W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pete68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 02.12.2008 09:48

W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja pete68 »

pitäisi vaihdattaa molemmille puolille yläpallonivelet ja näyttää siltä että palloniveltä ei pelkästään irti vaan koko ylätukivarsi pitää vaihtaa..

minkähänlainen on tuo homma huollossa kestoltaan ja mistä noita ylätukivarsia olisi myynnissä edullisimmiltaan?

auto on vm -02
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Saa pelkän pallonivelen, siitä joutuu poraamaan ne niitit auki ja laittamaan pultit tilalle.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Ei saa jos vielä alkuperäiset kiinteällä pallolla olevat .. eli menee tukivarsi ja nivel siinätapauksessa.

yhessäkään 211korisessa ei ole ollut niitattua yläpalloa
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kolmella niitillä kiinni ylätukivarressa
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja jartuo »

tuossa näkyy niitit/pultit

Kuva

EDIT_ täältä saa pelkän pallonivelen http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/1295/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja shade_z »

mutta kuten mainitsin että alkupään 211 korisissa oli kiinteällä pallonivelellä, aivan kuten 220 korissa. sillon joutuu ostamaan uuden tukivarren johon menee tuo irroitettava pallo, joka tähän mennessä 100% pulteilla ollut kiinni eikä koskaan niiteillä
pete68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 02.12.2008 09:48

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja pete68 »

Kiitoksia vastauksista, nyt on helpompi mennä kyselemään näiden perään varaosa-liikkeistä!
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Miten kestäneet kilometrejä? Onko jo muutakin vaihdettu etupäähän.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
pete68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 02.12.2008 09:48

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja pete68 »

134000km nyt mittarissa ja alapallonivelet vaihdettiin n 4 vuotta sitten takuuseen Veholla. Taakse pitää nyt vaihtaa myös narinanivel.

Motonetissa näytti olevan nuo Ylätukivarret 99€/kpl ja yläpallonivelet 33€/kpl, muualla varret luokkaa ~150€/kpl
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

264000 kilometriä takan ja nyt vaihdettiin molemmat reaktiotangot ja raidetangon pää. Aiemmin vaihdeltu jo alapalloniveliä.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Repullinen meni osia 350 tkm johdalla, ajettavuus hyvä.. Vaihdon jälkeen kävin suuntaamassa renkaat - perussuuntaus.
WIS:n mukaan pitäisi käyttää tankoa, jolla kammetaan 100 Nm voimasta renkaita ns. harittamaan. Näin lähtee väljyydet pois. Harvassa paikassa vaan taidetaan tehdä homma oikein. Ei nuokaan ole sillä säädetty :oops:
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17260
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jartuon kuvassa on ylätukivarsi jossa nivel on pulteilla + muttereilla kiinni.
Siihen voi tietysti vaihtaa pelkän nivelen.

Toinen mahdollisuus on alkuperäinen tukivarsi johon ei voi vaihtaa niveltä vaan joutuu vaihtamaan koko tukivarren, seuraava vaihto onnistuu sitten pelkällä nivelellä.

Niiteillä kiinni olevaa yläpalloniveltä ei ole koskaan 211:ssa näkynyt.

Kuten shade_z edellä kertoi.
wiimax.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eipä katsatuskonttoritkaan hyväksy tommoisia niitatuja niveliä pitää olla pulteilla kiinni
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
pete68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 02.12.2008 09:48

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja pete68 »

Motonetiltä löytyi tukivarret joissa oli valmiina kiinni muttereilla pallonivelet- kokonaishinta 99€ /kpl. Veholla 262€ ja KL tais myydä 150€ hintaan.

