MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Tarkoituksena kesällä käydä Saksassa ja auto sieltä tuoda mukana. Hintataso on suurin piirtein selvillä ja tuontikuviot jotenkin. Saksankielen taitoinen kaveri lähtee mukaan mutta lähinnä kiinnostaa muiden kokemukset aiheesta.
Onko auto ollut sellainen kuin myyjä on antanut ymmärtää?
Pystyikö hinnasta tinkimään?
Huoltokirja löytyy monesta mutta onko myyjä valmis vahvistamaan kilometrilukeman kirjallisesti?
Oliko katsastuksessa ongelmia (sivuvilkut jne)?
Onko tuontiauton myyminen Suomessa hankalaa?
Mikä on todellinen hintataso esimerkiksi MB C 220D '95:llä jolla on ajettu noin 200tkm? Arvostetaanko "suomiautoa" enemmän?
Laskeskelin, että Saksasta tuomalla saa 200tkm vähemmän ajetun samaan hintaan mitä vastaavasta uutena Suomeen myydystä pyydetään (ex-taxi tms), vai olenko väärässä?
Onko auto ollut sellainen kuin myyjä on antanut ymmärtää?
Pystyikö hinnasta tinkimään?
Huoltokirja löytyy monesta mutta onko myyjä valmis vahvistamaan kilometrilukeman kirjallisesti?
Oliko katsastuksessa ongelmia (sivuvilkut jne)?
Onko tuontiauton myyminen Suomessa hankalaa?
Mikä on todellinen hintataso esimerkiksi MB C 220D '95:llä jolla on ajettu noin 200tkm? Arvostetaanko "suomiautoa" enemmän?
Laskeskelin, että Saksasta tuomalla saa 200tkm vähemmän ajetun samaan hintaan mitä vastaavasta uutena Suomeen myydystä pyydetään (ex-taxi tms), vai olenko väärässä?
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta jossain ohjelmassa/lehti jutussa haastattelivat jotain katsastus miestä saksan tuonti autojen km-lukemista. Kuulemma 90% autoista on lukemaa pienennetty.Jari V kirjoitti: Huoltokirja löytyy monesta mutta onko myyjä valmis vahvistamaan kilometrilukeman kirjallisesti?
Varsinkin kun saksassa lukeman muuttaminen on helppoa. Myöskin digitaaliset mittarit.
Vaikka merkki liikeet eivät lukemia pienennä, ne sanovat asiakkaalle että maksavat autosta tämän verran enemmän jos silla olisi ajettu niin ja niin paljon. Kohta asiakas tulee udelleen ja saa suuremman summan.
Kannattaa tutkia hyvin missä kunnossa auto on, penkit, ratti, moottori ym.
Ja jos tuntuu että auto on "helmi", niin eiköhän siinä ole mittaria viilattu.
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Ostamisessa on tärkeä juttu olla mukana sekä kielitaitoa että Mersu-tuntemusta.
Toisaalta, jos ostaja ihmettelee sitä että "pienikilometrinen kaikki varusteet ja turbo"-Mersu maksaa enemmän kuin yli puoli miljoonaa ajettu 200D-taksi voi olla, että ostaja on väärässä paikassa.
-T
Kaikki kolme autoa jotka olen tuonut (kaikki omaan käyttöön) ovat olleet sellaisia kuin myyjä on antanut ymmärtää. Mutta tämä ei tarkoita että saksalaiset olisivat umpirehellistä väkeä, vaan sitä että kun Mersu on tuttu laji, pystyy aika hyvin kartottamaan jo näkemättä millaisesta yksilöstä on kyse. Ja nämä asiat on myös paikan päällä kokolailla helppo todentaa kun näkee Mersusta otsallaan onko se aito peli vai ei.Jari V kirjoitti:...Onko auto ollut sellainen kuin myyjä on antanut ymmärtää?
Ei sillä tavoin kuin mitä Suomessa on tapana.Jari V kirjoitti:...Pystyikö hinnasta tinkimään?...
