Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Kellään Tekniikan Maailmaa/Tuulilasia, jossa koeajo. Voisi vaikka skannata ja lähettää pakattuna sähköpostiin.... :roll:
MB C 180 vm. 1994
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Varmaan nopeimmiten saat kotikuntasi kirjastosta. Kotosalla löytyy ainakin Tuulilasi syksyltä 1993, jossa koeajo. Taitaa olla TM:kin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Se on muuten sitten Tm:n numero 13 vudelta 1993 missä on C 180 koeajo.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Kopiot

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kyllä, TM 13/93:ssa Koeajo ja TM 4/94 törmäystesti. Valokopion saat soittamalla Tekniikan Maailma testi- ja lukijapalveluun Mervi Väreelle, 09 1566 6310, ei käsittääkseni ole aivan älyttömän hintaisia tilata. Tai sähköpostilla mervi.vare@kuvalehdet.fi.

-Daaz
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Kiitos :D
MB C 180 vm. 1994
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tai no,mäkin ton nytten sitten tilasin,että jos et raaski 4,5 euroa maksaa,niin voin skannata ja lähettää sen sulle.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

On siinä julkaisussa muuten juuttaan perusteellisesti kehuttu tota w202 C180. Oikein hävettää sitä lukiessa, että onpas tullut hommattua hyvä auto. :D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

petri.n kirjoitti:On siinä julkaisussa muuten juuttaan perusteellisesti kehuttu tota w202 C180. Oikein hävettää sitä lukiessa, että onpas tullut hommattua hyvä auto. :D
Jaa...a Eräs tuttu kirosi ja valitti että oli mennyt vaihtamaan vanhan kunnon sotaratsun, W123 dieselin, virheettömään C180 Saksantuontiin. Ei kuulemma ole mistään kotoisin, maantiellä muistuttaa jotain japskia ja muutenkin muovinen ritsa... :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
samipet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 05.01.2004 14:09
Paikkakunta: Kajaani

C Malli

Viesti Kirjoittaja samipet »

No onhan se kevyt ja pieni auto, mutta ei ritsa ainakaan minun mielestä. Ja ero japsiin on kuitenkin valovuosi. E-malli olis itselläkin jossain vaiheessa hakusessa, mutta tällä hetkellä ajelen tyytyväisenä c-mallin omistajana.
Ajo-ominaisuudet hyvät (autom + vaknsääd + esp). C tarvii esp:in jotta ajaminen olisi inhimillistä talvella.
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom

1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Näyttäkääs mulle tänä päivänä auto jossa ei ole muovia. Ei taida kovin monta löytyä, kun siinä 123.ssa on kaa muovia.Köykäynen auto, minusta ainakin 1360kg on aika painava auto. Kun ottaa huomioon, että se on valmistettu 90-luvun alkupuolella. Jos C ei ole hyvä niin se ei ole kunnossa. Koska useampi väyrysen omistaja väittää C paremmaksi ajettavaksi. Itse en voi ottaa asiaan kantaa, koska en ole ajanut väyrysellä.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

W202 on ihan kelpo Mersu, oikealla moottorilla :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Bitter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.04.2004 23:02

Re: C Malli

Viesti Kirjoittaja Bitter »

samipet kirjoitti:No onhan se kevyt ja pieni auto, mutta ei ritsa ainakaan minun mielestä. Ja ero japsiin on kuitenkin valovuosi. E-malli olis itselläkin jossain vaiheessa hakusessa, mutta tällä hetkellä ajelen tyytyväisenä c-mallin omistajana.
Ajo-ominaisuudet hyvät (autom + vaknsääd + esp). C tarvii esp:in jotta ajaminen olisi inhimillistä talvella.
Um, ei tuo esp mikään välttämättömyys ole. Hieman enemmän malttia ja tilannetajua vain. Ei se kuitenkaan mikään takavetoinen Toyota Starletti ole.
a2853
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 27.05.2004 20:45
Paikkakunta: Kokkola

C 202 kulutus

Viesti Kirjoittaja a2853 »