Toivottavasti nyt sopivat heittämällä paikoilleen, eihän noista koskaa voi olla 100 -varma

Pitääkös näiden vaihdon jälkeen tehdä pyöransuuntaus?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
arska10 kirjoitti:Eipä katsatuskonttoritkaan hyväksy tommoisia niitatuja niveliä pitää olla pulteilla kiinni
Hmm. Ainakin Klonkswagen Caddyssä ja kaiketi myös ykköskopan Golffissa / Jetassa on alkuperäinen etualapallo niitattu. Kai ne sen hyväksyvät. En tietenkään itse menisi niveliä niittailemaan. :D

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, Pe 10.06.2011 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E500 – 211.070
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pääh – tuplana.

t.
R.
E500 – 211.070
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Roisto kirjoitti:Terve,
arska10 kirjoitti:Eipä katsatuskonttoritkaan hyväksy tommoisia niitatuja niveliä pitää olla pulteilla kiinni
Hmm. Ainakin Klonkswagen Caddyssä ja kaiketi myös ykköskopan Golffissa / Jetassa on alkuperäinen etualapallo niitattu. Kai ne sen hyväksyvät. En tietenkään itse menisi niveliä niittailemaan. :D

t.
Risto
Tarkotinkin tuossa itse niitattuja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Morjensta kaikille tasapuolisesti.

Mersun (juu se ihan oikea marmoritiski) huollosta ilmoittivat että olisi tarpeen
vaihtaa W211 farkkuun molemmat yläpallot.
Hinta oli senverran karhea, ettei sitä kehtaa tänne laittaa.

Yläpallothan on hyvin esillä.
Onko olemassa tiedossa että jokin muu kuin mesen oma yläpallon ulosvetäjä sopisi tuonne?
En viitsisi sitä ihan tämän takia ostaa (KL;n hinta jotain 260eekua).

Jos sellaista ei ole niin saisiko pienen vinkin siihen painava leka toiselle puolelle ja vähän pienemmällä reilu
napaus toiselle puolelle tekniikkaan. Etten vain hajota paikkoja.
Vai onko vain parempi tilata Vänttiseltä aikaa?

Onko väliä jos laittaa KL- alkuperäis osan vai sen yli puolet halvemmat :roll: ?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /51026/950" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /31253/950" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiitos kaikille.

T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Yläpallonivel irtoaa bilteman n.10-15€ maksavalla ulosvetäjällä parhaiten.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

juurikin eilen vaihdettu kitinöiden ja kolinoiden vuoksi molemmat reaktiotangot .oikealle ala ja yläpallonivelet ja oliko joku helakin.loppu kitinät.autolla ajettu n. 270 000km.kyllä kannattaa tuommosen rempan jälkeen säädättää kulmat ,oli auraus pielessä rajusti.ja remppaa tehdessä huomattu jotta etupään iskareissa vuotoa joten,remppaa riittää myös lähikuukausille :shock: bilsteiniä vaiko sachia,on kuulemma poistunut ongelmat nuista sachin kepeistäkin vai onko muuta tietoa?
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Talkkari71 kirjoitti: Jos sellaista ei ole niin saisiko pienen vinkin siihen painava leka toiselle puolelle ja vähän pienemmällä reilu
napaus toiselle puolelle tekniikkaan. Etten vain hajota paikkoja.
Noin Laatu-Dieselin omistaja opetti avaamaan kartioliitoksen ja jopa irrottamaan laakerin.
Korjaamo oli erikoistunut Mersujen dieselmoottorien laadukkaaseen korjaamiseen, joten
tuskin siitä lyömisestä paikat hajoaa. Lokasuojaan voi tulla kuhmu, jos lyö vikaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Yläpallonivel ja Ylätukivarsi

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

hemppaveikko kirjoitti:juurikin eilen vaihdettu kitinöiden ja kolinoiden vuoksi molemmat reaktiotangot .oikealle ala ja yläpallonivelet ja oliko joku helakin.loppu kitinät.autolla ajettu n. 270 000km.kyllä kannattaa tuommosen rempan jälkeen säädättää kulmat ,oli auraus pielessä rajusti.ja remppaa tehdessä huomattu jotta etupään iskareissa vuotoa joten,remppaa riittää myös lähikuukausille :shock: bilsteiniä vaiko sachia,on kuulemma poistunut ongelmat nuista sachin kepeistäkin vai onko muuta tietoa?
Bilstein...itellä oli ehkä kuukauden sachit talvella kun rupes vuotaan ja koliseen takuuseen hain bilsteinit ja on kestänyt ainaki vielä..
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Vastaa Viestiin