w202 c36 rassailua!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

noniin nyt on sitten ohjainlaite matkalla tänneppäin ja johtosarjasta ei oo viä lyöty kauppoja lukkoon mutta mahdollisesti sekin tullee saksan maalta (ei siis veholta eikä kl:stä)! etupuskurin tukiraudasta ruosteet rapsuteltu poies ja takapuskurin "taustaaki" hiukan rapsuteltu rälläkällä! ei löytyny ku pari paikkaa mihin pittää uutta pelliä iskee! :lol: aattelin iskee niihin puskureitten taustoihin massan ja sit punasen maalin päälle!joo ja jos jollakin nyt sattuu olemaan jossain kaapinperällä noita boschin tulppia ja olis valmis luopumaan niistä ni olisin kyllä halukas ostamaan ku ei oikeen nappaa toi jenkeistä tulppien tilailu!
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

jaa niin ja sit semmonenki tuli vielä mieleen että pittää semmonen puhe paikkaansa että tossa amg:ssä on torella onneton toi lukko??? jos näin on niin siihen ei sitten taida löytyä halvalla parannusta vai miten oli?
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

onko mittään vinkkejä kellään että millai noi puolat pystys tarkistaan että onko ne kunnosa ku en kyl heti viittis uusiaka ostaa? :roll:
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

tarttisin vieläki jeesiä noitten puolien mittauksien kans ku ei oo oikeestaan minkään näköstä käryä että mitenkä sen pystyy mittaan että onko ehjät vai rikki!
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Sen kummemmin en itse ole mitannut mersun puolia, mutta lähtisin liikkeelle mittaamalla yleismittarilla ensiö ja toisiopuolen resistansseja ja vertaamalla niitä toisiin puoliin.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

näin kyllä ajattelinki tehä mutta olis kellään heittää mitään "ihanne"arvoja noille puolille?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jönni kirjoitti:näin kyllä ajattelinki tehä mutta olis kellään heittää mitään "ihanne"arvoja noille puolille?
Toisio 5.2-8.5 kOhm, ensiö (eculta tuleva) 0.3-0.4 Ohm.

Edit: Mutta käyntiolosuhteessa saattaa silti aiheuttaa häiriötä vaikka em arvot toteutuisikin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

juu kiitoksia vaan! jos ny ees mittaikin oikeen ni kyl ne näyttäs ainaki kylmä toimivan! :lol: ! jos joku pätevä koodailija sattus liikkuun huittisisa päin ni vois ottaa vaik yv:llä yhteyttä ku tarttis saada toi ajonesto poistettua tosta moottorinohjainlaitteesta!
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

no nyt tuli sit semmonen mieleen että kuin paljo lastulla mahtas saada lisää tehoo tohon pataan????
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Sivun yläreunassa olevasta linkistä (voimaacom) löytyy tälläinen....

W202 C 36 AMG 206 kW / 280 Hp, 385 Nm 206 kW / 280 Hp, 385 Nm 220 kW / 299 Hp, 410 Nm 599 €
Star
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

oukei! eli tohon ei saa tehoo paljoa lisää tolla lastulla ja maksaakin kyllä aikas suolasesti joten taitaa jäädä ostamatta ainakin toistaseks! :lol:
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Lastuahan ei kannata vakioon vapari autoon laittaa :wink:
(tai ainakaan minä en näe järkeä maksaa +500ekeä muutamasta hepasta
joka EHKÄ tulee).
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jönni kirjoitti:juu kiitoksia vaan! jos ny ees mittaikin oikeen ni kyl ne näyttäs ainaki kylmä toimivan! :lol: ! jos joku pätevä koodailija sattus liikkuun huittisisa päin ni vois ottaa vaik yv:llä yhteyttä ku tarttis saada toi ajonesto poistettua tosta moottorinohjainlaitteesta!
Juu, ensiön mittaat niin että se keskinapa ja reunus mihin eculta tulee liitin. Toision mittat niin että molempiin tulpanpäihin lähtevät navat mittariin kiinni.

Tosiaan lämpötila ja se että käyntiolosuhteissa siellä on hieman jännitettäkin vaikuttaa siihen pelaako puolat. Mulla on 3 näennäisesti ehjää puolaa jotka irtaallaan mitattuna "hyviä", mutta kun pistää myllyyn kiinni niin jää kipinä sinne puolan sisälle piilottelemaan oikeissa toimintaolosuhteissa ja sehän ei ole ollenkaan hyvä asia. Testauta puolat ennenkuin poltat ecun. Uusi bosch puola on suomessa hieman toista sataa ja kaiketi aito bosch ulkomailta noin 40-60e+kulut.

Jos jollakin on suomessa lastu c36:ssa niin kai sitä voi foorumin asiantuntija lukea ja katsoa minkäsuuntaista muutosta sinne on tehty ja käyttää sitä pohjana. Mutta tuskinpa juurikaan yli 10% on mahdollista saada lisää tehoa ohjelmaa muuttamalla ilman että jotain pulmia tulee esimerkiksi päästöjen osalta. ODB autoissa lienee jopa hankalampaa kuin pre OBD malleissa. Taitaa olla rajana vm95/96 tuossa OBD:n osalta. Päästöissä ainakin rajat tiukkenee 96 malleissa OBD:n takia ellen ole väärin ymmärtänyt. Ehkä lastun mielenkiintoisi asia on ettei rajoitin tule hitaasti vastaan vaan sinne asti soppaa tulee sen minkä mylly pystyy polttamaan. Vakionahan rajoitin alkaa kaiketi toimimaan asteittain jo jossain ehkä 230-240 jälkeen. Tosin eipä Suomessa tuollakaan ole merkitystä. Eikä kyllä paljoa autopaanallakaan. Väittävät että c36 menisi ilman rajoitinta 275.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