Mulla on ollu kuukauden päivät ajossa c 202 2.5 farkku turbodiesel. Mietityttää auton "kovahko" kulutus, vie normaalissa ajossa (matkaajoa ja vähän kaupungissa) n. 8 litraa/100km.
Juttelin kaverin kans jolla on 290 Väyrynen ja sen lulla kuluttaa vain 6 litraa. Onko C:n kulutus normaalia, vai pitääkö lähteä varaamaan aikaa huoltoon?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

täytyy sanoa että kun ekan kerran w202:sta ajoin, niin kyllä tuli w124:sta äkkiä ikävä :shock:

sen verran "muovisukupolvea" tuo w202 on jo :oops:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: C 202 kulutus

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

a2853 kirjoitti:Mulla on ollu kuukauden päivät ajossa c 202 2.5 farkku turbodiesel. Mietityttää auton "kovahko" kulutus, vie normaalissa ajossa (matkaajoa ja vähän kaupungissa) n. 8 litraa/100km.
Juttelin kaverin kans jolla on 290 Väyrynen ja sen lulla kuluttaa vain 6 litraa. Onko C:n kulutus normaalia, vai pitääkö lähteä varaamaan aikaa huoltoon?
Kulutuserolle suurin tekijä löytynee erilaisesta polttoaineen syöttötekniikasta. C 250 TDT:ssä käytettävä moottori on vielä "vanhanaikainen" esikammiomoottori, kun taas E 290 Turbodiesel perustuu suoraruiskutustekniikkaan. Mallihan oli Mersun ensimmäinen ja viimeinen TDI-moottori.

Uskoisin autosi kulutuksen olevan suht kohdillaan. Samoja lukemia löytyy mm. W124:n turbodieseleistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Re: Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Jpartan kirjoitti:Kellään Tekniikan Maailmaa/Tuulilasia, jossa koeajo. Voisi vaikka skannata ja lähettää pakattuna sähköpostiin.... :roll:

Tuulilasissa myös koeajo numerossa 9/93 ja kova kehuminen jatkuu :). Lisäksi 100 000 km kestotesti Auto Motor Und Sportissa 7/1996 (saksaksi) ja hyvin kesti. Käännös insertistä " 100 000 km Mercedesillä ei pitäisi tuottaa ongelmia. Tämä pitikin paikkansa. Urhea hopeanuoli C180:llä koko matka menikin luotettavasti.

Pikku vinkkinä että monesta kirjastosta löytyy vanhat lehdet arkistoituna. Pyytää ne nähtäville ja kopiokone laulamaan :)
MB C180 vm -95
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista, jotkut ovat moittineet tiloja ahtaiksi, mutta ei pidä paikkaansa, jotkut "haukkuvat" pikku autoksi, W202 on keskiluokan kokoinen, Mersu isolla ämmällä. (M)
JiiKoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 17.06.2004 14:39
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JiiKoo »

Tässä tälläinen linkki, tosin englanninkielinen.
http://www.theaa.com/allaboutcars/carse ... cedes-Benz
Varsin kattava testi?
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Itse olen tyytyväinen C-malliin. Olen ajanut kaverin W124:lla ja täytyy sanoa että jo siinä vaiheessa totesin jos hankin joskus Mersun se on "pikkumersu".

Eiköhän jokaisen kannata mitoittaa nuo hankinnat tarpeen mukaan, itse en haluaisi esim. todella isoa S-sarjalaista. No..jos ilmaiseksi tyrkytetään niin otetaan sitten mutta senhän voisi myydä ja ostaa uuden C-sarjalaisen vaikka AMG:n paketissa :D
MB C 180 vm. 1994
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Itselläni on nyt toinen C. Edellinen oli bensiini ja nykyinen cdi malli farkkuna, olen ollut kaikin puolin tyytyväinen autoon, paitsi nykyisestä ei voi vielä oikein sanoa mitään, kun on ollut niin vähän aikaa. No sen verran, että etellinen oli vm. -94 ja nykyinen 2000. Auto on vaan muuttunut parenpaan päin. Edellisessäkään ei ollut mitään lasten tauteja, ei muuta kuin bensaa tankkiin ja baanalle. Pitkään mietin kumman otan C- vai E mallin ja lopulta päädyin C:hen edellisten hyvien kokemusten pohjalta. Suosittelen kyseistä automerkkiä kaikille. :D
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Ite oon ajellu w202 c220 -94 sport automatiilla harvasen päivä kun oon tehny isi-liisingiä. Alusta on kyllä todella hyvä tossa sportissa, mutkiin voi ajaa niin että hirvittää jo :wink: Onkohan tossa sportissa jotenki nopeempi ohjaus kun vakiossa ? Matalampi se ainakin on, että taitaa olla joku tehtään alustasarja.

