380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

No niin, minä olen niin tötterö, että en tiedä missä vika. Vaihteet löytyvät kaikki, mutta vaihtokierrokset siinä 5000-6000. Ihan niinkuin kickdown olisi kokoajan päällä. Ainaskaan kaasupolkimen alla olevassa namikassa ei ole vikaa, sen älysin itse kokeilla. Alipainevuoto, vai vaijeri liian tiukalla? Miten vaijeria säädetään?

Auto vm. 1985

Ja auto seissyt vuodesta 2008 ennenkuin tuli minulle. Ennen seisontaa toiminut hyvin.
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Itse itselleni vastaten, alipaineputki ok. Sen päässä tuntuu selvä imu ja letkun pätkä ok. Vaijeri on säädetty siten, että tyhjäkäynnillä on löysät pois. Ei kuitenkaan pinkeälle.

Voisiko olla alipainemodulaattorin kalvo särki?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

säädäppäs sillai se vaijeri, että kone seisoo ja kaasupoljin aivan yläällä, ota vaijerin kuppi pois paikaltaan ja sitten säädät vaijeria siten että vaijerin kuppi osuu just molliin eikä kiristä eikä tuuppaa yhtään ja sitten lukittet siihen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Vaijeria on säädelty vaikka mihin suuntaan ja vuotava alipainemodulaattori vaihdettu uuteen. Ei mitn vaikutusta. Mitähän seuraavaksi kahtoisi?

Voiko alipainevuoto muualla konehuoneessa vaikuttaa laatikkoon?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä se vaikuttaa ja tekkee askille mitä sattuu, hommaa imuvuodot pois jos siinä sellasia on :wink:
mites se laatikon alipaine modulaattori on asennettu paikalleen, tökkäsikkö vaan paikalleen etkä kiertäny mitenkään ja tulihan sinne modulaattorin alle kaikki osat :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Oukei, kyllä siinä jotain teipillä "korjattuja" letkuja oli. Löytyykö mistään kaavioita yms. tuolle K-jetille, että osaisi katsoa mikä letku menee mihin? En en sen kummemmin säätänyt sitä modulaattoria. Sen alle tuli sellainen tappi.

Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa? :crazy:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Rahikainen kirjoitti:Oukei, kyllä siinä jotain teipillä "korjattuja" letkuja oli. Löytyykö mistään kaavioita yms. tuolle K-jetille, että osaisi katsoa mikä letku menee mihin? En en sen kummemmin säätänyt sitä modulaattoria. Sen alle tuli sellainen tappi.

Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa? :crazy:
jaa, mutta onkos siinä 380:sessä tyhjäkäynti moottoria ollenkaan, olisko vaan lisäilma venttiili pelekästään mitä jäähdytys vesi käyttelee, jos siinon tyhjäkäynti moottori sitten se on siina ilimanputsarin etupäässä melekein sen alla mihin tulee sähköjohto päähän ja toiseen päähän alipaine letkut n. 20mm halakasijaltaan :wink: tän näkönen

Kuva

se vanahempi on täysin mekaaninen :wink:
ne imuvuodot voit ettiä starttipilotilla, taikka präkleenillä, kone vaan käyntiin ja suihkii paukkupullosta käyvessä kaikkiin alipaine letkuihin ja niitten liitoksiin ainetta, ja aina missä vuoto niin koneen kierroksen nousee kun pilottia menee vuotokohtaan :)
kummas mallisen mokkulan laitoit laatikkoon :roll:

tässä vanahemman mallin modulaattori
Kuva

tässä sitten uudempaa mallia
Kuva

eli kumman laitoit ja vaihoikko mukana tulleet osat myös :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:
Rahikainen kirjoitti:Oukei, kyllä siinä jotain teipillä "korjattuja" letkuja oli. Löytyykö mistään kaavioita yms. tuolle K-jetille, että osaisi katsoa mikä letku menee mihin? En en sen kummemmin säätänyt sitä modulaattoria. Sen alle tuli sellainen tappi.

