Kiinnijuuttuneiden rekisterikilven ruuvien avaus?
Kiinnijuuttuneiden rekisterikilven ruuvien avaus?
Kuten otsikostakin voi arvata, olen aika huono erilaisissa kätten töissä. Triviaali ongelmani on siis, miten saisin saksantuonti S211:n takarekisterikilven kiinnijumahtaneet ruuvit kotikonstein auki. Yksi lähti ihan helposti, mutta kolme neljästä on niin jumissa, että jos voimaa lisää, alkaa vain kilven ja pellin väliin jäävä "prikka" pyöriä mukana. CRC tuli ensimmäisenä mieleen, mutta siitä ei luonnollisestikaan ole apua.
Autossa ei siis ole takana tällä hetkellä kilpeä lainkaan, ja tarve olisi saada aluslevy kiinni (ja siihen sitten kilpi kiinni, suoraanhan se ei saksalaisiin reikiin käy).
Autossa ei siis ole takana tällä hetkellä kilpeä lainkaan, ja tarve olisi saada aluslevy kiinni (ja siihen sitten kilpi kiinni, suoraanhan se ei saksalaisiin reikiin käy).
Kiitos vinkistä. Tuo on jollekin varmaan kotikonsti, mutta itse olen sen verran käsi näissä hommissa, että jos tuohon ryhdyn, niin varmaan tulee enemmän vahinkoa kuin tulosta.JarkkoN kirjoitti:Hommaa minikaasupoltin ja anna varovasti lämpöä. Laita vuorotellen
jotain ruosteenirrotusöljyä ja lämpöä. Se poltin saa olla kynän kokoinen.
Maalipinta kannattaa suojata.
Itse porasin rekisterikilpeen reijät ja laitoin sen alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Rekisterikilpeen voisi tietysti porata reikiä, mutta edelleen ne ruuvit pitäisi saada irti niistä alkuperäisistä rei'istä.
Onkos tuo kuinka monimutkainen irrottaa (ja laittaa takaisin)?jpeltoma kirjoitti:Verhous luukun takaa irti ja sieltäpäin käy käsiksi....
Lisäksi, tarvitsen luultavasti vähän täsmällisempiä ohjeita kuin "käy käsiksi", jos nyt onnistun sen verhoilun irrottamaan.
(e: arvon neuvojat, muistakaa että olen viimeiset parikymmentä vuotta työsuhdeautoillut, ja auton huoltotoimenpiteet ovat osaltani olleet lähinnä tankkaaminen, pesunestesäiliön täyttö, automaattipesukoneen läpi ajaminen ja huoltoon vieminen)
avaa takaluukku niin näet verhoilun mustat kiinnikkeet. Nosta kiinnikkeiden keskellä olevaa muovista nastaa vaikkapa ruuvimeisselillä.
Kokonaan ei tarvitse ottaa pois verhoilua vaan vain sen verran että pääset näkemään pulttien vastakappaleet. Sitten vaikkapa pitkillä pihdeillä pidät kiinni vastakappaleista kun samalla avaat pultit. crc:ta kannattaa laittaa ennen irroitusoperaatiosta.
Käy ostamassa rek.kilven alle tuleva muovinenlevy autotarvikeliikkeestä. Maksaa n 7 euroa ja saat kilvet kiinni omista reistään . Älä tee lisäreikiä kilpeen sillä minusta ainakin näin sen saat rumaksi .
Kokonaan ei tarvitse ottaa pois verhoilua vaan vain sen verran että pääset näkemään pulttien vastakappaleet. Sitten vaikkapa pitkillä pihdeillä pidät kiinni vastakappaleista kun samalla avaat pultit. crc:ta kannattaa laittaa ennen irroitusoperaatiosta.
Käy ostamassa rek.kilven alle tuleva muovinenlevy autotarvikeliikkeestä. Maksaa n 7 euroa ja saat kilvet kiinni omista reistään . Älä tee lisäreikiä kilpeen sillä minusta ainakin näin sen saat rumaksi .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kiitoksia, pitää tutkia iltapäivällä kun olen taas auton ääressä.sportsman kirjoitti:avaa takaluukku niin näet verhoilun mustat kiinnikkeet. Nosta kiinnikkeiden keskellä olevaa muovista nastaa vaikkapa ruuvimeisselillä.
Kokonaan ei tarvitse ottaa pois verhoilua vaan vain sen verran että pääset näkemään pulttien vastakappaleet. Sitten vaikkapa pitkillä pihdeillä pidät kiinni vastakappaleista kun samalla avaat pultit. crc:ta kannattaa laittaa ennen irroitusoperaatiosta.
Käy ostamassa rek.kilven alle tuleva muovinenlevy autotarvikeliikkeestä. Maksaa n 7 euroa ja saat kilvet kiinni omista reistään . Älä tee lisäreikiä kilpeen sillä minusta ainakin näin sen saat rumaksi .
