akun irroitus w211

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

Moro !!
Olis tarkoitus ladata akku irrallaan akkulaturilla,mites onko mitään ongelmia kun takaisin laittaa. tuleeko jotain vikakoodeja tai kysyykö koodeja ??
akku takakontissa ja pakkaset vieneet parhaimmat "mehut",kun lyhyttä matkaa ajettu.
Mikä toi pikku akku muuten on konehuoneen puolella ?? :?: :roll:
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tässä akuista lisää.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=81048" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=33163" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, Su 05.02.2012 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja ari y »

Ota ne avaimet ensiksi pois virtalukosta.Varmuuden vuoksi odota 30min ennen kuin irrotat kaapelit akusta.Mankan koodia voi kysellä kaapeleiden takaisinasennuksen jälkeen.Tosin mulla ei kyselly "audio 10".
Vaarana on takasamin kärähdys,jos teet sen väärin( 500e)
Avatar
JuCCiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja JuCCiS »

En tiedä onko tässä sama ku tossa Ceciliassa(w203): akun ku laittaa takas paikoilleen ilmoittaa että ESP ei ole käytössä ja pyytää kääntelemään eturenkaita. Eli vispaamaan rattia laidasta laitaan täydet kierrokset, ensin ite oletin että melkosia poppakonsteja, mutta sillä se ilmotus kuittaantu. Tosta kyllä muistaakseni on maininta jossain käyttöohjekirjan sivullakin, mutta kuka niitä yleensä lukee :)
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

ei se sitten ollutkaan ihan tosta vaan juttu..mutta ladata tarttee.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Hanikka kirjoitti:ei se sitten ollutkaan ihan tosta vaan juttu..mutta ladata tarttee.
No mikäs sitte jos ei ollut ollutkaan tosta noin vaan johdot kiinni?
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja mc »

Mikset lataa sitä akkua siinä autossa kiinni ollessaan, jos laturi on kunnossa niin laitat navat ensin latauspisteisiin kiinni jonka jälkeen kytketään johto seinään ettei tule "piikkejä". Näin minä olen tehnyt W203:mosen kanssa eikä ole ollut ongelmia vaikka en ole edes akusta korkkeja avannu :roll:
Tomba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 02.01.2011 17:46
Paikkakunta: Espoo

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Tomba »

Mulla vasta ensitanssahtelua uuden 2003-vuotisen W211 320 CDI:n kanssa, mutta alkuperäinen akku on 70 Ah. Oliskohan alkuperämaan olosuhteisiin mitoitettu kun ymmärsin, että täällä päin yleensä 95 Ah.
Irroitusvinkit yllä täten tervetulleita, sillä akku menee vaihtoon. Kylmällä herjaa aamukäynnistyksen yhteydessä, että on sulkenut sähkölaitteita varauksen ylläpitämiseksi (Electrical consumers...).
Onko kokemuksia AGM-akuista arktisemmasta käytöstä? Eli onko kylmäkäytössä selkeästi parempi kuin tavallinen lyijyakku? Ja jos jokin tietty merkki, joka kestää pitkä-aikaista hidasta purkua ja kuitenkin lataa paukkuja starttiin, niin sekin tieto kiitoksella vastaanotetaan.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13219
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mc kirjoitti:Mikset lataa sitä akkua siinä autossa kiinni ollessaan, jos laturi on kunnossa niin laitat navat ensin latauspisteisiin kiinni jonka jälkeen kytketään johto seinään ettei tule "piikkejä". Näin minä olen tehnyt W203:mosen kanssa eikä ole ollut ongelmia vaikka en ole edes akusta korkkeja avannu :roll:
Näin teen aina kun käytän testeriä autossa pidemmän ajan. Ja noin käskee myös DAS tekemään diagnoosia käynnistettäessä.

