Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Scr »

Nyt tarvittaisiin tietoa! Kannattaako ostaa eibachien kaveriksi billsteinin sprintit (b8) , jos etupää tulisi olemaan navasta kaareen mitattuna 290-300mm, takapää 300-310mm. Toimiiko nuilla iskareilla tossa korkeudessa? Jotenkin vaan saanut sen käsityksen ettei sprintit olisi tarpeeksi jämäkät kun moni väkertää sinne ties mitä bemarin tolppia yms. :roll:

Tällä hetkellä itsellä alla vakio iskarit ja eibachit eikä tuppaa oikeen noissa korkeuksissa pelaamaan niillä. Olisi mukava saada hieman osviittaa että sijottaa kerralla oikein eikä jälkikäteen harmittaisi.

tippuu muuten mulla edestä tohon 300mm korkeuteen ykkösen kumilla ilman että on edes laikattu jousta :eh: Ja näyttää etujousi siltä että ovat jousilangat melkein kiinni toisissaan paikka paikoin. Mitenkäs muilla kenellä on eibachit? Että onkos tuo jousi loppu tai jokin muu vika..

Kiitoksia jos pätevämmät viittii vastata :D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sul taitaa olla runsaasti varusteltu malli? siitä s ejohtuu ;) Eibach & Bilstein Sprint B8... ei voi mennä pieleen ja päästään jo tosi mataliin lukuihin. Bilsteinin sivuilla luki ainaki ennen englanniksi että "B6 for less than 40mm and B8 for lowering 40mm or MORE!" eli noi B8 on just ne mitä tarvitaan mataliin autoihin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Scr »

Jep, taitaa olla kaikki mitä on tohon ollut saatavilla paitsi ajotietokone ja tummentuva taustapeili. Täytyy sitten pistää tilaukseen billsteinit ja camberin säätötangot.
:)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mr300 kirjoitti:Menisko C124 alle Eteen 18x8.5 ET40 Ja taakke 18x10 ET45.
Elikkäs sama auto mutta 18x8 ET35 eteen ja taakke? Jääkö pahasti sisään? voiko spacereilla korjata?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hukkanen_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.01.2010 16:34

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja hukkanen_ »

Scr kirjoitti:Nyt tarvittaisiin tietoa! Kannattaako ostaa eibachien kaveriksi billsteinin sprintit (b8) , jos etupää tulisi olemaan navasta kaareen mitattuna 290-300mm, takapää 300-310mm. Toimiiko nuilla iskareilla tossa korkeudessa? Jotenkin vaan saanut sen käsityksen ettei sprintit olisi tarpeeksi jämäkät kun moni väkertää sinne ties mitä bemarin tolppia yms. :roll:

Tällä hetkellä itsellä alla vakio iskarit ja eibachit eikä tuppaa oikeen noissa korkeuksissa pelaamaan niillä. Olisi mukava saada hieman osviittaa että sijottaa kerralla oikein eikä jälkikäteen harmittaisi.

tippuu muuten mulla edestä tohon 300mm korkeuteen ykkösen kumilla ilman että on edes laikattu jousta :eh: Ja näyttää etujousi siltä että ovat jousilangat melkein kiinni toisissaan paikka paikoin. Mitenkäs muilla kenellä on eibachit? Että onkos tuo jousi loppu tai jokin muu vika..

Kiitoksia jos pätevämmät viittii vastata :D
Itte kans noita sprinttejä kyselin varaosamyyjiltä.Oli vaan kohtuu kalliita ..Pelkästään eteen tiedustelin ni 400 euron hujakoilla oli pari hinta :shock: mut varmasti olis hyvä paketti jos vaan tulee hommattua sellaset..
Viikonloppuna täytyy kokeilla 4maticin iskarinyläpäillä ,et kuinka paljon niillä on vaikutusta asiaan. Ne on 30mm korkeammat kuin ns tavallinen iskarinyläpää.Ni silloin olis iskarilla toi 30mm enempi pelivaraa..
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Scr »

