jaagoun W126 500sel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Iskipäs tylsyys ni tehdään nyt tämmöinen---->


Eli kesä autona toimii W126 500sel
TÄLLÄ HETKELLÄ TALVIUNILLA...


ja jotain tiedon tynkää:



Alunperin hakusessa oli 560sel mutta sopivaa ei löytynyt, tämmöinen sitten pihaan eksyi W126 380sel:in jälkeen...

Auto tullattu englannista 2002, maalattu suomessa 2005 ja tuli minulle v.2008 kesäkuussa....




- Moottori 5.0L V8
- Laatikko: Automaatti
- Teho: 253hv
- Vääntö: 405Nm
- Vuosimalli 1991


Kori:
- long (yli 5m pitkä)
- Itse muokattu maski
- Itse muokattu etupuskuri(muovista)
- Itse muokattu takapuskur(muovista)
- Itse rakennettu helmat
- Kromia poistettu ikkunanpielistä
- Kromia lisätty keulan ilmeeseen ja takavalojen päälle
- kristalliset etuvalot ja vilkut
- Täysin punaiseksi maalatut takavalot joiden väliin laitettu heijastinpaneeli
- Tummat kylkivilkut
- Led rekisterikilven lamput
- Led parkkivalot (5kpl per puoli)
- Lasit tummennettu gillan 35%:lla savunvärisellä kalvolla
- Ovenkahvat maalattu auton väriin
- Molemminpuolin tuleva putkisto
- Sähköanteni
- Vähän kaikkea pientä muokattu/maalattu


Jarrut/Alusta:
- Tarpeeksi matala(aikanaan lejöfors -45mm nyt kierroksen ellei kaks lyhyemmät)
- Green staff:in palat
- Nationalin rei`itetyt/uritetut ja mustapassivoidut levyt
- Siniset jarrusatulat

Renkaat/vanteet
215/40 & 245/40 R17
2-osaiset RH: ZW1--> 9,5/10,5"x17"

Sisusta:
- Jalopuuta
- Nahkaa
- Ilmastointi
- Sähköinen kattoluukku
- Sähköllä säätyvä ratin etäisyys muistilla
- Ortopedit/sähköetupenkit 2:lla muistipaikalla + 2asteinen lämmitys
- Sähköllä liikutettava takapenkki + 2asteinen lämmitys
- Sähkölasit x 4
- Edessä ja takana 7" Näyttö
- Vakionopeudensäädin
- Mustat kangaslattiamatot harmaalla reunuksella
- Sähköllä liikutettava rullaverho takaikkunalla
- Aurinkolipoissa valolla olevat peilit


Rokkivehkeet:
- V8 röhinä
- DVD- soitin
- 2x7"näyttöä
- 6,5" bose:njärjestelmä
- 4kpl 10" peerles: resolution10
- Vahvistin:focus fx-1500D
- Oma 100a akku
- Vielä vähän kesken

Turvallisuus:
- ABS
- Luistonesto
- Turvatyyny
- Hälytin

Tulossa:
- Lisää kaiuttimia
- isompi vahvari

Mietinnässä:
-Ilma-alusta
-Lisää tehoa


Ostaessa 2008

Kuva
Kuva



Auton mukana tulleet RH: ZW1 8/10x17" ja heti oston jälkeen

Kuva
Kuva




vuodelta 2009 otettu tallista talven jäljitä pihalle, Tonttattu, lasia tummennettu, lamppuja vaihdeltu jne jne pikkunäpräyksien jäljiltä

Kuva
Kuva


Kuukausi myöhemmin 2009 vanteiksi löytyivät 8,5/10x20" leaguet, takavalot saivat väriä päälleen ja etupuskuria muokattiin erillaiseksi

Kuva
Kuva




Autohan meni taas talveksi talliin ja tuli tämän näköisenä pihelle vuonna 2010

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva




Sisältä näyttää tälläiselle:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva



Jotain melko varmaan unohtuikin mutta mutta, aina saa kysyä jos jotain mieleen tulee... 8)
Viimeksi muokannut jaagou, To 27.01.2011 17:07. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Tämä on vaihtanut omistajaa.....




Mercedes-benz 260 (w124) 2,6l suoralla 6sylinterisellä moottorilla ja automaatti laatikolla, mittarissa tällä hetkellä 251tkm ja auto ikäiskseen todella hyvässä kunnossa niin sisältä kuin päältäkin..


Osto hetkellä autossa oli kiinni puskureissa lasikuituiset lisäpalat ja jonkin sortin madallus jouset, pukistoa on myös rakennettu, maalattu kyseinen auto on 2006 kokonaan yli ja myös ilmeisesti alaosaan laitettu nuo kylkimuovit ja saanut korinvärin päällensä siinä samalla.

Autolle on jo suunnitelmat valmiina, mutta toteutusta vailla....

Seuraavana päivänä osto hetkestä ruvettiin sävyttelemään noita valoja ja laiteltiin auton korkeus halutulle tasalle jonka yhteydessä haettiin 50% gillan naarmuuntumatonta tummennuskalvoa, nyt nekin ovat löytäneet paikkansa ikkunoista...

Eli vielä pahasti alkutekiöissään mutta päivitellään sitä mukaan kun jotain tehdään


Mercedes- Benz 260E (w124)



- Moottori: 2,6l suora kutonen
- Laatikko: automaatti
- Teho: alk.per
- Vääntö: alk.per
- Vuosimalli: 1989



Kori:

- vasta aloittamassa laittamisen
- Lasikuituinen etupuskuri
- Lasikuituinen takapuskuri
- Sävytetyt takavalot
- Sävytetyt etuvalot
- 50% kalvot taka/sivulaseissa
- TD-mallin etulokasuoja

Alusta/jarrut:

- H&R -40mm Madallusjouset


Renkaat/vanteet :
- 225/45R17
- 8x17"


Sisusta:
- Jalopuuta
- Jalopuu ratti
- 2 toiminen Sähkökattoluukku
- 4x sähköikkunat
- sähköpeili
- Mustat kangaslattiamatot

Rokkivehkeet :
- Kesken
- CD-soitin
- 4,5" koksut
- Autostudion vahvistin
- 2x12" jbl: gt5

Tulossa:
mm: sivuhelmat, valoja vaihdellaan, vähän listoja teippaillaan, vanteet mahdollisesti vaihtuu, putkisto rakennetaan uusiksi, konepelti vaihtuu, etupuskuria muokataan , takalasin lippa jne jne....




osto hetkellä 2010:

Kuva
Kuva



nyt tällä hetkellä eli pari viikkoa myöhemmin:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut jaagou, To 27.01.2011 17:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 970
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Ai sä ostit ton. Mäkin kävin kattoo mut en uskaltanu ku siin vollas perä niin perkeleesti :S
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Ville126 kirjoitti:Ai sä ostit ton. Mäkin kävin kattoo mut en uskaltanu ku siin vollas perä niin perkeleesti :S

Joo se tuli noukittua kauniimalle osapuolelle, kuntoonsa ja hintaansa nähden kannatti ottaa mukaan.... 8)

tokikin hiljeni todella paljon 200km jälkeen kotia päin tultaessa se ulina.... :shock: Enää on kiihdytys vaiheessa koska ääntää.... :roll:

Siitähän sitten neuvoa tarvisikin, kun tuota ASD:tä ei ole ollut, eikä siitä syystä paljoa ole perehtynyt ja nyt lukenut niin vietävästi et on jo koko ukko sekasin(tokikin lukeminen jatkuu).... 8)

Eli pientä klappia löytyy(kardaanin kunto tarkastettu, ei havaittavissa väljyyttä) ja tosiaan kiihdytys vaiheessa ujeltaa (muttei mitenkään älyttömästi) ja perästähän se kuuluu... :arrow: onko se mersun oma öljy mitä perään kannattaa survoa vai onko joku muu parempi...... :?:

ASD:n litkut vaihtaa(onko tarvetta vaihtaa?), autolla on nyt kuitenkin mittarin mukaan 251tkm päästelty ja kysyisestä ei ole tietoa onko koskaan vaihdettu... :?:

Laatikkoon olisi myös tarkoitus vaihtaa öljyt+ suodatin kuten myös koneeseen, perä öljyt ASD:n...?+ muu normi huolto... 8)


Ja sitten on propleemana kattoluukku :arrow: pystyyn kyllä aukeaa ja menee kiinni mutta katon sisälle ei mene :arrow: toinen puoli luukun kannesta jää ylös eli katon tasalle.... Voisikohan olla vaijerit huonossa kunnossa/kuivat vai olisiko mekanismissä vikaa.... :?:
Onko kellään ollut kokemusta tuollaisesta... :?:






Sitten tuohon isompaa malliin... :arrow:
Tuossahan se tämäkin kesä on mennyt, tokikin yllättävän vähillä kilometreillä.... :?

Niinhän se auto tykkää kun sillä ajetaan :arrow: 4pv kun seisoo niin tulee mukava öljyinen tuoksu ja lämmetessään mahtava sinertävä pilvi kone pellin alta ja tuulettimista sisään että on semmoinen sumuinen fiilis ajellessa ensimmäisen puoli tuntia.... :arrow:

Vasemman puolen venttiilikopan tiiviste kuolailee juurikin sopivasti koneen takapäässä pakosarjan päälle vähän ylimääräistä, mikä sielä sitten aiheuttaa foordimaista tunnelmaa.... :lol:

Onneksipa hyllystä löytyy uudet tiivisteet... :roll:

Ja nyt kuukauden sisällä on ruvennut tekemään sitä että lämpöisenä koneesta kuuluu kalkatusta, kylmänä ei kuulu, öljynpaineet mittariston mukaan niinkuin ennenkin, öljyillä ajettu n.4000km, mutta tulipahan vaan mieleen että se voi käydä ehkä liian laihalla, pitäisi käydä mittarissa...
Eipä muuten olisi mieleen tullut muttakun yksi päivä rupesin tässä katselemaan niitä putkia niin eipä niiden perusteella oo säädöt ihan kohdallaan kun niilläkin on ajettu se n.4000km ja puket vielä kiiltelevät sisältä..... :oops:

No sielähän sen aika on jo kulunut parisen viikkoa tallin nurkassa, mutta jospas tuossa ensi viikolla kävisi mittarissa ja katsoisi mitä sieltä putkista tulee oikeen, leimalla sitä saisi käydä näyttämässä myös ja laittaa seisontaan kyseisen toimen piteen jälkeen....

Ilma-alustaa meinasin tänä talvena ruveta sinne sovittelemaan mutta valitettavasti näillä näkymin kyseisen operaation saa siirtää vuodella eteenpäin.... :cry: Stereoita melko varmaa siitä hyvästä sitten vähän päivitellään ja puskurit saavat uuden maali kerroksen päällensä, toisen helman korjausta tiedossa, sisutan fiksaamista ja koneeseen ainakin nyt tiivisteiden vaihtoa ja selvitystä miksi kalkattelee jos säädätyksellä ei mene ohi....
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 970
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Eihän sulle oo vaan jääny nurkkiin mitää ylinmääräisiä madallusjousia tommoseen 126 koppaseen :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Ville126 kirjoitti:Eihän sulle oo vaan jääny nurkkiin mitää ylinmääräisiä madallusjousia tommoseen 126 koppaseen :D

Ei oo ylimääräsiä... :?
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Tulipas tuohon "pienempään" tilattua: -Helmat ja Takaikkunanlippa, kuvia kun saapuvat.... :roll:

Tuli haettua mattamustaa teippia et saa laitaa vähän listojen päälle, jätin tuon hiilikuituteipin toistaiseksi ostamatta mutta jos sitten myöhemmin...