Aluslevy on jo hommattu.
Yhdenkin ruuvin aukisaaminen varmaan riittäisi, koska yksi aukesi jo, ja jos toiselta reunalta saisi toisen auki, niin kyllä se aluslevy varmaan kahdellakin kiinni pysyy. Tietysti aina parempi jos saa kaikki auki.
Minulla meni ruuvit poikki sen alumiinisen hylsyn sisään. porasin sen hylsyn keskelle reiän ja näin sain ne 4 kpl hylsyjä pois painamalla ne läpi pellistä ja ne natsat tippu sinne luukun sisään. Sitten verhous auki ja käsin ne natsat pois etteivät helise. Veholta uudet alumiiniset kiinnikkeet (suosittelen käyttämään näitä) jotka apuruuvilla rutataan (vähän niinkuin popniitti) pellissä olevaan reikään tiukkaan etteivät ala pyöriä niinkuin sinulla kävi.
Sen jälkeen sellainen muovinen aluslevy kiinni niihin neljään kiinnikkeeseen ja rekisterikilpi kahdella muovisella ruuvilla aluslevyyn kiinni. Verhouksen kun ottaa pois juuri sillai etrtä tappia nostamalla niistä kiinnikkeistä se lähtee, muista ottaa myös sisäkahja sekä sitten kun verhous irtoaa on hyvä olla kaveri ettei tule vahinkoa kun pitää irrottaa se sisävalon johto ettei se viotu. Ei se ole vaikea homma se verhouksen irroitus.
Sen jälkeen sellainen muovinen aluslevy kiinni niihin neljään kiinnikkeeseen ja rekisterikilpi kahdella muovisella ruuvilla aluslevyyn kiinni. Verhouksen kun ottaa pois juuri sillai etrtä tappia nostamalla niistä kiinnikkeistä se lähtee, muista ottaa myös sisäkahja sekä sitten kun verhous irtoaa on hyvä olla kaveri ettei tule vahinkoa kun pitää irrottaa se sisävalon johto ettei se viotu. Ei se ole vaikea homma se verhouksen irroitus.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
No niin, otin takaluukun alareunassa olevan muoviosan irti, ja sitä kautta pääsi jotenkuten käsiksi vastakappaleisiin. Siitä ei tosin ollut mitään iloa, koska meikäläisen työkaluilla (ruuvimeisseli, lenkkiavain, räikkäavain ja putkimiehenpihdit) ei saanut aikaiseksi kuin joko pyöristyneitä vastakappaleita tai kantavikaisia ruuveja. Lisäksi yksi muoviosan kiinnike hukkui prosessissa ja v...käyrä nousi melko korkealle.
Missähän tuon saisi helpoiten hoidettua, mielellään jossain Vihdin-Lohjan suunnalla? Kahvimaan auto?
Missähän tuon saisi helpoiten hoidettua, mielellään jossain Vihdin-Lohjan suunnalla? Kahvimaan auto?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Niinkun tässä on tullut jo parikin kertaa muiden toimesta sanottua, niin poraaminen ainoa "järkevä" tapa. Itsekin jouduin sen tuon Väykän kanssa tekemään. Ei ne sieltä siististi lähde mitenkään, kun on kunnolla ruuvi jumahtanut alumiiniin kiinni.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kävin tänään Kahvimaan Autossa, ja poraaminen ei onnistunut, koska kaverin mukaan oli niin "paskat terät". Paljon mikään muukaan ei meinannut onnistua, mutta lopulta vajaan tunnin ähräämisen jälkeen yksi vastakappale oli saatu (korin ulkopuolinen osa paineilmarälläkällä hajottamalla) pudotettua verhoilun ja takaluukun väliin (missä se on edelleen, pitääpä muistaa ottaa joku päivä pois). Tässä vaiheessa puhalsin pelin poikki, ja sanoin että koska yksi ruuvi aukesi muutenkin ja näin saatiin toiselle laidalle toinen, niin katkotaanpa vaan niistä lopuista kannat ja laitetaan aluslevy kahdella ruuvilla kiinni. Tunti työtä ja yksi uusi ruuvi/vastakappale, yht. n. 75 €.Sergey kirjoitti:Kahvimaan auto on kuulema asiallinen liike. Ne taatusti tietää mitä tehdä. ts poraavat pois.
Samalla sain tosin myös toisessa threadissä mainitsemani naftavuodon hoidettua, letkussa oli pieni halkeama, letkua vähän lyhennettiin ja laitettiin takaisin kiinni. Siihen ei mennyt kuin 2 min.
Näin ensivisiitin perusteella en ole äärimmäisen vakuuttunut, katsotaan nyt tuleeko tarvetta kokeilla vielä toistekin.