Käsijarrun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Miten tapahtuu käsijarrun säätö/kehiminen työvaiheittain kyseiseen meesuun?
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja veskola »

Veikkaisin että tuolleen kuin 4. ja 5. kuvassa säädellään, silleen ainakin kaikissa rumpu/levyjarrullisissa mersuissa on tapahtunut:

Säädä ensin auton alta vaijeria löysälle, sitten kengät rummun pultin reijästä niin kireälle että alkaa laahaamaan ja siitä 1 pyöräytys takaisin. Lopuksi vaijeri auton alta niin kireälle että alkaa ottaa kiinni ekalla polkimen naksulla.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Kiittää ja kuittaa!!!
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos kyse e mallista,säätö takapenkin alla.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ilmeisesti jarruremontti menossa...Automaattinen kiristys epäkesko (takapenkin alla) vapautetaan kuusiokolo avaimella myötäpäivään.
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: Käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Pelkääjän puolen säätö löytyi n.klo 10 kohilta. Kuskin puolelta löytynee klo 2 paikkeilta? Tuo penkin alla oleva vaijerin jako/säätöpalikka jäi hieman mysteeriksi. 5mm kuuskoloavaimella ei puorähtänyt kumpaankaan suuntaan,mutta alla oleva musta lätkä pyörähti kyllä myötäpäivään. Koejarrutusten jälkeen säädetty rumpu ainakin lämpeni enemmän eli ottanee paremmin. Kokonaisuutena käsijarru tehoton,mutta onhan autokin kyllä painava.
MB 240E -98 Autom (w210)
Vastaa Viestiin