M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Re: M103 ei vedä
No ohan nuo sitten ihan selvät oireet. Tosin eipä tuossa enää juuri muuta vaihdettavaa jäljellä ookaan...
Nyt on nosturikin tyhjänä joten täytyy ottaa tuo työn alle tässä viikolla.
Palataan taas asiaan...
Nyt on nosturikin tyhjänä joten täytyy ottaa tuo työn alle tässä viikolla.
Palataan taas asiaan...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Tarvikemotista tilattu tuo 100e bensapumppu. Koitetaan sovittaa se merssuun ja toivotaan parasta.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
hö ja minä kun laitoin oikein bilteman varaosa numeronkin erikseen, että olis ollut helppo tilata... no, sun rahathan siinä vain menee "hukkaan" ihan samoja pumppuja ne olis ollut biltemassakin 46 € on kuitenkin hinnassa eroa, vaikka tuote on ihan sama... ("kiinankopio" bosch:n pumpusta)abject kirjoitti:Tarvikemotista tilattu tuo 100e bensapumppu. Koitetaan sovittaa se merssuun ja toivotaan parasta.
tarvikemotissa on kyllä ihan hyvä tarjonta osista, mutta hinnat tuntuu nykyään olevan + 50-100% muihin kauppiaisiin verrattuna itse tilasin samoja dumppeja hiljattain 60 €:n kappalehintaan, mitkä tarvikemotissa maksaa 90 € jne. ja tuota bilteman pumppua uskalsin suositella ihan omien kokemuksien perusteella, yli 15 kpl niitä on asenneltu, eikä yhdessäkään ole ollut valittamista... no, ei se nyt tietysti yksittäisostoksena paljoa tee tuo 46 €, mutta laskeppa mitä tekee, jos tilaa 15 pumppua ja 10 dumppia kerralla (kyllä, 990 € eroa hinnassa ja sillä "säästöllä" ostaa vaikka yhden uuden turbon... tai vaihtoehtoisesti 2 kpl w124 mersua )
no, tuossa on muille tiedoksi oikein linkin kanssa tuo bilteman pumppu... http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... PUT-52203/
ja olis mullakin tainnut noita vielä olla ainakin 1 kpl irtonaisena tällähetkellä, jos olisit halunnut ensin kokeilla, onko siinä vikaa...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: M103 ei vedä
Itsellä oli samanlainen oire kun lambda oli särki.. Vaihdoin uuden halpis lambdan ja kesti siunatun sekunnin.. Otin apukuskin maton alta lambdan signaalipiuhan irti ja sen jälkeen hävis vaivat.. On ainakin nopea kokeilla!
Re: M103 ei vedä
No lähinnä siks käännyin tuonne tarvikemotin puoleen, kun toimitukset on aina olleet nopeita. Toisekseen tuosta Bilteman pumpusta ei ollut minkäänlaisia speksejä. Kolmanneksi tulkitsin tuon sun kirjoittelun lähinnä arvailuksi/muisteluksi sanamuodoista päätellen, niin en sitten laskenut sille suurempaa arvoa. Kaiken lisäksi olen vielä bilteman tuotteita koittanut aina välttää, vaikka toki sen tiedän että samaa pashaa saa tietty myös muualta. Ja koskaan en oo vielä saanu halvimmalla parasta. Tulikohan tekosyitä riittävästi...napa kirjoitti:hö ja minä kun laitoin oikein bilteman varaosa numeronkin erikseen, että olis ollut helppo tilata... no, sun rahathan siinä vain menee "hukkaan" ihan samoja pumppuja ne olis ollut biltemassakin 46 € on kuitenkin hinnassa eroa, vaikka tuote on ihan sama... ("kiinankopio" bosch:n pumpusta)abject kirjoitti:Tarvikemotista tilattu tuo 100e bensapumppu. Koitetaan sovittaa se merssuun ja toivotaan parasta.
