W115 - sivupeilin asennus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
AU Stralia
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

W115 - sivupeilin asennus

Viesti Kirjoittaja AU Stralia »

Terveiset Australiasta!

Ostin muuten viime lauantaina ekan mersuni: W115 240D (Stuttgartin laatta 11/74). Omasta mielestäni on kyllä hieno löytö :D. Auto on ollut yhden perheen omistuksessa koko ikänsä ja mittariin on kertynyt vaivaiset 85500km. Täydellinen huoltokirja on tästä muuten todisteena. Auto on ihan originellissa kunnossa: hienosti kehräävä dieseli, australialaisesta ilmastosta 8) johtuen liki ruosteettomat pellit, alkuperäinen maalipinta muutamine naarmuineen, moitteeton mb tex-sisustus, ei ole radiota eikä kaiuttimen reikiä hattuhyllyllä, ja löytyypä jopa koskematon mersun ensiapupakkaus takapaksista. Parasta oli kuitenkin mielestäni hinta: alle 1500 euroa jos vaihtaisin täkäläiset dollarit euroihin.

Nyt sitten kysymykseeni :?: . Haluaisin asentaa mersuuni "lisävarusteen" - vasemman puolisen sivupeilin. Harmittaa hieman :( että täytyy näin heti aluksi tekemään tämmöisen työn, sillä haluaisin säilyttää auton originaalina. Moottoritiellä ajaessa sitä kuitenkin tajuaa että ihan turvallisuuden takia on minun se sivupeili hankittava. Onko kenelläkään kokemusta asentaa sivuikkunan karmiin kiinnitettyä peiliä? Onko iisi homma? Entä muuten itse peili: onko W115 type 2:ssä erilainen sivupeili W123:n verrattuna?

Etukäteen kiitokset neuvojille!
Matti R
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Onnittelut hienosta löydöstä. Laitahan kuvia näkyville.
Ja peilin laitat sitten täysin orggismallisen eikä mitään virityksiä. Kai sieltäkin päin löytyy purkuauto jossa on ko peili, tai sitten vaikka tilaat Saksasta. Ethän halua raiskata alkuperäisenä neitseellisenä säilynyttä kaunotarta.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: W115 - sivupeilin asennus

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

AU Stralia kirjoitti:....Haluaisin asentaa mersuuni "lisävarusteen" - vasemman puolisen sivupeilin. Harmittaa hieman :( että täytyy näin heti aluksi tekemään tämmöisen työn, sillä haluaisin säilyttää auton originaalina. Moottoritiellä ajaessa sitä kuitenkin tajuaa että ihan turvallisuuden takia on minun se sivupeili hankittava. Onko kenelläkään kokemusta asentaa sivuikkunan karmiin kiinnitettyä peiliä? Onko iisi homma? Entä muuten itse peili: onko W115 type 2:ssä erilainen sivupeili W123:n verrattuna?
Tervetuloa foorumille! :)

"Uusimman" W115:sen ja W123:n peiliosat ovat samanlaiset mutta peilikolmio joka kiinnittyy oveen on eri kokoinen ja vaikka molemmissa on 3 kiinnitysruuvia niin ne ovat hieman eri kohdilla. :(

Itse asentaminen ei ole vaikeaa, verhouslevy pois ja alta pitäisi löytyä kevytmetallinen kiinnityspaikka jossa on kolme ruuvinreikää ja keskellä isompi aukko pelinsäätövipua varten. Rakenne selviää kyllä kun löydät varaosapeilin. Ainoa ongelma saattaa olla nuo kevytmetalliin pureutuvat ruuvit jotka saattavat olla jumissa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
AU Stralia
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: W115 - sivupeilin asennus

Viesti Kirjoittaja AU Stralia »

Olli Lajunen kirjoitti:...."Uusimman" W115:sen ja W123:n peiliosat ovat samanlaiset mutta peilikolmio joka kiinnittyy oveen on eri kokoinen ja vaikka molemmissa on 3 kiinnitysruuvia niin ne ovat hieman eri kohdilla. :(

Itse asentaminen ei ole vaikeaa, verhouslevy pois ja alta pitäisi löytyä kevytmetallinen kiinnityspaikka jossa on kolme ruuvinreikää ja keskellä isompi aukko pelinsäätövipua varten. Rakenne selviää kyllä kun löydät varaosapeilin. Ainoa ongelma saattaa olla nuo kevytmetalliin pureutuvat ruuvit jotka saattavat olla jumissa.
Monet kiitokset sinulle Olli :lol:!

Juuri tämmöistä asiantuntijan neuvoa tarvitsin. Täytyypä nyt sitten alkaa etsimään sitä W115 type 2:n sivupeiliä. Olen aika varma että se löytyy paikallisesti ettei tarvitse alkaa Saksasta tilaamaan...
Vastaa Viestiin