masaf1 kirjoitti:Autoglymmin punanen + kulta on ihan hyvä ja todella vaivaton vaha omasta mielestäni. Se siinä vaan pistää ketuttamaan, että työt saa tehdä kahteen kertaan, ja aineet maksaa suorastaan helvetin paljon.
Vaivaton on, mutta kultaisen kuivumista saa venttailla, auto on sen aikaa pois ajosta Mulla ei ainakaan pari tuntia viime syksynä riittänyt vaan yön yli annoin olla että irtosi. Jos ajattelee että vahaa kahteen kertaan Korrekin Tefloxilla yms. 'tavallisella', niin ei se huono sekään ole. Siis kerran nyt ja sitten sen toisen kerran kun vaha on loppu. Ei ainakaan väehmpää aikaa pärjää kuin tuolla AG punainen + kulta käsittelyllä.
Glymi on ainut vaha joka mulla ei ole kestänyt koko talvea, joten uusia pulloja en todellakaan osta kun nämä nykyiset loppuu. Kiiltää kyllä kuin juutalaisen munat mutta kesto ei ollut hyvä.
Shinigami kirjoitti:Tunteeko kukaan Zainoa? Tai Finish Firstiä? Olen nähnyt parhaimmat tulokset näillä kahdella vahalla (vaikka ihan vahoja ne ei oo...).
Kestää tosi kauan ja antaa siistin kiilteen Taitaa olla myös eniten suositeltuja 'vahoja' muissa auto forumeissa (englannin kielisissä siis) niinkuin www.s2ki.org, www.miata.net ja niin pois päin.
Tuntemistani tuotteista Zainolla ehdottomasti paras kiilto, tosin vaatii työtä hieman enemmän kuin tavalliset vahat.
Glymeissä on se, että punainen luo puhtaan pohjan alustavalla kiillolla, eli jos vetelee vain punaisella niin tarkka mies saa vahailla joka viikko uudelleen. Kultaisen kun lätkäisee punaisen pohjustamille pohjille niin kesto kasvaa parin kolmen viikon hujakoille, maksimissaan kuukauteen. Aika leluja ovat nuo glymit (2-3 vuotta glymejä käyttänyt) kestonsa puolesta, mutta vaakakupissa on niiden käsittämätön helppous ja tehokas maalipinnan puhdistus (punainen), varsinkin talvikeleillä vaikka kuinka hyvin ja huolella peset autosi, niin punaisella vahatessa on rätti varmasti oranssin ruskea kun irtoaa suolatahnat huokosista.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
Lufei kirjoitti:Mutta vaakakupissa on niiden käsittämätön helppous
Käsittämätön helppous, kun joutuu käyttämän kahta ainetta ja hinkkaamaan kahteen kertaan?
Kyllä todellakin nykyisin on olemassa paljon helpompia ja kestävämpiä "yleisvahoja" kun nuo Glymit, mm. Mequiarsilta löytyy hinta/laatu suhteelta hyviä tuotteita...
Minä luovuin aikanaan Glymeistä käsittämättömän työläyden ja surkeaksi luokiteltavan keston takia.
Em. ominaisuuksien lisäksi aineet ovat vieläpä kalliita
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Millä ihmeen perusteella niitä voi sanoa työläiksi? No, jokainen määrittelee itse työläyden, itse ainakin tykästyny glymeihin. Ostin kyllä juuri purkin Simonizin keltaista et tulee edes joskus hiki, kun ei sitä tässä opiskelussa pahemmin pääse tapahtumaan.
Pekka Herlin - "On juostava helvetisti, jotta pysyy siinä missä on"
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Lufei kirjoitti:Millä ihmeen perusteella niitä voi sanoa työläiksi?
Sillä perusteella että yksi työstökerta kahden sijaan tuntuu helpommalta ja nopeammalta
Tuo Glymin kulta kun pitää antaa olla päällä aika kauan ennen kiillotusta jos haluaa vähänkään kestävyyttä sille...
Ei sillä, on se Glymin punainen ihan hyvää ja puhdistavaa, eteenkin koneella ja pehmeällä laikalla käytettynä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On mielestäni hyvä vaha. Levittyy helposti ja kiilloittuu suhteellisen helposti. Jättää vielä hyvän pinnankin.
Motonetissä 11,50€ tuo purkki. Sopivan hintastakin.
Muita Nano-Tech tuotteita en ole kokeillut vielä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Tuon 476s pitäis olla soppeli talvivaha kestonsa vuoksi.
Kokeeks laitoinki toiseen autoon AG:n punasen alle ja päälle 2 x 476s.
Ja toiseen (samanväriseen) autoon laitoin alle 2 x PoorBoys White Diamond, sen päälle 2 x Chemical Guys JetSeal 109.
Pitää seurata tilannetta..
Kesällä tuohon WD+109 yhdistelmään ois tarkoitus vetää vielä Collinite 915 päälle.
giisseli kirjoitti:Tuon 476s pitäis olla soppeli talvivaha kestonsa vuoksi.
Kokeeks laitoinki toiseen autoon AG:n punasen alle ja päälle 2 x 476s.
Ja toiseen (samanväriseen) autoon laitoin alle 2 x PoorBoys White Diamond, sen päälle 2 x Chemical Guys JetSeal 109.
Pitää seurata tilannetta..
Kesällä tuohon WD+109 yhdistelmään ois tarkoitus vetää vielä Collinite 915 päälle.
pitäny jo parisen tuntia pyöriä tuola. tulis vain kelejä tai olis tilat niin pääsis oman auton vetään noilla colliniten kamoilla. Vkl ainakin saa jotakin aikaan.
Autoglyin tuotteet ovat helppoja käyttää, mutta kesto on kyllä aika vaatimatonta. On niillä pari erinomaista tuotettakin, esim. fast glass. Ihan saakelin hyvää lasinpesuainetta. Viime ajat on Collinitella tullut vahattua ja siinä on hinta/laatu kohdallaan. Pohjat täytyy kyllä tehdä erikseen, koska tuo vaha sisältää vain vahaa, ei puhdistavia aineita. Täältä saa murto-osaan suomen hinnoista:
Colliniten 476S:ää hinkannut autoihin ja siin on omasta mielestä kyllä tosi hyvä vaha. Kestää hyvin ja helppo kiillottaa. Juurikin Mänis:n linkkaamasta paikasta tullut tilailtua.
Itse olen vannonut AutoGlymin nimeen, aamen, punainen yleiskiilloitukseen ja Musta tummaan pintaan. Nytpä eilen pistin kokeeksi tummansiniseen Ässään TurtleWax Macig sinisen värivahan, voi pojat kun auton pinta "syveni"...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Sonax metallic korkeakiiltovahaa on tullu käytettyä ja jos vertaa vaikka autoglymiin ni en oo eroa huomannu kestävyydessä/kiiltävydessä. Auto tulee vahattuu vuodes n.5kertaa. Ei toi varmaa parasta oo mut yks 500ml purkki maksaa tääl 7,16€ ni ei oo paha hinta. Mun autossa saattaa olla viel -86vuoden maalipinta ni kyllä siitäki saa viel iha kohtuullisen hyvän vahaamal.
eerola kirjoitti:...Pääsiäisen kunniaksi poistin rouvan E-lavetista talven piet...
No, nytpä jäi "levy päälle": Pesin ja savipatukalla putsasin vielä "motorisoidun koirankoppini". Kauhea, miten paljon sen keupasta irtosi mähnää claybariin vaikka alla oli tuplapesut ja kliinerit!
Kun pohja oli puhdas, niin laitoin vähän Poorboy'sia, kun se näyttää kivalta kevätauringossa: Klik.
Tuli kokeiltua Collinitea, ei tartte ostaa enää autoklymiä. Autoklymillä kyllä saa kiiltoa...mutta vain siihen asti kun auto pestään seuraavan kerran, vaha menee pesuveden mukana. Collinite kestää pesua.