Joo oon kans tietonen tosta 4-matic / Sportline iskarin yläpäänkiinnityksestä. Itte enemmin mietityttää takapää kun siellä ei pelivaraa liene :l

Kannaattaa kysellä drw:ltä. Itse pistän sieltä tilaukseen heti kun vaan tili tulee :) Lupailivat noin 500 hujakoille koko sarjan b8 sprinttejä. AD:stä kun kysyin niin he puhuivat liki tonnin hinnasta :shock: kauheat hintaerot liikkeillä :roll:
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

no eipä siinä paljoo vaihtoehtoi ole jos hyvät haluaa, konin säädettävät tai sprintit, konit tais olla rungoltaankin vähäsen korkeemmat kuin sprintit, en muista, haulla pitäis kuvakin löytyy petehrin toimesta.

Halpis iskareita kyllä löytyy lyhkäisiä, jos semmoiset haluaa.
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Scr »

Jep. Koitan nyt kumminki hankkia kerralla hankkia kunnolliset :)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja teejay »

Onko tietoa mahtuuko pyörimään madalletussa(eibach -30) farkussa 10 x 17 ET 19 takana ja 8,5 x 17 ET 20 edessä? Minkäkokoisilla renkailla?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla on edessä 8.5x17et20 ja renkaana 205/50/17. Ja kyllä kaaria on rullattu. Rehellisyyden nimissä sanottava että rengas rapsahtaa lokariin kun ratti on täysin ääriasennossa ja joku täöyssy tulee... kun ei ole tarpeeksi mankeloitu... mutta madallus on 60mm luokkaa. 215/45/17 renkaalla eroa ei oikeastaan ollut.

tosta takavanteesta en osaa sanoa mitään, se o kyllä aika varmaa että muutostyötä riittää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RRRRMEl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 05.07.2010 17:22
Paikkakunta: EePee

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja RRRRMEl »

Kuinka pahasti lokarit rohisee -45mm jousilla farkku lankus 225/45 17" pyörillä? ET:stä ei tietoa mutta noin sentin verran jää rengas kaaren sisäpuolelle.......
Slerba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:00

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Slerba »

Mites, olisko mahdoton yhdistelmä: 16x8 ja 10 tuumaan bebsit ynnä 20mm spacerit, et on ilman spacereita 11. Rengastuksena takana 225/35, edessä 175/50. Autona CE mersu vuodelta -89, h&r -40mm satsilla.

Mahtuuko pyörimään ilman suurempia modauksia?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja napa »

tänään sain aikaiseksi vaihtaa ne 8 reikäiset alle, mitkä talvella hankin... rellun vanhat talvikumit niihin heitin päälle, kun pintaa oli vielä + 5 mm...

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Slerba kirjoitti:Mites, olisko mahdoton yhdistelmä: 16x8 ja 10 tuumaan bebsit ynnä 20mm spacerit, et on ilman spacereita 11. Rengastuksena takana 225/35, edessä 175/50. Autona CE mersu vuodelta -89, h&r -40mm satsilla.

Mahtuuko pyörimään ilman suurempia modauksia?
Ne tulee jo ilman spacereita 4cm ulos kaaresta. truu saksalook
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Slerba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:00

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Slerba »

Sergey kirjoitti:
Slerba kirjoitti:Mites, olisko mahdoton yhdistelmä: 16x8 ja 10 tuumaan bebsit ynnä 20mm spacerit, et on ilman spacereita 11. Rengastuksena takana 225/35, edessä 175/50. Autona CE mersu vuodelta -89, h&r -40mm satsilla.

