KL-varaosien myymä madallusjousisarja
KL-varaosien myymä madallusjousisarja
Rupes kiinnostamaan, että mikähän tämä KL- varaosien myymä madallusjousisarja on (tai alustasarjana sitä kauppaavat, jousista ei puhuta mitään :
6636 alustasarja w124 250D-300E K&F
Hinta: 172,00 EUR
Olisko tuosta mihinkään? Tekisi mieli saada omaa kärryä vähän alemmas, tuon sarjan hinta houkuttelisi... mutta mikäli se korreloi laadun kanssa, niin jääköön tuo satsi väliin. Kalliimmaksi se tulee ostaa uudet (ja paremmat) sitten kahden vuoden päästä. Eli onkos kellään ko. merkistä kokemuksia
6636 alustasarja w124 250D-300E K&F
Hinta: 172,00 EUR
Olisko tuosta mihinkään? Tekisi mieli saada omaa kärryä vähän alemmas, tuon sarjan hinta houkuttelisi... mutta mikäli se korreloi laadun kanssa, niin jääköön tuo satsi väliin. Kalliimmaksi se tulee ostaa uudet (ja paremmat) sitten kahden vuoden päästä. Eli onkos kellään ko. merkistä kokemuksia
Eiköhän se näissäkin ole se et hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan.
Itse olen nyt arponut tässä et mitkä jouset sitä pistäis auton alle kun vähän vaikuttaa et jousista on yhtä monta mielipidettä kun on miestäkin. Tietenkin niinhän se menee et toiset tykkää äireestä ja toiset tyttärestä.
Mä oon kääntymässä eibacheihin ne on hiukan kalliimmat (Vaasas 290 eukkia) mut ne sit vissiin toimiikin ja eipä tarvitte vietellä kesää auton alla.
Itse olen nyt arponut tässä et mitkä jouset sitä pistäis auton alle kun vähän vaikuttaa et jousista on yhtä monta mielipidettä kun on miestäkin. Tietenkin niinhän se menee et toiset tykkää äireestä ja toiset tyttärestä.
Mä oon kääntymässä eibacheihin ne on hiukan kalliimmat (Vaasas 290 eukkia) mut ne sit vissiin toimiikin ja eipä tarvitte vietellä kesää auton alla.
Netistä löytyi ko. lafkan sivu tovin etsimisen jälkeen...
http://www.kraemer-und-freund.de/
Kaipa ne alle uskaltaa laittaa, "K+F possesses ISO 9002 and TÜV (Technical Control Board) certification". Toisaalta tuo ei paljoa jousista kerro... Niin onko kellään noista kokemuksia?
http://www.kraemer-und-freund.de/
Kaipa ne alle uskaltaa laittaa, "K+F possesses ISO 9002 and TÜV (Technical Control Board) certification". Toisaalta tuo ei paljoa jousista kerro... Niin onko kellään noista kokemuksia?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Eipä nuo isot ja tuvit jousista mitään kerro. Olen sitä mieltä että jätä tuommoset halpisjouset kauppaan ja ostat kunnolliset. Se ei se 100 € lisää ole kunnon alustasta yhtään mitään. Itselläni oli edellisessä autossa intraxit (=halvat ku perkele) ja oli muuten huonot. Nyt alla on Lorinserin jouset ja Bilsteinin iskarit ja on perhanan hyvä. Hyvä alusta maksaa aina!!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Eibachit tai H&R:t siihen nyt ensisijaisesti on tulossa, en uskalla ostaa sikaa säkissä. Tosiaankin typerää ensin ostaa huonot ja sitten kalliimmat ja paremmat, kamala vaiva ja rahaa palaa. Mutta silläpä kysyinkin, ja siinä tapauksessa voisin noita harkita, jos niistä on jollakulla positiivisia kokemuksia.
Niin maksaa. Mutta niin voi maksaa huonokin... sitten myöhemmin... tarkoitan juuri noita välillisiä kustannuksia, mikä tulee ylimääräisestä työstä ja turhaan hankituista, paskoista osista, joista ainut saatava hyöty on jo saatu kokemuksien kertymisen muodossa...Hyvä alusta maksaa aina
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Niin ja eikös tuokin tarkoita sitä että yrityksellä ei ole ISO9002 laatusertifikaattia, vaan pelkästään toimivat sellaisen mukaisesti....eerola kirjoitti:ISO 9000:han tarkoittaa vain, että tasalaatuista tulee puuttumatta siihen onko laatu hyvää vai huonoa. Eli jos sinulla on dokumentoitu prosessi, jolla takaat tuottavasi sutta ja sekudaa, voit hakea ISO 9000:nm4rcuz kirjoitti:...Kaipa ne alle uskaltaa laittaa, "K+F possesses ISO 9002...
