ASD:n perän asentaminen jälkikäteen.. Tarttis neuvoja!
ASD:n perän asentaminen jälkikäteen.. Tarttis neuvoja!
Olen ostamassa ASD kitkalukko perää. hydrauliikan kytkemiseen tarttis neuvoja.
Autos on tasonsäätö takana jotta siitä varmaa sais ryöstettyä öljyn?
Ite aattelin laittaa vain pumpun paine puollelle T-haara ja siihen mangeetti venttiili ohjamaan painetta sylinterille ja nappi sisälle jolloin lukon saa päälle kuin haluaa..
mitää rasvanippa ja prässillä painetta putkeen en rupia tekemään..
mutta kuinka muut on tehny näitä?
ideat ois tervettulleita..
Autos on tasonsäätö takana jotta siitä varmaa sais ryöstettyä öljyn?
Ite aattelin laittaa vain pumpun paine puollelle T-haara ja siihen mangeetti venttiili ohjamaan painetta sylinterille ja nappi sisälle jolloin lukon saa päälle kuin haluaa..
mitää rasvanippa ja prässillä painetta putkeen en rupia tekemään..
mutta kuinka muut on tehny näitä?
ideat ois tervettulleita..
Haulla löytyy jossitteluja, mutta tuskin kertomusta onnistuneesta ASD-perän vaihdosta.
Sinun täytyy jollain purkaa se paine pois sieltä perästä, eli pitäisi olla
paluuletkulla varustettu venttiili.
Perälukon kytkeytymistä suurissa nopeuksissa tulisi välttää.
Jarruttaessa lukon olisi hyvä aueta.
Sinun täytyy jollain purkaa se paine pois sieltä perästä, eli pitäisi olla
paluuletkulla varustettu venttiili.
Perälukon kytkeytymistä suurissa nopeuksissa tulisi välttää.
Jarruttaessa lukon olisi hyvä aueta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Tämä topic voisi olla tuolla Tekniikka puolella ehkä paremmin näkyvillä?
Modet?
En pysty tuohon sanomaan mitään, mutta eikö olisi helpompaa vaihtaa vain tavallinen (jäykkä) lukkoperä, kuin alkaa tuon hydraulisen kitkalukkoperän kanssa temppuilemaan? Jos siis lukon haluat, vai oliko mielessä jokin syvällisempikin merkitys?
Modet?
En pysty tuohon sanomaan mitään, mutta eikö olisi helpompaa vaihtaa vain tavallinen (jäykkä) lukkoperä, kuin alkaa tuon hydraulisen kitkalukkoperän kanssa temppuilemaan? Jos siis lukon haluat, vai oliko mielessä jokin syvällisempikin merkitys?
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
"jäykkä lukkoperä" kuluttaa renkaita,vetaria ja muitakin kuluvia osia aika reipaasti nopiammin.Merbensium kirjoitti:Tämä topic voisi olla tuolla Tekniikka puolella ehkä paremmin näkyvillä?
Modet?
En pysty tuohon sanomaan mitään, mutta eikö olisi helpompaa vaihtaa vain tavallinen (jäykkä) lukkoperä, kuin alkaa tuon hydraulisen kitkalukkoperän kanssa temppuilemaan? Jos siis lukon haluat, vai oliko mielessä jokin syvällisempikin merkitys?
sitte se ajomukavuuski ois paree ku sais lukon pois päältä.
eli vain ku leikityttää ja talvella keskusta ajos ois lukkokäytös.
Tarkootus ois lähinnä kaupunki ajossa että sais molemmat pyörät vetämään liikennevalois/risteyksis..
ei pääse liikennevaloosta/risteyksistä sillai sutjakkaasti poistumaan ku rupiaa suttaamaan nii herkästi
auto jäi mainitsematta. Eli auto on W124 300turbodisel automaatilla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Ite meinasin laittaa pumpulta perään suoran rännin ja siihen haaralla sääjettävän paineenalennuksen joka tietenkin ylimääräsen vuotaa paluulinjaan eli tankkiin. Säätimen jousen aattelin ettiä sopivan 0-35bariin ja shimmata silleen että säätönuppi täysin auki on jousi vapaana, ts. ei painetta. Rinnalle voi laitella sähköventtiilin jarruvalolta ohjattuna sitte ku alakaa huimata.
Tasonsäädön kanssa ei vaan ole yhtä simppeli kytkös.
Tasonsäädön kanssa ei vaan ole yhtä simppeli kytkös.
juurikin tällä periaattella ajattelin tehdä..atlas kirjoitti:kyllä hyde liikkeestä saa 12v venttiilin mikä vaikka virrattomana antaa perästä yhteyden paluu puolelle tai suoraan säiliöön ja kun virta päällä niin paine tulee asd pakalle ja paluu linja samalla sulkeutuu.
mut se kiinnostais että onko siä paluupuolella jotain painetta?. vai onko sitä kukaa ikinä ees mitannu?.. jos siä on paine niin sitte varmaan pitäs tehä oma paluuletku säiliölle asti?
