Mersu saarelta,eli mitä osia tarvitsee vaihtaa?
Mersu saarelta,eli mitä osia tarvitsee vaihtaa?
Olen tutkiskellut tässä muutaman päivän Iso-Britannian autotraderia,näyttää Mersut olevan aika sopuhintaisia,varsinkin isokoneiset dieselit.
Pikku miinus tulee tietysti ohjauksesta,mutta miten iso työ olisi vaihtaa ohjaus postiauton oikealta,vasemmalle?
Vaihtoon menee tietysti ajovalot,hammastanko/simpukka,kojelauta?Muuta?
Löytyykö Mersuista reikien paikat tai jopa reiät,polkimille,ohjaukselle/sähköille molemminpuolin autoa?
Sähköpuoli vähän arveluttaa,riittääkö piuhat oikealta vasemmalle vai onko oikean puoleisella ohjauksella varustetut autot varustettu jatkojohdoilla vasemmalta oikealle?
Että semmosta,ajatuksia saa ja pitää heitellä,eihän tässä välttämättä ole mitään järkeä... Mutta...
Pikku miinus tulee tietysti ohjauksesta,mutta miten iso työ olisi vaihtaa ohjaus postiauton oikealta,vasemmalle?
Vaihtoon menee tietysti ajovalot,hammastanko/simpukka,kojelauta?Muuta?
Löytyykö Mersuista reikien paikat tai jopa reiät,polkimille,ohjaukselle/sähköille molemminpuolin autoa?
Sähköpuoli vähän arveluttaa,riittääkö piuhat oikealta vasemmalle vai onko oikean puoleisella ohjauksella varustetut autot varustettu jatkojohdoilla vasemmalta oikealle?
Että semmosta,ajatuksia saa ja pitää heitellä,eihän tässä välttämättä ole mitään järkeä... Mutta...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Parin skyline projektin apupoikana olleena, ei mitään järkeä!
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ja onhan kohteliasta sanoa vastaantuleville jalankulkijoille kädestä pitäen päivääVäisänen kirjoitti:Nii-i ja aamulla vois jakaa lehdet ja illalla mainokset kätevästiW210 E420 kirjoitti:mitäs järkee niitä ohjauspaikkoja on vaihtaa...
järki homma kun saa poistua autosta suoraan jalkakäytävälle parkissakin...
ja epäonnistuneessa ohitukseen lähdossä menee vaan vaimo...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Aika vähissä on LHD pelit saarella.
Eikö kukaan tosiaan ole kääntänyt Mersun ohjausta puolelta toiselle?
Mitsuissa ja nissaneissa on varmaan enemmän tekemistä kun ovat alunperinkin vääränkätisiä,mutta luulisi että Mersuissa johtosarjoissa olisi esim.jatkopätkät kun ohjaus siirtyy väärälle puolelle,napsimalla jatkojohdot pois ja heittämällä sulakerasiat ym. boxit toiselle puolelle,suitsait sukkelaan...
Eikö kukaan tosiaan ole kääntänyt Mersun ohjausta puolelta toiselle?
Mitsuissa ja nissaneissa on varmaan enemmän tekemistä kun ovat alunperinkin vääränkätisiä,mutta luulisi että Mersuissa johtosarjoissa olisi esim.jatkopätkät kun ohjaus siirtyy väärälle puolelle,napsimalla jatkojohdot pois ja heittämällä sulakerasiat ym. boxit toiselle puolelle,suitsait sukkelaan...
suit sait tosta vaan yhen illan hommaVäisänen kirjoitti:Aika vähissä on LHD pelit saarella.
Eikö kukaan tosiaan ole kääntänyt Mersun ohjausta puolelta toiselle?
Mitsuissa ja nissaneissa on varmaan enemmän tekemistä kun ovat alunperinkin vääränkätisiä,mutta luulisi että Mersuissa johtosarjoissa olisi esim.jatkopätkät kun ohjaus siirtyy väärälle puolelle,napsimalla jatkojohdot pois ja heittämällä sulakerasiat ym. boxit toiselle puolelle,suitsait sukkelaan...
