w124 etulokarien "levitys"

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w124 etulokarien "levitys"

Viesti Kirjoittaja epk »

18" pallurat alla, 225-40 kumeilla.


edestä raapii sen verran että olis aiheellista jotain sille tehdä, ottaa kiinni käännettäessä ylhäältä lokaria. Tarttis siis saada levitettyä ulospäin ja mahdollisesti hieman myös "ylöspäin" lokarin kaarta.


500 lokarit olis helpoin konsti, mutta sit taas vanteet jää ikävästi sisään, ainoaksi tavaksi taitaa jäädä lokarien levitys. Tontti korkeus on ja pysyy :twisted: , joten ehdotuksia korottamisesta ei kuunnella :lol:

vinkkejä ?

turussa kaerlan kumi tekee noita levityksiä, käyn siellä tänään kysymässä tarkemmin, sanoivat kyllä puhelimessa et ei välttämättä onnistu :oops: , mankeloimalla tekevät tuolla pajassa.
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuolla bemarifoorumilla kun olen aina välillä seilaillut,niin joku teki siellä noita levityksiä olisko ollut 30 euroa/lokari.Tais olla kylläkin Helsingistä.Voin kaivaa sen yhteystiedot jostain esillä jos on tarvista?
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Kysäsehän JSD:ltä neuvoja tuohon levitys juttuun hänhän teki siitä edellisestä mersustaan 500 lookin leikkaa liimaa taktiikalla.Sitten nuo 500:sen karet käy kyllä suoraan mutta on neljä senttiä puoleltaan leveemmät,eli joutus ehtiin 500:n puskimenki et näyttäs hyvältä.Ja noi 500:n kaaret oli tolkuttoman kalliit... en nyt millään muista tarkkaa hintaa mutta satoja euroja kipale.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Toteutin itse tuon levityksen hitsaamalla kromikaaren lokarin jatkoksi. Levitystä tuli noin 2cm puolelleen. Hommaa tuossa kyllä on ja lokarin joutuu maalaamaan uudestaan. Kaaret oli niin ruosteessa, että tuo oli järkevin tapa korjata ongelma.

Voin laittaa kuvan levitetystä kaaresta tässä kun ehdin. :)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sampo kirjoitti:Toteutin itse tuon levityksen hitsaamalla kromikaaren lokarin jatkoksi. Levitystä tuli noin 2cm puolelleen. Hommaa tuossa kyllä on ja lokarin joutuu maalaamaan uudestaan. Kaaret oli niin ruosteessa, että tuo oli järkevin tapa korjata ongelma.

Voin laittaa kuvan levitetystä kaaresta tässä kun ehdin. :)
Kromikaaret :x

Eipä taida epk:n autoon sellaiset tulla.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mauri H. kirjoitti:
Sampo kirjoitti:Toteutin itse tuon levityksen hitsaamalla kromikaaren lokarin jatkoksi. Levitystä tuli noin 2cm puolelleen. Hommaa tuossa kyllä on ja lokarin joutuu maalaamaan uudestaan. Kaaret oli niin ruosteessa, että tuo oli järkevin tapa korjata ongelma.

Voin laittaa kuvan levitetystä kaaresta tässä kun ehdin. :)
Kromikaaret :x

Eipä taida epk:n autoon sellaiset tulla.

:)

Eli kyse oli kaaren hitsauksesta kiinni koriin, ei kromikaarien asennus normaaliin tapaan.

Eli kuvat

Hitsauksen jälkeen
Maalauksen jälkeen
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Tommi kirjoitti:Tuolla bemarifoorumilla kun olen aina välillä seilaillut,niin joku teki siellä noita levityksiä olisko ollut 30 euroa/lokari.Tais olla kylläkin Helsingistä.Voin kaivaa sen yhteystiedot jostain esillä jos on tarvista?

kiinnostaa ! , kaivele jostain juu
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Sampo kirjoitti::)

Eli kyse oli kaaren hitsauksesta kiinni koriin, ei kromikaarien asennus normaaliin tapaan.

Eli kuvat

Hitsauksen jälkeen
Maalauksen jälkeen
Huh, meinasi taas verenpaine nousta :lol:

Toihan on ihan bueno juttu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

JSD:lle laitoin viestiä,

sampon idea kanssa ok, etusijalla nyt siis nuo ei maalausta tarvitsevat konstit.



Ja kyllä , kromikaaria ei tule, vaikka on ollut :roll:
TomiT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ke 12.05.2004 01:31
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja TomiT »

epk kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Tuolla bemarifoorumilla kun olen aina välillä seilaillut,niin joku teki siellä noita levityksiä olisko ollut 30 euroa/lokari.Tais olla kylläkin Helsingistä.Voin kaivaa sen yhteystiedot jostain esillä jos on tarvista?

kiinnostaa ! , kaivele jostain juu
Taitaa olla kyseessä Autotek- niminen firma, ja hinta tosiaan se 30€/lokari. Sitä kaarta saa ulospäin parikin senttiä sillä laitteella millä se tuolla tehdään.