Tällä konstilla se ois kaikista toimintavarmin ja helpoin tehdä. ku ei tarttis muutaku 2T-haaraa liittää linjastoon.
Toteutin nappi asd kytkennän mersun omilla osilla eli paine tandempumpulta magneettiventiiliin jolloin pumpun paine menee vapaakierron kautta takas säiliöön .Kun nappi alhaalla kytkee paineen perään jolloin vapaa kierto katkee silloin täys paine asd pakassa . Kun nappi ylös purkaa paineen toista paluu letkua pitkin säiliöön lukko aukee ja vapaa kierto alkaa taas kunnes napilla annetaan uusikäsky perän lukitsemiseen
Noniin..
Eileen sain osat kiinni..
Eli perästä tuloo letku magneettiventtiilille joka menee suoraa läpi tasonsäädön paluuputkeet T-haaralla. siis silloin kun venttiili on virrattomana.
sitte ku venttiilille tuloo virta niin tasonsäädön paine putkes on T-haara ja sieltä menee suoraa perän sylinterille.
teorias tämän pitääs pelata muttakun ei!
on kokeeltu ilmata ja ilmaa ei ole enää.
onko siä vain niin pieni paine vai mikä siä vois olla?
nii eli jos joku viisaampi kertoos että kiertääko siä tasonsäädös öljy muutaku tarvittaes vai kokoajan?
ku tuos vaihoon öljyt sinne kiertohon kun säiliö tuli tyhjäksi lisäsin heti sinne uutta puhtaan näköstä öljyä. melkein saman tien tuli paluuputkesta uusi öljy. voiko se kiertää perän letkut jossaki 2-3sekunnis?
Eileen sain osat kiinni..
Eli perästä tuloo letku magneettiventtiilille joka menee suoraa läpi tasonsäädön paluuputkeet T-haaralla. siis silloin kun venttiili on virrattomana.
sitte ku venttiilille tuloo virta niin tasonsäädön paine putkes on T-haara ja sieltä menee suoraa perän sylinterille.
teorias tämän pitääs pelata muttakun ei!
on kokeeltu ilmata ja ilmaa ei ole enää.
onko siä vain niin pieni paine vai mikä siä vois olla?
nii eli jos joku viisaampi kertoos että kiertääko siä tasonsäädös öljy muutaku tarvittaes vai kokoajan?
ku tuos vaihoon öljyt sinne kiertohon kun säiliö tuli tyhjäksi lisäsin heti sinne uutta puhtaan näköstä öljyä. melkein saman tien tuli paluuputkesta uusi öljy. voiko se kiertää perän letkut jossaki 2-3sekunnis?
Moro,
Tasonsäädön paluupuolella ei ole painetta oikeastaan minkään vertaa, kun se menee vain säiliöön. Enkä tiedä, uskaltaako sieltä mitään ottaa paluupuolen tukkimalla. Voipi jokin paikka korkata. Periaatteessa paineputkessakaan ei ole kummoista painetta, kun perä ei ole nostoasennossa. Eli paineputken haarauttaminenkaan ei ole suora tie onneen.
Alkuperäisessähän se menee niin, että paine tulee ensin ASD-lohkolle ja sieltä ylimenevä paine / öljy menee tasonsäätöön. Eli kannattaa varmaan tehdä niin, että laittaa siihen jotkut 4-tie- ja paineenalennusventtiilit tms. Normitilassa ohjausventtiili juoksuttaa öljyn tasonsäädölle. Samalla perään menevä putki on yhdistetty paineettomaan paluuletkuun. Kun virta kytketään, menee paine perälle paineenalennusventtiilin (n. 30 baaria) kautta. Paineenalennusventtiilistä poisto myös jonnekin paineettomaan letkuun.
Kyllä siellä koko ajan öljy kiertää. Eihän sitä niissä putkissa paljon ole, joten melko vilkkaasti se vaihtuu, jos ei nosta & laske perää vivusta tms.
t.
Risto
Tasonsäädön paluupuolella ei ole painetta oikeastaan minkään vertaa, kun se menee vain säiliöön. Enkä tiedä, uskaltaako sieltä mitään ottaa paluupuolen tukkimalla. Voipi jokin paikka korkata. Periaatteessa paineputkessakaan ei ole kummoista painetta, kun perä ei ole nostoasennossa. Eli paineputken haarauttaminenkaan ei ole suora tie onneen.