Onko tietoa saako suomen maalta kultaista tähteä keulalle ostettua vaiko saako helpommin ebay ja mistähän löytäis AMG takaspoilerin.... :?:



Ja jos jollain sattumoisin pyörii W124 puskureiden "törmäys lista" riittää pätkäkin vaan, Kunnolla ei väliä, niin infoaisitko minulle.... :roll:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Tulipas nyt sitten teipin kanssa riehuttua tallissa oma aika.... 8)

tuollaisesta
Kuva


Tälläiseksi
Kuva



pilareiden välitkin saivat teipin päälleen...
Kuva



Maskia en jaksanut ruveta teippailemaan niin hionan jälkeen sai matta mustan maalin päälleen...
Kuva
Kuva





Teippiä tuli myös kahvoihin kylkilistoihin ja puskurin listohin, ja auto näyttää nykyään tältä..... :arrow:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva





Ja sitten nuo pirun kynsikupit oli sika/silikoonilla kyljessä kiinni..... :twisted:

Millä helvatalla mä saan ne kyljestä irti..... :?: :?: :oops:

Ellei sitten jostain saa 2kpl uusia ja paukuttaa auton väriin.... :roll:

Vielä pitäisi laittaa luomet kiinni kun kaverilla sattumoisin oli ylimääräisenä ja tähti paikallee niin eiköhän ulkokuoren puolestä pääse sitten talven yli...... :)



Ilmeisesti vesipumppu rupee veteleen viimesiään, rouskuttaa äydessä ja tuntuu termostaatin päällä tärisevän äänen tahtiin, pitänee vielä tarkastaa tangolla et tulisiko kyseinen ääni nyt sitten siitä.... :shock:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

moro!veikkaan että ainoa konsti noitten kynsikuppien poistoon on kuumailma puhaltimella lämmittää ja koittaa samalla nitkuttaa niitä,kannattaa olla varovainen ettei lämmitä liikaa ettei maalipinta vaurioidu!
w124 alkaa pikkuhiljaa näyttää hyvälle 8)
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

timi.lin kirjoitti:moro!veikkaan että ainoa konsti noitten kynsikuppien poistoon on kuumailma puhaltimella lämmittää ja koittaa samalla nitkuttaa niitä,kannattaa olla varovainen ettei lämmitä liikaa ettei maalipinta vaurioidu!
w124 alkaa pikkuhiljaa näyttää hyvälle 8)

Joo siis anteeksi, toiselta puolelta jo otettu pois kynsikupit mut nyt on sitten kivat sikat/silikoonit kyljes kiinni..... :cry:

Onko ideoita niiden sörsseleiden poistoon.... :?: :shock:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

jaagou kirjoitti:
timi.lin kirjoitti:moro!veikkaan että ainoa konsti noitten kynsikuppien poistoon on kuumailma puhaltimella lämmittää ja koittaa samalla nitkuttaa niitä,kannattaa olla varovainen ettei lämmitä liikaa ettei maalipinta vaurioidu!
w124 alkaa pikkuhiljaa näyttää hyvälle 8)

Joo siis anteeksi, toiselta puolelta jo otettu pois kynsikupit mut nyt on sitten kivat sikat/silikoonit kyljes kiinni..... :cry:

Onko ideoita niiden sörsseleiden poistoon.... :?: :shock:
ainakin se kumi millä poistetaan autoista teipit ja niitten liima jämät,varmaan tiedät mitä tarkoitan... en millään muista sen oikeata nimeä sille kumille :evil varmaan vaatii ottaa ovien kahvat irti jos sitä moskaa on just siinä kahvan keskellä! no niin löytyhän siittä kuva eli tämä :D http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/20_001iso.jpg
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ja minä kun aattelin tarjota sulle uusia kynsikuppeja, mutta onneksi olin hukannu ne johonkin rojujen sekkaan :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

timi.lin kirjoitti:
jaagou kirjoitti:
timi.lin kirjoitti:moro!veikkaan että ainoa konsti noitten kynsikuppien poistoon on kuumailma puhaltimella lämmittää ja koittaa samalla nitkuttaa niitä,kannattaa olla varovainen ettei lämmitä liikaa ettei maalipinta vaurioidu!
w124 alkaa pikkuhiljaa näyttää hyvälle 8)