tarvikemotissa on kyllä ihan hyvä tarjonta osista, mutta hinnat tuntuu nykyään olevan + 50-100% muihin kauppiaisiin verrattuna itse tilasin samoja dumppeja hiljattain 60 €:n kappalehintaan, mitkä tarvikemotissa maksaa 90 € jne. ja tuota bilteman pumppua uskalsin suositella ihan omien kokemuksien perusteella, yli 15 kpl niitä on asenneltu, eikä yhdessäkään ole ollut valittamista... no, ei se nyt tietysti yksittäisostoksena paljoa tee tuo 46 €, mutta laskeppa mitä tekee, jos tilaa 15 pumppua ja 10 dumppia kerralla (kyllä, 990 € eroa hinnassa ja sillä "säästöllä" ostaa vaikka yhden uuden turbon... tai vaihtoehtoisesti 2 kpl w124 mersua )
no, tuossa on muille tiedoksi oikein linkin kanssa tuo bilteman pumppu... http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... PUT-52203/
ja olis mullakin tainnut noita vielä olla ainakin 1 kpl irtonaisena tällähetkellä, jos olisit halunnut ensin kokeilla, onko siinä vikaa...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Noh, onhan se mukavampi tukea kotimaista harrastustoimintaa, kuin mitään jäätävää ylikansallista tavaratalojättiä.
Mutta muille nyt tiedoksi!
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
... 2 bensapumppua vaihtui yhdeksi -> ei minkäänlaista vaikutusta.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Bensapumpun rele koitettu käydä vielä uudelleen läpi. Ei vaikutusta. Täytyy vielä kattoa minkälainen rele siinä purkuautossa, w124 korin 300e:ssä, on, jospa se kelpais tuohon.
Täytyy tuo kai johonkin korjaukseen viedä, multa menee sormi suuhun. Matalamäki Seinäjoella lienee aika pätevä, naapurin isännät pakkaa kehumaan.
Jos auto joskus ehjäksi saadaan ilman dieselöintiä/megasquirttia niin kirjoittelen asiasta tänne. Kiitos kaikille arvuuttelijoille!
Täytyy tuo kai johonkin korjaukseen viedä, multa menee sormi suuhun. Matalamäki Seinäjoella lienee aika pätevä, naapurin isännät pakkaa kehumaan.
Jos auto joskus ehjäksi saadaan ilman dieselöintiä/megasquirttia niin kirjoittelen asiasta tänne. Kiitos kaikille arvuuttelijoille!
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
300e:n releellä koitettu. Joskus tuntuu vetävän alakierroksilla kirkkaammin, mutta yläkierrokset puuttuu aina vaan.
Täytyy kai se jonku oikeasti fiksun näppeihin viedä, multa loppui konstit.
Täytyy kai se jonku oikeasti fiksun näppeihin viedä, multa loppui konstit.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Olisikohan tässä sun autossa kulunut nokka akseli jota joissain malleissa oli.
sen näkis vain että ottaisi venakopan pois.Voisikohan nokat kulua tasaisesti että ei kuule käynnistä?
Jäikös edelliseltä omistajalta auto kunnossa seisomaan?
sen näkis vain että ottaisi venakopan pois.Voisikohan nokat kulua tasaisesti että ei kuule käynnistä?
Jäikös edelliseltä omistajalta auto kunnossa seisomaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
Auto jäi edelliseltä omistajalta seisomaan, kun päästöt olivat mitä sattuu. Hän leimannut kerran Saksasta tuonnin jälkeen ja sitte seuraavalla kerralla tulikin vain hylkyä. Ekallakin kerralla saatu vaivoin sopivat päästöt. Toisaalta multa meni se kohta vähän ohi, kun hän kertoi päästöjen menevän sekaisin 4000rpm paikkeilla - joku on kai mitannut dieselillä käyvien metodeilla tätä... Heittämällähän tämä sitten meni uudella määräjakajalla ja oikea oppisella mittauksella. Olisiko sitten mennyt pelkällä oikealla mittauksella, eipä osaa sanoa.
Jaa-a, nokka-akselista en tiedä sanoa. Onko tuossa isolohkossa sama nokkakeppi?
Jaa-a, nokka-akselista en tiedä sanoa. Onko tuossa isolohkossa sama nokkakeppi?
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Mulla oli ainakin välikoppaeskortissa samat oireet jotka johtu juuri kuluneesta nokka-akselista (1600ohc), tai sitten venttiilinjousista. Molemmat tuli uudet samalla kerralla ja sillä korjaantu.
Onko tuossa katalysaattoria, tai voisko putki olla tukossa?
Meinaan saapissa taas oli takavaimennin menny hajalle ja se oli ummessa siitä ihme villasta mitä se pönttö piti sisällään, edelleen samat oireet.
Onko tuossa katalysaattoria, tai voisko putki olla tukossa?
Meinaan saapissa taas oli takavaimennin menny hajalle ja se oli ummessa siitä ihme villasta mitä se pönttö piti sisällään, edelleen samat oireet.
Re: M103 ei vedä
On katalysaattori. Miksei tuokin tietty mahdollista oo, mutta ei pidä mitään sihinää, suhinaa, vihellystä tai muutakaan vastaavaa. Laitoin autoon uuden putken taka-aksilasta -puskuriin, kun vanha oli vähän haperoa.
Naapuri hevosineen saattaa riemastua, jos ilman putkea koittais pyöritellä. ::) Täytyy tuota tarkistella, kun joutaa...
EDIT: Voisko hajallinen lämpöanturi tehdä tätä? Koitin ajella piuha irti niin eipä muuttunut vika mihinkään, ei huonommaksi - ei paremmaksi. Eipä tuo näyttäisi kauhean kallis osa olevan, jos vaikka koittais... Taas...
Naapuri hevosineen saattaa riemastua, jos ilman putkea koittais pyöritellä. ::) Täytyy tuota tarkistella, kun joutaa...
EDIT: Voisko hajallinen lämpöanturi tehdä tätä? Koitin ajella piuha irti niin eipä muuttunut vika mihinkään, ei huonommaksi - ei paremmaksi. Eipä tuo näyttäisi kauhean kallis osa olevan, jos vaikka koittais... Taas...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Voihan lämpöanturi tehdä tämän koska luulee motin olevn kylmä ja kakkua työntää saakelisti tai mitä se sitten älyääkin säädellä.
Olikos sulla toinen moottori mistä sait osia siihen?
Olikos sulla toinen moottori mistä sait osia siihen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
No täytyy tuota koittaa vaihtaa, jos joskus muistaa Motonetissä käydä. Varaosamosassa ei tosin ollu samanlainen toi lämpöanturi, omassa 4-napainen - varaosassa 2.
Ja joo, löytyy kaverilta 124 korista purettu kolmelitrainen versio samasta moottorista. Nämä varaosat mitä on tuohon koitettu ovat lähtöisin siitä, virranjakajankantta lukuunottamatta joka tuli identtisestä moottorista, kun oli tästä isolohkosta jo myyty.
Ja joo, löytyy kaverilta 124 korista purettu kolmelitrainen versio samasta moottorista. Nämä varaosat mitä on tuohon koitettu ovat lähtöisin siitä, virranjakajankantta lukuunottamatta joka tuli identtisestä moottorista, kun oli tästä isolohkosta jo myyty.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Motonetin osat on kyllä huonoa ja jos sulla on nelinapainen niin siinä on oltava nelinapainen eikä muu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
Eipä virkoa uudella lämpöanturallakaan.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Tjoo täytynee nuo katit tarkistella kun tästä taas viisastuu. Perjantaina aika Matalamäelle, jospa sielä löytyis jotain järkevää.
Tulpat vielä uusin tuohon, kun pitäis kuulemma olla samat, kuin lukkopelti kertoo. No eipä virkoa, tosin tulpat on nyt "uudemman malliset" Boschin H8DCO:sta.
Lisäksi tuohon on nyt ilmaantunut joku muukin ongelma. Ei oo alkanut minkään tietyn remontin jälkeen, teki kerran satunnaisesti jo alkuvaiheessa, sit pelas hetken hienosti ja nyt oikeestaan tekee vähän väliä näin. Eli käyntiin joutuu narrata kaasua painamalla - starttia pyörittäessä kaasu pohjaan muutamaksi sekunniksi ja kaasu ylös -> auto tulille. Sit saattaa vekslatessa vaihteita vaihtaessa sammua yhtäkkiä (auto siis automaatti.) Välillä tyhjäkäyntikin tuntuu hakevan aika reippaasti, n. 600-1000rpm.