Kone jää välillä huutamaan n.1200rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä. Onko tässä tapauksessa kyseessä vain alipainevuoto, vai onko tyhjäkäyntimoottori jumissa? Mistäskohti tuon tyhmäkäyntimoottorin paikallistaa? :crazy:
jaa, mutta onkos siinä 380:sessä tyhjäkäynti moottoria ollenkaan, olisko vaan lisäilma venttiili pelekästään mitä jäähdytys vesi käyttelee, jos siinon tyhjäkäynti moottori sitten se on siina ilimanputsarin etupäässä melekein sen alla mihin tulee sähköjohto päähän ja toiseen päähän alipaine letkut n. 20mm halakasijaltaan :wink: tän näkönen

Kuva

se vanahempi on täysin mekaaninen :wink:
ne imuvuodot voit ettiä starttipilotilla, taikka präkleenillä, kone vaan käyntiin ja suihkii paukkupullosta käyvessä kaikkiin alipaine letkuihin ja niitten liitoksiin ainetta, ja aina missä vuoto niin koneen kierroksen nousee kun pilottia menee vuotokohtaan :)
kummas mallisen mokkulan laitoit laatikkoon :roll:

Näitä kuvia ja neuvoja on vaan aina niin hienoa lukea :thumbup:

tässä vanahemman mallin modulaattori
Kuva

tässä sitten uudempaa mallia
Kuva

eli kumman laitoit ja vaihoikko mukana tulleet osat myös :roll:
supersepe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: To 28.01.2010 17:21
Paikkakunta: Masku

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja supersepe »

jäi näköjään vieti pois, kun sanoin ,että näitä kuvia ja neuvoja vaan on aina kiva lukea :thumbup:
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Ok, no minun mielestä siinä on juurikin tuollainen mokkula kuin touhottajan kuvassa näkyy. Siinä taaemmassa alipaineletkussa on murtumia ja sitä oli yritetty teipillä korjata. Kuhan kerkeän kotipihaan niin pitää vielä tarkistaa.

Ja modulaattori on tuollanen uudempi malli. Rikkinäinen oli vanhempaa mallia. Eli tietenkään ei toimi tuo uudempi siinä :clap: Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa tuli. Varaosanumeron kanssa hartikaiselta kävin hakemassa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Rahikainen kirjoitti:Ok, no minun mielestä siinä on juurikin tuollainen mokkula kuin touhottajan kuvassa näkyy. Siinä taaemmassa alipaineletkussa on murtumia ja sitä oli yritetty teipillä korjata. Kuhan kerkeän kotipihaan niin pitää vielä tarkistaa.

Ja modulaattori on tuollanen uudempi malli. Rikkinäinen oli vanhempaa mallia. Eli tietenkään ei toimi tuo uudempi siinä :clap: Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa tuli. Varaosanumeron kanssa hartikaiselta kävin hakemassa.
otikkos sää sen vanahemman mallin mokkulan takaa sen pikarin mallisen osan pois :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Rahikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
Paikkakunta: Kaavi

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Juu otin sen pikarin buis. Mutta tuossa sun kuvassa näkyvä holkki mikä on pikarin alla, niin sitä ei kyllä näkynyt.

Ja miljoonasti kiitoksia täältäkin, eihän näistä keltanokka muuten tiiä mitään. Hyvä kun plymouthin kaksikurkkuisen cartterin kanssa pärjäsi..

Hei ja se webasto mikä minulta porsi, niin saat sen teknistä tukea ja postikuluja vastaan jos kelepaa :crazy:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 380 SE vaihtokierrokset älyttömät.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Rahikainen kirjoitti:Juu otin sen pikarin buis. Mutta tuossa sun kuvassa näkyvä holkki mikä on pikarin alla, niin sitä ei kyllä näkynyt.

Ja miljoonasti kiitoksia täältäkin, eihän näistä keltanokka muuten tiiä mitään. Hyvä kun plymouthin kaksikurkkuisen cartterin kanssa pärjäsi..

Hei ja se webasto mikä minulta porsi, niin saat sen teknistä tukea ja postikuluja vastaan jos kelepaa :crazy:
no lähetäppä tänne vaan se wepasto, kait tässä jotain keksitään :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin