210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
moonika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 29.12.2010 15:58

210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja moonika »

Noniin, nyt ei johtotähti liiku mihinkään.
320 cdi joka on mukava eläessään on nyt hiljaa, akku meni finaaliin kun sillä ei noin kuukauteen ole ajettu. Ei ole ajettu siksi, että odottaa pääsyä pajalle käyntihäiriöiden vuoksi. Helevetin mukava, tehokas ja tilava auto, mutta kaikenlaista "sähköistä" "pikkuvikaa" pukkaa alvariinsa, milloin on mikäkin anturi ja säätäjä vialla ja mikä surkuhupaista, osia vaihdetaan sieltä täältä, eikä vika sillä aina välttämättä korjaudu. Nykyautojen kirous nämä lukuisat hienoudet jotka rikkoutuessaan aiheuttavat kiusallisia ja kalliita remontteja. Eikä tämäkään nyt vielä ihan finaalissa pitäisi olla, mittarissa nyt 330.00 tkm. Ei syö öljyä, mutta euroja sitäkin enemmän.

Mutta itse asiaan. En siis pääse sisään ja akkua lataamaan joka löytyy takapenkin alta. Kuskin oven ja takaluukun mekaaniset lukot ei pelitä, takaluukkuun avain ei ilmeisen 11 vuoden käyttämättömyyden vuoksi enää uppoa, eikä kuskin oven lukko inahdakkaan, vaikka avain sopii sinne hyvin, ei vain käänny. Ei auta crc eikä sadattelu suomeksi, ruåtsiksi eikä saksaksikaan. Englannin kieltä en kokeillut.

Veho Helsinki neuvoi hinauttamaan auton heille ja he poraisivat kuskin oven lukkopesän jota kautta sitten jotenkin ovet saataisiin auki.

Eihän auto voi kadullekaan jäädä, joten sisään on päästävä. Foorumilta löysin joitakin neuvoja, kuten:

1. Paina kaukosääminen avaajaa ja käännä samalla mekaanista avainta. - ei pelitä - :oops:

2. Anna autolle virtaa startin kautta tai jostain muualta konepellin alta. - hankala juttu, konepelti ei aukea eikä alakautta pääse käsiksi kun on niin hyvin suojattu muovein. Lisäksi 10 cm. maavaran turvin auton alla ei paljon ryömitä. - :crazy:

3. Murtaudu autoon jotenkin perinteisen rosvon tapaan kuskin ovesta sujauttamalla jonkin raudan ikkunan alakautta. Tämä tuntuu olevan jotenkin tabu ja hys, hys -metodi josta ei tohdita puhua. Miksei, jos toimii! mikä on oikea kohta työntää rauta ja millainen sen tulisi olla (pituus, muoto ?)

4. Tilaa paikalle lukkoseppä.

Onko jotain muita kosteja, please kertokaa jos kokemusta!

Lähinnä mieleen on tullut miten päästä sisään mahdollimman pienin jatkokustannuksin:

1. Rikonko pienemmän takaikkunan tai pyrin muuten vaan irrottamaan sen. Onko tästä mitään apua, totteleeko ovenkahva sisältäpäin avaamista kun ei ole sähköjä.

2. Poratako Veho Helsingin ohjeen mukaan kuskin oven lukkopesä, mutta miten tuosta pienestä reijästä saan oven avattua, vaatiiko kuitenkin "ammattimiestä".


Otan miellään vastaan ehdotuksia, myös siirtyminen Toyotaan voisi olla yksi vaihtoehto?
w210 -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö konepellin saa auki ulkopuolelta kun sitä vähän fundeeraa. SIellähän on vasemmassa lokarissa apukaapeleiden navat josa sitä voi latailla ja jopa antaa käynnistysvirtaa.

Halvin lasi ja nopein vaihtaa on se takaoven avattava lasi. Eli pienin ei ole halvin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2364
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

moonika kirjoitti:
Otan miellään vastaan ehdotuksia, myös siirtyminen Toyotaan voisi olla yksi vaihtoehto?
Tuo on hyvä vaihtoehto, ainakin Toyotan hankkiminen koska siinä on hyvät tavaratilat Mercedeksen varaosien hakuun ja apuhenkilöstön huollosta kuskaamiseen. Minulla on ollut paljon käyttöä Toyotalle.

