The best or nothing-kiertue

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Scandiv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.03.2011 18:15

The best or nothing-kiertue

Viesti Kirjoittaja Scandiv »

Kylläpä on todellista silmänruokaa tarjolla ko. kiertueella,erinomainen mahdollisuus tutustua nykyiseen mallistoon. Riemastuttavaa on, että autot ovat mukavasti varusteltuja ja tarjolla erilaisia väriyhdistelmiä ainaisen hopea/musta sijaan. Tässäpä tarinointia uutukaisista.

Tuore C-coupe on komea auto, vaikka perä ja keula ovatkin samaa sarjaa kuin sedanissa niin kylkilinja toimii. Itselle ei jäänyt mitään leikkaa&liimaa käsitystä kun coupea ja sedania vierekkäin katsoi. Faceliftin myötä uusitut valot ovat hyvin aistikkaat ja tuovat autoon ilmettä. Sisätiloissa on menty eteenpäin. Muotoilu on linjassa muuhun mallistoon ja muoviosat eivät ole enää kovaa ja kolisevaa, vaan tutun pehmeää edellisestä sukupolvesta. Hienoja yksityiskohtia ovat mittariston grafiikka ja ratin design. Ajoltaan c-coupe on todella miellyttävä. Hyvin tarkka ja jämäkkä, mutta ei kova. Miinusta vallitsevasta rengasmelusta ja turvavyön kurottelusta; ei tule automaattisesti käden ulottuville e-coupen tapaan ;)

S250 CDI:ssä on ensimmäinen 4-sylinterinen moottori tässä luokassa. Mielestäni niin kauan kun ei puhuta v8-koneista niin s-sarjan tärkein kriteeri suorituskyvyn sijaan on ajamisen vaivattomuus, ja se kyllä täyttyy tälläkin koneella. Jos ei tietäisi niin ei erottaisi 350 CDI:stä. Missään vaiheessa ei tule tunnetta, että tehoa saisi olla enemmän tai että pellin alla nakuttaa "vajaa sylinterinen". Kyseinen yksilö on todella upea ilmestys valkoisena amg-stylingilla ja 20" MB:n uusilla erikoisvanteilla. Sisusta vie BMW 7-sarjalaista 6-0. Kaikki on käden ulottuvilla, ja tunnelma on sopivan siro eikä möhkömäinen. Laatuvaikutelma on hyvä, tosin jäin kaipaamaan laajennutua nahkaverhoilua käsittäen myös ovet ym. Miinusta herkkujen puutteesta; mielestäni S-sarjassa tulisi olla vakiona muistipenkit ilmastoinnilla ja hieronnalla sekä peruutuskamera.

Sokerina pohjalla uusi SLK 350 Edition 1-paketilla, johon sisältyy mm. amg-style, mattamaali ja designo sisustus. Sanomattakin selvää, että tämä uusi "mini SLS" on hävyttömän hieno tapaus. Ei muuta kuin airscarf puhisemaan ja ajoon. Aivan ensimetreillä liikkeelle lähdettäessä koneesta kuuluu makeat murinat, joka saa hymyn huulille joka kerta. Ajoltaan esimerkillinen roadster eikä suorituskyvyssäkään ole sanomista: 5,6s sataseen. Hakemalla haettu miinus, korkean hinnan lisäksi, keskikonsolin näytön kulmasta;saisi olla hieman enemmän kuskiin päin suunnattu.
Vastaa Viestiin