Saako tällaista Suomestakaan..? Ellen olisi itse omistanut autoa uudesta alkaen, en koskaan suostuisi myydessäni tuollaisen paperin tekemiseen. Sillä siinähän annan samalla nimeni muidenkin vilpittömyyden takeeksi - ja vieläpä tarvittaessa raastupaan saakka.Jari V kirjoitti:...Huoltokirja löytyy monesta mutta onko myyjä valmis vahvistamaan kilometrilukeman kirjallisesti?...
Eihän nyt hyvän Mersun kanssa ongelmia ole... Ja sivuvilkut on helppo asentaa.Jari V kirjoitti:...Oliko katsastuksessa ongelmia (sivuvilkut jne)?...
Miksi aidon yksilön myyminen hankalaa olisi? Minulla on autokaupoissani joskus ollut ongelmia vähän sen kanssa että tykkään nippeleistä ja nappeleista. Ja sitten kun autossa on kaikki kivat tilpehöörit, en ole valmis antamaan niitä ilmaiseksi.Jari V kirjoitti:...Onko tuontiauton myyminen Suomessa hankalaa?...
Toisaalta, jos ostaja ihmettelee sitä että "pienikilometrinen kaikki varusteet ja turbo"-Mersu maksaa enemmän kuin yli puoli miljoonaa ajettu 200D-taksi voi olla, että ostaja on väärässä paikassa.
-T
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
eerola kirjoitti:Saako tällaista Suomestakaan..? Ellen olisi itse omistanut autoa uudesta alkaen, en koskaan suostuisi myydessäni tuollaisen paperin tekemiseen. Sillä siinähän annan samalla nimeni muidenkin vilpittömyyden takeeksi - ja vieläpä tarvittaessa raastupaan saakka.
Lähinnä meinasin, että jos löytää auton joka on myynnissä ensimmäisellä omistajalla niin eikö melko hyvä vakuus kilometrien paikkaansa pitävyydestä ole jos omistaja suostuu puumerkkinsä kauppakirjaan kilometrien kohtaan laittamaan?
eerola kirjoitti:Eihän nyt hyvän Mersun kanssa ongelmia ole... Ja sivuvilkut on helppo asentaa.
Onko sivuvilkuille johdot valmiina, eli reikä lokasuojaan ja homma on valmis vai joutuuko muutakin tekemään?
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
...vaan miksi mennä itse hakemaan jos huolettaa. Bayerncarilta löytyisi havittelemasi auto (http://www.bayerncar.com/fi/kuvat/C220D94a.jpg). Kuriositeettina mainittakoon että olen poksauttanut tismalleen samanlaisella kaksi viikkoa vanhalla ns. "suomiautolla" kerran vasemmalta kolmion takaa tuolla hetkellä jotakuinkin yhtä "vanhan" Volvon keulaan.Jari V kirjoitti:...esimerkiksi MB C 220D...
-T
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Jos autossa ei ole sivuvilkkuja, puuttuvat myös johdot. Mutta niiden vetäminen oli helppoa kuin mikä. Enemmän aikaa meni reikien reunojen suojamaalaamisessa.Jari V kirjoitti:Onko sivuvilkuille johdot valmiina, eli reikä lokasuojaan ja homma on valmis vai joutuuko muutakin tekemään?
-T
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Tuo W210 on haettu Saksasta.
* Auto on todella ollut hyväkuntoinen. Tuntuu siltä, että olen itse aiheuttanut (ajaessani parilla hiekkatiellä) autolle huonompaa kun Saksassa 6 vuoden aikana yhteensä. Moottori suorastaan kiilsi kun auton sain.
* Auton hinta oli noin 14 900 ja saimme tingittyä sen verran että lopullinen hinta oli 13 000
* Katsastuksessa ei mitään ongelmia. Katsastusmies kehui autoa ja sen kuntoa.
* Omistamme Mersun lisäksi Chrysler Neonin ja jompi kumpi on tarkoitus myydä. Emme ole saaneet Mersua kaupaksi lähinnä sen takia, että se on manuaali.
* Yleensä Suomessa tosin tietämättömyydestä johtuen arvostetaan Suomiautoa enemmän.
Itse hain auton Hampurista, ja jos kysyttävää on vastaan mielelläni.
* Auto on todella ollut hyväkuntoinen. Tuntuu siltä, että olen itse aiheuttanut (ajaessani parilla hiekkatiellä) autolle huonompaa kun Saksassa 6 vuoden aikana yhteensä. Moottori suorastaan kiilsi kun auton sain.
* Auton hinta oli noin 14 900 ja saimme tingittyä sen verran että lopullinen hinta oli 13 000
* Katsastuksessa ei mitään ongelmia. Katsastusmies kehui autoa ja sen kuntoa.
* Omistamme Mersun lisäksi Chrysler Neonin ja jompi kumpi on tarkoitus myydä. Emme ole saaneet Mersua kaupaksi lähinnä sen takia, että se on manuaali.
* Yleensä Suomessa tosin tietämättömyydestä johtuen arvostetaan Suomiautoa enemmän.
Itse hain auton Hampurista, ja jos kysyttävää on vastaan mielelläni.
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Itse hain auton Hampurista, ja jos kysyttävää on vastaan mielelläni.[/quote]
Paljonkos meni veroa tuosta mersusta? Jos saa kysyä
Paljonkos meni veroa tuosta mersusta? Jos saa kysyä
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
eerola kirjoitti:Bayerncarilta löytyisi havittelemasi auto (http://www.bayerncar.com/fi/kuvat/C220D94a.jpg)
-T
Olettekos nähneet ennen barokkeja C-mallin alla?!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB:n tuonti Saksasta, kokemuksia? (C 220D 94-95 tms)
Olen. Mutta eivät ne sitä kyllä paremman näköiseksi tee.Timo L. kirjoitti:...Olettekos nähneet ennen barokkeja C-mallin alla?!
-T
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Saksan tulokkaita on meidänkin perheessä ajossa oleva 250TD, ja kaikkien asioiden tuon auton kohdalla ei todellakaan voi sanoa menneen putkeen, tuotu maahan jo 4 vuotta sitten, mutta tullin kanssa riitelyn takia rekisteröitiin vasta viime lokakuussa....Noh, itse autossa ei ole enää mitään vikaa, ostaessamme yksi venttiilinaputti, ja kone ravisti/kävi neljällä 2000rpm:ään asti. Tutkimukset aloitettiin ja todettiin autossa olevan alkuperäiset venttiilivälyksen säätöpuolella olevat kupit, joista yhteen oli pesiytynyt halkeama, kaikki kupit vaihtoon. Ruiskutuspuolelta löytyi 5 ruosteista ruiskunkärkeä, ja paljon muita lahovikaisia osia.
Laatikosta löytyi öljyjävaihdettaessa mustaa voita, tulisi ilmeisesti olla punaista ja atf:ää, perässä sama homma. Voimasiirron öljynvaihdon jälkeen perästä alkoi vuotamaan stefa, kardaania irrotettaessa paljastui sen olleen yhdellä pultilla kiinni perämurikassa, osa muista pulteista oli pudonnut jo tielle, ja mikä minnekkin. Kardaaninvärinän vaimennin todettiin olevan myös loppu, poistettiin. Laturiremontti jouduttiin tekemään jo 144000km ajettuun autoon, normaalia vai ei?
Mutta kaikesta huolimatta, kun saisi tuon 250:sen myytyä olisi tarkoitus lähteä saksasta hakemaan uusi rakentelun kohde, sellainen jossa on riittävästi niitä sylintereitä, ja se mutkalla oleva pakoputki
Laatikosta löytyi öljyjävaihdettaessa mustaa voita, tulisi ilmeisesti olla punaista ja atf:ää, perässä sama homma. Voimasiirron öljynvaihdon jälkeen perästä alkoi vuotamaan stefa, kardaania irrotettaessa paljastui sen olleen yhdellä pultilla kiinni perämurikassa, osa muista pulteista oli pudonnut jo tielle, ja mikä minnekkin. Kardaaninvärinän vaimennin todettiin olevan myös loppu, poistettiin. Laturiremontti jouduttiin tekemään jo 144000km ajettuun autoon, normaalia vai ei?
Mutta kaikesta huolimatta, kun saisi tuon 250:sen myytyä olisi tarkoitus lähteä saksasta hakemaan uusi rakentelun kohde, sellainen jossa on riittävästi niitä sylintereitä, ja se mutkalla oleva pakoputki
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.