Ainut tyyppivika? mikä tossa on ollut, että etujousen yläpään kuppi repes hitsauksistaan rungosta -> jousi pääsi melkein pois kupista ja ei muuta kuin helvetin hiljaa kotio. KL-varaosien mies ainakin kehu myyneensä näitä jousikuppeja paljon, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia ?
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Omakohtaisia kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Joo tuli tuotua saksasta -96 180C farkku tuossa vuosi sitten.
Ei mitään varusteita (oisko ollut sähkölasit ja grammari mutta ei edes ilmastointia tai kattoluukkua).

Autolla oli ajettu päätähuimaavat 90,000 km (no sekin tuli vasta kun ajettiin sitä ruotsin halki) mutta yli 5 vuotta vanhana se oli saksalaisen MB-dealerin mielestä ongelmajätettä ja se meinattiin myydä "vain jobbareille". Kun soitimme paikan päälle niin kolmannella soitolla heltyivät myymään sen "für Export" hulluille suomalaisille jotka autoveronsa ansiosta rakastavat vanhoja romuja.

Tunnelmia autosta: kone on muuten ihans jees mutta tosi puhditon. Tuntumaltaan auto on taattua Mersua ja minä ainakin tykkäsin mustalla kangaspenkkisisustalla varustetusta kaunottaresta kuin hullu puurosta. Manuaalivaihteisto valitettavasti sopii tähän autoon yhtä hyvin kuin selleri jäätelöön. Ei alavääntöä ja mersumaisen tunnoton kytkin - YÖK. En ikinä unohda sitä kun eksyimme jossakin Tukholmassa Slussenilla tai missä lie vanhassa kaupungissa ja yritin pysyä Antti K:n 300D:n perässä Tukholman ruuhkassa manuaalivaihteisen tehottoman koslan kanssa... *Nykii-repii-nykii-mäkistarttaa-nykii-polttaapäreet-ajaa väärää kaistaa-nykii-nykii* Tuli rikottua kaikkia liikennesääntöjä mitä hurrit ovat keksineet ja meinasinpahan ajaa aika monen laillisesti katua vihreillä ylittävän swedupetterin ylikin ajaessani kierrokset rajoittajaa vasten kakkosella väärää kaistaa päin punaisia jossakin siellä kaaoksessa.... : värisee inhosta :

Anyway turha haukkua autoa, ainakin 90K ajettu yksilö meni kuin juna ja oli kaikin puolin niin ihan vehje että olisin heti antanut Lumikin ja seitsemän tuhannen euron kääpiötä vaihdossa jos olisi saanut ko. yksilön automaattivaihteisena suomen kilvissä autotalliini. Manuaalina taas se kelpaa vaikka verkonpainoksi tai jonkun maaseudulla asuvan vanhuksen (ei turhaa pysähtelyä) kauppakassiksi. Mnuaalina voin vain todeta ruotsalaisittain että fyi fan.

Henkka

"Mikä ketun muoviauto mukamas se on W124senkin kojelauta ja joka helvetin pakka ettäs tiedätte - ja niinhän se on W115takin muovia sisältä"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Autokoulun opettaja sanoi aikoinaan, että kaikki ei opi ajamaan manuaalilla vaikka ajaisivat sata vuotta. :twisted: Siksi on keksitty automaatti. Liekö näin. :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Koska useampi väyrysen omistaja väittää C paremmaksi ajettavaksi"

Älkää nyt sentään mahdottomuuksiin menkö. :shock:

"Ainut tyyppivika? mikä tossa on ollut, että etujousen yläpään kuppi repes hitsauksistaan rungosta -> jousi pääsi melkein pois kupista ja ei muuta kuin helvetin hiljaa kotio. KL-varaosien mies ainakin kehu myyneensä näitä jousikuppeja paljon, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia ?"

Ei ole KL Ylivieskassa myynyt yhtään C-mekkeriin tietääkseni, mutta E-malliin useita, ja on pari kertaa jouduttu "hätäkorjaus" tekemään entisestä hitsatenkin.
Kuskin puoleinen pettää.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Re: Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?

