Osaako joku sanoa, mitä eroa on 10P-15C ja 10PA-15C kompuroilla? Molempia löytyy mm. W124 korimallista.
Kytkeytyykö 10PA-15C:n magneettikytkin, jos syöttää +12V kompuran liittimen vasemmanpuoleiseen pinniin (edestä katsoen)?
(eli onko sähköinen kytkentä samanlainen kuin 10P-15C:ssä)
Ilmastoinnin kompressorien erot (P vs. PA)?
Ilmastoinnin kompressorien erot (P vs. PA)?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Ilmastoinnin kompressorien erot (P vs. PA)?
Kytkentä on molemmissa sama.
Noissa on ainakin eroa siinä kampiakselin tiivisteen mallissa, en ole varma onko muuta esim.
eroja tiivistemateriaaleissa.
Muistaakseni 10P15C:ssä on hiilikasettitiiviste ja 10PA15C:ssä akselihuulitiiviste.
Noita voi molempia käyttää R12 tai korvaavilla ja
tuota 10PA15C:tä muistaakseni myös R134a:lla.
Noissa on ainakin eroa siinä kampiakselin tiivisteen mallissa, en ole varma onko muuta esim.
eroja tiivistemateriaaleissa.
Muistaakseni 10P15C:ssä on hiilikasettitiiviste ja 10PA15C:ssä akselihuulitiiviste.
Noita voi molempia käyttää R12 tai korvaavilla ja
tuota 10PA15C:tä muistaakseni myös R134a:lla.
MB W201 2.5 TURBO
Re: Ilmastoinnin kompressorien erot (P vs. PA)?
Mulla on autossa alunperin 10P15, joka on muutettu R134:lle joskus 15 vuotta sitten. Hyvin on toiminut tähän asti. Asensin uuden kompuran, tyyppiä 10PA15. Sähköliitin on sama, mutta magneettikytkimen karva on oikosessa.
Netti-ilmoitusten mukaan 10P15 ja 10PA15 eivät ole vaihtokelpoiset. Kiinnostaisi tietää, mikä osuus ei ole vaihtokelpoinen. Tällä hetkellä uusi kompura on paikallaan, kylmäaineet sisällä ja toistaiseksi ainoa esiin tullut ongelma on tuo magneettikytkimen "oikosulku".
Jos kompuroiden pitäisi olla sähköisesti vaihtokelpoiset, onko eroa sitten esim. kiinnityksessä (asento, linjaus...)? Pulttijako sinänsä oli ainakin siinämäärin sama, että kompura meni paikalleen.
Netti-ilmoitusten mukaan 10P15 ja 10PA15 eivät ole vaihtokelpoiset. Kiinnostaisi tietää, mikä osuus ei ole vaihtokelpoinen. Tällä hetkellä uusi kompura on paikallaan, kylmäaineet sisällä ja toistaiseksi ainoa esiin tullut ongelma on tuo magneettikytkimen "oikosulku".
Jos kompuroiden pitäisi olla sähköisesti vaihtokelpoiset, onko eroa sitten esim. kiinnityksessä (asento, linjaus...)? Pulttijako sinänsä oli ainakin siinämäärin sama, että kompura meni paikalleen.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04