Vaikkamakke10 kirjoitti:En oo vaihtanu kuin sen päätermarin. Mistä vois saaha sen pikkutermarin siitäköhän se johtuu?
Veholta tosin (eivät yleensä tiedä että autossa on semoista)
ei ole kallis
Myös kl varaosat myy
Vaikkamakke10 kirjoitti:En oo vaihtanu kuin sen päätermarin. Mistä vois saaha sen pikkutermarin siitäköhän se johtuu?
tj86430 kirjoitti:Minulla nousee ihan samalla tavalla plussakelillä ja -20 asteessa lämpömittari pari viivaa yli 80 asteen.
Jos se pikku kenno lämpenee liikas aikaisinatlas kirjoitti:Miten voi kokeilla onko pikku termari auki vai pitääkö se vain vaihtaa suosiolla suoraan?
itsellä ajossa pitää lämmöt mutta vähänkin paikallaan niin laskee ja ylävesiletkussa on vielä lisä termis.
Kokonaan ei pikkutermari torppaa kiertoa, koska tollasessa letkussa olevan termarin pitää "vuotaa", jotta edes jotenkin toimisi. Jos letkussa ei olisi yhtään virtaamaan, niin koskaan ei tulisi avautumislämpötila vastaan.atlas kirjoitti:No on siinä kyllä termostaatti välissä joka pysäyttää kierron kun termari on kiinni.
Mutta tuo on kyllä hyvä kokeilu/idea että tulppaa kierron kokonaan talveksi niin ei tartte epäillä laskeeko pikku termari läpi.
Kai kaikissa CDI-mersuissa kuitenkin on jonkinlainen jäähdytin polttoaineelle vaikka ei juuri tuollaista "polttoaineesta veteen" jäähdytintä olisikaan?tuoppiman kirjoitti: Itse asiassa toi fuel cooler on varmaan Suomessa muutenkin melko turha vekotin. Kaikissa mersuissahan sitä ei edes ole.
Ei sitä ole väyrysessä.Jp-H kirjoitti:Missä allekirjoituksen väyrysessä tarkalleen ottaen sijaitsee tuo pienempi termostaatti(mikäli sellainen on)? Ainakaan yläkautta katselemalla en ole nähnyt mitään siihen viittaavaa, eli löytyykö alakautta jostain coolerin ja jäähdyttimen välistä? Päätermari syksyllä vaihdettu ja lämpiäminen edelleen mielestäni liian hidasta(jopa 30km ajon vaati 80 asteeseen näin pikkupakkasilla ).
On mutta ei kaikissa(sitä ei ole muisakaan kaikissa)koyama kirjoitti:Ei sitä ole väyrysessä.Jp-H kirjoitti:Missä allekirjoituksen väyrysessä tarkalleen ottaen sijaitsee tuo pienempi termostaatti(mikäli sellainen on)? Ainakaan yläkautta katselemalla en ole nähnyt mitään siihen viittaavaa, eli löytyykö alakautta jostain coolerin ja jäähdyttimen välistä? Päätermari syksyllä vaihdettu ja lämpiäminen edelleen mielestäni liian hidasta(jopa 30km ajon vaati 80 asteeseen näin pikkupakkasilla ).
Mistäs tuota pikkutermaria nyt sitte kannattaa etsiä väyrysessä, jotta saisi selvyyden onko sellaista? Ei viitsisi lähteä auton alle konttaamaan ja pohjamuovia irrottaan, mikäli joku osaa suoriltaan sanoa.CDI203 kirjoitti:On mutta ei kaikissa(sitä ei ole muisakaan kaikissa)koyama kirjoitti:Ei sitä ole väyrysessä.Jp-H kirjoitti:Missä allekirjoituksen väyrysessä tarkalleen ottaen sijaitsee tuo pienempi termostaatti(mikäli sellainen on)? Ainakaan yläkautta katselemalla en ole nähnyt mitään siihen viittaavaa, eli löytyykö alakautta jostain coolerin ja jäähdyttimen välistä? Päätermari syksyllä vaihdettu ja lämpiäminen edelleen mielestäni liian hidasta(jopa 30km ajon vaati 80 asteeseen näin pikkupakkasilla ).