PS. AGM-akkujen kanssa ongelmia tuleekin JOS avaa niitä korkkeja, jos ne yleensä onnistuu avaamaan.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tomba kirjoitti:Mulla vasta ensitanssahtelua uuden 2003-vuotisen W211 320 CDI:n kanssa, mutta alkuperäinen akku on 70 Ah. Oliskohan alkuperämaan olosuhteisiin mitoitettu kun ymmärsin, että täällä päin yleensä 95 Ah.
Irroitusvinkit yllä täten tervetulleita, sillä akku menee vaihtoon. Kylmällä herjaa aamukäynnistyksen yhteydessä, että on sulkenut sähkölaitteita varauksen ylläpitämiseksi (Electrical consumers...).
Onko kokemuksia AGM-akuista arktisemmasta käytöstä? Eli onko kylmäkäytössä selkeästi parempi kuin tavallinen lyijyakku? Ja jos jokin tietty merkki, joka kestää pitkä-aikaista hidasta purkua ja kuitenkin lataa paukkuja starttiin, niin sekin tieto kiitoksella vastaanotetaan.
Tuo 95ah AGM akku on ainoa mitä pitäis käyttää näissä autoissa.
Se on myös oikea koko tänne pohjolan olosuhteisiin.
Ainakin Vartan akut ovat hyviä ja onhan noita muitakin. Motonet myy Boschin vastaavaa.

Tuo AGM akku on nimenomaan tehty tuohon sun mainitsemaan tarkoitukseen/autoon ja pitäis olla huomattavasti parempi kuin perinteinen lyijyakku.

Samalla jos vaihdat akun niin vaihda pikku akku kans konepellin alla varakuskin puolelle etu ikkunan lähellä.
Silläkin on jo ikää jos alkuperäinen ja auto voi sen takia herjata sähkön puuteesta. :wink:

Ja latauksesta. Jos käytät hyvää laturia niin ei tarvitse irrotella akkua tai kenkiä sen lataamiseen.
Yks parhaimista on esim. tällainen http://www.flinkenberg.fi/batteries/ctek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
Tomba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 02.01.2011 17:46
Paikkakunta: Espoo

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Tomba »

Turbocompound kirjoitti:
Tomba kirjoitti:Mulla vasta ensitanssahtelua uuden 2003-vuotisen W211 320 CDI:n kanssa, mutta alkuperäinen akku on 70 Ah. Oliskohan alkuperämaan olosuhteisiin mitoitettu kun ymmärsin, että täällä päin yleensä 95 Ah.
Irroitusvinkit yllä täten tervetulleita, sillä akku menee vaihtoon. Kylmällä herjaa aamukäynnistyksen yhteydessä, että on sulkenut sähkölaitteita varauksen ylläpitämiseksi (Electrical consumers...).
Onko kokemuksia AGM-akuista arktisemmasta käytöstä? Eli onko kylmäkäytössä selkeästi parempi kuin tavallinen lyijyakku? Ja jos jokin tietty merkki, joka kestää pitkä-aikaista hidasta purkua ja kuitenkin lataa paukkuja starttiin, niin sekin tieto kiitoksella vastaanotetaan.

Tuo 95ah AGM akku on ainoa mitä pitäis käyttää näissä autoissa.
Se on myös oikea koko tänne pohjolan olosuhteisiin.
Ainakin Vartan akut ovat hyviä ja onhan noita muitakin. Motonet myy Boschin vastaavaa.

Tuo AGM akku on nimenomaan tehty tuohon sun mainitsemaan tarkoitukseen/autoon ja pitäis olla huomattavasti parempi kuin perinteinen lyijyakku.

Samalla jos vaihdat akun niin vaihda pikku akku kans konepellin alla varakuskin puolelle etu ikkunan lähellä.
Silläkin on jo ikää jos alkuperäinen ja auto voi sen takia herjata sähkön puuteesta. :wink:

Ja latauksesta. Jos käytät hyvää laturia niin ei tarvitse irrotella akkua tai kenkiä sen lataamiseen.
Yks parhaimista on esim. tällainen http://www.flinkenberg.fi/batteries/ctek.html" onclick="window.open(this.href);return false;



KIITOS neuvoista. Tuon pikkuakun tiedot täytyy kaivaa vielä esiin.
CTEKistä hyviä kokemuksia, mutta autossa jo Defan ylläpitolaturi.