Joo siis anteeksi, toiselta puolelta jo otettu pois kynsikupit mut nyt on sitten kivat sikat/silikoonit kyljes kiinni..... :cry:

Onko ideoita niiden sörsseleiden poistoon.... :?: :shock:
ainakin se kumi millä poistetaan autoista teipit ja niitten liima jämät,varmaan tiedät mitä tarkoitan... en millään muista sen oikeata nimeä sille kumille :evil varmaan vaatii ottaa ovien kahvat irti jos sitä moskaa on just siinä kahvan keskellä! no niin löytyhän siittä kuva eli tämä :D http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/20_001iso.jpg
OI, kiitos ideasta(empäs itse ole ollut tietoinen kyseisestä), pitääpä kokeilla jossain välissä.... :wink:

touhottaja kirjoitti:
ja minä kun aattelin tarjota sulle uusia kynsikuppeja, mutta onneksi olin hukannu ne johonkin rojujen sekkaan Very Happy
Jos ne nyt sattuvat löytymään niin otappa yhteyttä..... :roll:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

No niin pienempään mersuun nyt tuli sitten tosiaan vaihdettua viime viikonloppuna se vesipumppu kun oli tiensä päässä, talvirenkaatkin eksyneet alle ja eilen tuli leviteltyä vahaa päälle ettei pa*ka tarttuisi niin lujasti kiinni ja tulihan siihen myös kiiltoa lisää tällä hetkellä tallissa vielä "kuivumassa"..... 8)


Ja nyt on tallin nurkassa helmat ja takalasinlippa.... :arrow:
Kuva

Tuskinpa noita nyt ennen kesää tulee laitettua mutta onpahan valmiina.... :roll:




Isonpaan malliin tuli laitettua "talvipyörät" alle ja siinä samalla piti kokeilla takavannetta eteen kun suunnitteilla on tuo jos taakse laittais vähä leveemmän lipan jossain vaiheessa ja laittaisi tuon 10,5" eteen.... :arrow:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva



Eli nyt se on liikkunut silloin tällöin sunnuntaisin pienellä lenkillä tallista ja yllätyksenä oli yksi kerta että ei kalkattanutkaan kone, vedossa vähän naputti mutta hiljeni hetken ajon jälkeen.... :arrow:

Siitä sitten tuumaten että pitäisikö sitä kaasu poljinta kayttääkkin tälle kesää ja sai normaalia enemmän 45 numeron kengästä yllättäen kalkatus hiljeni entisestään.... :roll:

Tästähän innostuneena sitten kaasua tuli pikku hiljaa annettua enemmän ja enemmän, "ääni" hävisi loppujen lopuksi ja sitten annettiin kasin laulaa ja bensan kulua hetken aikaa.... :arrow: ei enää naputusta, ei kalkatusta, eikä muutenkaan mitään ylimääräistä ääntä koneen puolelta, kehrää kuin kissa..... 8)


Olisikohan voinut olla nostimet "jumissa"... :?: :roll:

Viime viikolla tuli myös vahattua kunnolla että saa olla kiiltävänä pölyyntymässä....

Maanantaina olisi tarkoitus käydä leimalla ja laittaa samaan rysään seisontaan ja palauttaa takaisin tallin nurkkaan.....

