Mistäs löytyisi koeajoraportti Face Lift W126 V8 -koneella

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Mistäs löytyisi koeajoraportti Face Lift W126 V8 -koneella

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Kun ei löytynyt ainakaan TM:n artikkelihaulla yhtään osumaa :roll:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Varsinaista koeajoa Suomen kielellä ei mitä ilmeisimmin ole suoritettu koskaan. Toki saksalaisista lehdistä löytyy, ja suomalaisistakin TM on koeajanut pre-faceliftmallin 380 SEL. Foorumillahan on lista TM-MB-artikkeleista, kokeile hakua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei ehkä täytä hakuehtoja täysin mutta TM 10/88 (mahdollisesti) sisälsi mm. parivertailun 560 SEL - 750 iAL.
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Olisikohan ollut 88 tai 89 tekniikan maailmassa oli vertailussa "maailman parhaat autot".

W126 420 SE, joku Jaguar ja BMW 735i (?).
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, vertailussa ovat tosiaan olleet sekä 420:nen että 560:nen, muistaakseni molemmat numerot löytyy makasiinin kätköistä.
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Mauri H. kirjoitti:Joo, vertailussa ovat tosiaan olleet sekä 420:nen että 560:nen, muistaakseni molemmat numerot löytyy makasiinin kätköistä.
Saiskohan Nikolai eli Kolja kaivettua ko. vertailut esiin aarteiden kätköistä :?:

Olis hieno juttu päästä lukemaan, mitä mieltä TM:n pojat olivat Ässistä :wink: Jos vaikka sais valokopion ko. tarinasta. Pitää soittaa heti arkena TM:aan :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tapio R. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Joo, vertailussa ovat tosiaan olleet sekä 420:nen että 560:nen, muistaakseni molemmat numerot löytyy makasiinin kätköistä.
Saiskohan Nikolai eli Kolja kaivettua ko. vertailut esiin aarteiden kätköistä :?:

Olis hieno juttu päästä lukemaan, mitä mieltä TM:n pojat olivat Ässistä :wink: Jos vaikka sais valokopion ko. tarinasta. Pitää soittaa heti arkena TM:aan :lol:
Joo, mä voin huomenissa mennä penkomaan, katsotaan löytyykö.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

w126 esiintyy lehdissä seuraavasti:
S-luokka TM 10/79, 15/79
380SE TM 8/80, 3/81
420SE vertailussa vastaan Jaguar ja BMW 735i, TM 1/87
560SEL vertailussa vastaan BMW 750i TM 1/88
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Perttu K kirjoitti:w126 esiintyy lehdissä seuraavasti:
S-luokka TM 10/79, 15/79
380SE TM 8/80, 3/81
420SE vertailussa vastaan Jaguar ja BMW 735i, TM 1/87
560SEL vertailussa vastaan BMW 750i TM 1/88
Artekkelit tilattu TM:sta. Tulee postissa A3 -m/v-kopioina kotiin ja pankkisiirrossa lukeepi 7 € :D
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Onneksi täälläpäin kirjastosta löytyy kaikki TM:n numerot ainakin vuodesta 1979, tullee halavaksi...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Menee vähän aiheesta sivuun, mutta löytyyköhän vastaavasti 300 SE:stä artikkelia? Facelift tuli loppuvuodesta -85, joten oliskohan esim. vuodelta -86 artikkelia? Oma autoni on muuten rekisteröity loppuvuodesta -85, joten lienee ensimmäisiä Suomeen rekisteröityjä yksilöitä... :!: :?:
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minusta siitä ei ole koskaan koeajoa tehty, ainakaan tuulilasissa tai tm:ssä, vain noista isommista malleista.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Masa80 kirjoitti:Menee vähän aiheesta sivuun, mutta löytyyköhän vastaavasti 300 SE:stä artikkelia? Facelift tuli loppuvuodesta -85, joten oliskohan esim. vuodelta -86 artikkelia? Oma autoni on muuten rekisteröity loppuvuodesta -85, joten lienee ensimmäisiä Suomeen rekisteröityjä yksilöitä... :!: :?:
Sinänsä mielenkiintoista, ettei TM ja TL koskaan varsinaisesti koeajanut W126:sista niitä meidän leveysasteillamme kaikkein tyypillisimpiä tapauksia eli faceliftiä edeltänyttä 280S/SE/SEL-mallia tai kohotuksen jälkeistä 300SE/SEL-mallia. :? Saksalaisista autolehdistä näitä sitten löytyykin, tosin markkinatkin olivat siellä vähän toiset kuin meillä. Auto motor und sport koeajoi ainakin vielä 126:n mallihistorian loppupuolella 300SE:n kattina ja automaattina.