-T
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Näyttää olevan aikalailla hintahaarukkaa noissa. J&M Techiltä sais 285 eurolla H&R:n jouset 24-venttiiliseen, jossain toisessa paikassa olivat satasen kalliimmat. Madallusta noilla tulisi siis 35mm, käytännössä ilmeisesti vähemmän koska vanhat jouset ovat jonkin verran kuoleentuneet.
Eibachin satsia saisi varmaan samaan hintaluokkaan, sitä puoltaisi ainakin runsaat kehut ja toisekseen hyvä takuu (miljoona km), varsinkin kun W124:llä on tapana katkoa noita jousien päitä. Ainakin tuosta 250D:stä on pariin otteeseen etujousia murentunut...
No sitten tietenkin pitää vielä investoida iskunvaimentimiin Varmaan olisi viisainta ostaa koko paketti kerralla, mutta toisaalta voisihan sitä kokeilla, miten noilla tällä hetkellä alla olevilla Bilsteineillä pärjää, ne kun ovat vielä (toistaiseksi) ihan hyvässä kunnossa.
Olisikohan tarpeellista tuollaisen hillityn 25-35mm madalluksen kanssa vielä asentaa taakse niitä camberinsäätötukivarsia? Voihan se olla, että syö kumit epäsymmetrisesti, mutta voihan niitä siirtää puolelta toiselle...
Eibachin satsia saisi varmaan samaan hintaluokkaan, sitä puoltaisi ainakin runsaat kehut ja toisekseen hyvä takuu (miljoona km), varsinkin kun W124:llä on tapana katkoa noita jousien päitä. Ainakin tuosta 250D:stä on pariin otteeseen etujousia murentunut...
No sitten tietenkin pitää vielä investoida iskunvaimentimiin Varmaan olisi viisainta ostaa koko paketti kerralla, mutta toisaalta voisihan sitä kokeilla, miten noilla tällä hetkellä alla olevilla Bilsteineillä pärjää, ne kun ovat vielä (toistaiseksi) ihan hyvässä kunnossa.
Olisikohan tarpeellista tuollaisen hillityn 25-35mm madalluksen kanssa vielä asentaa taakse niitä camberinsäätötukivarsia? Voihan se olla, että syö kumit epäsymmetrisesti, mutta voihan niitä siirtää puolelta toiselle...
KL myy Eibach jousisarjaa joka maksaa W124 muistaakseni reilut 200 €, ja se on ainakin varmasti hyvä.
Uskoisin että aika hyvä tulee, vaikket vaihda iskareita.
Camperinsäätövarret ei ole välttämättömät tuolla madalluksella.
Täällä on aina kyllä niitä, jotka sanovat että tee kunnolla kun teet ja halvalla ei saa hyvää; se on tottakin, on helppoa sanoa näin kun ei ole itse maksajan paikalla.
Uskoisin vaan että jos on autoaan madaltamassa niin 230 € jousisarja tai 1000 € jousi-iskari-tukivarsipaketti eivät ole vaihtoehtoja toisilleen.
Uskoisin että aika hyvä tulee, vaikket vaihda iskareita.
Camperinsäätövarret ei ole välttämättömät tuolla madalluksella.
Täällä on aina kyllä niitä, jotka sanovat että tee kunnolla kun teet ja halvalla ei saa hyvää; se on tottakin, on helppoa sanoa näin kun ei ole itse maksajan paikalla.
Uskoisin vaan että jos on autoaan madaltamassa niin 230 € jousisarja tai 1000 € jousi-iskari-tukivarsipaketti eivät ole vaihtoehtoja toisilleen.
wiimax.fi
Jouset alla!
Eli tuollainen siitä sitten tuli H&R:n -35mm satsilla, tippui kyllä luvattua enemmän mielestäni (ainakin etupää...) Edessä ykkösen jousikumit, takana kakkosen. Aika sopivaan etunojaanhan tuo jäi. Ajettavuus muuttui aika reippaasti... Löllymiset on tipotiessään. Toisaalta möykkyistä maantietä kun ajaa, niin kyllähän se kertoo, missä kohti niitä kuoppia tiessä on... Samalla laitoin taakse Bilsteinin uudet iskarit, tuntuu toimivan noiden kanssa hyvin.
Anteeksipyyntö modeemikäyttäjille, tossa on pari isohkoa kuvaa:
Anteeksipyyntö modeemikäyttäjille, tossa on pari isohkoa kuvaa:
Re: Jouset alla!
Se on todella hieno, ei liikaa muttei liian vähän. Mä tilasin(sainkin jo) myös H&R jouset tuolta http://www.sarlinraceteam.fi. Nyt ne makaa takakontissa odottamassa "inspiraatiota"m4rcuz kirjoitti:Eli tuollainen siitä sitten tuli H&R:n -35mm satsilla, tippui kyllä luvattua enemmän mielestäni (ainakin etupää...) Edessä ykkösen
Hieman kyllä kauhistuttaa, että pysyvätkö lokasuojat ehjinä. Tasaisella maalla tuolla eturenkaan ja lokarin välissä on sormen mentävä rako (rengas mahtuu kyllä menemään lokarin sisään suoraan ajettaessa), mutta entä kun rengasta kääntää ja ajaa samalla töyssyyn... lähteekö lokasuoja mukaan
Toisaalta testailin tuota niin, että ajoin etukulman rotvallin päälle suoraan: eturengas ei painunut sisään kuin vain vähän, koska ulosjousto tuli taka-akselilta (eli auto kallistui). Etukulman ollessa tuon hyvänkorkuisen kivetyksen päällä rengas kyllä mahtui vielä kääntymään ottamatta kiinni kaareen, mutta eri asia sitten kun on vauhtia. Mutta tuskin on käytännön ongelma, ellei tahallaan halua ajaa tappi-slaidissa pitkin töyssyistä tietä
Toisaalta testailin tuota niin, että ajoin etukulman rotvallin päälle suoraan: eturengas ei painunut sisään kuin vain vähän, koska ulosjousto tuli taka-akselilta (eli auto kallistui). Etukulman ollessa tuon hyvänkorkuisen kivetyksen päällä rengas kyllä mahtui vielä kääntymään ottamatta kiinni kaareen, mutta eri asia sitten kun on vauhtia. Mutta tuskin on käytännön ongelma, ellei tahallaan halua ajaa tappi-slaidissa pitkin töyssyistä tietä
, ole yösi rauhassa, voin sanoa ettei varmasti ota, ellet täyslasti päällä aja tietyömonttuunm4rcuz kirjoitti:Hieman kyllä kauhistuttaa, että pysyvätkö lokasuojat ehjinä. Tasaisella maalla tuolla eturenkaan ja lokarin välissä on sormen mentävä rako (rengas mahtuu kyllä menemään lokarin sisään suoraan ajettaessa), mutta entä kun rengasta kääntää ja ajaa samalla töyssyyn... lähteekö lokasuoja mukaan
vai oliko nuo jouset progressiiviset?
Siellä sarlin sivuilla on se taulukko noista jousista hintatietoineenepk kirjoitti:ostat h&r jouset (ei progressiiviset) -55 madaltavat, jos ei riitä niin laikka laulaa, eikä tällä toimenpiteellä tule silti stonewagonia....Kinnunen kirjoitti:Mistähän sais 50-60 miliä pudottavia jousia?
m4rcuz: Eikös katsastusmiäs sitten etukäteen osaa sanoa onko mahtumisongelmia vai ei...nuohan pitää merkitä otteeseen, vai eikö tarvii ?
**kele kun noiden jousien hinnat heilahtelevat, tarvitaan ilmeisesti hintaheilahtelunvaimentajat. Älä ny sano että KL toimittaa ihan mitä H&R jousia tahansa...ja todella halvalla.sieppi kirjoitti:Kävin tilaamassa Kl:stä H&R 40mm madaltavat jouset h.195e ei paha hinta kun K&F jousista olisi saanut pulittaa 145e
W202
En tiedä tarvitseeko merkitä rekisteriotteeseen. Sellaista puhetta olen kuullut, että vuoden 1993 ja sitä uudempiin autoihin vaaditaan TÜV-hyväksyntä vietereihin (josta näkyy, että ne ovat juuri ko. autoon tarkoitetut), ja katsastuksessa seuraavat tuon määräyksen toteutumista. No, eipä pitäisi olla huolen häivää ko. asian tiimoilta, hyväksyntälaput tulivat jousisatsin mukana.m4rcuz: Eikös katsastusmiäs sitten etukäteen osaa sanoa onko mahtumisongelmia vai ei...nuohan pitää merkitä otteeseen, vai eikö tarvii ?
Yllättävän hyvät nuo kyllä ovat ajaa maantiellä. Töyssyt tietenkin tuntuvat, mutta tasapintaista, mutkaista tietä on todella ilo kurvailla
80 milliähän on minimikorkeus, mikä vielä kelpaa katsastusmiehelle. En mitannut, mutta ei tuo kyllä pohjapanssarin kohdalta juuri korkeampi varmastikaan ole... panssari tulee ihmeen alas. Ja samoin maavaraa ei ihan älyttömiä ole siinä eturenkaan takana, jossa helma kaartuu alaspäin... no, ei kai se mihkään raapaise
No tuossa on paperi aiheesta, eli "uusissa" autoissa homma menee muutoskatsastuksen kautta, joten ei kannata yrittää tavallisen vuosikatsastuksen yhteydessä. Se käsittääkseni keskeytetään mikäli havaitaan alustasarja.m4rcuz kirjoitti: En tiedä tarvitseeko merkitä rekisteriotteeseen. Sellaista puhetta olen kuullut, että vuoden 1993 ja sitä uudempiin autoihin vaaditaan TÜV-hyväksyntä
eli -96 ja -98 on niitä rajapyykkejä tuon suhteen...minulla on 98, joten käyn muutoskatsastamassa niin ei lähde kilvet kun poliisi pysäyttää
Mutta tulkitsenko oikein että vanhemmat hyväksytään ilman tuv lappuja _muutoskatsastuksessa_ ei siis suinkaan vuosikatsastuksessa. Kanstii sinunkin soittaa/käydä kontorilla niin ei tule ikäviä yllätyksiä...
http://ffp-motorsport.com/tuning/alusta2.php
[edit]: Vai onko se rahantuhlausta käydä erikseen muutoskatsastamassa, kokemuksia -96 uudemman hyväksyttämisestä vuosikatsastuksen yhteydessä
Niin taitaa olla, mä en jaksanut ruveta tinkaamaan, mutta kannattaa tosiaan kysyä Toisaalta kun noita katselin netistä niin löysin jostain vielä satkun kalliimmat...mun jouset maksoi 370 €...tai oikeastaan ~400 € toimitettuna. Jossain saksan sivuilla oli noin 70 € halvemmalla, muttei niistä sivuista saanut mitään tolkkua. Sitten kyllästyin surffaamaan ja kun tuossa oli _selkeä_ taulukko tilasin sieltäepk kirjoitti:mites onkos noilla paljon väljää hinnoissa ?
kinnusen autoon -60 satsi näemmä 298 , aika kalliit on hinnat...
Onkohan KL:n myyntipolitiikka muttunut, kun löysin sivulta vain W202 Lisävarusteiden kohdalta:sieppi kirjoitti:Kävin tilaamassa Kl:stä H&R 40mm madaltavat jouset h.195e ei paha hinta kun K&F jousista olisi saanut pulittaa 145e
W202
7158 alustasarja 4-syl. -95 K&F POISTO
Hinta: 225,00 EUR
...eli H & R:stä ei tietoakaan, ja K&F:n hinnat pompsahtanee....? Mitäs tämä tarkoittaa?
Mitäs muita "järkeviä" jousiratkaisuja olisi W202:een alle 200 eurolla?
Muutamia (liene vähemmän järkeviä) bongasin:
KL-Varaosat: 7158 alustasarja 4-syl. -95 K&F, 225,00 EUR (tai mitä tuo hinta nyt onkaan?)
Completos: FK, CFDB009, MADALLUSJOUSISARJA MERCEDES C-KLASSE (W202) 180-230, 158 EUR
Motonet: C-sarja Sport- ja Espirit-mallit: 156 e
Prostreet.fi: Weitec, JOUSISRJ MERCEDES W202, 146,40 €
Motonetin osat voisi olla suht varma ratkaisu, jos merkkinä vielä Lesfjords, mutta madallus jäisi 20 milliin. Weiteceistä ei taida olla monellakaan hyvää sanottavaa, vai onko käsitykseni väärä? FK:stä ei oikein mitään kuvaa, nimenä tuttu, mutta ei ole kenellään ollut. Completos taas firmana...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Joo saman hinnan bongasin, mut kun menin paikan päälle niin samat jouset olisi saanut 145e (KF)
Viimeksi muokannut sieppi, Ti 21.09.2004 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.