W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Täällä myös ulistaan edelleen. Toinen talvi menossa. Vaihdettu lähes kaikki tukikumit tuonne pohjaan, kardaanin tukilaakeri kahdesti, laatikko ja perä öljyt. Ääni on nykyisin 20-30 vauhdissa "uikutusta" jonka jälkeen vaihtelee. Ei tuota voi sanoin kuvata mutta kovaa kuuluu. Veikkaus edelleen, tuo laatikon viimeinen laakeri.
Eilen kuulin että voisi vaihtaa ilman laatikon purkua ihan paikoillaan. Kardaani ja joku mutikka pois edestä. Se lienee seuraava operaatio, jos ei hajoa ennen toimenpidettä.
Eilen kuulin että voisi vaihtaa ilman laatikon purkua ihan paikoillaan. Kardaani ja joku mutikka pois edestä. Se lienee seuraava operaatio, jos ei hajoa ennen toimenpidettä.
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Onko siinä nopeusmittarin vaijeria? Se voi oireilla samalla tavalla pakkasilla, ääni voi olla tolkuttoman kovakin joskus.
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Mullakin oli 202 automaattifarkku ja sekin ulisi pakkasella. Tukilaakeri oli ilman rasvaa , vaihdolla hiljeni.
Nykyiset:
R 350 cdi L -10
s211 320 cdi -05 avantgarde
Star C3
Exät:
w123 240d -78
w123 240d -84
w201 190d -84
w202T 220d -98 classic
w210 270 cdi -00 elegance
grand voyager 2.4 crd -04 Romu!
w124 300td -89
s210 320 cdi -00 avantgarde
R 350 cdi L -10
s211 320 cdi -05 avantgarde
Star C3
Exät:
w123 240d -78
w123 240d -84
w201 190d -84
w202T 220d -98 classic
w210 270 cdi -00 elegance
grand voyager 2.4 crd -04 Romu!
w124 300td -89
s210 320 cdi -00 avantgarde
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
MB:n sivuäänet ovat mysteeri.
Minulla on ollut jurrausvikaa jo lähes 100 000 km ja ulinaa nyt jo > 40 000 km. Jurr-jurr 90 km/h. Lähes kaikki voimansiirron helpot vikaepäilyt on joko tarkastettu/vaihdettu.
Olen kirjannut yhteen ketjuun, että vaihdan vielä olka-akselit, mutta se on hintasyistä saanut odottaa. Minulla on edelleen vahva usko, että olka-akselin kaula sisemmän laakerin kohdalta niin väljä,
ettei laakeri asetu kiristyksestä huolimatta akseliin täydellisesti, vaan siihen jää olematon välys, joka saa laakerin sekä ulvomaan (40-60 km/h), että jurraamaan n. 90 km/h (85-95). Ei muulloin. Ulinaa ei kuulu kesällä, tai pidemmän
ajon jälkeen. Mutta ulinaa tulee, jos on napakka pakkanen. Vika on mielestäni vänkärin etuolka-akselissa. Vaikka ulina tuntuukin tulevan vaihdelaatikon kohdalta kuljettajalle. Pyysin junioria pienikokoisena kuuntelemaan jalkatilaa ulinan aikana ja hän kertoi, että ääni tulee selvästi oikealta edestä. Minun korvaani se tulee vaihdelaatikon kohdalta. Päätä siirrellessä ääni jopa osin katoaa. Olen pähkäillyt, että mistä se muualta niin hyvin ääni
sisään pääseekään, kuin kepistä, vaikka vika onkin muualla.
Perä- ja vaihteisto on päältä ollut kuiva ja öljyissä ei ole koskaan ollut hilettä. Aivan puhdasta öljyä on vihdettu puhtaaseen.
Autolla on ajettu n. 320 000 km. Perävikaan en usko, en vielä. Kardaani on tasapainotettu 2X jurrauksen poistumisen toiveessa, laakerit vaihdettu kaikkiin pyöriin, osaan jopa kahdesti. Moottorin geelityynyt vaihdettu. Niveliä vaihdettu ja tarkastettu vuosittain.
Vaihdelaatikon takimmainen laakeri voisi ulisija myös olla, mutta kukaan ei ole varmistanut, saako sen vaihdettua ns. ulkoa päin?
