Käsijarrun säätö
Käsijarrun säätö
Miten tapahtuu käsijarrun säätö/kehiminen työvaiheittain kyseiseen meesuun?
MB 240E -98 Autom (w210)
Re: Käsijarrun säätö
Veikkaisin että tuolleen kuin 4. ja 5. kuvassa säädellään, silleen ainakin kaikissa rumpu/levyjarrullisissa mersuissa on tapahtunut:
Säädä ensin auton alta vaijeria löysälle, sitten kengät rummun pultin reijästä niin kireälle että alkaa laahaamaan ja siitä 1 pyöräytys takaisin. Lopuksi vaijeri auton alta niin kireälle että alkaa ottaa kiinni ekalla polkimen naksulla.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Säädä ensin auton alta vaijeria löysälle, sitten kengät rummun pultin reijästä niin kireälle että alkaa laahaamaan ja siitä 1 pyöräytys takaisin. Lopuksi vaijeri auton alta niin kireälle että alkaa ottaa kiinni ekalla polkimen naksulla.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/01012006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Käsijarrun säätö
Jos kyse e mallista,säätö takapenkin alla.
Re: Käsijarrun säätö
Ilmeisesti jarruremontti menossa...Automaattinen kiristys epäkesko (takapenkin alla) vapautetaan kuusiokolo avaimella myötäpäivään.
Re: Käsijarrun säätö
Pelkääjän puolen säätö löytyi n.klo 10 kohilta. Kuskin puolelta löytynee klo 2 paikkeilta? Tuo penkin alla oleva vaijerin jako/säätöpalikka jäi hieman mysteeriksi. 5mm kuuskoloavaimella ei puorähtänyt kumpaankaan suuntaan,mutta alla oleva musta lätkä pyörähti kyllä myötäpäivään. Koejarrutusten jälkeen säädetty rumpu ainakin lämpeni enemmän eli ottanee paremmin. Kokonaisuutena käsijarru tehoton,mutta onhan autokin kyllä painava.
MB 240E -98 Autom (w210)