Toinen itse autoon liittyvä neuvo on kyllä startin plusnavan etsiminen ja siihen ensiksi pluskaapelin kytkeminen, sitten apuakkuun plussa kiinni ja lopuksi miinuskaapelin autoon ja apuakkuun kytkeminen.
Vaikka joutuisi ostamaan ylimääräisen akun (sinähän et välttämättä joudu koska akku muutenkin näyttää olevan ostoslistalla, 125€) niin operaatio on erittäin halpa mihin muuhun vaihtoehtoon nähden.

Keulan saa helposti ylös hallitunkilla, sellaisella oikealla eikä kahdenkympin halpisversiolla. Jos ei itseltä löydy niin lainaksi saa varmasti joltakin kohtuuhintaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

moonika kirjoitti:Noniin, nyt ei johtotähti liiku mihinkään.
320 cdi joka on mukava eläessään on nyt hiljaa, akku meni finaaliin kun sillä ei noin kuukauteen ole ajettu. Ei ole ajettu siksi, että odottaa pääsyä pajalle käyntihäiriöiden vuoksi. Helevetin mukava, tehokas ja tilava auto, mutta kaikenlaista "sähköistä" "pikkuvikaa" pukkaa alvariinsa, milloin on mikäkin anturi ja säätäjä vialla ja mikä surkuhupaista, osia vaihdetaan sieltä täältä, eikä vika sillä aina välttämättä korjaudu. Nykyautojen kirous nämä lukuisat hienoudet jotka rikkoutuessaan aiheuttavat kiusallisia ja kalliita remontteja. Eikä tämäkään nyt vielä ihan finaalissa pitäisi olla, mittarissa nyt 330.00 tkm. Ei syö öljyä, mutta euroja sitäkin enemmän.

Mutta itse asiaan. En siis pääse sisään ja akkua lataamaan joka löytyy takapenkin alta. Kuskin oven ja takaluukun mekaaniset lukot ei pelitä, takaluukkuun avain ei ilmeisen 11 vuoden käyttämättömyyden vuoksi enää uppoa, eikä kuskin oven lukko inahdakkaan, vaikka avain sopii sinne hyvin, ei vain käänny. Ei auta crc eikä sadattelu suomeksi, ruåtsiksi eikä saksaksikaan. Englannin kieltä en kokeillut.

Veho Helsinki neuvoi hinauttamaan auton heille ja he poraisivat kuskin oven lukkopesän jota kautta sitten jotenkin ovet saataisiin auki.

Eihän auto voi kadullekaan jäädä, joten sisään on päästävä. Foorumilta löysin joitakin neuvoja, kuten:

1. Paina kaukosääminen avaajaa ja käännä samalla mekaanista avainta. - ei pelitä - :oops:

2. Anna autolle virtaa startin kautta tai jostain muualta konepellin alta. - hankala juttu, konepelti ei aukea eikä alakautta pääse käsiksi kun on niin hyvin suojattu muovein. Lisäksi 10 cm. maavaran turvin auton alla ei paljon ryömitä. - :crazy:

3. Murtaudu autoon jotenkin perinteisen rosvon tapaan kuskin ovesta sujauttamalla jonkin raudan ikkunan alakautta. Tämä tuntuu olevan jotenkin tabu ja hys, hys -metodi josta ei tohdita puhua. Miksei, jos toimii! mikä on oikea kohta työntää rauta ja millainen sen tulisi olla (pituus, muoto ?)

4. Tilaa paikalle lukkoseppä.

Onko jotain muita kosteja, please kertokaa jos kokemusta!

Lähinnä mieleen on tullut miten päästä sisään mahdollimman pienin jatkokustannuksin:

1. Rikonko pienemmän takaikkunan tai pyrin muuten vaan irrottamaan sen. Onko tästä mitään apua, totteleeko ovenkahva sisältäpäin avaamista kun ei ole sähköjä.

2. Poratako Veho Helsingin ohjeen mukaan kuskin oven lukkopesä, mutta miten tuosta pienestä reijästä saan oven avattua, vaatiiko kuitenkin "ammattimiestä".