Kerran se jätti jopa käynnistymättä, enkä tohtinut sit enempää sahata ettei akku lopu. Seuraavana päivänä ekalla yrittämällä, kun yllämainitun lailla vähän taas narraili, se räjähti käyntiin.
Viittaisko tällaisetkin ongemat tukkoiseen kissaan..? Ehkäpä perjantaina ollaan viisaampia.
Tulpat vielä uusin tuohon, kun pitäis kuulemma olla samat, kuin lukkopelti kertoo. No eipä virkoa, tosin tulpat on nyt "uudemman malliset" Boschin H8DCO:sta.
Lisäksi tuohon on nyt ilmaantunut joku muukin ongelma. Ei oo alkanut minkään tietyn remontin jälkeen, teki kerran satunnaisesti jo alkuvaiheessa, sit pelas hetken hienosti ja nyt oikeestaan tekee vähän väliä näin. Eli käyntiin joutuu narrata kaasua painamalla - starttia pyörittäessä kaasu pohjaan muutamaksi sekunniksi ja kaasu ylös -> auto tulille. Sit saattaa vekslatessa vaihteita vaihtaessa sammua yhtäkkiä (auto siis automaatti.) Välillä tyhjäkäyntikin tuntuu hakevan aika reippaasti, n. 600-1000rpm.
Kerran se jätti jopa käynnistymättä, enkä tohtinut sit enempää sahata ettei akku lopu. Seuraavana päivänä ekalla yrittämällä, kun yllämainitun lailla vähän taas narraili, se räjähti käyntiin.
Viittaisko tällaisetkin ongemat tukkoiseen kissaan..? Ehkäpä perjantaina ollaan viisaampia.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Jees, auto tosiaan oli asiantuntijan hoivissa perjantaina. Muuta vikaa siinä ei tainnut olla, kun että lambda ei aluksi toiminut, mutta sit jostain syystä pelasi taas. Niin ja määräjakajan pohja falskasi jostain välistä.
Nyt auto lähti taas pari kertaa ilman kaasukikkailua käyntiin eikä tyhjäkäynti oo enää heijannut, toivottavasti pysyykin näin.
Siispä pakoputken tekoon, kun taas saa tallin tyhjäksi.
Nyt auto lähti taas pari kertaa ilman kaasukikkailua käyntiin eikä tyhjäkäynti oo enää heijannut, toivottavasti pysyykin näin.
Siispä pakoputken tekoon, kun taas saa tallin tyhjäksi.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Kiva kun tuli kuntoon ja hermot kesti loppuun saakka.
Nyt kyllä on sulla tietoa vika paikoista ja päässyt tutustumaan ke-jettiin.Vaikka olisi siellä muutakin kivaa säädettävissä ja tutkittavissa
Nyt kyllä on sulla tietoa vika paikoista ja päässyt tutustumaan ke-jettiin.Vaikka olisi siellä muutakin kivaa säädettävissä ja tutkittavissa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä
Joo kyllä kai tuossa ainakin yhden syksyn oppimäärä tuli täytetyksi.
Onhan siinä vielä suuttimet yhtenä mahdollisena vianaiheuttajana, mutta katotaan nyt toi pakoputki ensin, pääsee auton alle välillä...
Onhan siinä vielä suuttimet yhtenä mahdollisena vianaiheuttajana, mutta katotaan nyt toi pakoputki ensin, pääsee auton alle välillä...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
No nyt ei oo kissan kissaa autossa, ei vaikuttanu muuhun ku tuohon että nyt näyttää linnut putoavan langoilta ku päästelee ohi.
Tänään vois siis vielä koittaa suutin jumppaa, soveltais tuon isolohkon suuttimet tuohon. Toivottavasti ovat edes samannäköiset.
Tänään vois siis vielä koittaa suutin jumppaa, soveltais tuon isolohkon suuttimet tuohon. Toivottavasti ovat edes samannäköiset.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Ei sopinut. Jotku muoviholkit imusarjassa, ikään kuin jotkut istukat noille suuttimille oli erilaiset.