290 TD 1997 manual
Minulla on ollut jurrausvikaa jo lähes 100 000 km ja ulinaa nyt jo > 40 000 km. Jurr-jurr 90 km/h. Lähes kaikki voimansiirron helpot vikaepäilyt on joko tarkastettu/vaihdettu.
Olen kirjannut yhteen ketjuun, että vaihdan vielä olka-akselit, mutta se on hintasyistä saanut odottaa. Minulla on edelleen vahva usko, että olka-akselin kaula sisemmän laakerin kohdalta niin väljä,
ettei laakeri asetu kiristyksestä huolimatta akseliin täydellisesti, vaan siihen jää olematon välys, joka saa laakerin sekä ulvomaan (40-60 km/h), että jurraamaan n. 90 km/h (85-95). Ei muulloin. Ulinaa ei kuulu kesällä, tai pidemmän
ajon jälkeen. Mutta ulinaa tulee, jos on napakka pakkanen. Vika on mielestäni vänkärin etuolka-akselissa. Vaikka ulina tuntuukin tulevan vaihdelaatikon kohdalta kuljettajalle. Pyysin junioria pienikokoisena kuuntelemaan jalkatilaa ulinan aikana ja hän kertoi, että ääni tulee selvästi oikealta edestä. Minun korvaani se tulee vaihdelaatikon kohdalta. Päätä siirrellessä ääni jopa osin katoaa. Olen pähkäillyt, että mistä se muualta niin hyvin ääni
sisään pääseekään, kuin kepistä, vaikka vika onkin muualla.
Perä- ja vaihteisto on päältä ollut kuiva ja öljyissä ei ole koskaan ollut hilettä. Aivan puhdasta öljyä on vihdettu puhtaaseen.
Autolla on ajettu n. 320 000 km. Perävikaan en usko, en vielä. Kardaani on tasapainotettu 2X jurrauksen poistumisen toiveessa, laakerit vaihdettu kaikkiin pyöriin, osaan jopa kahdesti. Moottorin geelityynyt vaihdettu. Niveliä vaihdettu ja tarkastettu vuosittain.
Vaihdelaatikon takimmainen laakeri voisi ulisija myös olla, mutta kukaan ei ole varmistanut, saako sen vaihdettua ns. ulkoa päin?
290 TD 1997 manual
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Ulina loppui, kun vaihdoin uuden tukilaakerin. Kolme talvea jaksoin kuunnella ujellusta, mutta tammikuussa, kovilla pakkasilla meni ujellus niin kantavaksi,
ettei sitä edes vaimo sietänyt. Halpa laakeri, jonka vaihdoin talvella 2009, aloitti ulinan heti ensimmäisten pakkasten tultua. Alussa ulina oli lievää ja vaati kuuluakseen ainakin -20°C pakkasen. Viime syksynä riitti jo alle nollan lämpö ujelluksen tulolle. Ja tammikuussa 2012 -30°C pakkasessa ujellus oli korvia huumaava.
KL-varaosilta tilattu 9 €:n laakeri on ollut hiljainen pakkasista huolimatta.
Kannattanee mainita vielä sekin, että kädessä pyöritellessä vanha laakeri tuntuu moitteettomalta. Ei välyksiä, eikä ääniä. Vika on rasvassa, joka ei sovellu Suomen talveen.
ettei sitä edes vaimo sietänyt. Halpa laakeri, jonka vaihdoin talvella 2009, aloitti ulinan heti ensimmäisten pakkasten tultua. Alussa ulina oli lievää ja vaati kuuluakseen ainakin -20°C pakkasen. Viime syksynä riitti jo alle nollan lämpö ujelluksen tulolle. Ja tammikuussa 2012 -30°C pakkasessa ujellus oli korvia huumaava.
KL-varaosilta tilattu 9 €:n laakeri on ollut hiljainen pakkasista huolimatta.
Kannattanee mainita vielä sekin, että kädessä pyöritellessä vanha laakeri tuntuu moitteettomalta. Ei välyksiä, eikä ääniä. Vika on rasvassa, joka ei sovellu Suomen talveen.