Otan miellään vastaan ehdotuksia, myös siirtyminen Toyotaan voisi olla yksi vaihtoehto?
Nosta autoa tunkilla(lähimästä halpahalista) ruuvaa suoja muovi pois, sitten laturin +napaa(paksu johto)virtaa
(aikas nopeasti mene ne mekaaniset lukot jumin jos ~300tkm ajetussa autossa on vaikka aikaa olisikin kulunut, lukkojen rasvaus senhän tekevät huollossa... :) )

rikomaan jos alkaa niin
jos/kun on lukko pesät jumissa ei auta lukkoseppä(ne pitää saada ensin likkelle)
poraamisen sijaan ruuvari minkä kärki on avaimen reikää mahdolisimman lähellä(mielellän semmoinen mistä saa vielä lisäksi kierrettyä jollain pihdeillä/työkalulla sen lyö lukko pesään niin syvälle kuin menee ja sitten kääntää auki

S malista joskus kiireessä kopsautin nyrkillä sen hantin takaovessa olevan pikkuikunan rikki ainakin siinä oven sai sisäpuolelta kahvasta auki(tosin auto kävi ovet lukossa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
moonika kirjoitti:Noniin, nyt ei johtotähti liiku mihinkään.
320 cdi joka on mukava eläessään on nyt hiljaa, akku meni finaaliin kun sillä ei noin kuukauteen ole ajettu. Ei ole ajettu siksi, että odottaa pääsyä pajalle käyntihäiriöiden vuoksi. Helevetin mukava, tehokas ja tilava auto, mutta kaikenlaista "sähköistä" "pikkuvikaa" pukkaa alvariinsa, milloin on mikäkin anturi ja säätäjä vialla ja mikä surkuhupaista, osia vaihdetaan sieltä täältä, eikä vika sillä aina välttämättä korjaudu. Nykyautojen kirous nämä lukuisat hienoudet jotka rikkoutuessaan aiheuttavat kiusallisia ja kalliita remontteja. Eikä tämäkään nyt vielä ihan finaalissa pitäisi olla, mittarissa nyt 330.00 tkm. Ei syö öljyä, mutta euroja sitäkin enemmän.

Mutta itse asiaan. En siis pääse sisään ja akkua lataamaan joka löytyy takapenkin alta. Kuskin oven ja takaluukun mekaaniset lukot ei pelitä, takaluukkuun avain ei ilmeisen 11 vuoden käyttämättömyyden vuoksi enää uppoa, eikä kuskin oven lukko inahdakkaan, vaikka avain sopii sinne hyvin, ei vain käänny. Ei auta crc eikä sadattelu suomeksi, ruåtsiksi eikä saksaksikaan. Englannin kieltä en kokeillut.

Veho Helsinki neuvoi hinauttamaan auton heille ja he poraisivat kuskin oven lukkopesän jota kautta sitten jotenkin ovet saataisiin auki.

Eihän auto voi kadullekaan jäädä, joten sisään on päästävä. Foorumilta löysin joitakin neuvoja, kuten:

1. Paina kaukosääminen avaajaa ja käännä samalla mekaanista avainta. - ei pelitä - :oops:

2. Anna autolle virtaa startin kautta tai jostain muualta konepellin alta. - hankala juttu, konepelti ei aukea eikä alakautta pääse käsiksi kun on niin hyvin suojattu muovein. Lisäksi 10 cm. maavaran turvin auton alla ei paljon ryömitä. - :crazy:

3. Murtaudu autoon jotenkin perinteisen rosvon tapaan kuskin ovesta sujauttamalla jonkin raudan ikkunan alakautta. Tämä tuntuu olevan jotenkin tabu ja hys, hys -metodi josta ei tohdita puhua. Miksei, jos toimii! mikä on oikea kohta työntää rauta ja millainen sen tulisi olla (pituus, muoto ?)

4. Tilaa paikalle lukkoseppä.

Onko jotain muita kosteja, please kertokaa jos kokemusta!

Lähinnä mieleen on tullut miten päästä sisään mahdollimman pienin jatkokustannuksin:

1. Rikonko pienemmän takaikkunan tai pyrin muuten vaan irrottamaan sen. Onko tästä mitään apua, totteleeko ovenkahva sisältäpäin avaamista kun ei ole sähköjä.