Suuret suomalaiset ovat kunnostautuneet koeajamalla sitä vastoin koko joukon 126:sia vinkkeleillä. :wink: Molemmat isoiset aviisit vuonna 80-81 380SE:n ja TM 80-luvun jälkipuoliskolla jo edelläkin mainitut 420SE:n ja 560SEL:n.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Myös SEC-versiosta on muutamia tyyppejä.
Varsinaista TM-koeajoa en SECistä muista nähneeni, mutta sivun-parin katsauksia parikin. Olisko ainakin toisessa ollut juuri 500SEC ja vuosi noin -83. Nämä numerot on minullakin JOSSAIN, so. todennäköisimmin mökillä... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Suomen SEC-koeajot "yksissä sormissa"?

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Aku P kirjoitti:Myös SEC-versiosta on muutamia tyyppejä.
Varsinaista TM-koeajoa en SECistä muista nähneeni, mutta sivun-parin katsauksia parikin. Olisko ainakin toisessa ollut juuri 500SEC ja vuosi noin -83. Nämä numerot on minullakin JOSSAIN, so. todennäköisimmin mökillä... :oops:
Joo-o, ainakin TL 11/81 esitteli tuoreen SEC-tapauksen. Samassa yhteydessä kerrottiin koko S-mallistoa (V8:t) kohdanneesta energiansäästöohjelmasta. SEC-mallit saivat siis heti alkuunsa konepeittojensa alle säästöohjelman mukaisesti rukatut V8:t.

Suurimmat autolehtemme eivät paljoa SEC-malleja kurvailleet. Itse asiassa yksi harvoja SEC-koeajoja suomeksi taitaa olla jossain -85/-86 SuperCar:n sivuilla. Siinä tyypitettiin liftattua 500SEC:iä. Omistan kyllä koeajon, mutten valitettavasti koko lehteä (enää), eikä mistään kohden lehden sivua käy ilmi lehden numero/vuosi. Seuraavassa eräs makupala koeajosta arjen ratoksi:

"Pienen vilvoittelun jälkeen matka on kohti moottoritietä, jossa saksalaiset voivat kansalaisluottamuksensa säilyttäen ilotella 500SEC:n kaltaisilla autoilla. Tehoa on 245 hevosvoimaa, jotka saa kokeiltavaksi kuin hopealautasella tarjottuina. Voimaa on nimittäin niin julmetusti (40,8 kpm), että kaasupolkimen pohjaan painaminen saa liikettä aikaan ilman hetkenkään odottelua. Elektronisilla aivoillaan ajatteleva vaihteisto on heti leikissä mukana, joten voimme siirtyä ajamaan vapautuneesti uloimmalle ohituskaistalle. Huippua kertyy runsaasti yli kahdensadan, joten taustapeiliin on odotettavissa korkeintaan Porsche tai - 560SEC..."

Niin niin, sellaista se oli noin "vuonna 85, kauan on aikaa siis..." 8)
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Artikkelit tuli! Toim. aika 2 vkoa!

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Tapio R. kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:w126 esiintyy lehdissä seuraavasti:
S-luokka TM 10/79, 15/79
380SE TM 8/80, 3/81
420SE vertailussa vastaan Jaguar ja BMW 735i, TM 1/87
560SEL vertailussa vastaan BMW 750i TM 1/88
Artekkelit tilattu TM:sta. Tulee postissa A3 -m/v-kopioina kotiin ja pankkisiirrossa lukeepi 7 € :D
No niin!

Nyt artikkelit kopsahti postiluukusta tänään, kun viime viikolla jo kyselin perään. Eikä menny ees 2 viikkoa :D
Vieläkin huvittaa tuo Jagge, BMW, Ässä -vertailun lopussa M-B 420 SE:stä sanottu asiantuntijalausunto: "Sen laatu on kiistämätön ja auton ylellisyys on piilotettu tekniikkaan enemmän kuin koristeisiin: kojetaulu vaikuttaa jopa ylisteriililtä ja muoviselta muutamasta puuviilua muistuttavasta paneelistaan huolimatta". :shock: :P :lol:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mulla on muuten auto motor und sportin numero vuodelta 82(?) missä on 100.000 km:n kestotestin loistavin arvosanoin läpäissyt 500 SE. :D
Skannailen sen kaikkien ihailtavaksi tässä lähiaikoina.
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

raul kirjoitti:Mulla on muuten auto motor und sportin numero vuodelta 82(?) missä on 100.000 km:n kestotestin loistavin arvosanoin läpäissyt 500 SE. :D
Skannailen sen kaikkien ihailtavaksi tässä lähiaikoina.
Loistava juttu! :D Toivottavasti saadaan ko. artikkeli ihailtavaksi mahd. pian :?:

Tuollainen 500 SE, mutta Lang -mallina on haaveissa :) Se aavikkoperä... 8)
Vastaa Viestiin