. Mukavastihan niitä näkyy kuvien perusteella olevan. Ja hyvin käy minun silmään tuo mustaksi maalattu keskikonsoli. Tuossa vanhemmassa mallissa kun ei puuta oikein muualla ole niin on vähän ehkä orvon näköinen puunvärisenä.
Noissa US-mallin mersuissa on yleensä kaikki mahdolliset heebelit, nahkasisustus, sähköllä liikkuvat etujakkarat muistein, automaatti-ilmastointi, sähkötoiminen kattoluukku, luonnollisesti kaikki lasit sähkötoimiset, ratti sähkösäätöinen, vakionopeudensäädin yms. Jopa siis näissä pienemmissä mallisarjoissa kuin ässissä. Jenkit rakastaa kaikkea tilpehööriä, kun ne on totutettu siihen jo 50-luvulta lähtien. Soomipoika kierteli edelleen selkänojan kaltevuutta vaivalloisesta säätöpyörästä ja veivaili klaseja aina 2000-luvulle saakka mersuissakin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ei ole maalattu vaan aika hyvin onnistuneesti hiilikuituteipattu ne puuosat, menny lakka halki parista kohtaa niin vanha omistaja päätynyt tälläiseen ratkaisuun. Nakkailen vin numeron ku kotia pääsen täältä opinahjosta.AM kirjoitti:Noissa vanhoissahan ovipahvit voi hämätä kun eivät ole vielä sellaiset rypytetyt kuin faceliftissä. Mutta kuten jo tulikin esille niin oikeaa nahkaahan nuo, Timon kuvistahan sen eron näkee.
Usein jenkkimalleissa on MB-texiä vaikka muuten hyvät varusteet,Onko ne olleet perusvarustukseen kuuluvia siellä?Harvemmin näkee kangaspenkillä varustettuja jenkkimalleja. Tai oikeastaan en muista ikinä nähneeni.
Jos viitsit niin laita vielä valmistusnumero esille, mukava katsella mitä varusteita tuohon on ruksittu. Mukavastihan niitä näkyy kuvien perusteella olevan. Ja hyvin käy minun silmään tuo mustaksi maalattu keskikonsoli. Tuossa vanhemmassa mallissa kun ei puuta oikein muualla ole niin on vähän ehkä orvon näköinen puunvärisenä.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
...ja pienempitehoinen moottori euroversioon nähden.Eldorado kirjoitti:Noissa US-mallin mersuissa on yleensä kaikki mahdolliset heebelit, nahkasisustus, sähköllä liikkuvat etujakkarat muistein, automaatti-ilmastointi, sähkötoiminen kattoluukku, luonnollisesti kaikki lasit sähkötoimiset, ratti sähkösäätöinen, vakionopeudensäädin yms. Jopa siis näissä pienemmissä mallisarjoissa kuin ässissä. Jenkit rakastaa kaikkea tilpehööriä, kun ne on totutettu siihen jo 50-luvulta lähtien. Soomipoika kierteli edelleen selkänojan kaltevuutta vaivalloisesta säätöpyörästä ja veivaili klaseja aina 2000-luvulle saakka mersuissakin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Ostinpa amerikkalaisen mersun
Myönnän olleeni väärässä. Ei kannattaisi kattoa hätäsesti aamuyöstä työpaikan paskalla näytöllä (kuvat näkyy liian tummina, ei parane säätämällä). Omasta mielestä mielummin MB-Tex kuin oikea nahka ihan kestävyyden ja helppohoitoisuuden puolesta. Velour olis tietty paras.Timo L. kirjoitti:Kyllä tuo on aitoa nahkaa (1. sarja). Eron tunnistaa kuosista. MB-Texissä pitkittäiset urat jatkuvat läpi istuimen, nahassa on tuo vaakakappale reisien/olkapäiden kohdalla.Vanja-eno kirjoitti:En haluu olla mikään ilonpilaaja, mut toihan ei sitten ole oikeaa nahkaa, vaan MB-Tex'iä eli keinonahkaa... mitä nyt kuvista päättelin. Mutta mun mielestä se ei välttämättä ole mikään miinus, on kestävää ja pestävää sekä helppohoitoisempaa.Lufei kirjoitti: Koeajo ajettiin, ei nitinän nitinää eikä kolinoita mistään (paitsi nahkapenkistä )
Onnea uudelle autolle.
.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
On muuten komea pirssi. Mitä tuohon "mafia-look" suunnitelmiisi tulee, niin melkeinpä sanoisin, että pidä auto niin alkuperäisenä kuin mahdollista. Ensinnäkin siksi, että noita kamalia tuuninki mersuja spoilereineen, pemari peileineen, paukkupullomaaleineen ja mauttomine madalluksineen näkee valitettavan usein. Tai sitten näkee noita umpiruostuneita kolhiintuneita linttoja, joista ei kukaan ole pitänyt huolta. Tälläisestä massasta tuollainen siisti alkuperäisyksilö erottuu positiivisesti edukseen. On arvokkaan ja edustavan näköinen, vaikka onkin ikää jo parikymmentä vuotta.
Toisekseen senkin takia, että tuohan on (mitä nyt noita tunnen) aikalailla tappiin asti varusteltu -niinkuin sanoitte, jenkit tuppaa ottamaan kaikilla mausteilla- ja senkin takia Suomessa harvinaisemmasta päästä.