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Vanha ketju, mutta samat oireet- eli 94-manuaali bensa 220, ja kettumainen ulina/sirinä/vihellys yli 60. ja tasakaasu on se joka pahiten sitä ääntä tekee. kiihdyttäessä ei juuri kuulu, mutta tasakaasulla kaupungissa 60 alkaa jo hävettään että kuuluuko se yhtä lujasti ulos
Ujellus tuntuisi katoavan kun kytkimena painaa pohjaan-> veto pois. kaasuteltaessa kytkin pohjassa ujelluksen taajuus/voluumi ei muutu, joten oikein koneesta se ei voi tulla. kytkin ylös ja tasakaasu->uliseee...
Laatikon ja peränöljyt vaihdettu. kardaanissa ei tunnu minkäänlaista välystä.
Onko kukaan löytänyt ratkaisua?
Ujellus tuntuisi katoavan kun kytkimena painaa pohjaan-> veto pois. kaasuteltaessa kytkin pohjassa ujelluksen taajuus/voluumi ei muutu, joten oikein koneesta se ei voi tulla. kytkin ylös ja tasakaasu->uliseee...
Laatikon ja peränöljyt vaihdettu. kardaanissa ei tunnu minkäänlaista välystä.
Onko kukaan löytänyt ratkaisua?
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Toiset ovat saaneet avun kardaanin tukilaakerin vaihdolla, toiset ei. Kuten aikaisemmissa viesteissä mainitaan, on syyllinen ulinaan ilmeisesti tuo väärä rasvatyyppi. Itse olen ajellut yli 55000km ja kun alkaa olla lämpömittari nollan tuntumassa tai kylmempi, alkaa ulina. Nimenomaan tasakaasulla kuuluu, kytkintä painaessa ulina häviää.
Lämpimänä ei mitään oireita, joten itse ajattelin ajella niin kauan, kunnes laakeri alkaa pitää jotain muuta ääntä, esim. rohinaa tai jurnutusta. Ulina ei ole vian merkki, se on vaan ominaisuus tällä automerkillä
Lämpimänä ei mitään oireita, joten itse ajattelin ajella niin kauan, kunnes laakeri alkaa pitää jotain muuta ääntä, esim. rohinaa tai jurnutusta. Ulina ei ole vian merkki, se on vaan ominaisuus tällä automerkillä
W202, C220 -93 pensakone
Re:
Teppo L kirjoitti:Kytkimen painelaakeri tai moniurahihna??
Miten tuo kytkimen painelaakeri muuten oireilee? Kun nimittäin taasen se vinkuminen (oikeastaan sirinä) nousi 100 km/h kohdilla nin pahaksi että hävettää ajaa. Ajoin kaupan pihaan niin kuului omituinen jurraus tyhjäkäynnillä. Katosi kun painoi kytkintä. Kokeilin useampaan otteeseen, ja sama toistui. kävin 10 min kaupassa, jurina oli loppunut.
Edit. Tässä kun olen nettihakuja tehnyt, lieneekö syyllinen sitten ihan vaihdelaatikko. Unohdin mainita että laatikon öljyt vaihdettiin tuossa viikko sitten...oli aika reilusti metallisohjoa tarttunut magneettiruuviin.
Kannatteeko tuota alkaa enää korjaan, vai viedä wetterin 2000 € pihaan ajettuna talkoisiin suoraan? Onko kellään jäänyt ylimääräistä 5 lovista laatikkoa ja olisi asevelihintaan valmis luopumaan? JA siis sellaista joka varmasti toimii. purkaamot.comissa aivan käsittämättömiä hintoja, yli 1k€...totta sen saa jo uudenkin laatikon sillä hinnalla.
Re: W202 laakerin? ulinaa kun veto päällä, kylmänä
Kuvasin ajaessa 3 filmiä, jossa ko kirkuminen kuuluu melko hyvin. Puhelimen kameran linssi on p'skana, joten kuvasta ei juuri selvää saa.
Nopeudet on 110-60 välillä.
Ääni kuin suihkumoottorissa
https://www.youtube.com/watch?v=eRhF6dBLM0w
https://www.youtube.com/watch?v=MaM6e1eQJCo
https://www.youtube.com/watch?v=3nP1KJTV1WY
Nopeudet on 110-60 välillä.
Ääni kuin suihkumoottorissa
https://www.youtube.com/watch?v=eRhF6dBLM0w
https://www.youtube.com/watch?v=MaM6e1eQJCo
https://www.youtube.com/watch?v=3nP1KJTV1WY