ni mittasinhyan mää sitten oikein mut halusin vaan varmistukse asiaan! puolat näytti olevan kunnosa ainaski siis tollai kylmänä ja irrallaan mitattuna ja samoin ne häiriön poistajat oli kunnosa! :lol:
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

nyt olis tarvetta pätevälle koodajalle että sais ajoneston moottorinohjainlaitteesta pois!!!! ruppee olleen niinku kiirus!!!!
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Ei saa käytettyä boksia uudelleen koodattua.
Joudut vaihtamaan vanhasta boksista käynnistyksenestopiiriin "uuteen" boksiin.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

jahas! vai semmosta meinaat et ei sais koodattua! no eikai sitten muu auta ku uskoa en ite noista mitään ymmärrä!
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

niin mites se ny oikeesti on ku just yks kaveri sano et sen mielestä tostaohjainlaitteesta pystytään ottaan tuo ajonesto pois pelkästään tietokonneella näpyttelemällä ja täälä kustomi on sitä mieltä että kyseinen operaatio ei onnistu! eli onniistuuko pelkällä konneella vai täytyykö tosiaan vaihtaa koko ajonestopiiri????
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Hiukan ot, mutta jos joku muukin näitä lukee niin tuos on linkki vinkkiä osien hinoista:

http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... ?3594=2294
Star
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

joo semmonen tuli viä mieleen et mites noilta puolilta lähtee johdot siis mille pytylle??? aattelin tosa huomenisa koittaa napsutella liittimet paikalleen ja sit kokeilla et lähtiskö käymään ilman ajoneston poistoo(voipi olla että ei lähe mutta koitetaampa kummiski). ja kertokaahan nyt kokemuksen syvällä rinta äänellä että mikä öljy olis parasta tonne 0w40 5w50 vai joku muu??? tännään kerkesin heittään Bosch F8DC4 tulpat kiinni ni ei pitäs sitten niistä olla kiinni! :lol:
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

no ei ollu sit toi johtosarja tietenkään ihn täysin mikkään bolt-on osa oliskos kellään tietoo näistä johdoista että minne menee????
http://kuvablogi.com/nayta/2860995/ (mikä johto on toi mustalla nuolella merkitty???)
http://kuvablogi.com/nayta/2860996/ (toi yks on maajohto mut mitä liittimiä noi kaks on???)
http://kuvablogi.com/nayta/2860994/ (mihin toi "ruuvvattava" liitin menee?)
http://kuvablogi.com/nayta/2860993/ (mikä liitin??? sijaitsee ohjainlaitteen lähellä?)
http://kuvablogi.com/nayta/2860992/ (ja vielä kysysin et mikä liitin toi on ku vanhas johtosarjas tommosta ei ollu??? (haarautuu johtosarjasta aika pian)
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

tarttisin ny pikasesti apua et mikä johto toi liila on??? onko jonkun sortin maa johto??? ja semmonen viä et mahdollisesti olis tulosa yks kappale ohjailaittetta myyntiin siis c36 amg:n!
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja jönni »

herätellääs tätä topikkia taas hiukan! onko kellään tietoo et onks tos c36 lukkoperää ja jos on niin mimmonen ja jos ei oo ni onkos kukaan omaansa laittanu jonkinsortin lukkoo en ny siis takota mittään kemppilukkoo eli onko tullu kamalan kalliiks moinen lysti????
c36 AMG -94
ändi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:14

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja ändi »

Mulla ois semmonen käsitys että kaikissa aaämgeissä on lukkoperä.. :shock: Korjatkaa jos oon väärässä
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Mulla on semmonen käsitys että suurimmassa osassa amg mersuja ei ole lukkoperää. C36:sessa ei ainakaan ole vakiona.
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja jönni »

joo tuommonen muistikuva itelläki ois et olisin jostain lukenu et tosa c36 ei oo lukkoperää :cry: joo nyt sit olis projekti tosiaan siinä mallissa että ohjailaitetta odotellaan rovaniemeltä! sais kyl ruveta pikkuhiljaa jo rantautuun tänneppäin :x oliskos jollain jotain vinkkejä millä sais hiukan lisäpolleja kutiteltua irti jos lastutusta ja vapaavirtaus suodatinta ei lasketa ????
c36 AMG -94
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

No eikö tehot taho riittää?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja jönni »

no sanotaanko nyt näin että ei sitä tehhoo ikinä liikaa ole :twisted: kyllähän sillä tietysti nyttenkin jo kerkiää mut aattelin vaan jos sitä sais pikku piristyksillä vieläkin pirteemmäks :twisted:
c36 AMG -94
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja koyama »

jönni kirjoitti:no sanotaanko nyt näin että ei sitä tehhoo ikinä liikaa ole :twisted: kyllähän sillä tietysti nyttenkin jo kerkiää mut aattelin vaan jos sitä sais pikku piristyksillä vieläkin pirteemmäks :twisted:
Lissää vaa tehua :lol: On nimittäin niin,että kortista pääsee jo tuollakin konseptilla kakkos vaihteella,joten aivan samahan siihen on löylyä laittaa.Ei se siitä enää kummene :idea:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: w202 c36 rassailua!

Viesti Kirjoittaja jönni »

no joo kyllähän sen kortin kuivumaan saa mopollaki :lol: mut ei potkua minun mielestä ikinä liikaa ole! :wink:
c36 AMG -94
Vastaa Viestiin