Vin koodia tässä kaipallaan itsekin. Väri tuossa lienee musta? Vai se tumman harmaa?? koodi xxx?? En oikein erota kuvista rikkinäisellä näytöllä, enivei, molemmat tyylikkäitä. Ja sisusta väriltään tyylikkäimmästä päästä, ainakin omasta mielestäni. Makuasioita tietty. Vilkuthan tuossa on varmaan olleet oranssit, mutta nuo kirkkaat vilkut kyllä nuorentavat autoa aika lailla, ja tekevät jotenkin.. sulavamman oloisen. Molempi parempi. Hienot vanteet muuten..
Onnea auton hankinnasta. On muuten mukava ja leppoisa ajettava.
Toisekseen senkin takia, että tuohan on (mitä nyt noita tunnen) aikalailla tappiin asti varusteltu -niinkuin sanoitte, jenkit tuppaa ottamaan kaikilla mausteilla- ja senkin takia Suomessa harvinaisemmasta päästä.
Vin koodia tässä kaipallaan itsekin. Väri tuossa lienee musta? Vai se tumman harmaa?? koodi xxx?? En oikein erota kuvista rikkinäisellä näytöllä, enivei, molemmat tyylikkäitä. Ja sisusta väriltään tyylikkäimmästä päästä, ainakin omasta mielestäni. Makuasioita tietty. Vilkuthan tuossa on varmaan olleet oranssit, mutta nuo kirkkaat vilkut kyllä nuorentavat autoa aika lailla, ja tekevät jotenkin.. sulavamman oloisen. Molempi parempi. Hienot vanteet muuten..
Onnea auton hankinnasta. On muuten mukava ja leppoisa ajettava.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
w124 ei ole mafia-autoo nähnykkää. eli se sietäs unohtaa. Pitää pitäytyä tosiasioissa ja laita tästä siisti yleismallin laite. Vaikka korin yms entisöikin orginaaliksi, niin pikkumuutoksilla saa autosta "siistin"... kajoamatta orginaaliin.
mafia/VIP-hommiin sitte ässä.
mafia/VIP-hommiin sitte ässä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nojaa... Sopiihan se ässä siihen paremmin, mutta nätin saa lankustakin.
Jotain tämmöstä varmaan haetaa?
http://i851.photobucket.com/albums/ab77 ... 354zn9.jpg
Olkoot mafia tai ei. Vanteet tohon kyllä pitäis vaihtaa, muuten upea.
Jotain tämmöstä varmaan haetaa?
http://i851.photobucket.com/albums/ab77 ... 354zn9.jpg
Olkoot mafia tai ei. Vanteet tohon kyllä pitäis vaihtaa, muuten upea.
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
No mutta tuohan lienee vanteita lukuunottamatta miltei originelli? Eikös? Tai siis aito alkuperäinen AMG. Noista vilkuista en tiedä sanoa. Pirun siisti laite kylläkin.Whaeva kirjoitti:Nojaa... Sopiihan se ässä siihen paremmin, mutta nätin saa lankustakin.
Jotain tämmöstä varmaan haetaa?
http://i851.photobucket.com/albums/ab77 ... 354zn9.jpg
Olkoot mafia tai ei. Vanteet tohon kyllä pitäis vaihtaa, muuten upea.
Ja mitä noihin muutoksiin tulee, niin jokku madallukset ja vannekikkailut yms. on vielä pieniä muutoksia. Pelkäsin jotain radikaalia, siksi hiukan toppuuttelin. Ja siltikin, olette aivan oikeassa että itsellehän nämä ostetaan ja rakennellaan. Olkoot muut mitä tahansa mieltä, kunhan itseä miellyttää. Itsehän sillä pääasiassa ajetaankin. Aina on hyvä silti muistaa ja miettiä, minkälaiset muutokset on Mersun arvolle ja hengelle sopivia..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Kunhan nyt tuli ideoita pieneis tuhinoissa kirjattua tännekkin. hillitty tiputus (kumit) ja kovaa ajoa eka tosisuunnitelmaSergey kirjoitti:w124 ei ole mafia-autoo nähnykkää. eli se sietäs unohtaa. Pitää pitäytyä tosiasioissa ja laita tästä siisti yleismallin laite. Vaikka korin yms entisöikin orginaaliksi, niin pikkumuutoksilla saa autosta "siistin"... kajoamatta orginaaliin.
mafia/VIP-hommiin sitte ässä.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
joo kristallit tai 500E lasit. saman hintasia ovat joten ite valkkaisin mielummi E:t. Foorumillahan on useita tosi upeita vehkeitä, niistä vaa mallia. Ja vanne on se suurin vaikuttaja. jos sä sinne jotku alessiot paat, ni vaikka muuten auto olis vaikka kuinka hyvä ja hieno, niin se o kamala. Laita mielummi vanteisiin ja renkaisiin 400eur ekstraa ja käytä aikaa hakuun, ku paskat vanteet. Eli jos säästelee pitää alkaa, ni sen erotuksenhan saa suunilleen jo lasien tummennuksesta jos teettämällä tummentaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
näinpä juurikinSergey kirjoitti:joo kristallit tai 500E lasit. saman hintasia ovat joten ite valkkaisin mielummi E:t. Foorumillahan on useita tosi upeita vehkeitä, niistä vaa mallia. Ja vanne on se suurin vaikuttaja. jos sä sinne jotku alessiot paat, ni vaikka muuten auto olis vaikka kuinka hyvä ja hieno, niin se o kamala. Laita mielummi vanteisiin ja renkaisiin 400eur ekstraa ja käytä aikaa hakuun, ku paskat vanteet. Eli jos säästelee pitää alkaa, ni sen erotuksenhan saa suunilleen jo lasien tummennuksesta jos teettämällä tummentaa.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"