onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Pisteet kappalejaosta ja sisällöstä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Tekniikkamuutokset pitää suomen lain mukaan hyväksyttää katsastuskonttorilla. Jos se on E34AMG niin se näkyy rekisteriotteessa. Jos ei näy, kyseessä on joko ite juosten kustu räpellys tai sitten huijaus. sitähän tässä haetaan.mosesmalone kirjoitti:rekisteritietojen muokkaus amg tiedoiksi maksaa maahantuonti konttorilla 70 euroa niin saapa nekin tähän oikaistua jos jollain on siihen intressejä
Sitäpaitsi ne ei ole tarroja mitä ne merkinnät ovat, vaan muoviin ja metalliin valetut ja stanssatut lukemat. Onko sinulla siis antaa moottorinumeroa? Tunnut tietävän asiasta enemmän.
BTW. takajarrut on samat kuin 300-24 malleissa yleensä. Edessä on 420E jarrut... siis jos se on oikea E34AMG.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Aikuisten oikeesti hei, jos tiedät kerran enemmän valoita meille asiaa ja faktoja.mosesmalone kirjoitti:huijauksesta tuskin saa kenenkään päätä pölkylle.mitkä on tekniikkamuutoksia? auto on saksassa tehty ja porattu 3,4 litraseksi.jos olet yhtään pelannut tuontiautojen kanssa tai katsastuskonttoreiden niin varmaan tiedät että niissä on todella suuret erot.miten esim selität että 60 luvun pick upin saa henkilöautoksi.tästä autosta nyt vaan on jäänyt tarkemmat tiedot merkkaamatta otteeseen huolimattomattoman katsastus miehen toimesta ja piste.auton tarkat tiedot kyllä saa veholta tai mersuun erikoistuneiden liikkeiden varaosa tiedoista
Ei tarvitse suuttua, se on yleensä merkki jostakin vilpistä....ainakin minun mielestäni.
Vastaat tänne rehellisesti jos asia on rehellinen.
Itse jotenkin haistan että sinä olet Malinen...olenko oikeassa?
E: ja eikös harvinaisuudessa yleensä ole kaikki kunnossa....ei kai museoajoneuvojakaan jätetä speksaamatta ?
ja tätähän myydään aitona harvinaisena AMG:ä joten luulisi papereiden olevan jo maahantuontikatsastuksessa kunnossa...??????
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Onko nyt niin että voin pistää tuohon omaan väyryseen E50 AMG merkit ja hinnaksi 15.000€.....nehän on käsittääkseni samat auto....
E420 E50 AMG
Oliko se Motonetistä ?
Oliskohan niillä aitoustodistusta.....
Vai voisinko lyijykynällä raapustaa AMG rekisteriotteeseen ?????
.
E420 E50 AMG
Oliko se Motonetistä ?
Oliskohan niillä aitoustodistusta.....
Vai voisinko lyijykynällä raapustaa AMG rekisteriotteeseen ?????
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 08.08.2011 23:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Niitä tarkkoja varaosatietojahan tässä on miehissä tirkistelty eikä ole löydetty.mosesmalone kirjoitti:tarkat tiedot kyllä saa veholta tai mersuun erikoistuneiden liikkeiden varaosa tiedoista
Tehtaalta lähtiessä tämä on ollut joka tapauksessa aivan tavallinen 300TE-24
-takajarrut on samat 300TE-24:ssä kun AMG:ssäkin kuten Sergey sanoi = ei eroa
-jos auto olisi mennyt tehtaalta suoraan AMG:lle tunattavaksi, siinä olisi mukana varmaankin paljon AMG-varusteita, kuten etujarrut ja alusta olisi varmaan tilattu koodilla "957 - Etuakseli ja jarrut AMG-ajoneuvoja varten" niin ettei uutta etupäätä tarvitse heittää heti menemään. Sitä koodia ei kuitenkaan tämän auton kantakortista löydy. Jos tilaat uudet jarrulevyt tehtaan kantakortin perusteella, tulee tavallisten jarrujen osat! Ne ei sovi jos tässä on AMG-jarrut, tai sitten ne ei olekaan ne...
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Olinkin itse myös kysymässä kummallista että silloin juuri aina putkahtaa uusi käyttäjä pätemään 'kokemuksella ja tietämyksellä' kun puhutaan tietyistä myynnissä olevista Mersu-yksilöistäLopenUupunut kirjoitti:Itse jotenkin haistan että sinä olet Malinen...olenko oikeassa?mosesmalone kirjoitti:höpinääliianpitkälainattavaksi
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Helposti. 60 luvulla se oli suomessa sallittua, itselläni on ollut sellainen Land Rover jossa 2 istuinta ja rekisteröitynä yhdeksälle.mosesmalone kirjoitti:miten esim selität että 60 luvun pick upin saa henkilöautoksi.
Ei tässä olla kenenkään päitä ottamassa pois vaan tosiaan kyse on siitä, onko se aito vai ei. Aidosta on löydettävä "matching number" dokumentit, sen varmasti ymmärrät kun kerran 60 luvun autoistakin tiedät jotakin.
Esimerkiksi kelpaa hyvin yksi tunnetuimmista?
Myyjä myy erittäin harvinaista, 1965 Ford Mustang Fastback 289cid Windsor HiPo (4,7l-270hv) koneella ja väittää sitä siis aidoksi sellaiseksi, ko. ajoneuvon arvo on mallisarjan yleiseen hintatasoon nähden erittäin korkea.
Todellisuudessa myytävä auto on kuitenkin tuhansia euroja, jopa 90% halvempi, tavallinen Fastback 260cid Windsor (4,3l-170hv) lähes täysin lisävarusteeton karvalakkimalli joita löytyy 13 tusinasta.
Kaiken lisäksi autossa ei ole minkäänlaisia HiPo mallin ulkoisia tuntomerkkejä joista sen voisi todeta aidoksi, ja ainoa "todiste" on myyjän kirjoittama väite palstalla.
SIinä väkisin herää kysymys että mistä nyt on oikein kyse. Eikö muka sinusta se ole epäilyttävää? Kaiken lisäksi nyt ei ole kyse ikivanhasta romusta, vaan 90 luvun autosta johon pätee suurelta osin jopa päästörajat. Jo pelkästään se tekee autosta laittoman jos se on muutoskatsastamaton tai tyyppihyväksymätön. ostajalle pahimmassa tapauksessa autosta lähtee kilvet ja se joutuu ajokieltoon kun mitään todisteita ei ole jos katsastusmies sen muutoksen tai "kirjoitusvirheen" huomaa.
SIllä on väliä maksaako autosta 1 vai 5 tonnia. jos se on aito, se on tuon arvoinen. jos se ei ole aito, vana ihan tavallinen, niin silloin se ei ole tonninkaan väärti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Saakeli, mä tän jo kerran kirjoitin, ja se katos johonkin...
No kuitenkin, liittyen tähän yksilöön ja aika yleisesti muihinkin, joissa on tuollainen verhoilu. Kyseistä autoa myydään kertoen, että siinä on sportline-sisuta. Käsittääkseni sellainen se ei varsinkaan ole.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Sportline-pakettiin kuuluu sisustan puolelle nahkaverhoiltu ohjauspyörä (joka on halkaisijaltaan tavallista pienempi ja puolat ovat vähän eri tavalla), nahkaverhoiltu vaihdekepin nuppi sekä urheiluistuimet eteen. Niin ja takaistuimessakin tikkaukset ovat eri tavalla kuin tavallisessa. Sportline-paketissa on lisäksi urheilualusta sekä 15-tuumaiset 8-reikävanteet 205-leveillä renkailla ja sitten Sportline-merkit kyljissä. Tai näin ainakin on faijan autossa (E300 Turbodiesel -93). Ennen kasireikävanteita noissa on varmaan ollut kaivonkansivanteet, uskoisin. Urheilualustan vanteineen, samoin kuin nahkapäällysteisen sporttiratin+ nahkapäällysteisen kepin nupin on saanut tilattua myös ilman mitään sportline-pakettia. (Niin oli faijan edellisessä autossa.)
Tässä myytävänä olevassa autossa on vakioistuimet, vakioratti (tosin airbagilla lisävarustettu) sekä tavallinen vaihdekepin nuppi. Eli Sportlinesta ei ole tietoakaan. Tuon ruutukuosiverhoilun on kyllä saanut ilman mitään Sportlineakin, ja vastaavasti Sportlineen on saanut muitakin verhoiluja kuin tuon. Esim. nahkaverhouksen.
No kuitenkin, liittyen tähän yksilöön ja aika yleisesti muihinkin, joissa on tuollainen verhoilu. Kyseistä autoa myydään kertoen, että siinä on sportline-sisuta. Käsittääkseni sellainen se ei varsinkaan ole.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Sportline-pakettiin kuuluu sisustan puolelle nahkaverhoiltu ohjauspyörä (joka on halkaisijaltaan tavallista pienempi ja puolat ovat vähän eri tavalla), nahkaverhoiltu vaihdekepin nuppi sekä urheiluistuimet eteen. Niin ja takaistuimessakin tikkaukset ovat eri tavalla kuin tavallisessa. Sportline-paketissa on lisäksi urheilualusta sekä 15-tuumaiset 8-reikävanteet 205-leveillä renkailla ja sitten Sportline-merkit kyljissä. Tai näin ainakin on faijan autossa (E300 Turbodiesel -93). Ennen kasireikävanteita noissa on varmaan ollut kaivonkansivanteet, uskoisin. Urheilualustan vanteineen, samoin kuin nahkapäällysteisen sporttiratin+ nahkapäällysteisen kepin nupin on saanut tilattua myös ilman mitään sportline-pakettia. (Niin oli faijan edellisessä autossa.)
Tässä myytävänä olevassa autossa on vakioistuimet, vakioratti (tosin airbagilla lisävarustettu) sekä tavallinen vaihdekepin nuppi. Eli Sportlinesta ei ole tietoakaan. Tuon ruutukuosiverhoilun on kyllä saanut ilman mitään Sportlineakin, ja vastaavasti Sportlineen on saanut muitakin verhoiluja kuin tuon. Esim. nahkaverhouksen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
No, emmä tiiä - ei tuo suoraan kyllä taida todistaa, että tämä auto ei sopisi tuohon VIN-koodiin. Listassa selkokielellä näkyvät varusteet autossa ovat sikäli kun niitä kuvissa voi nähdä. Lisäksi:JeremyH kirjoitti:
Kaiken lisäksi muutenkin vähillä varusteilla.Jotain muutakin mätää tuossa taitaa olla kun ei saa noita "unknown":eja sopimaan mihinkään mitä autosta löytyisi.211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
254 RADIO MB AUDIO 30 - USA
412 Unknown
442 Unknown
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 Unknown
620 AIR POLLUTION CONTROL
650 Unknown
702O SMOKE SILVER METALLIC
371 Unknown
Mitään AMG:hen viittaavaa noilla lisävarusteilla ei löydy.
412 = Kattoluukku (ja sellaisen siinä kerrotaan olevan)
442 = Airbag ohjauspyörässä (näyttäis olevan)
591 = Ikkunoihin liittyvää; lämpöä eristävät lasit ympäriinsä, lämmitettävä takalasi ja joku turvalasin laminoinnin tyyppi
650 = Urheilualusta 15-reikävanteilla (On saattanut uutena olla semmoinen tässä...)
371 En tiedä, mutta ainakin tuo numero on tämmöisen mustan ruudullisen (eli Karo-) verhoilun koodi. Sinänsä sekin sopis tähän autoon. (Ja missään lisävarustenumeroluettelossa en nähnyt tuota numeroa kuvaamassa mitään tiettyä varustetta.)
Mihinkään AMG:hen noista mikään ei vittaa, ja myös mun korvaan kuulostaa eriskummalliselta, että rekisteritietojen mukaan tuossa on eri moottori kuin millä sitä kaupitellaan. Paha ottaa kantaa enempää, kun ei kyseistä kärryä ole koskaan nähnyt...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
tarvii kommentoida kun noilla volvofoorumeilla pyörineenä olen tämmöistä keskustelua kaivannut ja ehdottanut, joka on kuitenkin kuopattu heti täysin mahdottomana.
eli just tämmöisiä asiantuntijoiden huomaamia nettiauton yms palstojen kusetus ilmotusten seurantaa ja juuri oman foorumin merkin seurantaa, alihintaa verotuspäätösten kusetukseen, kilometrien rullausta, olemattomia kalliita lisävarusteita..
pitää olla mahdollisuus ns kuluttajalla näpäyttää myyjää sormille jos yhtään ajattelee itse, tai haluaa rahalleen vastinetta..
kusetus on kusetus ja vähäpäästöiseen autoon ei viriviri myllyä vaihda muutakun paperilla. tai helvetin kalliilla VVT testillä.
eli just tämmöisiä asiantuntijoiden huomaamia nettiauton yms palstojen kusetus ilmotusten seurantaa ja juuri oman foorumin merkin seurantaa, alihintaa verotuspäätösten kusetukseen, kilometrien rullausta, olemattomia kalliita lisävarusteita..
pitää olla mahdollisuus ns kuluttajalla näpäyttää myyjää sormille jos yhtään ajattelee itse, tai haluaa rahalleen vastinetta..
kusetus on kusetus ja vähäpäästöiseen autoon ei viriviri myllyä vaihda muutakun paperilla. tai helvetin kalliilla VVT testillä.
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Aloitin listan loppupäästä, 371 tökkäsi, eikä noita muitakaan heti löytynyt, joten laiskuuttani en jaksanut suuremmin tutkia niitä. Tosiasiaa kun eivät muuta, eli että tuo ei ole AMG.Nozki kirjoitti: No, emmä tiiä - ei tuo suoraan kyllä taida todistaa, että tämä auto ei sopisi tuohon VIN-koodiin. Listassa selkokielellä näkyvät varusteet autossa ovat sikäli kun niitä kuvissa voi nähdä. Lisäksi:
412 = Kattoluukku (ja sellaisen siinä kerrotaan olevan)
442 = Airbag ohjauspyörässä (näyttäis olevan)
591 = Ikkunoihin liittyvää; lämpöä eristävät lasit ympäriinsä, lämmitettävä takalasi ja joku turvalasin laminoinnin tyyppi
650 = Urheilualusta 15-reikävanteilla (On saattanut uutena olla semmoinen tässä...)
371 En tiedä, mutta ainakin tuo numero on tämmöisen mustan ruudullisen (eli Karo-) verhoilun koodi. Sinänsä sekin sopis tähän autoon. (Ja missään lisävarustenumeroluettelossa en nähnyt tuota numeroa kuvaamassa mitään tiettyä varustetta.)
Mihinkään AMG:hen noista mikään ei vittaa, ja myös mun korvaan kuulostaa eriskummalliselta, että rekisteritietojen mukaan tuossa on eri moottori kuin millä sitä kaupitellaan. Paha ottaa kantaa enempää, kun ei kyseistä kärryä ole koskaan nähnyt...
371A FABRIC PLAID BLACK
Taitaisi sopia parhaiten, en vaan tiedä mitä tuo varuste pitää sisällään. Mustat lattiamatot vai?
Kukaan ei ole vielä ilmoittautunut ostamaan tuota mun maailman ainutta W210 E32AMG:tä.JeremyH kirjoitti:Mulla on tuossa avataressa harvinaisuus AMG-malli! Erittäin harvinainen W210 E32AMG
(amg styling package)
Päittäin vaihtokin käy, uus koppaseen ässään, 350cdi ja matikki pitää olla.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Tässä on myyjällä hankala tilanne. Auto on 90-vuosimallia, eli vähäpäästöinen. Tekniikanvaihdosta TRAFI edellyttää muutoskatsastusta ja selvitystä tehoista ja pakokaasupäästöistä 7§ ja 8§ mukaisesti. Tätä ei selvästikään kannata tehdä. Maksaa kymmenkertaisesti auton arvon.
Autoa ei oikein voi myöskään myydä perus 300-24:na, koska myyjä tietoinen että se ei sitä ole vaan tekniikanvaihto ilman dokumentteja ja kilvissä eri tekniikalla ja papereilla. Se nyt on myönnetty esim kirjallisesti täällä äsken.
Ei aito AMG, eikä aito alkuperäinen, eikä papereita kummastakaan asiasta jos joku niitä vaatii esitettäväksi.
Toki jostain voi löytyä sopiva savipää katsastuskonttorilta, joka tekee "seittemälläkympillä" paperimuutoksia, mutta se ei muuta tosiasioita.
Suosittelen lämpimästi muuttamaan ilmoituksen rehelliseksi ja tiputtamaan hinnan korinvaihto/tekniikanvaihtovessatasolle.
Kohta tämän keskustelun ja ko. auton huomaa joku AMG-intoilija kerhon jaoksesta....Me ollaan oltu vielä nätisti ja vain kyselty tyhmiä
Autoa ei oikein voi myöskään myydä perus 300-24:na, koska myyjä tietoinen että se ei sitä ole vaan tekniikanvaihto ilman dokumentteja ja kilvissä eri tekniikalla ja papereilla. Se nyt on myönnetty esim kirjallisesti täällä äsken.
Ei aito AMG, eikä aito alkuperäinen, eikä papereita kummastakaan asiasta jos joku niitä vaatii esitettäväksi.
Toki jostain voi löytyä sopiva savipää katsastuskonttorilta, joka tekee "seittemälläkympillä" paperimuutoksia, mutta se ei muuta tosiasioita.
Suosittelen lämpimästi muuttamaan ilmoituksen rehelliseksi ja tiputtamaan hinnan korinvaihto/tekniikanvaihtovessatasolle.
Kohta tämän keskustelun ja ko. auton huomaa joku AMG-intoilija kerhon jaoksesta....Me ollaan oltu vielä nätisti ja vain kyselty tyhmiä
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Laita linkki volvopuolen keskusteluun. Kiinnostaa miksi se on mahdotonta. Kiitos.Kitkar745 kirjoitti:tarvii kommentoida kun noilla volvofoorumeilla pyörineenä olen tämmöistä keskustelua kaivannut ja ehdottanut, joka on kuitenkin kuopattu heti täysin mahdottomana.
eli just tämmöisiä asiantuntijoiden huomaamia nettiauton yms palstojen kusetus ilmotusten seurantaa ja juuri oman foorumin merkin seurantaa, alihintaa verotuspäätösten kusetukseen, kilometrien rullausta, olemattomia kalliita lisävarusteita..
pitää olla mahdollisuus ns kuluttajalla näpäyttää myyjää sormille jos yhtään ajattelee itse, tai haluaa rahalleen vastinetta..
kusetus on kusetus ja vähäpäästöiseen autoon ei viriviri myllyä vaihda muutakun paperilla. tai helvetin kalliilla VVT testillä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Se on justiin tuo kuvassa näkyvä verhous (suora suomennos olis jotakin tyyliin "kangas, ruudullinen, musta" mutta se vain jostain syystä on tässä lisävarusteiden joukossa eikä omassa kohdassaan siellä, missä on verhoilun tyyppi, kuten se aikanaan toimineessa .ru-sivuston VIN-dekooderin varustelistassa oli). Tuota ruutukangasta on saanut vaaleampana versionakin, tosin sellaisia näkee kuvissa tosi harvoin. Vastaavasti musta ruutukangas ei ole erityisen harvinaisen oloinen.JeremyH kirjoitti:371A FABRIC PLAID BLACK
Taitaisi sopia parhaiten, en vaan tiedä mitä tuo varuste pitää sisällään. Mustat lattiamatot vai?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Ja mitäköhän Tulli mahtaa tuumata siitä, että ko. auto on tuotu maahan, ja verotettu, normaali 300TE-24:nä ja nyt myydään erikoisvarusteltuna AMG:nämosesmalone kirjoitti:ei mene kyllä millään jakeluun millä tästä autosta saa tekniikkamuunnellun auton.jos auto on saksassa tehty kolmelitraisesta 3,4 litraseksi niin millä se voi olla suomessa juosten kustu viritelmä.täällähän on tiedossa auton runkonumero niin eikös ne tiedot löydy sillä vai loppuiko ne taidot sihen akkamaiseen onkos vai eikös väittelyyn.auton papereissahan on saksalainen kantakortti millä voi tiedot mennä oikaisemaan.ja sergeille tiedoksi helsingissä on tänä vuonna katsastettu 60 luvun pick up jenkkejä henkilöautoksi
Mahtaako veropetoksen tunnusmerkistö täyttyä
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Konehuoneessa lukkopellissä pitäis olla amg pajalla liimattu moottorin tilavuus/teholappu. Siis JOS ois siellä käynny =D
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
backup:
mosesmalone kirjoitti:kannataisi ottaa asioista selvää ennenkuin ryhtyy täällä tieteilemään ja on tietävinään asioista mistä ei todellakaan ymmärrä vaikka sen vääntäisi rautalangasta.jos auto on menettänyt näin monen yö unet niin voi mennä malisen autoliikkeeseen ottaa otsalampun ja katsoa moottorinumeron(on siellä auton oikealla eli apumiehenpuolella)öljypohjan vieressä.parhaiten sen näkee kun tunkkaa autoa vähän ilmaan ja kääntää renkaat vasemmalle.kun numero on selvillä voi soittaa veholle ja kysyä varaosia,mitäs ne siellä sanookaan tämähän peijooni on 3,4l amg.toinen helpompi vaihtoehto on soittaa merteilille ja tilata autoon vaikka takajarrulevyt,ei meinaa millään löytyä ennenkuin antaa runkonumeron, ja mitäs sitten tapahtuukaan saksan tiedostot auki ja ei perkele siinähän on isot jäähdytetyt jarrut,onkos tämä ?,ei kai tämä? tämähän on amg versio aiheesta.sullahan on jännät jarrulevyt autossa.ja näille muille mitkä kaipaa amg merkkejä,niitä on saatavana vaikka motonetistä niin se se vasta on hienoa kun koneen päällä lukee ISOLLA AMG.rekisteritietojen muokkaus amg tiedoiksi maksaa maahantuonti konttorilla 70 euroa niin saapa nekin tähän oikaistua jos jollain on siihen intressejä
mosesmalone kirjoitti:huijauksesta tuskin saa kenenkään päätä pölkylle.mitkä on tekniikkamuutoksia? auto on saksassa tehty ja porattu 3,4 litraseksi.jos olet yhtään pelannut tuontiautojen kanssa tai katsastuskonttoreiden niin varmaan tiedät että niissä on todella suuret erot.miten esim selität että 60 luvun pick upin saa henkilöautoksi.tästä autosta nyt vaan on jäänyt tarkemmat tiedot merkkaamatta otteeseen huolimattomattoman katsastus miehen toimesta ja piste.auton tarkat tiedot kyllä saa veholta tai mersuun erikoistuneiden liikkeiden varaosa tiedoista
mosesmalone kirjoitti:ei mene kyllä millään jakeluun millä tästä autosta saa tekniikkamuunnellun auton.jos auto on saksassa tehty kolmelitraisesta 3,4 litraseksi niin millä se voi olla suomessa juosten kustu viritelmä.täällähän on tiedossa auton runkonumero niin eikös ne tiedot löydy sillä vai loppuiko ne taidot sihen akkamaiseen onkos vai eikös väittelyyn.auton papereissahan on saksalainen kantakortti millä voi tiedot mennä oikaisemaan.ja sergeille tiedoksi helsingissä on tänä vuonna katsastettu 60 luvun pick up jenkkejä henkilöautoksi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Onko Mooseksella luetun ymmärtämisessä vikaa? Tämän auton kantakortissa ei ole mitään AMG:hen viittaavaa.mosesmalone kirjoitti:täällähän on tiedossa auton runkonumero niin eikös ne tiedot löydy sillä vai loppuiko ne taidot sihen akkamaiseen onkos vai eikös väittelyyn.auton papereissahan on saksalainen kantakortti millä voi tiedot mennä oikaisemaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 09.01.2011 22:38
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Viimeksi muokannut mosesmalone, Pe 12.08.2011 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Tämä on siis tehty tekniikkaa muuntelematta ja tyyppihyväksyntään kuuluvia moottorikomponentteja vaihtamatta?mosesmalone kirjoitti:ei mene kyllä millään jakeluun millä tästä autosta saa tekniikkamuunnellun auton, jos auto on saksassa tehty kolmelitraisesta 3,4 litraseksi?
Sama se on missä se tekniikanmuutos on tehty - Saksassa, Suomessa vai saunassa. Se on silti tehty, eikä autoa ole koskaan asianmukaisesti uudelle tekniikalle papereiden osalta katsastettu. Vähäpäästöisenä se ei todellakaan ole läpihuutojuttu tehdä nyt jälkikäteen. Varsinkin kun vaihto on tehty saksassa ja auto on verotettu väärän moottorin mukaan, asiasta saattaa kiinnostua muukin taho kuin me akat täällä foorumilla.
Nämä asiat on kyllä täällä jo moneen kertaan todettu ja jääneet silloinkin moosekselta ymmärtämättä. Ainoa millä viesti ja tosiasiat mennevät jakeluun on se, että TRAFIn porukka käy ruuvaamassa kilvet irti autosta ja toivottaa tervetulleeksi uuteen rekisteröintikatsastukseen joko tekniikanvaihdon tyyppihyväksyntäpapereiden tai alkuperäisen tekniikan kera.
Jos mooses on noin varma asiastaan, niin osaa kyllä tarkistaa asian TRAFIlta jos haluaa poistaa epäilyt auton laillisuudesta.
Sen luulisi olevan myös myyjätahon päällimmäinen intressi ja turva, että ajoneuvon paperit ovat kunnossa, autossa on papereita vastaavat osat paikallaan ja että auto myydään niillä argumenteilla ja nimikkeillä mitkä ovat todenperäisiä.
Se, että tätä ei tapahdu kertoo kaiken tarvittavan siitä mikä ko. ajoneuvo on ja mitä se tulee koskaan olemaan.
Haluan muistuttaa vielä että Suomessa omenan myyminen perunana on petos. Tietämättömyyteen on melko turha vedota enää tässä kohtaa. Jos korpeaa, että olet ottanut auton vaihdossa ja uskonut edellisen omistajan sadut AMG:stä, taikavarvuista ja takajarruista - niin suosittelen että riipaiset vaikka kunnon kännit viikonloppuna, etkä yritä laittaa vahinkoa kiertämään...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Nyt kun noinkin vanhasta autosta kyse. Onko tuon ikäisissä amgeissa mittaristossa amg logo? Esim -95 vuoden mallista sellainen mittaristosta löytyy.
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Vertaa ilmoituksen kirjoitusasua täällä foorumilla kirjoitettuunLopenUupunut kirjoitti:Itse jotenkin haistan että sinä olet Malinen...olenko oikeassa?
Ihan asiasta toiseen...onkohan AMG tehnyt montakin manuaalivaihteista mersua? Meillä on tässä sellainenkin harvinaisuus ihan käden ulottuvilla...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Kyllähän niitä on. Varmaan enempi silloin kun AMG oli oma pajansa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Vähäpäästöisen auton moottorin iskutilavuutta saa kasvattaa 10%. En tiedä mitä hyötyä tästä tiedosta oli
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
kyllä saa kasvattaa enemmänkin, jos löytyy vertailuauto ja muut jutut menee "lakien sisään"... esim. 2 litraiseen 115 heppaiseen vähäpäästöiseen ford sierraan saa laittaa 2.9 litraisen ja 210 heppaisen V6 koneen, kunhan se uusi kone on myös vähäpäästöinen ja alustan (lähinnä jarrut) osat muutetaan vastaamaan sitä suurempi tehoista autoa, josta kone on nypätty (esimerkin tapauksessa vertailuautona toimi ford scorpio cosworth 2.9) ei siis tavitse olla edes ns. samaa mallisarjaa...S202 kirjoitti:Vähäpäästöisen auton moottorin iskutilavuutta saa kasvattaa 10%. En tiedä mitä hyötyä tästä tiedosta oli
moottorin vaihdon kanssa ei siis suurta ongelmaa ole, mutta ahtamisen kanssa on sitten jo vähän niin ja näin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: onko tämmöisiäkin oikeasti tehty ?
Tämän topicin lukeminen on pelastanut ankean työpäiväni Kiitos.
190D 2.5turbo -88