Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

No niin, nyt on auto katsastettu, siis eilen. Meni läpi ilman huomautuksia, LED-sivuviikuilla. Käyttöönottopäivä on tosin 25.9. joten joudun vuosikatsastamaan vielä tänä vuonna, ellen sitten jätä ensi vuoden keväälle.

Renkaat on painuneet soikeiksi, eli niissä on siis flat spot. Noilla ei voi ajaa. Laitoin illalla alle EVO1 vanteet eteen 5 mm ja taakse 3 mm spacereilla, renkaat Z luokan saksankitkat 215/55R16. Ajotuntuma on melko hyvä, mutta alusta tuntuu kovemmalta kuin edellisissä ässissäni sekä jos vertaa 1993 E420:een. Kovuus voi johtua juuri madallusarjasta joka autossani on. Niin, ja noilla leveillä 17 tuumaisilla auto veteli jonkun verran urissa.

Jos hommaisi uudet kumit Lorinsereille, tai sitten BBS RS:sille, molemmat siis 17". Nuo EVO1 vanteet ei sovi hyvin autooni näön puolesta, onneksi tuli eilen kokeiltua tuo että en suunnittele enää sen varaan. Mustaan SECciin ne sopii paremmin mitä tuossa kuvia näin kaverin autosta.

Toisessa topiccissa käsiteltyyn sähkövikaan sain ratkaisun kun löysin rikkinäisen diodin sulakerasiasta. Uusi diodi maksoi 20 senttiä ja juotin sen illalla paikoilleen. Kuskin penkin irrallinen pistoke pitää vielä selvittää että miten päin se tulee, ettei pala diodi uudestaan. Tämä kaikki siis kun nostin verhoilijan korjaaman kuskin penkin takaisin ja kytkin yhden sähköpistokkeen väärin.

Vaihteisto pelaa hyvin, on napakka ja vaihtaa nätisti. Kick down toimii, eli vaihtaa yhden tai 2 pykälää alas riippuen kuinka paljon painaa oikeaa poljinta. Perä ei äännä. Auto on äärimmäisen hiljainen matkanopeuksissa, ihme ettei ikkunankarmit suhise. No, 1,1 miljoona mummoa maksaneessa voi jo odottaa vähän laatuvaikutelmaa, vaikkakin 24 vuoden iässä ja 280 tkm taivaltaneena.

Auto on pirun tehokas, vääntöä on esillä riittävästi ja ohitukset voi suorittaa hienostuneesti; 455 Nm on sopiva määrä orkkis kasarivehkeelle. Jos haluaa ripeämpää ohitusta niin kikkarilla kolmosta päälle ja konekin alkaa murista mukavammin ja auto linkoutuu eteenpäin melko kivuttomasti. Jos matkanopeudesta painaa polkimen lattiaan ja vaihteisto pudottaa kakkoselle niin selkäönojan tukevuus tulee esiin, tosin rivakkaa kiihtymistä ei tapahdu kuin kait sekunnin tai pari koska nopeus kasvaa jo laittomuuksiin ja 722 tarjoaa jo isompaa pykälää pesään mikä ei juurikaan näy kiihtyvyyden heikkenemissä ja moottorin laulukin kantautuu jo mukanasti kabiiniin. Tehdas lupaa nollasta sataan muistaakseni 6.9 sekuntia.

Jostain syystä ajelin illalla kuivalla asfalitlla nelikaistaohitustietä usemman kerran edestakaisin :P . Loistava auto!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

No niin, pääsit sinäkin nautiskelemaan 8)
Tutulta kuulostaa, täytyy tossa vähän keväämmällä verrata sitä ECEn tuomaa lisätehoa :D

Mulla vähän suhisee kuskin puolella ihan ikkunan ylälaidasta, luulin että se on "ominaisuus" secissä mutta jos sulla on hiljaa, niin pitäis vissiin ovitiivisteet ja se kangas-"tiiviste" vaihtaa siitä jos se sitten rauhottuis.

Niin joo, täytyy kanssa sitä alustaa vertailla, mun auto ei nyt "muistikuvien mukaan" tunnu hirveän kovalta ainakaan E320 Sportlinen jälkeen. Lähinnä humahdus kuuluu lujempaa kun ajaa epätasaisuuksiin.

