W203 Kojelauta napsuu,,,
W203 Kojelauta napsuu,,,
Elikkä kojelaudan keskeltä kuuluu välillä naputus,,,ihan kuin joku puhaltimen säätö mekanismi ääntelis.
Naputus on kovaa ja tasaista nopeudeltaan ja se loppuu kun autolla on jonkin aikaa ajettu, oliskohan jossakin mekanismissa rasvan puute vai mikähän mersuun on tullu ?
Naputus on kovaa ja tasaista nopeudeltaan ja se loppuu kun autolla on jonkin aikaa ajettu, oliskohan jossakin mekanismissa rasvan puute vai mikähän mersuun on tullu ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Vastasitkin jo itse itselesi, toden näköisesti säätö vipuu mennee siellä edestakaisin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Radion takana läppämoottorilta lähtevä muovivipu on halki. Veholta kaksi vipua joista toinen tarvitaan maksaa reilu kakskymppiä. Työ muutama tunti harrastajalta. Toisella forumilla ohje hommaan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Kiitos,,,pittääpä lähtä irrottelee radio, se varmaan lähtenee helposti sen jälkeen kun se kehys muovi on irroteltu ?markoala kirjoitti:Radion takana läppämoottorilta lähtevä muovivipu on halki. Veholta kaksi vipua joista toinen tarvitaan maksaa reilu kakskymppiä. Työ muutama tunti harrastajalta. Toisella forumilla ohje hommaan.
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _korjausta" onclick="window.open(this.href);return false;
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Napsuu, napsuu ja napsuu - W203 -01 200CDi (203.004)
Diagnostiikka kertoi syyn olevan huurteenpoiston säädössä.
Ääni kuuluu kojelaudan vasemmalta puoliskolta ja aivan ylhäältä. Aika tasainen "nap-nap-nap", ja toinen ääni "lop" harvakseltaan.
Tämä "nap-nap-nap" ilmeisesti kuuluu servomoottorista ja katkennut säätötanko aiheuttaa äänen "lop".
Tämän lopsahdus äänen paikannus on vielä toistaiseksi työnalla, koska se kuuluu äärimmäisen harvoin.
Aloitin purkamalla mittariston, panelin ratin alta, soittimen ympäristön, ja kojelaudan päältä ritilikön alusmuoveineen, mutta miten tuohon (ilmeisesti) M2/16 palikkaan pääsee käsiksi? Hieman sen perä pilkottaa mittariston takaa, mutta ei sinne käsi oikein sovi.
Kojelaudan olisin jo irroittanut, mutta ei ole aivan tiedossa missä klipsit, ruuvit ja pultit luuraa? Ilmeisesti airbagin ennenaikaisen laukeamisen estämiseksi akunkenkä olisi hyvä irroittaa? Sekä muistaa laittaa virta-avain autotallin seinälle roikkumaan naulaan.
Diagnostiikka kertoi syyn olevan huurteenpoiston säädössä.
Ääni kuuluu kojelaudan vasemmalta puoliskolta ja aivan ylhäältä. Aika tasainen "nap-nap-nap", ja toinen ääni "lop" harvakseltaan.
Tämä "nap-nap-nap" ilmeisesti kuuluu servomoottorista ja katkennut säätötanko aiheuttaa äänen "lop".
Tämän lopsahdus äänen paikannus on vielä toistaiseksi työnalla, koska se kuuluu äärimmäisen harvoin.
Aloitin purkamalla mittariston, panelin ratin alta, soittimen ympäristön, ja kojelaudan päältä ritilikön alusmuoveineen, mutta miten tuohon (ilmeisesti) M2/16 palikkaan pääsee käsiksi? Hieman sen perä pilkottaa mittariston takaa, mutta ei sinne käsi oikein sovi.
Kojelaudan olisin jo irroittanut, mutta ei ole aivan tiedossa missä klipsit, ruuvit ja pultit luuraa? Ilmeisesti airbagin ennenaikaisen laukeamisen estämiseksi akunkenkä olisi hyvä irroittaa? Sekä muistaa laittaa virta-avain autotallin seinälle roikkumaan naulaan.
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Onko radio jo irti? Sen aukosta pääsee avaamaan läppämoottorin kiinnityksiä ainakin taipusa vartisella letkunkiristin "ruuvarilla" johon päähän ruuvaus kärki. Katso tuo hansen ohje, kyllä se onnistuu.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Radio on irti ja sieltä takaa pilkottakin M2/21 sekä taitaa vähän näkyä M2/15 kulmaakin, mutta varsinainen kohde M2/16 on hieman ylempänä.
http://asaha.com/ebook/zNzAxMzkx/W203-463-HVAC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja sivu 14.
Taitaa tuo hansen ohje koskea askelmoottoria M2/15.
http://asaha.com/ebook/zNzAxMzkx/W203-463-HVAC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja sivu 14.
Taitaa tuo hansen ohje koskea askelmoottoria M2/15.
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Niin taitaa. Oletko varma ettei hansen ohjeen tanko ole rikki jolloin lyö akseli yli haljenneesta kuopasta. Se kyllä ohjaa jalkatilan läppiä jolloin alas ei tule ilmaa jos on rikki. (ainakin minun autossa teki niin).
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Aika varma, sillä star herjasi huurteenpoistoläpistä ja ääni kuuluu ylempää. Tosin koskaan ei voi olla täysin varma, voihan sekin vipu olla rikki.
Onko tuo 110 rykelmässä näkyvä pitkä tanko oikean huurteenpoistoläpän vipu?
http://tinyurl.com/6eexuxn" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö kellään ole tuntumaa miten kojelauta irtoaa?
Onko tuo 110 rykelmässä näkyvä pitkä tanko oikean huurteenpoistoläpän vipu?
http://tinyurl.com/6eexuxn" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö kellään ole tuntumaa miten kojelauta irtoaa?
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Itellä naputteli tuossa kanssa ja vaihtelin uudet vivut sekä L ja R (vain L oli rikki). Mutta naputus jatkuu vieläkin ja se johtuu R moottorista, se "hakee rajojaan" hetken käynnistyksen jälkeen. Samaten napsuu toinen keskimoottoreista (radion takana), mutta otin sen irti ja kaikki vaikutti ehjältä...
Että onko sieltä nyt jotkin topparit rikki vai pystyykö nuo "rajat" jotenkin kalibroimaan kajoamalla softaan? Entä jos topparit on menny, tarkottaako se uusien moottorien hommaamista vai?
Vikakoodit:
Jalkatilan läpän säädin; oikea on suljettu/jäykkä
-katkonainen
Raitisilmaläpän säädin on suljettu/jäykkä
-katkonainen
Takapuhaltimen elektroninen valitsinpyörä; oikosulku/joutokäyntinopeus
-katkonainen
Kiitoksia jo etukäteen.
Että onko sieltä nyt jotkin topparit rikki vai pystyykö nuo "rajat" jotenkin kalibroimaan kajoamalla softaan? Entä jos topparit on menny, tarkottaako se uusien moottorien hommaamista vai?
Vikakoodit:
Jalkatilan läpän säädin; oikea on suljettu/jäykkä
-katkonainen
Raitisilmaläpän säädin on suljettu/jäykkä
-katkonainen
Takapuhaltimen elektroninen valitsinpyörä; oikosulku/joutokäyntinopeus
-katkonainen
Kiitoksia jo etukäteen.
R170 SLK 230K -97
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
kaverin autossa yksi moottori napsui vaikka oli täysin ehjä kaiken kaikkiaan, starilla sai kalibroitua kohileen ja nyt ei siis napsu enää. Jotenkin jäi sellainen olo että se kyseinen moottori oli joku laittanut väärässä asennossa paikalleen, käytin sitä useemman kerran ulkona että sain sen starilla hyväksyttävään kohtaan kalibroitua.
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Multa löytyis uudet vahvistetut vivut 2kpl jos tarvis, jäi ylinmääräiseksi kun ehdin vaihtaa uudempaan..yv.llä tavoittaa
jos elämä on rankkaa lue aku ankkaa
MB w204 cdi vm.07
MB w204 cdi vm.07
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Homma on niin että se moottorin rataskoneisto on kulunut, sielä sisällä on paljon pieniä rattaita ja jostain lyö yli. Eli kun se hakee niitä rajoja, niin kun vipu kääntyy ääripäähän pitäis moottorin pysähtyä ja laitteisto ymmärtää että tässä kohtaa ollaan ääripäässä, muttakun sielä on joku ratas kulunut niin se alkaa lyömään yli.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W203 Kojelauta napsuu,,,
Joo, soitin tuossa yhdelle tutulle ja hän sanoi ihan samaa. Mitähän nuo uudet moottorit mahtaa maksaa..?S202 kirjoitti:Homma on niin että se moottorin rataskoneisto on kulunut, sielä sisällä on paljon pieniä rattaita ja jostain lyö yli. Eli kun se hakee niitä rajoja, niin kun vipu kääntyy ääripäähän pitäis moottorin pysähtyä ja laitteisto ymmärtää että tässä kohtaa ollaan ääripäässä, muttakun sielä on joku ratas kulunut niin se alkaa lyömään yli.
R170 SLK 230K -97