Ja ison vaihdon kanssa huolehdittava ainoastaan siitä, että jännite säilyy vaihdon aikana? Eikö kaapeleihin voi kytkeä toista akkua rinnan siksi aikaa vai onko tupakansytyttimen kautta parempi/turvallisempi vaihtoehto?
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Kun vaihdatin viimeksi ison akun, kaveri laittoi konehuoneeseen ulkopuolisen akun kiinni käynnistyskaapeleilla, siellä on ne nastat olemassa ja irrotti vasta sitten vanhan eli näin näyttäisi homma hoituvan.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13219
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Potifaari kirjoitti:Kun vaihdatin viimeksi ison akun, kaveri laittoi konehuoneeseen ulkopuolisen akun kiinni käynnistyskaapeleilla, siellä on ne nastat olemassa ja irrotti vasta sitten vanhan eli näin näyttäisi homma hoituvan.
Otsikko oli kyllä W211 ja siinä ei ole niitä apukaapelin kiinnityspisteitä konehuoneessa, S211:ssä on. Löytyy siitä W211:stäkin paikat mutta ei apukaapeleille suunniteltuja tolppia.
Tomba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 02.01.2011 17:46
Paikkakunta: Espoo

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Tomba »

Tuo W ja S ei ehkä heti ensimmäisen mesen kohdalla ole selvin lyhenne, sillä Weetä voisi sovitta wagoniin, vaikka S kai se Station Wagon on.
Mulla täten S211 :)
Olen lukenut ilmajousituksen kyykkäämisestä kylmillä ilmoilla, joista oma ongelmani saattaa myös osittain johtua. Tai sanotaanko, että kompuran yritys pitää takapäätä ylhäällä ei varmaan auta akun varaustilan säilymiseen. Takapää kyykkää kylmällä samoin kuin akku. Onneksi perä nousee vielä, mutta hieman pisti pohtimaan ... :?:
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13219
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tomba kirjoitti:Tuo W ja S ei ehkä heti ensimmäisen mesen kohdalla ole selvin lyhenne, sillä Weetä voisi sovitta wagoniin, vaikka S kai se Station Wagon on.
Mulla täten S211 :)
Olen lukenut ilmajousituksen kyykkäämisestä kylmillä ilmoilla, joista oma ongelmani saattaa myös osittain johtua. Tai sanotaanko, että kompuran yritys pitää takapäätä ylhäällä ei varmaan auta akun varaustilan säilymiseen. Takapää kyykkää kylmällä samoin kuin akku. Onneksi perä nousee vielä, mutta hieman pisti pohtimaan ... :?:
Siis onhan se nyt selkeätä jos W on Sedan ja S on Wagon. Näissä keskusteluissa kyllä W211 tarkoittaa kumpaakin mallia ellei erikseen mainita (S211 ei koskaan tarkoita Sedania). Tuo aiempi kommenttini tarkoittikin vain että ei voida olla varmoja onko OP:n autossa ne sähkötolpat.

Niin se Airmatic ei kyllä lisää akun tyhjenemistä sikäli että eihän se ole aktiivisena jos auto on parkissa. Toki se ovet avattaessa voi pumpata säiliöön paineita ja tasata autoa mutta sen ei pitäisi kestää pitkään. Ymmärsin että "akun varaustilan säilyminen" tarkoitti sen tyhjenemistä auton ollessa parkissa. Ehkä tulkitsin väärin.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä että ison akun vaihto on pääsääntöisesti turhaa 211 korisissa ajoneuvoissa.

Miksi bosch:in sivut kertoo näin esim. akun käyttöiästä?

AGM-teknologian edut:
Äärimmäinen sykli- ja tärinäkestävyys.
Jopa kolme kertaa pidempi käyttöikä suuressa syklisessä kuormituksessa.
100 % huoltovapaa.
Täysin vuotamaton.
Kiinnitysasento vapaa.
Kolminkertainen virrankulun ja varauksen tehokkuus.


Itse vaihdoin 5-vuotiaan agm akun pois ja auton virtaongelmat ei siitä paljoa parantuneet.
Seuraavaksi vaihdoin pikkuakun ja päivitin akun ohjainlaitteen veholla.
Hetken tuntui että ongelmat olisi kadonnut.

Ehei, ongelmat jatkuu.

Ainoa helpotus 211-korisen virtaongelmiin on ollut ylläpitolaturi.

Suuri vika on suunnittelussa, akku on sijoitettu tavaratilan pohjaan. Erittäin kylmä paikka-->ei lataannu kunnolla.

Heps. laitoin vanhan agm akkuni pitkän seisonnan jälkeen valmettiini(602T). Pelaa erittäin hyvin myös pitkän seisonnan
jälkeen. pitää virrat erittäin hyvin.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
villepar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:50

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja villepar »

Pitäkää akut kunnossa!! Itsellä w211 varoitteli jokaisen kylmäkäynnistyksen yhteydessä mukavuuslaitteiden poissulkemisesta yms. ajotietokoneella, mutta parin min käytön jälkeen herja hävisi. Kunnes pari päivää sitten minuutin käytön jälkeen flektit alkoi pyöriä ja koko auto meni pimeeksi. Ei kuitenkaan sammunut. Sammutin avaimesta, jonka jälkeen ainoastaan ajovalot ja stereot toimivat. Sulakkeet ehjät, käytin akun kengän irti, yritin ladat akkua, ei apua.
Ei auttanut muu kuin viedä hinurilla korjaamolle. Syyksi paljastui molempien akkujen "loppuminen". Uudet akut ja lämpöä niin virrat palasivat. Testeri antoi kaikki mahdolliset vikakoodit tämän jälkeen. Hinaus, vian löytäminen, uudet akut, vikakoodien nollaus n.800e josta akkujen hinta 270e. Nyt kuitenkin auto toimii taas. Eli pitäkää akut kondiksessa, niin vältytte tielle jäämiseltä.
villepar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:50

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja villepar »

Ja laitettiin parhaat akut AGM+alkuperäinen pikkuakku. Tämä oli suositus enkä tämän jälkeen enää tinkaa virranmäärässä.
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Miten sedaniin pitäisi antaa virtaa akun vaihdon aikana?
Jostain luin, että tupakansytyttimen kautta virtaa sisään. Siitä ei kuitenkaan tule virtaa, jos avaimesta ei ole laitettu virtoja päälle, niin siitä ei välttämättä saa syötettyä virtaakaan.

PS. Myös IKH myy sopivaa isoa Boschin AGM akkua.
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

[ESA-77] kirjoitti:Miten sedaniin pitäisi antaa virtaa akun vaihdon aikana?
Itse laitoin Ctekillä(M xs7000 malli) virtaa virtalähdetoiminolla suoraa akunkenkiin.
Oli apua eli lisä käsiä hommassa. :wink:
A170cdi-00 1999-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13219
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jytäkkä kirjoitti: Hetken tuntui että ongelmat olisi kadonnut.

Ehei, ongelmat jatkuu.

Ainoa helpotus 211-korisen virtaongelmiin on ollut ylläpitolaturi.

Suuri vika on suunnittelussa, akku on sijoitettu tavaratilan pohjaan. Erittäin kylmä paikka-->ei lataannu kunnolla.

Heps. laitoin vanhan agm akkuni pitkän seisonnan jälkeen valmettiini(602T). Pelaa erittäin hyvin myös pitkän seisonnan
jälkeen. pitää virrat erittäin hyvin.
Akun kunnonhan voi testata ettei ihan turhaan vaihda toimivaa akkua.

Olisko tuossa 211:ssä kuitenkin jokin quiescent current ongelma. Esim. muistipenkkien ohjainlaite (jota Valmetissa ei taida olla :) )? Oletko joskus mittaillut paljonko auto nukkuessaan syö virtaa?
Tomba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 02.01.2011 17:46
Paikkakunta: Espoo

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Tomba »

villepar kirjoitti:Ja laitettiin parhaat akut AGM+alkuperäinen pikkuakku. Tämä oli suositus enkä tämän jälkeen enää tinkaa virranmäärässä.


Onko tuosta pikkuakusta tietoa eli koko ja speksit lähinnä, jotta osaa vaihtaa oikeanlaisen.
Mikä sen funktio ylipäänsä on? Tarjota lyhytkestoisesti virtaa jos pää-akku pimenee?
Itsellä ylläpitolaturi, mutta vanha akku ei enää ota latausta vastaan samalla tavalla kuin uusi.
S213 E220 All Terrain
ex: S211 E320 CDI Avantgarde
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tomba kirjoitti: Onko tuosta pikkuakusta tietoa eli koko ja speksit lähinnä, jotta osaa vaihtaa oikeanlaisen.
Nautseri laittoi hyvän linkin tuossa ylempänä josta löytyy tiedot akun koosta ja toiminnasta.
Loontoon murteella kylläkin. :wink:

Eli tämä http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomba kirjoitti:Mikä sen funktio ylipäänsä on? Tarjota lyhytkestoisesti virtaa jos pää-akku pimenee?
Taata virran saanti joka tilanteessa ennen kaikkea jarruille mutta avustaa tarvittaessa monimutkaisen ohjelmoinin ja tarpeen mukaan ylipäätänsä virran saanin. Se käy ilmi tuosta linkistä.
A170cdi-00 1999-
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

DBFI kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti: Hetken tuntui että ongelmat olisi kadonnut.

Ehei, ongelmat jatkuu.

Ainoa helpotus 211-korisen virtaongelmiin on ollut ylläpitolaturi.

Suuri vika on suunnittelussa, akku on sijoitettu tavaratilan pohjaan. Erittäin kylmä paikka-->ei lataannu kunnolla.

Heps. laitoin vanhan agm akkuni pitkän seisonnan jälkeen valmettiini(602T). Pelaa erittäin hyvin myös pitkän seisonnan
jälkeen. pitää virrat erittäin hyvin.
Akun kunnonhan voi testata ettei ihan turhaan vaihda toimivaa akkua.

Olisko tuossa 211:ssä kuitenkin jokin quiescent current ongelma. Esim. muistipenkkien ohjainlaite (jota Valmetissa ei taida olla :) )? Oletko joskus mittaillut paljonko auto nukkuessaan syö virtaa?
Hep.

En oo mitannu. Onneksi ei ole muistipenkkejä.

Ihme juttu kun foorumia seurailee niin lähes kaikilla on 211 koppasen kanssa virtaongelmia. Onko kaikilla ongelmat ratkennut noilla bittigurujen muistipenkki jutuilla?

Ilmoittautukaa joilla ongelmat on ratkennut akkuja vaihtamalla ja säätämällä sitä sun tätä.
Taitaa 211 koppasten virtaongelmattomat omistajat olla aikas vähissä.

Valmetissa ei ole muistipenkkien ohjainlaitetta. Mutta miksi vaihtaa akkua jos siinä ei ole ongelmaa--> turhaa rahankulua.
Suurin osa kuin allekirjoittanutkin vaihtaa akun poikineen ja vika ei poistu-->turhaan.

Sanokaas miksi muistipenkit ei syö kesällä akkua tyhjäksi?
Edelleen vahva epäilys että akku on turhan kylmässä paikassa lataantuakseen.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Turbocompound kirjoitti:
[ESA-77] kirjoitti:Miten sedaniin pitäisi antaa virtaa akun vaihdon aikana?
Itse laitoin Ctekillä(M xs7000 malli) virtaa virtalähdetoiminolla suoraa akunkenkiin.
Oli apua eli lisä käsiä hommassa. :wink:
Vaihdoin akun ja annoin virtaa toisesta akusta suoraan akun kenkiin.
Auto on Saksasta tuotu, niin siinä oli vain 70 Ah:n akku. Pakkasilla on aina kylmän startin jälkeen näyttänyt "Battery protection. Convenience functions temporarily unavailable." ja nytkin näytti olevan vanhassa akussa jännitettä 12,3V. Katsotaan lähtisikö toimimaan uudella paremmin...
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13219
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jytäkkä kirjoitti: Hep.

En oo mitannu. Onneksi ei ole muistipenkkejä.

Ihme juttu kun foorumia seurailee niin lähes kaikilla on 211 koppasen kanssa virtaongelmia. Onko kaikilla ongelmat ratkennut noilla bittigurujen muistipenkki jutuilla?

Ilmoittautukaa joilla ongelmat on ratkennut akkuja vaihtamalla ja säätämällä sitä sun tätä.
Taitaa 211 koppasten virtaongelmattomat omistajat olla aikas vähissä.

Valmetissa ei ole muistipenkkien ohjainlaitetta. Mutta miksi vaihtaa akkua jos siinä ei ole ongelmaa--> turhaa rahankulua.
Suurin osa kuin allekirjoittanutkin vaihtaa akun poikineen ja vika ei poistu-->turhaan.

