W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

olis kysymys farkun tason säädöstä .... nostaa perän kun vääntää säätö vivusta ( tanko irrotettuna) mutta ala asennossa toinen puoli on 4 cn ylempänä kuin toinen .... mistä vois etsii syytä kun ylä asennossa ero on vain noi sentti ja mollemmat puolet nousee ... ja takaa katsottuna auto on selvästi vinossa

Neuvosta kiitoset
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Oletko katsonut jo jouset? Onko sillä puolella, joka on alempana kaikki kierrokset tallella?

t.
Risto
E500 – 211.070
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Veikkaan että toiselta puolelta on hydraulipallo haljennut.
MB W201 2.5 TURBO
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

Re: W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Moi ... näyttäs olevan samanverran kierteitä ....
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

hydraulipallo haljennut

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Moi ... mites sen vois varmistaa .... kun molemmat puolet nousee ylös ???
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Sen jälkeen kun tanko on ala-asennossa ja ylimääräiset paineet poissa niin iskareihin ja jousipalloihin jäänyt 33barin paine päästetään siitä venttiilin päällä olevasta nipasta pois. Eli letku siihen nippaan ja letkun toinen pää astiaan ennenkuin avaat nipan. Nippa on usein jumissa ja tällöin voit taistella sen kanssa tai päästää paineet jostain putkesta johon pääset käsiksi (öljyä roiskuu ympäriinsä tällä tyylillä, eli kääri jokin kangas liitoskohtaan josta edes osa öljystä tippuu astiaan).
Kun paineet on poissa niin avaa jousipallojen banjopultit ja kokeilet jollain tylppäkärkisellä tapilla (esim sopivan kapea kynä tms) jousipallon sisällä olevaa kalvoa. Jos kalvo on löysä on jousipallo rikki ja jos tiukka niin pallo on toimiva (muttei välttämättä kovin hyvä sillä paine karkaa pallosta iän myötä). Pallot kannattaa vaihtaa pareittain ihan niinkuin iskaritkin.
Jos autolla on ikää n.20 vuotta alkaa pallot olla tiensä päässä joka tapauksessa. Varaudu ruostuneisiin putkiin ja niiden uusimiseen jos alat kyseiseen hommaan.
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos niitä putkia alkaa availla, niin helposti käy niin, että ne joutuu uusimaan.
Uudet pallot ja putket kannattaa varata ja vaihtaa. Kierteet voi hajota
uusista palloista, jos ei ole varovainen. Ne putket saa joko valmiina tai
metritavarasta voi rakentaa, kunhan kestää painetta sen verran kuin
jarruissakin.

Varovasti kannattaa käsitellä paineenalaisia putkia, ettei tule painesuihku
naamalle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

Re: W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

Pallot tuli vaihdettua ... Motonet 90 ekee / kpl ... mutta en oo varma onko ilma pois kun einostanut perää .... mutta ei ollut enään kenkurumaista ajaa töyssystä .... siellä on alla vielä jokin toinen pallo ennen tasonsäätöventtiiliä ????

ilmausruuvi venttiilissä ei auennut mutta iskarin liitos putkesta koitin päästää ilmaa pois ....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tasonsäätö ilmaantuu omia aikojaan, kun vaan pitää nestettä säiliössä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
jarkko420sel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 22.10.2005 10:06

Re: W124 TE 4 Matic peräntason säätö

Viesti Kirjoittaja jarkko420sel »

ok pitänee ajella ja testata sit myöhemmin kun saa taas auton käyntiin .....
Vastaa Viestiin