w210 missä vika????
w210 missä vika????
Kulutus 200cdi vm 2000 on 8,6l/100km maantieajossa ja kaupungissa karvan alle 15l/100km. Mistä johtuu näin suuri kulutus? Suodattimet on vaihdettu, jarrut ei laahaa, renkaat on "vakio" 15-55-195, ajettu 300tkm, lämmöt nousee tappiin.
Mitkä asiat kannattaa käydä läpi?
Itse ajattelin:
-ruiskusuuttimet... voiko vaihtaa kärjet?
-imusarja
-katalysaattori.
Ongelma on ilmennyt nyt talvella. Viime talvena maantiekulutus noin 5,2-5,5 l/100km. Ja sillo oli kyllä kovemmat pakkaset joten ei voi siihenkään vedota!!
Mitkä asiat kannattaa käydä läpi?
Itse ajattelin:
-ruiskusuuttimet... voiko vaihtaa kärjet?
-imusarja
-katalysaattori.
Ongelma on ilmennyt nyt talvella. Viime talvena maantiekulutus noin 5,2-5,5 l/100km. Ja sillo oli kyllä kovemmat pakkaset joten ei voi siihenkään vedota!!
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
Re: w210 missä vika????
Oisko imusarja tukossa, pakoputki tukossa tai imuilmapuolella vuoto jossain? Suuttimia epäilisin vähiten noista. Staarin päähähän se pitäisi saada.
Mites muuten ilmamassamittari, vaikuttaisiko se noin paljon?
Mites muuten ilmamassamittari, vaikuttaisiko se noin paljon?
Re: w210 missä vika????
Testasin toisella ilmamassamittarilla. Ei vaikutusta kulutukseen. En ole huomannut dieselvuotoja missään. Jos sielä joku vähänki valskaa niin sen kyllä tuntee hajusta heti. Pitänee viedä testeriin luettavaks tällä viikolla.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 missä vika????
Kirtää normaalist tehot talleala vaihtaa normaalisti ? (ei ole vikatilassa)
paljonko mittarissa?
savuttako?
imusarjaa nuohottu koskaan?
mutta tosiaan jonnekin *:rin piuhan päähän(missä ossavakäyttäjä) niin alkaa selviämään
suutimen kärjet voi vaihta itse
paljonko mittarissa?
savuttako?
imusarjaa nuohottu koskaan?
mutta tosiaan jonnekin *:rin piuhan päähän(missä ossavakäyttäjä) niin alkaa selviämään
suutimen kärjet voi vaihta itse
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w210 missä vika????
Mielestäni savuttaa enemmän kuin muut vastaavat mersut. Juuri tilasin ajan imusarjan puhdistukselle sekä pakosarjan/katin puhdistukselle. Kuulemma EGR-venttiili autoissa pakosarjat pysyvät suhteellisen siistissä kunnossa, mutta tarkistetaan silti. Imuilma vuodot eivät myöskään kuulemma dieselautoissa hirveästi vaikuta kulutukseen, toisin kuin bensa-autoissa??
Puhdistusten jälkeen katsotaan onko kulutus tippunut. Jos ei ole niin sitten suutinkärjet vaihtoon... Mahtaneeko olla 90-100€/kpl?? Voihan se olla, että diesel ei sumuunnu riittävästi. Ja näin talviaikaan sen pisaroituminen korostuu ja näin ollen palaa heikommalla hyötysuhteella.
Puhdistusten jälkeen katsotaan onko kulutus tippunut. Jos ei ole niin sitten suutinkärjet vaihtoon... Mahtaneeko olla 90-100€/kpl?? Voihan se olla, että diesel ei sumuunnu riittävästi. Ja näin talviaikaan sen pisaroituminen korostuu ja näin ollen palaa heikommalla hyötysuhteella.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 missä vika????
Ahtopaine vuoto kyllä vaikuttaa kulutukseenvainiott kirjoitti:Mielestäni savuttaa enemmän kuin muut vastaavat mersut. Juuri tilasin ajan imusarjan puhdistukselle sekä pakosarjan/katin puhdistukselle. Kuulemma EGR-venttiili autoissa pakosarjat pysyvät suhteellisen siistissä kunnossa, mutta tarkistetaan silti. Imuilma vuodot eivät myöskään kuulemma dieselautoissa hirveästi vaikuta kulutukseen, toisin kuin bensa-autoissa??
Puhdistusten jälkeen katsotaan onko kulutus tippunut. Jos ei ole niin sitten suutinkärjet vaihtoon... Mahtaneeko olla 90-100€/kpl?? Voihan se olla, että diesel ei sumuunnu riittävästi. Ja näin talviaikaan sen pisaroituminen korostuu ja näin ollen palaa heikommalla hyötysuhteella.
pakosarja kyllä pysyy puhtaan mutta kattipönttö ja ahtimen pakopuoli jompi kumpi jos on tukossa tulee savua ja kulutus nousee (katin voi onneks tyhjätä ja helpotta samalla ahtimenpakopuolen tukkoisuuten)
myös jos imusarja on tukossa tylee savutusta, egr jumitus aiheutta myös mutta siitä pitäisi tulla vika tila samoin kuin
imusarjan läpistä molemmat voi poistaa ei tarvitse uusia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w210 missä vika????
Miten tämä ahtopaine vuoto ilmenee? Eli mistä se voi vuotaa?
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 missä vika????
Esimerkiksi savutuksena, ei reagoi kaasuun ihan yhtä herkästi,vainiott kirjoitti:Miten tämä ahtopaine vuoto ilmenee? Eli mistä se voi vuotaa?
mahdolisia vuoto paikkoja on koko ahtoputkisto, imusarja, välijäähdytin usein juuri sen pääty on halki,
voi koitta kuunnella toinen paineelee kaasua ja toinen kuunteelee suhinoit/vihelystä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w210 missä vika????
itellä ollut tänä talvena ihan samaa että aine tuntuu maistuvan. suhinaa kuulluu kun paikallaan polkaisee. suhina kuuluu sillee että kerralla kun polkaisee ja kun laskee kaasusta niin sillon suhahtaa
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: w210 missä vika????
Ei kannata, ei niillä kärjillä ole niin paljon merkitystä. Jos tarkastellaan suuttimen vaikutusta kulutukseen niin sillä suuttimen yläpäällä on enemmän merkitystä. Tosin se yläpään korjaussarja maksaa Boschilla hiukka yli 40€/suutin. Ehkä ennemmin kannattaa ostaa sitten vaihtosuuttimet.vainiott kirjoitti: Jos ei ole niin sitten suutinkärjet vaihtoon... Mahtaneeko olla 90-100€/kpl?? Voihan se olla, että diesel ei sumuunnu riittävästi. Ja näin talviaikaan sen pisaroituminen korostuu ja näin ollen palaa heikommalla hyötysuhteella.