Sanokaas miksi muistipenkit ei syö kesällä akkua tyhjäksi?
Edelleen vahva epäilys että akku on turhan kylmässä paikassa lataantuakseen.
Minkäslaisessa ajossa se auto on, kyllä AGM-akun siellä kylmässäkin latautua pitäisi jos ei webastolla tyhjennetä päivittäin ja ajokilometrit olemattomat. Jos olet varma että vika on siinä kylmässä akun paikassa (Tampereellahan se akku oli, ei niin kauhean kylmä paikka minusta ole :) ) niin ongelma on selvitetty. Muussa tapauksessa kannattaisi mittailla vähän, mikä on latausvirta kun auto ollaan jättämässä illalla parkkiin, mikä jännite, mikä jännite aamulla.

Ei ne muistipenkit kaikilla kiusaa ja joku muukin kuluttava autosta voi löytyä. Pelkkä varoitus kuluttajien pois-kytkennästä ei vielä tarvitse tarkoittaa vikaa.

211-auto on foorumilla varmaan yleisin tai yksi yleisimmistä malleista. Ne omistajat joilla ei ole ongelmia eivät tänne päivittäin kirjoittele "taas oli huoleton päivä", tänne kirjoitetaan vain ongelmista eikä suuri valitusten määrä tarkoita että kaikilla on niitä ongelmia. Silloin kun itsellä oli uusi 211, lähdin pihalta webaston lämmityksellä liikkeelle eikä akun varaustasossa ollut ongelmia. Suomi-auto eli akku vielä kylmemmässä paikassa takaluukun reunalla.

Ennen kuin auton "tuomitsee julkisesti", kannattaisi kuvata minkälaista ajoa se ei kestä akun tyhjentymättä ja myös vakuuttaa että kaikki mittaukset on tehty ylimääräisten kuluttajien eliminoimiseksi ja lataukseen tarvittavat osat on testattu toimiviksi.

Ymmärsin että se alkupään autoja vaivannut BCM-ohjelmapäivitys olikin jo tehty, jos edes tätä autoa koski.
Hanikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 26.06.2010 09:29
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Hanikka »

kiitos vastauksistanne,mutta tarkoitukseni ei ole vaihtaa akkua,vaan ladata IRRALLAAN akku.
eli on irti autosta jonkin aikaa (yön yli).
niin mitä tapahtuu,kun isken akun kiinni autoon takaisin,mitä tarvitsee tehdä....?? vaiko ei mitään muuta kuin kengät kiinni ja virta päälle ja starttaa käyntiin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13219
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Hanikka kirjoitti:kiitos vastauksistanne,mutta tarkoitukseni ei ole vaihtaa akkua,vaan ladata IRRALLAAN akku.
eli on irti autosta jonkin aikaa (yön yli).
niin mitä tapahtuu,kun isken akun kiinni autoon takaisin,mitä tarvitsee tehdä....?? vaiko ei mitään muuta kuin kengät kiinni ja virta päälle ja starttaa käyntiin.
Jos jostain syystä haluat ladata akkua irrallaan niin kenkien kiinnityksen jälkeen normitat kattoluukun ja ikkunat ja ohjauskulma-anturin, olikohan muuta?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Hanikka kirjoitti: IRRALLAAN akku.

niin mitä tapahtuu,kun isken akun kiinni autoon
Luultavasti lähtee käymään. :twisted:

Tärkeintä tuossa akku touhussa on minimoida oikosulut
Elikkä ota miinus napa ensin irti ja laita silleen ettei ota missään tapauksessa enää siihen akun miinusnapaan kiinni,

Hyvä konsti on jos on tumpelo laittaa jokin suoja siihen akun miinus napaan,vaikka erkkaria ,tai jos on akun suojatulppa, joita tulee joissakin akuissa mukana.

Takaisin laitossa laita se miinusnapa viimeisenä,silloin minimoit avainten kanssa tapahtuvat oikosulut.


Huolella katsot jotta laitat miinuksen miinukseen ja plussan /plussaan
,Kaikessa mitä teet sen akun kanssa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: akun irroitus w211

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Onnistuuhan se IRRALLAAN lataus, mutta paljon HANKALAMPAA se on. Helpointa on laittaa kaapelit vain kiinni akkuun. Irrallaan ladattuna, akun laiton jälkeen, ikkunaa kiinni ja auki, rattia vasemmalle ja oikealle, ym...
Vastaa Viestiin