Sen verran nyt on tehty näitä kokeiluja että ei käynyt mielessäkään ruveta vaihtamaan koko --tun imusarjaa ihan vaan kokeeksi.
Noh, uusinta aika ammattilaisella seuraavaksi edessä. Viimeksi kun jäi pari hommaa kesken.
Sen verran nyt on tehty näitä kokeiluja että ei käynyt mielessäkään ruveta vaihtamaan koko --tun imusarjaa ihan vaan kokeeksi.
Noh, uusinta aika ammattilaisella seuraavaksi edessä. Viimeksi kun jäi pari hommaa kesken.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä
Nokka-akseli sieltä nyt sitten taitaa paskana olla.
Mistäs löydän samanlaisen? Olisko tuossa kolmilitraisessa katittomassa sama?
EDIT: Jees, nokka tosiaan sileänä. Nostoa vain 3.5mm-4mm. Korjaus tarvikeosilla ~750e. Ajattelin kuitenkin laittaa sinne jotain käytettyä.
Mistäs löydän samanlaisen? Olisko tuossa kolmilitraisessa katittomassa sama?
EDIT: Jees, nokka tosiaan sileänä. Nostoa vain 3.5mm-4mm. Korjaus tarvikeosilla ~750e. Ajattelin kuitenkin laittaa sinne jotain käytettyä.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Mielestäni on sama nokka myös 3l koneessa mutta joku voisi varmistaa.Käytettyä nokkaa kyllä löytyy ettei tartte uutta laittaa.
Myydään osiolle tai oisko NAPAlla?Laitas yv menee....
Myydään osiolle tai oisko NAPAlla?Laitas yv menee....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
kyllä mulla olis ja vielä sopivan lähelläkin löytyy siis M103 2.6 ja 3.0 ltr:n nokka/koko kansi tarvittaessa...atlas kirjoitti: tai oisko NAPAlla?Laitas yv menee....
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Oon yhteyksissä, jos tuossa kaverin varaosamotissa on samaa ongelmaa kuin omassa.
Toimivana on kylläkin tuonne hyllyyn vuosi takaperin nakattu, mutta...
Erikoisesti on kyllä mennyt toi aksila sileäksi, kun käynnistä sitä ei huomaa yhtään.
Toimivana on kylläkin tuonne hyllyyn vuosi takaperin nakattu, mutta...
Erikoisesti on kyllä mennyt toi aksila sileäksi, kun käynnistä sitä ei huomaa yhtään.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
No niin eli perus M103 vika. -89 muuttuu nokka paremmasta materiaalista tehdyksi ja sitä vanhemmat kuluu järjestään kaikki pilalle.
HUOM: muista vaihtaa keinuvivut myös.
Muuten on uusikin nokka kohta entinen.
HUOM: muista vaihtaa keinuvivut myös.
Muuten on uusikin nokka kohta entinen.
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Hö, kun tuon pitäis olla '93. Tämä tais olla niin yleinen vika että "kaikkiin" olis pitänyt jo vaihtua uudet nokat - jostain muistaisin lukeneeni. Täällä taulussa seisoo 163tkm, eikö oo sitten vielä arvattu kansiremaa tehdä... Pakosarjat on vielä vaaleat ja sisusta ehjä, ei oo nuo penkkien keskiosan "urat" (tai miksikä niitä vois sanoa...) vielä juuri lässähtäneet, että ei tuolla varmaan kauheita enempää ainakaan oo ajettu. Miksi sitten tässä olisi vanhemman mallinen nokka? Olisko koko kone niin vanha, löytyykö sieltä jostain vuosiluku?
Jees, tulee koko venttiilikoneisto tuosta kolmilitraisesta. Kun joku vaan kävis vielä asentamas ne... Jäänee huomiselle, kun kaveri pääsee kattomaan jaon kohdalleen.
Jees, tulee koko venttiilikoneisto tuosta kolmilitraisesta. Kun joku vaan kävis vielä asentamas ne... Jäänee huomiselle, kun kaveri pääsee kattomaan jaon kohdalleen.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: M103 ei vedä -> Nokka sileänä
Onko sillä ajettu se koko 163tkm samoilla öljyillä.
Ei kai se muuten sileäksi kulu noilla metreillä.