Otitko kuvia miltä auto näyttää kaivonkannet alla?
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Lappeenrannan vahvistus kirjoitti: Mulla vähän suhisee kuskin puolella ihan ikkunan ylälaidasta, luulin että se on "ominaisuus" secissä mutta jos sulla on hiljaa, niin pitäis vissiin ovitiivisteet ja se kangas-"tiiviste" vaihtaa siitä jos se sitten rauhottuis.
Jos tiiviste on ehjä, niin kannattaa kokeilla lasin asennon säätämistä
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Joo-o, sulaisi nuo lumet niin pääsisi omalla secilläkin fiilistelemään. Tuommosta ajonautintoa ei pääse kokemaan kovin monella nykyautolla. 8)
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Jees pojat kyllä se kesä tulee sieltä :D . Tosiaan miulla oli päivän siirtokilvet vaan eli ässä on taas tallissa. Pitää pestä se vkl niin otan vähän kuvia noilla EVO1 vanteilla. Ajattelin laittaa kierroksen 245/45R17 renkaita alle. Camskillilta saisi Nexeniä edukkasti, Rengasonlinessa on kalliimpaa Nexeniä vaan mutta tässä on pari kk aikaa tuumia asiata.

Ei kaikki ole siis ruusuilla tanssimista; kun vaihdoin tulpat niin kone alkoi käydä huonommin. Humpsahtelee ja nypyttää. Vanhat kynttilät oli Bosch ja uudet NGK BP6ES. Kokeilen vaihtaa ne vanhat takas niin näkee onko syy tulpissa. Jos ei niin voipi olla että tulpanjohdot otti itteensä koska niitä piti irroitella kun venttiilinkopat oli auki. Käytin konetta jakajan kannen ja pyörijän vaihdon jälkeen; se operaatio ei vaikuttanut (ainakaan huonontavasti) käyntiin.

Kumminkin päästöt oli erittäin hyvät; pitää postata arvot tähän kun muistais ottaa paperit sisälle autosta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Jos selviää että ne käyntiongelmat on tulpista johtuvaiset, niin meinaatko tilata (toiset) uudet tulpat, boschilaiset esim? Jos sit tilaat saman tien kaks settiä, ni laitan kans omaan uudet...

Vaikka onkin vaan 3 kesää käytetyt tulpat itellä... Tietäs sit et on hyvät tulpat ja oikeeta merkkiä. Ja ku kerran nyt piuhat vaihtaa ni hyvähän se ois tulpatki vaihtaa.

adenauer300 kirjoitti:Jos tiiviste on ehjä, niin kannattaa kokeilla lasin asennon säätämistä
Hei, mites tää tapahtuu?
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Jos selviää että ne käyntiongelmat on tulpista johtuvaiset, niin meinaatko tilata (toiset) uudet tulpat, boschilaiset esim? Jos sit tilaat saman tien kaks settiä, ni laitan kans omaan uudet...

Vaikka onkin vaan 3 kesää käytetyt tulpat itellä... Tietäs sit et on hyvät tulpat ja oikeeta merkkiä. Ja ku kerran nyt piuhat vaihtaa ni hyvähän se ois tulpatki vaihtaa.

adenauer300 kirjoitti:Jos tiiviste on ehjä, niin kannattaa kokeilla lasin asennon säätämistä
Hei, mites tää tapahtuu?
Ota pahvi pois niin näet ikkunamekanismin säätöruuvit.
Muistaakseni ne oli ihan helpoissa paikoissa. :roll:
Viisi vuotta sitten tiirailin niitä.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kannattaa otta myös se pölymuovi ottaa pois, sitten on jo helepompi kattella ja sääjellä ikkunan asennot :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

touhottaja kirjoitti:kannattaa otta myös se pölymuovi ottaa pois, sitten on jo helepompi kattella ja sääjellä ikkunan asennot :wink:
Sattuisko olemaan kuvia? :D
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Harri126 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:kannattaa otta myös se pölymuovi ottaa pois, sitten on jo helepompi kattella ja sääjellä ikkunan asennot :wink:
Sattuisko olemaan kuvia? :D
eipä taija olla, mutta veivi ikkunoista sais kyllä vielä kuvan, kun kaikki sähkölasi ovet olen purkanut :shock: veivi oivia olis vielä kasassa ja eikös niissä öle samanlailla ikkunat, nosto ja lasku on vaan ruisleivällä :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

touhottaja kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:kannattaa otta myös se pölymuovi ottaa pois, sitten on jo helepompi kattella ja sääjellä ikkunan asennot :wink:
Sattuisko olemaan kuvia? :D
eipä taija olla, mutta veivi ikkunoista sais kyllä vielä kuvan, kun kaikki sähkölasi ovet olen purkanut :shock: veivi oivia olis vielä kasassa ja eikös niissä öle samanlailla ikkunat, nosto ja lasku on vaan ruisleivällä :D
Eikäku meinasin, että onko karmittoman ikkunan säätöruuveista kuvia? :D
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Harri126 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:kannattaa otta myös se pölymuovi ottaa pois, sitten on jo helepompi kattella ja sääjellä ikkunan asennot :wink:
Sattuisko olemaan kuvia? :D
eipä taija olla, mutta veivi ikkunoista sais kyllä vielä kuvan, kun kaikki sähkölasi ovet olen purkanut :shock: veivi oivia olis vielä kasassa ja eikös niissä öle samanlailla ikkunat, nosto ja lasku on vaan ruisleivällä :D
Eikäku meinasin, että onko karmittoman ikkunan säätöruuveista kuvia? :D
haa, ei o secin ovista :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Dementiaa... vanhat tulpat oli myös NGK mutta BP6E, uudet siis BP6ES; se ässä on tullut perään, eli nuo vanhat tulpat on vissiin todella vanhat eli viime vuosituhannelta vähintään.