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
postiauto
Jep muutamaa transportteri kääntöä seuranneena ei kannata kääntö.
menee vaihtoon ainakin
-kojetaulu ,lämppäri pyyhkijät,johtosarja ,pedaalit+jarruputkityöt
hammastanko ,rintapelti vaihto/remontti.
Eli käytännössä saa purkaa puoli autoa ja jos sopivaa varaosa autoa ei ole
menee pikku sälään vielä paljon rahaa.
Terveisin Jamppa
menee vaihtoon ainakin
-kojetaulu ,lämppäri pyyhkijät,johtosarja ,pedaalit+jarruputkityöt
hammastanko ,rintapelti vaihto/remontti.
Eli käytännössä saa purkaa puoli autoa ja jos sopivaa varaosa autoa ei ole
menee pikku sälään vielä paljon rahaa.
Terveisin Jamppa
Mersulla on (nykyään) joka mallista eurooppa, USA ja Japani versiot erikseen. Eli tänne oma, USA:aan heidä lakiensa mukainen versio ja Japanin versio eli RHDVäisänen kirjoitti:Mitsuissa ja nissaneissa on varmaan enemmän tekemistä kun ovat alunperinkin vääränkätisiä,mutta luulisi että Mersuissa johtosarjoissa olisi esim.jatkopätkät kun ohjaus siirtyy väärälle puolelle,napsimalla jatkojohdot pois ja heittämällä sulakerasiat ym. boxit toiselle puolelle,suitsait sukkelaan...
Maissa joissa on vasemman puoleinen liikenne, (Japani, Britit, Intia, Austraalia, etelä-afrikka jne..) myydään tuota Japani versiota.
Niissä on täysin omat johtosarjat, tulipellit yms.
Eli nekin ovat alunperinkin vääränkätisiä.
Edit: korjattu vasemmat ja oikeet
Viimeksi muokannut JeremyH, Pe 15.10.2010 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kyllä sieltä briteistä pitäisi löytyä ihan kohtuullinen valikoima niitä muuttoautoina tulleita LHD-autoja ja niille on jopa joitain omia liikkeitäkin, jossa iso edustus.
Halpojakin ovat, samalla tavalla kuin ostaisit täältä vääräkätisen auton. Tuttu toi sieltä 2008 vuonna kohtuu tuoreen M3 bimmerin ja ei ollut hinnalla pilattu.
Halpojakin ovat, samalla tavalla kuin ostaisit täältä vääräkätisen auton. Tuttu toi sieltä 2008 vuonna kohtuu tuoreen M3 bimmerin ja ei ollut hinnalla pilattu.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Täällä on apparin peili pienempi kuin kuskin puolella, siellä toisinpäinatlas kirjoitti:Mites ne peilit tosiaan oli?Sergey kirjoitti:miks? tuo pelkät peilit.
Ei kai niillä nähnyt mitään vai mikä jippo siinä oli?
Eli yhditelemällä saa symmetriset.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
saa kyllä olla tosi halpa että kannattaa, ku melkeepä ei kannata edes ruottista niitä haalia ja niis o sentää rattiki vasemmalla.Väisänen kirjoitti:Köyhän pitää tehdä kaikennäköstä leivän eteen
Jes peilit tosiaa sen takia että saisi sen apukuskin neliön pois ja nätimmän suorakaiteen tilalle. Ja jotku tykkää neliöistä ni sen voi sitte myydä kans oon kans kuullu että kulmat olis väärät ja näkyvyys olis vähä rajallinen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mitä olen seurannut saarivaltakunnan mersuasioita esim. MB Enthusiast lehdestä ja hieman muualtakin niin siellä autojen arvo tuntuu lähes romahtavan heti kun maaginen 100 tuhatta mailia (n. 160 tkm) ylittyy. Silloin ne on siellä jo lähes ongelmajätettä (kärjistetysti sanoen). Suomessahan noin vähän ajetut viedään kynsistä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91