Mahtuuko pyörimään ilman suurempia modauksia?
Ne tulee jo ilman spacereita 4cm ulos kaaresta. truu saksalook
Eli ei tuu kesää, liikaa saksaluukia mun makuun. Täytyy keksiä jotain muuta..
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

Kellään tietoa/kokemusta näistä? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YELLOW-D ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

lukis että olis ihan coiloverit, mut tiedä onko sitte 124 loppujenlopuksi tarkotettu (saksan kieli hieman hukassa) ja jos joku tietää 124 300CE hyvät säädettävän alustan niin laittaa linkkiä tai jotai, on tullu pitkää pengottua mutta ei tahdo löytyä, onko ees olemassa...
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja epk »

kyl mä väitän että täyttä paskaa tuommoiset wannabe coilit 124:seen. Koska ei ne oikeetkaan coilit oo mitenkään hyviä :D
Avatar
ventti-ville
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja ventti-ville »

niin vähän arvelinki, no mitä alustasarjaa porukka suosittelee 124 300CE:seen, pitäisi saada paljon puotettua, vai otatteko sitte laikalla lisää pois että saa matalemmaksi?
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
iikkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 03.05.2011 23:02

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja iikkka »

Kuinkahan hyvin tulee kaarelle 8.5x18 et28 ja 18? Mankelia ois tarkotus näyttää tarvittaessa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tulee just sopivasti :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Iän ikuisia kysymyksiä nää, mut olis tämmönen kysymys.

9x16" vanteet s124 farmariin talveksi. Edessä et 30 ja takana 15. Millä renkailla järkevää laittaa et mahtuu pyörimään? Tällä hetkellä alla edessä 8x18" ja et 35 225/40 renkaalla ja takana 9,5x18" et37 ja 255/35 renkaalla. Mahtuvat pyörimään muuten, paitsi takana ottaa heitoissa kiinni lokarin kaaren kantin reunaan. Oliskohan jotkut 215/45 tai 225/45 järkevät?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiköhän se 225/45 mahdu... sehän on kolmisen senttiä pienempi halkasijaltaan. Ite renkaan profiili venyis sen verta että ei pitäs ottaa kaariin kiinni.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuota 225/45 kanssa ajattelin et lienee järkevä. Sit kumeja ettimään :)

Prkl että on kalliita renkaat tuossa koossa :lol:

Edit: 225/50 olis vähän halvempi (n. 100e/sarja). Ne olis ihan vähän pienemmät halkaisijaltaan kuin nykyiset 255/35/18 jotka takana. Mutta mahtuukohan alle kun vanne kuitenkin tolla 15 et:llä?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
++++++
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ke 20.07.2011 01:43

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja ++++++ »

Elikkä autona on 89 farkku 124 ja ostin siihen 18" alut et 35 ja 8" leveet!

Millasetkoha kumit mahtus tua pyörii sillai et ei olis pelkoo et raapii? Tua oli alla 17" 225/45 sama et 7,5 leveet ja ne raapi kääntäessä jos ajo esim rotvallin yli.

En tiä paljoko o madallettu? Navan keskustasta kaaren reunaan 35cm. paljokohan vakio alustaisesa toi väli o?

Miltä kuulostas 225/35 18 eteen ja mahtuskoha taakse 235/35 18? Vai olisko kumpaanki päähän 225? :roll:
W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

225 maksimi levynen mitä laittaisin 8" vanteelle.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
++++++
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ke 20.07.2011 01:43

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja ++++++ »

Noilla vanteilla on nyt 255/45 kumit :D
W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
ossiwho
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 17.09.2011 10:58

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja ossiwho »

Hei kertokaas kuinka leveet vanteet w124 ce saa laitettuu ilman mitään kaaren muokkauksia?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onko se madallettu vai ei
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
++++++
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ke 20.07.2011 01:43

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja ++++++ »

kertokaas ny joku paljo madalTAMATTOMASSA 124 on etukaaren yläreunan ja pyörän nävän välillä? itellä ny joku noi 35cm?
W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
Avatar
mik_ko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 08.05.2010 11:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Vanteet + alusta W124...

Viesti Kirjoittaja mik_ko »

En tiedä paljonko alunperin on. Joku viisaampi varmaan tietää.

Tuossa pihalla seisovassa -87 250Deessä näytti olevan noin 37.5cm. Ei ole madallettu, mutta en tiedä onko jouset kuoleentunut :think:
Vastaa Viestiin