Happo + filleri + pintamaali + kotelosuoja + massa auton pohjassa tuntuu hölmöläisen hommalta.

Vai laitanko ruostesuojan ja massan suoraan happomaalin päälle?
Käy hiekkapuhaltamassa ne jossain niin saat kuin uudet vanteet ei muuta kuin ruosteen estomaali päälle ja maalausnautseri kirjoitti:No mitä on paras konsti maalata ruosteiset peltivanteet??
Oisi kiva jos maali pysyisi jonkun vuoden.
Just jynssäsin vanteet ja edellinen omistaja ei ollut huolehtinut sitten yhtään niistä,pienelä vaivalla oisi ruosteen pitänyt pois vanteista.
Happomaali on maalia joka sisältää happoa, mutta ei siinä välttämättä ole kovetinta erikseen, vaan toimii ihan ykskomponenttina. Epoksipohjalla ei taas ole välttämättä mitään tekemistä sen hapon kanssa, mutta onhan niitä erilaisia yhdistelmiä. Niin, laivoissa käytetään paljon juuri kaksikomponenttiepoksia, mutta myytävät määrät on suuria ja hinnat korkeita - kyllähän niitä netistäkin löytyy, mutta edes litran purkkeja, pienemmistä puhumattakaan, en ole nähnyt.atlas kirjoitti:Happoväri on kaksikomponettinen pohjaväri jota myös käytetään oikeana hiottavana pohjavärinä(minusta ei hyvä vaihtoehto)Ja tämä happoväri on minusta toiselta nimeltään epoksipohja.Muös tartuntapohjamaali yhdistetään tähän.
Sen ainakin tiedän että laivojen pohjamaalauksissa käytetään parhaita maaleja mutta mitä ja mistä niitä saa?
Okei kiitoksia tästä.. Eli mun tapauksessa sillä ei ole mitään oikeeta virkaa koska hion aina ruoste kohdat pellille karkealla paperilla jolloin pinta jää karkeaksi..hanta kirjoitti:Happohan syövyttää peltiä mataksi eli happomaali lisää tarttuvuutta.