Viesti Kirjoittaja Classic »

Jpartan kirjoitti:Kellään Tekniikan Maailmaa/Tuulilasia, jossa koeajo. Voisi vaikka skannata ja lähettää pakattuna sähköpostiin.... :roll:
Kannattaa tosiaan käydä paikallisesta kirjastosta kysymässä. Itse löysin nuo lehdet ihan vaivattomasti ja kopiointiin taisi mennä peräti 2e. Joo, kovasti noissa testeissä kehutaan ja ei sitten yhtään suotta. C-sarja on juuri sopiva normaali perhekäyttöön, hiton hyvä ajaa ja antaa todella luotettavan kuvan itsestään. Eikä ole mikään bensarohmu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Heitettäköön tähän vielä kommenttina, kun sen vieläkin elävästi muistan.

Kymmenisen vuotta sitten olin saman päivän aikana koeajamassa uutta C180:aa ja uutta Citikka Xantiaa 2.0. Tuossa järjestyksessä. Kyllä vieläkin muistaa ihmetellä, miten herkulliselta peliltä ajaa se Citikka tuntuikaan MB:n jälkeen.
Vaan nyt vanhemmiten, jos samoja autoja ajaisi +200 tai+300tkm mittarissa, niin taitaisivat osat olla aika lailla toisin päin.
Eli kuten hyvistä viineistäkin sanotaan: paranevat vanhetessaan. :D
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

Benzo kirjoitti:W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista
Täällä otetaan vastaan esimerkkejä rengas+vannekoosta tai merkeistä joilla W202 elegance olisi vähemmän sivutuuliherkkä (C36 oli riittävän vakaa, mutta eroja taitaa olla jousien lisäksi myös kallistuksenvakaimissakin).
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
kirppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: To 30.10.2003 16:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kirppu »

MaQe kirjoitti:
Benzo kirjoitti:W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista
Täällä otetaan vastaan esimerkkejä rengas+vannekoosta tai merkeistä joilla W202 elegance olisi vähemmän sivutuuliherkkä (C36 oli riittävän vakaa, mutta eroja taitaa olla jousien lisäksi myös kallistuksenvakaimissakin).
Omaani en kyllä lähtisi sanomaan mitenkään erikoisen sivutuuliherkäksi ja alla on nyt peruskoko 15" 195/65 Michelinin Maxi Ice:t. Kesällä meinas tuulen, urien ja 16" 205/55:n kanssa revetä pelihousut mutta onneksi se kaikki oli vaan tulosta huonosta ohjausiskarista ja alapallonivelistä.
Tosin en ole tuota C36:sta käynyt kokeilemassa mutta mieli tekis:)
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

MaQe kirjoitti:
Benzo kirjoitti:W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista
Täällä otetaan vastaan esimerkkejä rengas+vannekoosta tai merkeistä joilla W202 elegance olisi vähemmän sivutuuliherkkä (C36 oli riittävän vakaa, mutta eroja taitaa olla jousien lisäksi myös kallistuksenvakaimissakin).

Jostakin joutuu aina tinkimään, eli näillä renkailla jotka esim minulla on kesällä 225/40R18" ja talvella 225/45R17" ei ole ongelmia tuuliherkkyyden kanssa, ja auto menee kuin juna, mutta jos tiet on uraiset ja huonot, nuo renkaat "vetelee" :roll:
Avatar
Richard Leijonamieli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Richard Leijonamieli »

Itselläni on ollut reilun vuoden verran käyttöautona C 180 vuosimallia -94. Mielestäni auto on todella hyvä ajettava. Ennakkoluuloja oli joskus aikoinaan tätä "tenavatähteä" kohtaan, mutta ne luulot karisi hyvin nopeasti jahka pääsin ratin taakse :) Varsinkin maantienopeuksissa ajo-ominaisuudet pääsevät hyvin oikeuksiinsa. Auto on manuaalilaatikolla ja vaatihan se aluksi pientä totuttelua jotta välttyi "nykimisiltä" varsinkin kaupunkiajossa. Ja kyllä tällä pärjää talvella aivan hyvin ilman mitään ESP:tä sun muita "lisävirvokkeita"
:wink:
Vastaa Viestiin