Autotek

niin ja noista hinnoista en ole satavarma, mutta jos otat henkilökohtaisesti yhteyttä tähän osoitteeseen (robi@bmwtuningclub.net) niin pitäisi ainakin onnistua tuohon hintaan. Voihan sitä ensin kysellä suoraan siitä firmastakin...
[b][size=75]Porsche 944

ex 124CEA[/b][/size]
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Toi kyseinen autotekin robi teki mulle noi kaarien pyöristyksen ja samalla levitti noita kaaria n.2cm ulospäin ja niissä on vielä kuulemma vähän varaa levittää jos tarvii mut mielestäni ei tarvii ku ei noi 19 tuumaset ota normaali ajossa edes kiinni... :roll: Joten omasta puolesta voin kyl todella suositella kyseistä firmaa/kaveria tekee meinaan hiton hyvää jälkeä... :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Hessu kirjoitti:Toi kyseinen autotekin robi teki mulle noi kaarien pyöristyksen ja samalla levitti noita kaaria n.2cm ulospäin ja niissä on vielä kuulemma vähän varaa levittää jos tarvii mut mielestäni ei tarvii ku ei noi 19 tuumaset ota normaali ajossa edes kiinni... :roll: Joten omasta puolesta voin kyl todella suositella kyseistä firmaa/kaveria tekee meinaan hiton hyvää jälkeä... :lol:
ahaa :D , onnistuuko ilman kaarien uudestaan maalausta ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

toi nykyinen tila, ei tosta enää kehtaa ainakaan siis nostaa enää :


Kuva
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

ahaa :D , onnistuuko ilman kaarien uudestaan maalausta ?[/quote]


Joo onnistuhan se ne meinaan levitettiin vasta maalauksen jälkeen...Maalia kun tarpeeks lämmittää ni niitä pystyy kuulemma riippuen lokareista ni n.3-4cm levittämään... :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jaa,tossahan se tuli,eli tota Autotek:ia mäkin tarkotin.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:toi nykyinen tila, ei tosta enää kehtaa ainakaan siis nostaa enää :


[ [url=http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/kuvia/forumkuvat/18zoll2.JPG] ][/url]
Häh häh hää, sulla on keula korkeammalla kuin mulla :lol:
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Korjatkaa jos olen oikolukenut GTIitä väärin..

Eli joku oli ratkaissut ongelman joka koituisi 500:n pelleillä ja siintä johtuvasta renkaiden sisälle jäämisestä hakemalla Ruotsista AIDON (?) 500:n, johon on sitten istuttanut 300:n tekniikan..

Jos joku haluaa esittää ajatus leikkiä esim. veroista taikka siintä, mikä on seuraamus, jos laittaa aidon koneen joskus takas, niin mielelläni lukisin kyllä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:toi nykyinen tila, ei tosta enää kehtaa ainakaan siis nostaa enää :


[ [url=http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/kuvia/forumkuvat/18zoll2.JPG] ][/url]
Häh häh hää, sulla on keula korkeammalla kuin mulla :lol:

ei ei, kuva valehtelee :twisted:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kiitos vinkeistä, huomenna meen autotekille , kaaret leviäks sano 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:toi nykyinen tila, ei tosta enää kehtaa ainakaan siis nostaa enää :


[ [url=http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/kuvia/forumkuvat/18zoll2.JPG] ][/url]
Häh häh hää, sulla on keula korkeammalla kuin mulla :lol:

ei ei, kuva valehtelee :twisted:
Jaa, mikäs on lokarin ja keskiön vali? :twisted:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

täytyy mitata, ruokatunnilla tulee faktaa :lol:
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

PT kirjoitti:Korjatkaa jos olen oikolukenut GTIitä väärin..

Eli joku oli ratkaissut ongelman joka koituisi 500:n pelleillä ja siintä johtuvasta renkaiden sisälle jäämisestä hakemalla Ruotsista AIDON (?) 500:n, johon on sitten istuttanut 300:n tekniikan..

Jos joku haluaa esittää ajatus leikkiä esim. veroista taikka siintä, mikä on seuraamus, jos laittaa aidon koneen joskus takas, niin mielelläni lukisin kyllä..

tavallaan joo, on forumin lukija joten saa itse kertoa lisää jos haluaa.
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

epk kirjoitti:täytyy mitata, ruokatunnilla tulee faktaa :lol:

näytti olevan 32cm ympäriinsä, edessä parkkeerauksesta riippuen allekin, mites maurilla ?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
epk kirjoitti:täytyy mitata, ruokatunnilla tulee faktaa :lol:

näytti olevan 32cm ympäriinsä, edessä parkkeerauksesta riippuen allekin, mites maurilla ?
Muutaman millin alle 33 oli niillä pitkillä Heavy Duty-iskareilla, tuntuu että vähän laski noilla Sprinteillä, pitää mitata kaverin hallissa tänään kun siellä on tasainen lattia.

Kakkosen kumit siis alla.
kaviskotama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 14.05.2004 19:59

Viesti Kirjoittaja kaviskotama »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:
epk kirjoitti:täytyy mitata, ruokatunnilla tulee faktaa :lol:

näytti olevan 32cm ympäriinsä, edessä parkkeerauksesta riippuen allekin, mites maurilla ?
Muutaman millin alle 33 oli niillä pitkillä Heavy Duty-iskareilla, tuntuu että vähän laski noilla Sprinteillä, pitää mitata kaverin hallissa tänään kun siellä on tasainen lattia.

Kakkosen kumit siis alla.
Minkä merkkiset jouset teillä on? Korkeus olisi sopiva minunkin autoon. Nykyisten merkkiä en muista.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

kaviskotama kirjoitti:Minkä merkkiset jouset teillä on? Korkeus olisi sopiva minunkin autoon. Nykyisten merkkiä en muista.
Molemmilla H&R:t ja iskareina Bilsteinin Sprintit.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mulla h&r -55, edessä ykkösen kumit.
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

levityksestä

Viesti Kirjoittaja Petri A »

EPK

jokos kävit levittämässä ja kuis onnistu ja mahtuuko nyt pyörimään ??
t. petri
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: levityksestä

Viesti Kirjoittaja epk »

aalpe kirjoitti:EPK

jokos kävit levittämässä ja kuis onnistu ja mahtuuko nyt pyörimään ??
t. petri
huomen aamulla menen, huomen illalla faktaa siis..
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Hyvä siitä tulee kyl se jätkä hommansa osaa... :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Vastaa Viestiin