w202 c36 rassailua!
noniin nyt on sitten ohjainlaite matkalla tänneppäin ja johtosarjasta ei oo viä lyöty kauppoja lukkoon mutta mahdollisesti sekin tullee saksan maalta (ei siis veholta eikä kl:stä)! etupuskurin tukiraudasta ruosteet rapsuteltu poies ja takapuskurin "taustaaki" hiukan rapsuteltu rälläkällä! ei löytyny ku pari paikkaa mihin pittää uutta pelliä iskee! aattelin iskee niihin puskureitten taustoihin massan ja sit punasen maalin päälle!joo ja jos jollakin nyt sattuu olemaan jossain kaapinperällä noita boschin tulppia ja olis valmis luopumaan niistä ni olisin kyllä halukas ostamaan ku ei oikeen nappaa toi jenkeistä tulppien tilailu!
Toisio 5.2-8.5 kOhm, ensiö (eculta tuleva) 0.3-0.4 Ohm.jönni kirjoitti:näin kyllä ajattelinki tehä mutta olis kellään heittää mitään "ihanne"arvoja noille puolille?
Edit: Mutta käyntiolosuhteessa saattaa silti aiheuttaa häiriötä vaikka em arvot toteutuisikin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Juu, ensiön mittaat niin että se keskinapa ja reunus mihin eculta tulee liitin. Toision mittat niin että molempiin tulpanpäihin lähtevät navat mittariin kiinni.jönni kirjoitti:juu kiitoksia vaan! jos ny ees mittaikin oikeen ni kyl ne näyttäs ainaki kylmä toimivan! ! jos joku pätevä koodailija sattus liikkuun huittisisa päin ni vois ottaa vaik yv:llä yhteyttä ku tarttis saada toi ajonesto poistettua tosta moottorinohjainlaitteesta!
Tosiaan lämpötila ja se että käyntiolosuhteissa siellä on hieman jännitettäkin vaikuttaa siihen pelaako puolat. Mulla on 3 näennäisesti ehjää puolaa jotka irtaallaan mitattuna "hyviä", mutta kun pistää myllyyn kiinni niin jää kipinä sinne puolan sisälle piilottelemaan oikeissa toimintaolosuhteissa ja sehän ei ole ollenkaan hyvä asia. Testauta puolat ennenkuin poltat ecun. Uusi bosch puola on suomessa hieman toista sataa ja kaiketi aito bosch ulkomailta noin 40-60e+kulut.
Jos jollakin on suomessa lastu c36:ssa niin kai sitä voi foorumin asiantuntija lukea ja katsoa minkäsuuntaista muutosta sinne on tehty ja käyttää sitä pohjana. Mutta tuskinpa juurikaan yli 10% on mahdollista saada lisää tehoa ohjelmaa muuttamalla ilman että jotain pulmia tulee esimerkiksi päästöjen osalta. ODB autoissa lienee jopa hankalampaa kuin pre OBD malleissa. Taitaa olla rajana vm95/96 tuossa OBD:n osalta. Päästöissä ainakin rajat tiukkenee 96 malleissa OBD:n takia ellen ole väärin ymmärtänyt. Ehkä lastun mielenkiintoisi asia on ettei rajoitin tule hitaasti vastaan vaan sinne asti soppaa tulee sen minkä mylly pystyy polttamaan. Vakionahan rajoitin alkaa kaiketi toimimaan asteittain jo jossain ehkä 230-240 jälkeen. Tosin eipä Suomessa tuollakaan ole merkitystä. Eikä kyllä paljoa autopaanallakaan. Väittävät että c36 menisi ilman rajoitinta 275.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
niin mites se ny oikeesti on ku just yks kaveri sano et sen mielestä tostaohjainlaitteesta pystytään ottaan tuo ajonesto pois pelkästään tietokonneella näpyttelemällä ja täälä kustomi on sitä mieltä että kyseinen operaatio ei onnistu! eli onniistuuko pelkällä konneella vai täytyykö tosiaan vaihtaa koko ajonestopiiri????