Ei vaikuttanut käyntiin kun laitoin vanhat takaisin. Humpsahtelee siis. Pitänee tilata tulpanjohdot Rockautosta.

Jännä juttu, ajoin tulpilla sellaiset 40 km ja ne oli nyt ihan valkoiset, ei siis harmaat vaan vitivalkoiset. Ajoin "motarilla" aika raskaalla kaasujalalla viimeiset ajot ennen kuin parkkeerasin talliin. Bensa on Venäjän 98 oktaanista ja litra jäänestoa tankissa ihan varmuuden vuoksi. Ne paikallaan olleet vanhat tulpat oli vaalean beigen väriset, melkeinpä harmaat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

valakoset ne tulupat on mullakin oli sitten possi taikka ngk, tarkistan vielä noi tulppien lämpöarvot :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä päästöarvot:

CO 0.2 %
HC 200 ppm
CO2 13.2
O2 2

Melkoisen laihalla käy M117, M100 moottorille CO taisi olla 3.5 - 5.5 välillä mutta sehän onkin 60-luvun tuote, ja siinä on aina nokiset tulpat :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsiä tuluppia minä olen käyttänyt :shock:
itte olen tykänny NGK:sta

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:tälläsiä tuluppia minä olen käyttänyt :shock:
itte olen tykänny NGK:sta

[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2967769.jpg ]
jep, NGK BP6ES on just ne oikeat. Isot pojat kertoi M100 foorumilla jotta NGK:t sopii mersuihin parhaiten, kyseessä 60 - 90 lukujen mallit siis. Itse olen aina ajanut BP6ES tulpilla ilman minkään valtakunnan ongelmia.

Eilen pesin penkit Bilteman nahkasaippualla ja tänään käsittelin hevostarvikkeen valjasrasvalla. Yllättävän paljon lähti likaa pesuveteen irti vaikka eivät näyttäneet kovin suttuisilta.

Sain neuvon että noilla renkailla kannattais vaan ajaa jos ne vaikka siitä pyöristyisi. Mutta, ajaminen ei ole mukavaa ja se ei tee hyvää nivelille. Kumminkin vien ekaksi ne liikkeeseen niin katotaan tasapainokoneessa josko uuvelleen painoittamalla sais pahimmat puistatukset kuriin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Vie ne renkaat sellaiseen liikkeeseen, missä on renkaille sellainen "prässi pyöritin".
Oikeaa nimeä sille koneelle en tedä, mutta sillä siis pyöritetään renkaita vauhdilla ja samalla prässätään ne pyöreäksi/pyöreämmäksi.
Olen nähnyt täällä Espoon Suomenojan Euromasterilla sellaisen koneen käytössä, kun kerran erään asiakkaan "metsästysauton" miltei ajamattomia ensiasennus renkaita " elvytettiin" sesonnan takia. Auto oli 3000km ajettu 5 vuotias LandRover ja tietenkin "kaikilla" herkuilla
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti: Sain neuvon että noilla renkailla kannattais vaan ajaa jos ne vaikka siitä pyöristyisi. Mutta, ajaminen ei ole mukavaa ja se ei tee hyvää nivelille. Kumminkin vien ekaksi ne liikkeeseen niin katotaan tasapainokoneessa josko uuvelleen painoittamalla sais pahimmat puistatukset kuriin.
Juu, ainahan noi kesäautojen renkaat täristää hetken, eikä siinä kauaa mene, kun ne ovat taas pyöreät.
Puolessa päivässä häviää vika. :D
Kilometreistä en tiedä, kun en ole koskaan katsonut tarpeelliseksi panna merkille. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

adenauer300 kirjoitti:Vie ne renkaat sellaiseen liikkeeseen, missä on renkaille sellainen "prässi pyöritin".
Oikeaa nimeä sille koneelle en tedä, mutta sillä siis pyöritetään renkaita vauhdilla ja samalla prässätään ne pyöreäksi/pyöreämmäksi.
Täällä oli Vianorin raskaan kaluston puolelle ns raspikone jolla pintaakin jyrsittiin tarvittaessa. Pitää kysellä onko samasta laitteesta kyse ja olisiko noita "prässipyörittimiä" kellä täällä. Hyvä vinkki, tänkjuu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Pissapojan säiliöön uusittu 2 kpl läpivientikumeja, eli molempien pumppujen pohjatiivisteet. Hinta 3,10 eur pari merkkiliikkeessä. Lisäksi liimasin tuhkakupin jalopuusomisteen 2-puolisella teipillä kun oli liimaus pettänyt.