2. Poratako Veho Helsingin ohjeen mukaan kuskin oven lukkopesä, mutta miten tuosta pienestä reijästä saan oven avattua, vaatiiko kuitenkin "ammattimiestä".


Otan miellään vastaan ehdotuksia, myös siirtyminen Toyotaan voisi olla yksi vaihtoehto?
Nosta autoa tunkilla(lähimästä halpahalista) ruuvaa suoja muovi pois, sitten laturin +napaa(paksu johto)virtaa
(aikas nopeasti mene ne mekaaniset lukot jumin jos ~300tkm ajetussa autossa on vaikka aikaa olisikin kulunut, lukkojen rasvaus senhän tekevät huollossa... :) )

rikomaan jos alkaa niin
jos/kun on lukko pesät jumissa ei auta lukkoseppä(ne pitää saada ensin likkelle)
poraamisen sijaan ruuvari minkä kärki on avaimen reikää mahdolisimman lähellä(mielellän semmoinen mistä saa vielä lisäksi kierrettyä jollain pihdeillä/työkalulla sen lyö lukko pesään niin syvälle kuin menee ja sitten kääntää auki

S malista joskus kiireessä kopsautin nyrkillä sen hantin takaovessa olevan pikkuikunan rikki ainakin siinä oven sai sisäpuolelta kahvasta auki(tosin auto kävi ovet lukossa...)
E:onkos auto missä päin?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Jos nyt lähetään ikkunan rikkomislinjalle, niin eikö järkevin olisi hajoittaa tuulilasi? Varsinkin jos se on naarmuinen?

Just my 2 cents
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Iso-Jaska kirjoitti:Jos nyt lähetään ikkunan rikkomislinjalle, niin eikö järkevin olisi hajoittaa tuulilasi? Varsinkin jos se on naarmuinen?

Just my 2 cents
Hinnan puolesta ehkä(tai jos on vakuttus mikä katta sen ja saa sen sitten siihen menemään tosin vakuttus pet...) mutta ikävä ajella, eikä 210 mallin sivulasi maksa enään paljoa edes suomessa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja scherer »

Mulla jäi 211:n avain takapenkille ja ovet lukossa. Soitin johonkin lukkopäivystykseen, josta kaveri tuli 30min kuluttua ja ovi auki viidessä minuutissa.

Kustansi 90€ , oven yläreunan kautta paineilmatyynyllä raotti ovea ja koukulla ovi auki.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

scherer kirjoitti:Mulla jäi 211:n avain takapenkille ja ovet lukossa. Soitin johonkin lukkopäivystykseen, josta kaveri tuli 30min kuluttua ja ovi auki viidessä minuutissa.

Kustansi 90€ , oven yläreunan kautta paineilmatyynyllä raotti ovea ja koukulla ovi auki.
Jeps tomoinen tyyny ja koukku on omassakin pakissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Onko näillä millä tavalla kiinni takakontin ikkunat? Jos on tiivisteellä saisko lasia kammettua pois jotenkin?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4683
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Halvin ja helpoin keino on kuskin puolelta nostaa keulaa vähän ylös.
Jotta saa näkyviin sen kaasupolkimen alta esiin tulvevan +-kaapelin.
Siihen apuvirtaa, toinen maahan.
Akku "herää henkiin"
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
moonika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 29.12.2010 15:58

Re: 210 farkku -00, akku loppu, ovet kiinni!

Viesti Kirjoittaja moonika »

Kiitos teille kaikille jotka annoitte ehdotuksenne asian ratkaisemiseksi.

Itselle ei heti aluksi tullut mieleen tuo lukkoliike kovin vahvana vaihtoehtona lähinnä sen vuoksi, että kuvittelin heidän rikkovan lukon ja siten "korjaavan" tilanteen.

Avaus onnistui tuon painetyynyn ja rautalankakoukun avulla jälkiä jättämättä ja paikkoja rikkomatta, kiitos tuosta vinkistä!
Kustannus 90 € kuten mainittiin.

Voi olla, että auton alta kropaamalla olisi saanut annettua virtaa ja siten ovet auki, mutta tähän aikaan vuodesta (joulukuu) mukavuudenhalu
ja laiskuus voitti, joten päädyin tuohon lukkoliikkeeseen.
w210 -00
Vastaa Viestiin