Hiukan ot, mutta jos joku muukin näitä lukee niin tuos on linkki vinkkiä osien hinoista:
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... ?3594=2294
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... ?3594=2294
Star
joo semmonen tuli viä mieleen et mites noilta puolilta lähtee johdot siis mille pytylle??? aattelin tosa huomenisa koittaa napsutella liittimet paikalleen ja sit kokeilla et lähtiskö käymään ilman ajoneston poistoo(voipi olla että ei lähe mutta koitetaampa kummiski). ja kertokaahan nyt kokemuksen syvällä rinta äänellä että mikä öljy olis parasta tonne 0w40 5w50 vai joku muu??? tännään kerkesin heittään Bosch F8DC4 tulpat kiinni ni ei pitäs sitten niistä olla kiinni!
no ei ollu sit toi johtosarja tietenkään ihn täysin mikkään bolt-on osa oliskos kellään tietoo näistä johdoista että minne menee????
http://kuvablogi.com/nayta/2860995/ (mikä johto on toi mustalla nuolella merkitty???)
http://kuvablogi.com/nayta/2860996/ (toi yks on maajohto mut mitä liittimiä noi kaks on???)
http://kuvablogi.com/nayta/2860994/ (mihin toi "ruuvvattava" liitin menee?)
http://kuvablogi.com/nayta/2860993/ (mikä liitin??? sijaitsee ohjainlaitteen lähellä?)
http://kuvablogi.com/nayta/2860992/ (ja vielä kysysin et mikä liitin toi on ku vanhas johtosarjas tommosta ei ollu??? (haarautuu johtosarjasta aika pian)
http://kuvablogi.com/nayta/2860995/ (mikä johto on toi mustalla nuolella merkitty???)
http://kuvablogi.com/nayta/2860996/ (toi yks on maajohto mut mitä liittimiä noi kaks on???)
http://kuvablogi.com/nayta/2860994/ (mihin toi "ruuvvattava" liitin menee?)
http://kuvablogi.com/nayta/2860993/ (mikä liitin??? sijaitsee ohjainlaitteen lähellä?)
http://kuvablogi.com/nayta/2860992/ (ja vielä kysysin et mikä liitin toi on ku vanhas johtosarjas tommosta ei ollu??? (haarautuu johtosarjasta aika pian)
Re: w202 c36 rassailua!
herätellääs tätä topikkia taas hiukan! onko kellään tietoo et onks tos c36 lukkoperää ja jos on niin mimmonen ja jos ei oo ni onkos kukaan omaansa laittanu jonkinsortin lukkoo en ny siis takota mittään kemppilukkoo eli onko tullu kamalan kalliiks moinen lysti????
c36 AMG -94
Re: w202 c36 rassailua!
Mulla ois semmonen käsitys että kaikissa aaämgeissä on lukkoperä.. Korjatkaa jos oon väärässä
Re: w202 c36 rassailua!
Mulla on semmonen käsitys että suurimmassa osassa amg mersuja ei ole lukkoperää. C36:sessa ei ainakaan ole vakiona.
Re: w202 c36 rassailua!
joo tuommonen muistikuva itelläki ois et olisin jostain lukenu et tosa c36 ei oo lukkoperää joo nyt sit olis projekti tosiaan siinä mallissa että ohjailaitetta odotellaan rovaniemeltä! sais kyl ruveta pikkuhiljaa jo rantautuun tänneppäin oliskos jollain jotain vinkkejä millä sais hiukan lisäpolleja kutiteltua irti jos lastutusta ja vapaavirtaus suodatinta ei lasketa ????
c36 AMG -94
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w202 c36 rassailua!
No eikö tehot taho riittää?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w202 c36 rassailua!
no sanotaanko nyt näin että ei sitä tehhoo ikinä liikaa ole kyllähän sillä tietysti nyttenkin jo kerkiää mut aattelin vaan jos sitä sais pikku piristyksillä vieläkin pirteemmäks
c36 AMG -94
Re: w202 c36 rassailua!
Lissää vaa tehua On nimittäin niin,että kortista pääsee jo tuollakin konseptilla kakkos vaihteella,joten aivan samahan siihen on löylyä laittaa.Ei se siitä enää kummenejönni kirjoitti:no sanotaanko nyt näin että ei sitä tehhoo ikinä liikaa ole kyllähän sillä tietysti nyttenkin jo kerkiää mut aattelin vaan jos sitä sais pikku piristyksillä vieläkin pirteemmäks
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: w202 c36 rassailua!
no joo kyllähän sen kortin kuivumaan saa mopollaki mut ei potkua minun mielestä ikinä liikaa ole!
c36 AMG -94