Talven aikana lisäillään vähän tota äänentoistoa ja laitellaan tarpeelliset vaimennukset, valitettavasti sen ilma-alustan kanssa saa siirtyä taas suunnitelu vaoheelle kun lompakko ei ole tarpeeksi paksu... :lol:
- http://www.v-tuning.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

missä kunnossa nokka-akselien päällä olevat putket ja putkien tiivisteet on :roll:
itte vaihoin halapa ölpät gastrolliin ja naputus loppu jonnin ajan päästä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

touhottaja kirjoitti:missä kunnossa nokka-akselien päällä olevat putket ja putkien tiivisteet on :roll:
itte vaihoin halapa ölpät gastrolliin ja naputus loppu jonnin ajan päästä :wink:


Näkeekös noiden kunnon kuinka helposti.... :?: :roll: tosiaan venttiilikopat lähtee talven tullen irti kun se toinen vuotaa, siinä samalla sitä sitten vilkuilee..... :wink: Mitäs gastrollin ölppää sulla pyörii konees.... :?: :)

Kun ittekkin ajattellut vaihtaa kyseiseen merkkiin... 8)
- http://www.v-tuning.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaagou kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:missä kunnossa nokka-akselien päällä olevat putket ja putkien tiivisteet on :roll:
itte vaihoin halapa ölpät gastrolliin ja naputus loppu jonnin ajan päästä :wink:


Näkeekös noiden kunnon kuinka helposti.... :?: :roll: tosiaan venttiilikopat lähtee talven tullen irti kun se toinen vuotaa, siinä samalla sitä sitten vilkuilee..... :wink: Mitäs gastrollin ölppää sulla pyörii konees.... :?: :)

Kun ittekkin ajattellut vaihtaa kyseiseen merkkiin... 8)
parreehan ne putket on irti ottaa ja kattoo sitten niitten kunto, taikka vaihtaa suosista jos ovat vanahat tiivisteet :wink:
mulla on gastrollin magnatekkiä olen ostanu 4 litran hinkeissä sen laatikollisen ja loota on maksanu 120€ ja lootassa 4 kannua ja kahesti vaihtaa ölpät laatikollisesta 8 litraa kerta vaihto plus suodatin :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

touhottaja kirjoitti:
jaagou kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:missä kunnossa nokka-akselien päällä olevat putket ja putkien tiivisteet on :roll:
itte vaihoin halapa ölpät gastrolliin ja naputus loppu jonnin ajan päästä :wink:


Näkeekös noiden kunnon kuinka helposti.... :?: :roll: tosiaan venttiilikopat lähtee talven tullen irti kun se toinen vuotaa, siinä samalla sitä sitten vilkuilee..... :wink: Mitäs gastrollin ölppää sulla pyörii konees.... :?: :)

Kun ittekkin ajattellut vaihtaa kyseiseen merkkiin... 8)
parreehan ne putket on irti ottaa ja kattoo sitten niitten kunto, taikka vaihtaa suosista jos ovat vanahat tiivisteet :wink:
mulla on gastrollin magnatekkiä olen ostanu 4 litran hinkeissä sen laatikollisen ja loota on maksanu 120€ ja lootassa 4 kannua ja kahesti vaihtaa ölpät laatikollisesta 8 litraa kerta vaihto plus suodatin :lol:

Okei, kiitoksia... 8)



Tulipas käytyä tuolla isommalla leimalla tänään ja eihän sillä kattastus sedällä ollut mitään sanomista, tuumasi vain että hyvässä kunnossa on ja toivotti hyvää päivän jatkoa...... 8)
Noo nyt huomenissa pitää siivota se "oma ruututila" tallista ja laittaa sinne lepäilemään.... :)




Et tämmöstä tällä kertaa, tästä on hyvä jatkaa.... :D
Viimeksi muokannut jaagou, To 27.01.2011 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Näinhän siinä sitten kävi että pienempi mersu jatkoi matkaa uudelle omistajalle....






Viimeiset kuvatukset ennen myyntiä..... :arrow:


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva






Nyt sitten olisi jouten nuo: Helmat, amg-tyylinen takalippa, takaikkunan lippa, etupuskuriin kilven siloitus palat, että kysäseppä jos on tarvetta joillekkin noista....
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

eipä tässä nyt ole hirveästi vielä mitään tapahtunut, juuri pemmisteln sitä tuolta pölyn alta sen verta että öljyjä vaihtelin ja ajoin fortet läpi kun vähän pientä kalkatusta oli havaittavissa....




Kuva



eli tuommoiset öljyt: castrol; Magnatec.....
kuvassa myös tulevat tummennus kalvot 50%, myös äänieristettä on haettu että saa vähän vaimennusta, myös sisäpäälle tuli ostettua uusi vahvistin saapahan ruveta asentelemaan talven mittaan inspiraation löydyttyä..... 8)





Tuli tuossa myös vaihdettua leimaus jouset edestä "ajojousiin"


Kuva


Siinäpä ne Mustat jouset leimausta varten ja punaiset ajoa varten, tarvittava työkalu näkyy oikealla eli puristimet ja vähemmän tarpeellinen vasemmalla kaarimankeli.....


Meinasinpas että linttaan samalla etukaarista pokkauksen kumoon mutta vanha auto uudet kujeet ja loppu tulos..... :arrow:

Kuva
Kuva


Sieltähän se ruostekuplien alta repesi..... :lol:

Eipä sillä väliä kun tarkoituksena on ajaa tuolla maali pinnalla enää ensi kesä..... :D





vihdoin ja viimein jaksoin RH:t pestä, enään puuttuu kunnon puunaus, vaha ja sinol... :arrow:
Kuva
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 970
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Arrrgghhhhh mikä ruoste kupla !!!! :S. Onko ovet kovin heikossa hapessa. Mulla olisi nimittäin tiedossa ruosteettomat Langin ovet.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Ville126 kirjoitti:Arrrgghhhhh mikä ruoste kupla !!!! :S. Onko ovet kovin heikossa hapessa. Mulla olisi nimittäin tiedossa ruosteettomat Langin ovet.

ovet ruosteettomat, ainut missä ruostetta on tuo etulokari.... 8) eli ei tarvetta, kiitosta vaan.... :roll:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Mimmonen toi amg-tyylinen takalippa oikeen on? Jos sitä vaikka hommais omaan koppiin semmosseen :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Hårdi kirjoitti:Mimmonen toi amg-tyylinen takalippa oikeen on? Jos sitä vaikka hommais omaan koppiin semmosseen :D

omasta mielestä helvetin hieno ja hienompaa spoileria ei w124:een mielestäni löydy, mutta tuo mun oma lähetetty jo kohti uutta omistajaa..... :|
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Oli siis juuri samanmoinen kuin amg:n oma mutta ilman amg-tekstiä.....






Tulipas haettua tuohon selliin yks uus vahvistin mutta laitetaanpa siitä tietoa tuossa vähän myöhemmin.... 8)
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Eli semmonen kolme osanen? Harmi et meni jo.. Niitä on aivan jumalattoman vaikee löytää..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Re: jaagoun W126 500sel

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Hårdi kirjoitti:Eli semmonen kolme osanen? Harmi et meni jo.. Niitä on aivan jumalattoman vaikee löytää..



Juurikin semmoinen, täältä foorumilta löytyi lipalle uusi omistaja.... 8) joo ja se on kyllä totta et ne on kiven alla löytää saatikin vielä saada.... :?




tulipas ostettua tämmöinen sisäpäätä pyörittämään.... :arrow:



Kuva




Vielä vähän kökkii ja inspiraatio hukassa et pölykerros vain suurentunut.... :cry: pari moottori rempaa tiedossa vielä edessä missä pitää autella sun muuta askaretta....



Mut eiköhän tää tästä.... :lol:








Just muistin et tuolta löyty edes jotain projekti kuvia mitkä ovat ties mistä tuhojen jäljiltä säästyneet:




http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... cat=105332" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.simplesite.com/vtuning/26816833" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... cat=105331" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.v-tuning.fi
Vastaa Viestiin