Alkuperäisessähän se menee niin, että paine tulee ensin ASD-lohkolle ja sieltä ylimenevä paine / öljy menee tasonsäätöön. Eli kannattaa varmaan tehdä niin, että laittaa siihen jotkut 4-tie- ja paineenalennusventtiilit tms. Normitilassa ohjausventtiili juoksuttaa öljyn tasonsäädölle. Samalla perään menevä putki on yhdistetty paineettomaan paluuletkuun. Kun virta kytketään, menee paine perälle paineenalennusventtiilin (n. 30 baaria) kautta. Paineenalennusventtiilistä poisto myös jonnekin paineettomaan letkuun.
Kyllä siellä koko ajan öljy kiertää. Eihän sitä niissä putkissa paljon ole, joten melko vilkkaasti se vaihtuu, jos ei nosta & laske perää vivusta tms.
t.
Risto
E500 – 211.070
Kiitos tiedosta.Roisto kirjoitti:Moro,
Tasonsäädön paluupuolella ei ole painetta oikeastaan minkään vertaa, kun se menee vain säiliöön. Enkä tiedä, uskaltaako sieltä mitään ottaa paluupuolen tukkimalla. Voipi jokin paikka korkata. Periaatteessa paineputkessakaan ei ole kummoista painetta, kun perä ei ole nostoasennossa. Eli paineputken haarauttaminenkaan ei ole suora tie onneen.
Alkuperäisessähän se menee niin, että paine tulee ensin ASD-lohkolle ja sieltä ylimenevä paine / öljy menee tasonsäätöön. Eli kannattaa varmaan tehdä niin, että laittaa siihen jotkut 4-tie- ja paineenalennusventtiilit tms. Normitilassa ohjausventtiili juoksuttaa öljyn tasonsäädölle. Samalla perään menevä putki on yhdistetty paineettomaan paluuletkuun. Kun virta kytketään, menee paine perälle paineenalennusventtiilin (n. 30 baaria) kautta. Paineenalennusventtiilistä poisto myös jonnekin paineettomaan letkuun.
Kyllä siellä koko ajan öljy kiertää. Eihän sitä niissä putkissa paljon ole, joten melko vilkkaasti se vaihtuu, jos ei nosta & laske perää vivusta tms.
t.
Risto
jaa jotta siä on kuitenki noinki kova paine. itte arvelin jotain 3-6bar.
mitä jos laittaas sinne T-haaran taakse tuollanen paineensäätöventtiilin? tai kuristimmen? Saakos nuota paineensäätö venttileitä sähköohjattuina vai onko ne kaikki mekaanisia?
ku tuollasen rautaputken+prässättyjen-ja helmiliitoksen pitääs kestää ainaki sen 150 bar. paine nii ei kai sellasesta sähköohjatusta paineen säätöventtilistä oisi haittaa?.
ku sama paine sinne tasonsäädölle tuloo kuristimenki jälkee vain litroja tuloo vähemmä. eikö se tasonsäätö kuitenki pelaa enemmän paineen kautta?
Terve,
Voin tuon ASD:n käyttöpaineen vielä varmistaa. Nyt ei vaan ole materiaalia käsillä.
En ihan pysynyt perässä missä se kuristin on. Ei kuitenkaan mielellään pumpulta tasonsäädön venttiilille tulevassa tai venttiililtä säiliölle lähtevässä putkessa. Pumppu pumppaa sitä reittiä koko ajan ööliä ja kuristin tekee sinne turhaa painetta. Polttoaineen kulutuskin saattaa kasvaa.
Pystytkö piirtämään kuvan?
t.
Risto
Voin tuon ASD:n käyttöpaineen vielä varmistaa. Nyt ei vaan ole materiaalia käsillä.
En ihan pysynyt perässä missä se kuristin on. Ei kuitenkaan mielellään pumpulta tasonsäädön venttiilille tulevassa tai venttiililtä säiliölle lähtevässä putkessa. Pumppu pumppaa sitä reittiä koko ajan ööliä ja kuristin tekee sinne turhaa painetta. Polttoaineen kulutuskin saattaa kasvaa.
Pystytkö piirtämään kuvan?
t.
Risto
E500 – 211.070
Otan kameralla kuvan tosta hommasta nii näkee siitä sitte kunnolla..Roisto kirjoitti:Terve,
Voin tuon ASD:n käyttöpaineen vielä varmistaa. Nyt ei vaan ole materiaalia käsillä.
En ihan pysynyt perässä missä se kuristin on. Ei kuitenkaan mielellään pumpulta tasonsäädön venttiilille tulevassa tai venttiililtä säiliölle lähtevässä putkessa. Pumppu pumppaa sitä reittiä koko ajan ööliä ja kuristin tekee sinne turhaa painetta. Polttoaineen kulutuskin saattaa kasvaa.
Pystytkö piirtämään kuvan?
t.
Risto