Auto viety tänään lämpimään säilytyspaikkaan odottamaan kesää ja Suomen Tullia :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä eilen otettuja kuvia, tallipölyjen huuhtelun jälkeen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vanteet siis EVO1 8x16ET34 edessä 5 mm spacer (design by jackie) ja takana 3 mm spacer (design by Biltema). Odottelen toukokuuta jolloin käynnistän verotuksen. Huomasin pimeässä eilen että vaihdekulissin valo ei toimi, eikös faceliftissä siellä ole poltin eikä hämähäkin kuitukoipi :roll: . Tuo automaattinen ilmastointilaite vaikuttaa toimivan paitsi että kylmäaineet on karanneet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, irto polttimohan siellä, mutta toi lokasuojan vilikku ihan hiukan ottaa silimään, onko kiintee vai makneetti kiinnitys :roll:
ps. nuo lokasuojan kaaret ei oikein nyt passaa tuohon :lol: tämähän tietenniin on vaan mun mielipije :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Vaihdevalot on mullaki pimeenä... Pitäs kerätä rohkeutta avaamiseen ja piuhan tarkistamiseen :roll:
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:juu, irto polttimohan siellä, mutta toi lokasuojan vilikku ihan hiukan ottaa silimään, onko kiintee vai makneetti kiinnitys :roll:
ps. nuo lokasuojan kaaret ei oikein nyt passaa tuohon :lol: tämähän tietenniin on vaan mun mielipije :oops:
No niin tulihan se sieltä :D . Tarravilkut, ottaisin pois mutta meinaan leimata kesällä heti uudestaan jotta saa vuodeksi 2012 leiman. Käyttöönottopäivä kun on 25.9.1987. Jos vien 3 kk sisällä päiväyksestä 9.3.2011 niin menee samalla päästölapulla vuosikatsastus. Sitten nuo tarravilkut lähtee ja auton voisi katsastaa vaikka toukokuun 26 päivä vuonna 2013 seuraavan kerran, vilkuilla tahi ilman.

Takana on vermokaarien alla ruostetta, ainakin siinä kanttauksessa kun sinne katselin. Kesäauto; eli en ala vielä noita nyhtämään irti, sumuttelin sinne kotelonsuojaa jo kumminkin. Katsotaan talvi 2011-2012 mitä projektia tallista löytyy, mutta nykyään kun halvalla ei saa kunnon maalausta niin kynnys tehdä kylkimaalaus noinkin siistiin autoon on aika korkea.

Polttimon muistikuva osui oikean siis.

Millä saa bensavalon sammumaan? Täyteen tankkaus ei siis auta :shock: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

uskoisin, että tankin anturissa vikkaa :roll: voishan sitä koittaa toisella anturilla kun heleppo ottaa se anturi pois ja laittaa toinen, se on vaan selekänojan takana ja tais olla 46mm avvaimella kiinni :shock:
tän näköstä sisältä :wink:

Kuva

Kuva

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:uskoisin, että tankin anturissa vikkaa :roll: voishan sitä koittaa toisella anturilla kun heleppo ottaa se anturi pois ja laittaa toinen, se on vaan selekänojan takana ja tais olla 46mm avvaimella kiinni :shock:
tän näköstä sisältä :wink:

[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2678070.jpg ]

[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2678071.jpg ]

[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2678072.jpg ]
Tuo oli hyvä tieto että anturiin pääsee käsiksi. Mutta, itse bensamittari toimii, se valo vaan palaa koko ajan :? .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se valon sytyttäjä on tuolla anturissa :wink: voisinhan tietennii lähettää sulle täältä putsatun anturin millä kokkeilla onko se anturissa vika vaiko jossakin muualla, sehän valon kuulus vaan syttyä ja sammua kun virta laitetaan päälle :? ja viimeistään sammua käynnistyksen jäläkeen jos säiliössä on riittävästi pensaa valon sammuttamiseen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin tänään ruuvaamassa alle omat Lorinserit. Kokeillaan sitten keväämmällä jos ne dunlopit vaikka pyöristyy. Käytin kuumaksi koneen samalla. Kuten tein myös 300SEL6.3 osalta :P . Vaikuttaahan nuo pelaavan :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Projekti: Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuo katolla oleva antenni on...hmm...onneksi poistettavissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin