w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Moro!
Elikkä huoltiksen pihalla starttasin auton ja ajoin n. 10m ja kuului paukahdus.
Parin sekunnin päästä low voltage, visit workshop yms hälyt...
Kattelin konehuoneeseen ja näin irrallisen hihnapyörän pohjapanssarin päällä
lepäilemässä... Noh olihan se siellä reilu 500tkm pyörinytkin...
Ennen tätä hajoamista moottori ol tyhjäkäynnillä tärissyt melkoisesti... Ehkä kumi on ollut halki jo jonkun aikaa...
Netistä selailin jos löytyisi osanumero tai myytävänä osaa jossain.
Ilmeisesti osanumero olis 611 030 13 03
Aquanor OY nimisestä paikastalöysin 409€ Vehossa hinta varmaan alkaa 7:lla
Tietääkö kukaan mistä kannattaisi hihnapyörä hommata?
tai jos jollain on vinkkejä hihnapyörän irroitukseen?
Kannattaa tarkistaa hihnapyörän kumi jos on ostamassa 500tkm paikkella ajettua cdi:tä
Elikkä huoltiksen pihalla starttasin auton ja ajoin n. 10m ja kuului paukahdus.
Parin sekunnin päästä low voltage, visit workshop yms hälyt...
Kattelin konehuoneeseen ja näin irrallisen hihnapyörän pohjapanssarin päällä
lepäilemässä... Noh olihan se siellä reilu 500tkm pyörinytkin...
Ennen tätä hajoamista moottori ol tyhjäkäynnillä tärissyt melkoisesti... Ehkä kumi on ollut halki jo jonkun aikaa...
Netistä selailin jos löytyisi osanumero tai myytävänä osaa jossain.
Ilmeisesti osanumero olis 611 030 13 03
Aquanor OY nimisestä paikastalöysin 409€ Vehossa hinta varmaan alkaa 7:lla
Tietääkö kukaan mistä kannattaisi hihnapyörä hommata?
tai jos jollain on vinkkejä hihnapyörän irroitukseen?
Kannattaa tarkistaa hihnapyörän kumi jos on ostamassa 500tkm paikkella ajettua cdi:tä
Viimeksi muokannut Lep1, Ti 06.07.2010 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
F-350
Joo perus huoltoväli hehe
Ei olis tullu mieleenkään et hihnapyörä voi hajoa, mut siinä onkin
kumi vaimennin ja eihän se kumi ikuista ole kuitenkaan...
Joo löysin räjäytyskuvia netistä ja M18 pultti pitäis päästä löytyä ja
tuntui siellä pultin pää olevan. Pitää tossa juhannuksen jälkeen alkaa
purkaa tota ja soittelemaan paikkoihin mistä vois saada osan...
Onko jollain hajonnut tämä sama hihnapyörä joskus?
onkohan tälläkin joku vaihtoväli.... ehkä 500tkm
Ei olis tullu mieleenkään et hihnapyörä voi hajoa, mut siinä onkin
kumi vaimennin ja eihän se kumi ikuista ole kuitenkaan...
Joo löysin räjäytyskuvia netistä ja M18 pultti pitäis päästä löytyä ja
tuntui siellä pultin pää olevan. Pitää tossa juhannuksen jälkeen alkaa
purkaa tota ja soittelemaan paikkoihin mistä vois saada osan...
Onko jollain hajonnut tämä sama hihnapyörä joskus?
onkohan tälläkin joku vaihtoväli.... ehkä 500tkm
F-350
Vinkkejä kaivattais.
Miten tuon hihnapyörän jämän tai kampiakselin saisi lukittua paikoilleen, kun
vääntää isoa pulttia auki?
Jossain C-sarjan Alfamer kirjassa oli et automaatti autossa P-asento
päälle ja kaveri painamaan jarrua... ??
Kokeiltiin mutta kone pyörii ympäri ihan räikällä vääntäen...
Ehkä ois piräy olla virrat päällä jos laatikosta puuttu ohjaus tai jotain...
Vai onko jossain paikka lukitustapille tai muulle?
Haulla löysin juttua w124 koppasen kampiakselin stefan vaihdosta...
Pitää huomenna koittaa keksiä jotain.
Hihnapyörä laitettiin tilaukseen Aquanor firmasta hintaan 409€
Vehossa 535€ KL-varaosat 436€ Turun tarviketuonti 440€
muualta en löytäny ja purkaamoilla ei ollu käytettyä...
Miten tuon hihnapyörän jämän tai kampiakselin saisi lukittua paikoilleen, kun
vääntää isoa pulttia auki?
Jossain C-sarjan Alfamer kirjassa oli et automaatti autossa P-asento
päälle ja kaveri painamaan jarrua... ??
Kokeiltiin mutta kone pyörii ympäri ihan räikällä vääntäen...
Ehkä ois piräy olla virrat päällä jos laatikosta puuttu ohjaus tai jotain...
Vai onko jossain paikka lukitustapille tai muulle?
Haulla löysin juttua w124 koppasen kampiakselin stefan vaihdosta...
Pitää huomenna koittaa keksiä jotain.
Hihnapyörä laitettiin tilaukseen Aquanor firmasta hintaan 409€
Vehossa 535€ KL-varaosat 436€ Turun tarviketuonti 440€
muualta en löytäny ja purkaamoilla ei ollu käytettyä...
F-350
Paineilma vääntimellähän se parhaiten lähtis.
Toinen vaihto ehto että vauhtipyörän kehälle jostain reiastä rengasrauta/sorkkarauta/isomeisseli.
Siihen moottoriin jääneeseen kehällekään ei taida saada mitään kiinni paitsi ketjuavain-vastaava kuin suodatin avain mutta paaaljon isompi.
Toinen vaihto ehto että vauhtipyörän kehälle jostain reiastä rengasrauta/sorkkarauta/isomeisseli.
Siihen moottoriin jääneeseen kehällekään ei taida saada mitään kiinni paitsi ketjuavain-vastaava kuin suodatin avain mutta paaaljon isompi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
maata/lattiaa vasten se räikkä tai vääntövarsi ja startilla pultti auki. tietysti kannattaa varmuudeksi ottaa nokan tunnistimen johto irti ettei lähe käymään turhaanatlas kirjoitti:Paineilma vääntimellähän se parhaiten lähtis.
Toinen vaihto ehto että vauhtipyörän kehälle jostain reiastä rengasrauta/sorkkarauta/isomeisseli.
Siihen moottoriin jääneeseen kehällekään ei taida saada mitään kiinni paitsi ketjuavain-vastaava kuin suodatin avain mutta paaaljon isompi.
Kyllä tuntuu piukassa olevan.....
Ei lähteny startilla räikkä maata vasten. Kone kyykkää vaan eikä jaksa pyöriä..
Tehtiin 1,5m pitkiä työkalu jolla sai pidettyä kiinni hihinapyörän jämästä ja sit räikkään 1,5m putkea jatkoksi.
Ei aukea siltikään... Pitää tänään ettiä isompi hylsy ja vääntimet kun tuo 1/2" räikkä ja hylsy ei kestä vääntämistä...
Just sen verran ahdas paikka ettei pultti pyssy mahdu väliin, ellei irrota syyläriä...
Ei lähteny startilla räikkä maata vasten. Kone kyykkää vaan eikä jaksa pyöriä..
Tehtiin 1,5m pitkiä työkalu jolla sai pidettyä kiinni hihinapyörän jämästä ja sit räikkään 1,5m putkea jatkoksi.
Ei aukea siltikään... Pitää tänään ettiä isompi hylsy ja vääntimet kun tuo 1/2" räikkä ja hylsy ei kestä vääntämistä...
Just sen verran ahdas paikka ettei pultti pyssy mahdu väliin, ellei irrota syyläriä...
F-350
Meinasin jo aiemmin kysäistä että onhan pultissa varmaan oikeakätinen kierre? Niitä on sellaisiakin joissa on vasenkätinen just tuossa kohtaa.Lep1 kirjoitti:Kyllä tuntuu piukassa olevan.....
Ei lähteny startilla räikkä maata vasten. Kone kyykkää vaan eikä jaksa pyöriä..
Tehtiin 1,5m pitkiä työkalu jolla sai pidettyä kiinni hihinapyörän jämästä ja sit räikkään 1,5m putkea jatkoksi.
Ei aukea siltikään... Pitää tänään ettiä isompi hylsy ja vääntimet kun tuo 1/2" räikkä ja hylsy ei kestä vääntämistä...
Just sen verran ahdas paikka ettei pultti pyssy mahdu väliin, ellei irrota syyläriä...
Edittiä:
Sellainen auttaa jos on tilaa ja kärsii lyödä eli kun saa avaimeen väännön päälle niin lyö reippaasti isohkolla vasaralla (ei pajavasaralla) joko pultin päähän tai sit hylsyn juureen. Sopiva tappi olis hyvä. Vanhasta venttiilistä sellaisen saa kun leikkaa lautasen irti. En sit osaa sanoa kärsiikö tuota kohtaa paljon kapistella.
Joo, tiukassa se on.Lep1 kirjoitti:Kyllä tuntuu piukassa olevan.....
Ei lähteny startilla räikkä maata vasten. Kone kyykkää vaan eikä jaksa pyöriä..
Tehtiin 1,5m pitkiä työkalu jolla sai pidettyä kiinni hihinapyörän jämästä ja sit räikkään 1,5m putkea jatkoksi.
Ei aukea siltikään... Pitää tänään ettiä isompi hylsy ja vääntimet kun tuo 1/2" räikkä ja hylsy ei kestä vääntämistä...
Just sen verran ahdas paikka ettei pultti pyssy mahdu väliin, ellei irrota syyläriä...
Itse kun purin omani, niin piti AkiP,ltä soittaa ja kysyä, että onko se edes tarkoitettu irroittettavaksi, en kehtaa kirjoittaa, mitä se vastasi.
Kyllä se kuitenkin lähtee.
Riittävän hyvälaatuisen hylsyn ostat ja vääntövarren.
Sitten tarpeeksi pitkää putkea vaan etsimään vääntövarreksi.
Se pultti on tehty oikean raudan äärellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitos neuvoista!
Nyt lähti auki Piti vaan pyytää vahvempaa kaveria paikalle
Sain tuon paikallapito työkalun lukittua tuurnalla kannessa olleeseen sopivaan koloon ja väännettiin metrisellä varrella ja
1/2" vääntimellä niin paljon kun kädestä lähtee. Ja lähtihan se auki.
Hihnapyörä saatiin nitkutettua pois sorkkaraudalla, kun ei ollut ulosvetäjää. Uuden sai hyvin paikoilleen pultilla kiristämällä.
Vedettiin piukkaan niin, että toinen piti papukaijapihdeillä hihnapyörän kehästä kiinni ja toinen väänsi momenttiavaimella piukkaan.
Eikä ainakaan heti alkanut ekassa startissa tulemaan öljyä stefasta Uusi moniurahihna tuli samalla laitettua.
UUSI HIHNAPYÖRÄ
HUIPPU TYÖKALU
UUSI HIHNAPYÖRÄ PAIKALLAAN
Kannen kyljessa oli outo kuusiokolopultti joka oli käsilöysässä ja sieltä roiskui öljyä heti käynnistettäessä. Näkyy kuvassa keskellä.
OUTO PULTTI
Aika outoa että oli itestään löystynyt ajan mittaan ja nyt juuri sattui vuotamaan.
Hyvä ettei ajossa irronnut. Onko se joku kannen tyhjennys proppu jos kannen kanaviin jää öljyä jemmaan... ??
EDIT: Hihnapyörä oli muuten alkuperäinen. Kyljessä oli stanssi 10/06/03. et n.500tkm se kestää näköijään...
Nyt lähti auki Piti vaan pyytää vahvempaa kaveria paikalle
Sain tuon paikallapito työkalun lukittua tuurnalla kannessa olleeseen sopivaan koloon ja väännettiin metrisellä varrella ja
1/2" vääntimellä niin paljon kun kädestä lähtee. Ja lähtihan se auki.
Hihnapyörä saatiin nitkutettua pois sorkkaraudalla, kun ei ollut ulosvetäjää. Uuden sai hyvin paikoilleen pultilla kiristämällä.
Vedettiin piukkaan niin, että toinen piti papukaijapihdeillä hihnapyörän kehästä kiinni ja toinen väänsi momenttiavaimella piukkaan.
Eikä ainakaan heti alkanut ekassa startissa tulemaan öljyä stefasta Uusi moniurahihna tuli samalla laitettua.
UUSI HIHNAPYÖRÄ
HUIPPU TYÖKALU
UUSI HIHNAPYÖRÄ PAIKALLAAN
Kannen kyljessa oli outo kuusiokolopultti joka oli käsilöysässä ja sieltä roiskui öljyä heti käynnistettäessä. Näkyy kuvassa keskellä.
OUTO PULTTI
Aika outoa että oli itestään löystynyt ajan mittaan ja nyt juuri sattui vuotamaan.
Hyvä ettei ajossa irronnut. Onko se joku kannen tyhjennys proppu jos kannen kanaviin jää öljyä jemmaan... ??
EDIT: Hihnapyörä oli muuten alkuperäinen. Kyljessä oli stanssi 10/06/03. et n.500tkm se kestää näköijään...
F-350
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Löyhästi liittyen; moniurahihna pikkasen pykinyt urapuolelta. (339 Tkm ajettu) Täytyy jossain vaiheessa vaihtaa.
Kysymys saako hihnan kampeamalla paikoilleen ja kuinka on tuon hihnankiristimen vaihto? Hieman täristää tyhjäkäynnillä. Miten vaihtoväli kiristimellä, vai huomaako kun kilsat täynnä
ps. tänään työmatkaa 650km ja duunikaveri ajoi puolet;) Hällä ei valittamista "toimistosta"
Kysymys saako hihnan kampeamalla paikoilleen ja kuinka on tuon hihnankiristimen vaihto? Hieman täristää tyhjäkäynnillä. Miten vaihtoväli kiristimellä, vai huomaako kun kilsat täynnä
ps. tänään työmatkaa 650km ja duunikaveri ajoi puolet;) Hällä ei valittamista "toimistosta"
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Terve,
t.
Risto
Liekö ketjun ohjurin tapin suojatulppa. Oliko pitkä? Ainakin omassa M104:ssä on yksi ohjurin tappi tuommoisen takana. Kierrettä ko. "pultissa" ei ole kuin n. sentin verran.Lep1 kirjoitti:Kannen kyljessa oli outo kuusiokolopultti joka oli käsilöysässä ja sieltä roiskui öljyä heti käynnistettäessä. Näkyy kuvassa keskellä.
Onko se joku kannen tyhjennys proppu jos kannen kanaviin jää öljyä jemmaan... ??
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Heikosti tuntuu löytyvän mainintoja tuon hihnapyörän pultin kiristysmomentista... Kukapa tietäisi jelpata? Autona C220CDI -05.
--c220cdi -05 --
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Varmaan joltain pajalta vois löytyä...
Ite vedin vaan niin tiukkaan kun sain... Ei sitä ainakaan poikki saa, kun se ihan helvetisti oli kiinnikkin
Ite vedin vaan niin tiukkaan kun sain... Ei sitä ainakaan poikki saa, kun se ihan helvetisti oli kiinnikkin
F-350
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Momentit tuntuvat vaihtelevan moottorimallin ja sarjanumeron mukaan, 200 Nm + 90 astetta + 90 astetta tai 325 Nm + 90 astetta vaihtoehdot ainakin löytyy.cdix kirjoitti:Heikosti tuntuu löytyvän mainintoja tuon hihnapyörän pultin kiristysmomentista... Kukapa tietäisi jelpata? Autona C220CDI -05.
Re:
Sanoisin että 350tkm viitaten kokemustani omaan extaxiin.Lep1 kirjoitti: Onko jollain hajonnut tämä sama hihnapyörä joskus?
onkohan tälläkin joku vaihtoväli.... ehkä 500tkm
Nyt aluksi melkoista ongelmaa (fyrkan puutteen lisäksi) kun ei tahdo löytyä osaa 02 tehtyyn pirssiin.
Pari paikkaa löytyy 500€ tienoilla ja hiukan epäilyttää liekkö noissa oikeita sitten lainkaan.
Myyvät tarvikeliikkeissä kesästä 03 alkaen valmistettuihin vehkeisiin noita hihnapyöriä.
http://urly.fi/Cd0" onclick="window.open(this.href);return false; , linkin paikassa myyvät kohtuuhintaan lie kinuskien kiekkoa.
Onko kellään kokemuksia tälläisista kestääkö aamusta iltaan saakka - ainakin.
Toinen mahdollisuus kohtuuhintaan(vitsi) jossa jopa 2 vuoden takuuta, http://urly.fi/Cd1" onclick="window.open(this.href);return false;.
Joku kertoi joskus ettei enään saiskaan näitä EPC netin antamiin OEM numeroilla olevia hihnapyöriä
tämän ikuisiin w211 mersuihin ja pitäisi vissiin uusia hihnankiristin?
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Re: Re:
No näyttää että näitä OEM A6110301303 osia vielä saa joistakin muistakin paikoista Vehon lisäksi.fokura kirjoitti: Joku kertoi joskus ettei enään saiskaan näitä EPC netin antamiin OEM numeroilla olevia hihnapyöriä
tämän ikuisiin w211 mersuihin ja pitäisi vissiin uusia hihnankiristin?
Ja tuommoinen kai se pitää sitten laittaa kun on keksitty että se vaimentais jotain värinää.
Kun ei tunnu kukaan laittaneen näihin -02 vm. semmosta vauhtipyörää jossa ei ole tuota kumista värinänvaimenninta...
Ilmeisesti tässä -02 vm (taxi) ei sitten ole sitä kaksmassa vauhtipyörää ja tarvis muka tämmöstä värinänvaimentimeksi?
Siinä alta 500 - 650€ hinnat pyörii, mutta yksi l i e v ä h k ö ylitys tasoon oli erään suuren valtakunnallisen autotalon hinnastossa; "Ei ole valitettavasti hyllyssä. Hintaa vauhtipyörällä on 1485€ ja ei löydy Saksaa lähempää"
Voi v i t t u, mitä pahaa minä olen heille tehnyt? Huutokauppakeisari sanoo että hullu sitä on ellei puolta tarjoa,
no en kyllä tarjoa!
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Jatketaan nyt tänne vaikka eri moottorilla.
Eli omasta w211 270cdia vm2002 vaimenninkumilla oleva hihnapyörä rikki. Tätä ei tunnu saavan mistään.
Tuollainen värinäkumiton malli (6120301203) löytyy, mutta mikä merkitys tuolla kumilla on? Kai käy tuohon kuitenkin, kun kuulemma runkonumero antaa kiinteän vaikka alkuperäinen kumilla oleva?
Onko kokemusta tai tietämystä?
Liittyykö jotenkin laturiin tms. Tässä ollut alkujaan kiinteä pyörä laturissa, nyt ollut viimeiset 200tkm vapaapyörällä.
Eli omasta w211 270cdia vm2002 vaimenninkumilla oleva hihnapyörä rikki. Tätä ei tunnu saavan mistään.
Tuollainen värinäkumiton malli (6120301203) löytyy, mutta mikä merkitys tuolla kumilla on? Kai käy tuohon kuitenkin, kun kuulemma runkonumero antaa kiinteän vaikka alkuperäinen kumilla oleva?
Onko kokemusta tai tietämystä?
Liittyykö jotenkin laturiin tms. Tässä ollut alkujaan kiinteä pyörä laturissa, nyt ollut viimeiset 200tkm vapaapyörällä.
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
612 030 12 03 Tuolla numerolla kun hakee, niin ihan normi kumi damber sillä tulee, hinnat alkaen 177€ toimitettuna
Halvin febi, jonka äkkiseltään löysin https://www.ebay.de/itm/224799915566?ha ... OSwJy1h6Uy~
Halvin febi, jonka äkkiseltään löysin https://www.ebay.de/itm/224799915566?ha ... OSwJy1h6Uy~
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Hihnankiristin, ka-pyörä ja laturin pyörä vaihtuvat erilaisiin samalla kertaa.
wiimax.fi
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Miksi vaihtuu? Mikä tuossa pyörässä muuttuu?
Autossa on tarvikevesipumppu, runkovaihto laturi pyörineen(oli kiinteä, nyt vapaa pyörällä), sekä tarvikekiristin. Ja hihna myös vaihdettu.
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Missä pyörässä ? Toisessa versiossa on kumivaimennus kampiakselin pyörässä ja toisessa ei, toinen kiristin on se "perus" cdi malli ja toinen iskarilla varustettu, laturissa on vapaakytkin tai ei, hihna on eri mittainen. En muista enää mikä osa minkäkin kanssa mutta tuossa erot, jossain vuosimallissa kai vaihtui ja myöhemmin ka-pyörän korjaus vanhemman mallisiin niin että päivitetään kaikki uudempaan.
wiimax.fi
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Jos jollekin tulee vaihto vastaan, niin vastaan tähän ettei näitä tarvitse mitään vaihtaa. Hihnapyörä sopii suoraan vaikka eri valmistenumerolla.
Laturinpyörä omaani oli kiinteästä vaihtunut vapaapyörä malliin, laturin vaihdossa jo muutenkin.
Re: w211 200cdi Hihnapyörän kumi p**kaksi ajossa...
Jep, hihnapyörä toki sopii kumpi vaan. Eronahan on vain vaimennus toisessa ja toisessa ei.
Yhteensopimattomat osat saattavat vaikuttaa niin että hihna ei kestä kuten pitäisi, tai jotain värinöitä on hihnassa jossain tilanteessa, tai jotain muuta. Tuskin mitään niin ongelmallista vanhaan autoon, etteikö sen kanssa voisi elää.
Yhteensopimattomat osat saattavat vaikuttaa niin että hihna ei kestä kuten pitäisi, tai jotain värinöitä on hihnassa jossain tilanteessa, tai jotain muuta. Tuskin mitään niin ongelmallista vanhaan autoon, etteikö sen kanssa voisi elää.
wiimax.fi